Ухвала
від 02.08.2012 по справі 2а-0770/999/11
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 серпня 2012 р. Справа № 55013/12

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючої судді Хобор Р.Б.

суддів: Клюби В.В., Гулида Р.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу ВАТ «Великоберезнянський райагротехсервіс» на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 23 травня 2011 року у справі за позовом прокурора м.Ужгорода в інтересах держави в особі Закарпатського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до ВАТ «Великоберезнянський райагротехсервіс» про стягнення заборгованості, -

В C Т А Н О В И В:

В березні 2011 року прокурор м. Ужгорода Закарпатської області звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Закарпатського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом до Відкритого акціонерного товариства «Великоберезнянський райагротехсервіс» про стягнення з відповідача 17 000 грн. штрафу на користь держави.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не виконані вимоги розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 13.07.2010 року №50/10-ЗК, не розкрито регулярну інформацію за 2009 рік. Таким чином, відповідачем порушено п.8 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 23 травня 2011 року позовні вимоги прокурора м. Ужгорода в інтересах держави в особі Закарпатського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до Відкритого акціонерного товариства «Великоберезнянський райагротехсервіс» про стягнення заборгованості задоволено повністю. Зобов»язано стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Великоберезнянський райагротехсервіс» 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. штрафу на користь держави.

Приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції дійшов висновку, що допущені відповідачем правопорушення на ринку цінних паперів порушують конституційні вимоги щодо чіткого і неухильного дотримання всіма суб'єктами суспільного життя Конституції та законодавства України, негативно позначаються на поповненні державного бюджету, тобто завдають істотної шкоди державним інтересам, представництво яких відповідно до ч.2 ст.121 Конституції України покладено на органи прокуратури.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачем - ВАТ «Великоберезнянський райагротехсервіс», подало апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити прокурору в задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на те, що відповідачем не було одержано усіх належних документів: постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів. Відтак, не порушувалось питання про додаткову перевірку з метою дотримання Закарпатським ТУ Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. №2272.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явились, хоча були належним чином повідомлені про час і місце судового розгляду справи, про причини неявки суд не повідомили. Таким чином, відповідно до п.2 ч.1 ст.197 КАС України суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю - доповідача, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для її задоволення.

Судом першої інстанції встановлено, що 06 жовтня 2010 року уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку було виявлено порушення Відкритим акціонерним товариством «Великоберезнянський райагротехсервіс», а саме, не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 13.07.2010 року №50/10-ЗК, не розкрито регулярну інформацію за 2009 рік. Відтак, Товариством було порушено п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

За вищевказаним порушенням було складено акт №151/10-ЗК про правопорушення на ринку цінних паперів від 29 вересня 2010 року.

За вказані порушення, Закарпатським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку було винесено постанову № 174/10-ЗК про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №174/10-ЗК від 06 жовтня 2010 року у вигляді штрафу на суму 17 000 грн., який підлягає обов'язковій сплаті, однак, на час розгляду справи судом першої інстанції не є сплачений.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для стягнення з відповідача 17 000 грн. штрафу на користь держави.

Так, згідно ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів та фондового ринку», державне регулювання ринку цінних паперів, тобто здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері, покладається на державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, до системи якої входять її територіальні органи. При виявленні порушень законодавства про цінні папери, статтею 11 вказаного Закону Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку надано право накладати на порушників -юридичних осіб стягнення у вигляді штрафу. Частиною 3 цієї ж статті встановлено, що штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку стягуються у судовому порядку.

Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку надано право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Згідно ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів та фондового ринку», відповідальність настає за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації.

Відповідно до ч.1 ст.11 Закону України від 30.10.1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи: за випуск в обіг та розміщення незареєстрованих цінних паперів відповідно до чинного законодавства - у розмірі до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або в розмірі до 150 відсотків прибутку (надходжень), одержаних в результаті цих дій; за діяльність на ринку цінних паперів без ліцензії, одержання якої передбачено чинним законодавством, - у розмірі до 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, на переконання колегії суддів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №174/10-ЗК від 06 жовтня 2010 року у вигляді штрафу на суму 17 000 грн. стала наслідком невиконання відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 13.07.2010 року №50/10-ЗК, яке відповідачем оскаржено не було.

Крім того, на думку колегії суддів, матеріалами справи підтверджується надіслання відповідачу усіх необхідних документів, а саме постанови про накладення санкції за правоворушення на ринку цінних паперів від 06.10.2010 року /а.с.9-10/; розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери від 13.07.2010 року /а.с.17-18/; постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.09.2010 року /а.с. 15-16/; акту про правопорушення на ринку цінних паперів та постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 29.09.2010 року /а.с.11-14/.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.

Керуючись ст. 160, ст.ст. 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу ВАТ «Великоберезнянський райагротехсервіс» залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 23 травня 2011 року у справі №2а-0770/999/11 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуюча суддя: Р.Б. Хобор

Судді : В.В. Клюба

Р.М. Гулид

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2012
Оприлюднено13.08.2012
Номер документу25573357
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/999/11

Ухвала від 02.08.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Р.Б.

Постанова від 23.05.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

Ухвала від 01.04.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні