ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2012 р. Справа № 2а/0470/4829/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бондар М.В.,
при секретарі Салюк Л.Ю.,
за участю:
прокурора Риженка О.В.,
представника позивача Рейди А.С.,
представника відповідача Маркела Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовною заявою прокурора Самарського району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сателіт»про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Самарського району м. Дніпропетровська (далі - прокурор) в інтересах держави в особі Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби (далі - Лівобережна МДПІ, позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сателіт» (далі - ТОВ «Сателіт», відповідач), в якому просить стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «Сателіт» на користь бюджету в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 20 977,13 грн.
Прокурор звернувся до адміністративного суду в порядку статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України, зазначаючи, що відповідно до статті 121 Конституції України на органи прокуратури покладено представництво інтересів держави в суді. Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 08 квітня 1999 року прокурори та їх заступники мають право звертатися до суду з позовними заявами в інтересах держави. Прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначають, у чому саме відбулося або може відбутися порушення матеріальних, або інших інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції. Згідно статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05 листопада 1991 року №1789-XII, представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Формами представництва, зокрема, є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, участь у розгляді судами справ.
В обґрунтування позову зазначено, що відповідач має податковий борг з плати за землю, який утворився внаслідок несплати податкового зобов'язання, визначеного в: податковій декларації № 91833 від 14.11.2011 року (за січень-вересень 2011 р. в сумі 13368,42 грн., за жовтень 2011 р. - 1485,38 грн., за листопад 2011 р. - 1485,37 грн., за грудень 2011 р. - 1485,40 грн.), в податковій декларації №3644 від 03.03.2012 р. (за січень-лютий 2012 року в сумі 2970,76 грн.); в податкових повідомленнях-рішеннях № 0001231503 від 06.03.2012 року в сумі 170,00 грн., № 0004661503 від 11.11.2011 року в сумі 1,00 грн. Також, відповідач має податковий борг з податку на прибуток, який виник у зв'язку з несплатою ТОВ „Сателіт" узгодженого податкового зобов'язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні № 0004911505 в сумі 10,60 грн. та пені в розмірі 0,20 грн. Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав частково, а саме: несплату податкового боргу з плати за землю з вересня 2011 року по лютий 2012 року, несплату штрафних санкцій з податку на прибуток в розмірі 10,60 грн., наявну пеню в сумі 0,20 грн. та несплату штрафних санкцій за неподання декларацій з земельного податку в сумі 170,00 грн. Представник відповідача зазначив, що стягнення податкового боргу з земельного податку за період з січня по вересень 2011 р. є неможливим, оскільки прокурор за цими вимогами пропустив строк звернення до суду.
Дослідивши письмові докази по справі, заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, проаналізувавши чинне законодавство, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Сателіт» зареєстровано 18.01.1993 року виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради, перебуває на обліку платників податків у Лівобережній МДПІ.
Згідно п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України), плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до ст. 269 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі.
З матеріалів справи вбачається, що Рішенням міськради № 5717 відповідачу в оренду передано землі промисловості та автотранспорту загальною площею 1 781,0000 га за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Лісопаркова, 20.
Згідно п. 285.1 ст. 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Згідно п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
14.11.2011 року відповідачем подано до Лівобережної МДПІ податкову декларацію № 91833 з плати за землю за 2011 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 17 824,58 грн. (в тому числі за січень 2011 року - 1485,38 грн., за лютий 2011 року - 1485,38 грн., за березень 2011 року - 1485,38 грн., за квітень 2011 року - 1485,38 грн., за травень 2011 року - 1485,38 грн., за червень 2011 року - 1485,38 грн., за липень 2011 року - 1485,38 грн., за серпень 2011 року - 1485,38 грн., за вересень 2011 року - 1485,38 грн., за жовтень 2011 року - 1485,38 грн., за листопад 2011 року - 1485,37 грн., за грудень 2011 року - 1485,40 грн.)
03.03.2012 року відповідачем подано до Лівобережної МДПІ податкову декларацію № 3644 з плати за землю за 2012 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 17 824,58 грн. (в тому числі за січень 2012 року - 1485,38 грн., за лютий 2012 року - 1485,38 грн., за березень 2012 року - 1485,38 грн., за квітень 2012 року - 1485,38 грн., за травень 2012 року - 1485,38 грн., за червень 2012 року - 1485,38 грн., за липень 2012 року - 1485,38 грн., за серпень 2012 року - 1485,38 грн., за вересень 2012 року - 1485,38 грн., за жовтень 2012 року - 1485,38 грн., за листопад 2012 року - 1485,38 грн., за грудень 2012 року - 1485,40 грн.)
Пунктом 287.3 статті 287 ПК України визначено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідачем сума податкового зобов'язання за 2011 рік та січень - лютий 2012 року у встановлені строки не сплачена. Податковий борг з плати за землю складає в загальному розмірі 20 795,34 грн.
На підставі п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» до функцій державних податкових інспекцій віднесено здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Згідно п.п.20.1.4 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
11.11.2011 року працівниками Лівобережної МДПІ проведено камеральну перевірку щодо неподання податкової звітності по земельному податку. В ході перевірки було встановлено неподання відповідачем податкової декларації з плати за землю за 2011 рік з граничним строком подання до 01.02.2011 року. За наслідками перевірки складено акт № 4414/15-3/19315491.
Відповідно до п. 120.1 ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Згідно п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
На підставі акту перевірки №4414/15-3/19315491 від 11.11.2011 року, п. 120.1 ст.120, п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України позивачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0004661503 від 11.11.2011 року, згідно до якого відповідачу нараховано суму податкового зобов`язання, а саме штрафні (фінансові) санкції, з плати за землю в розмірі 1,00 грн.
03.03.2012 року працівниками Лівобережної МДПІ проведено камеральну перевірку щодо неподання податкової звітності по земельному податку. В ході перевірки було встановлено неподання відповідачем податкової декларації з плати за землю за 2012 рік з граничним строком подання до 20.02.2012 року, фактично декларацію подано 03.03.2012 року. За наслідками перевірки складено акт №863/15-3/19315491.
На підставі акту перевірки № 863/15-3/19315491 від 03.03.2012 року та п. 120.1 ст.120 ПК України позивачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0001231503 від 06.03.2012 року, згідно до якого відповідачу нараховано суму податкового зобов`язання, а саме штрафні (фінансові) санкції, з плати за землю в розмірі 170,00 грн.
19.09.2011 року працівниками Лівобережної МДПІ проведено камеральну перевірку щодо своєчасності сплати податку на прибуток. В ході перевірки було встановлено несвоєчасну сплату відповідачем узгодженої суми податкового зобов'язання по декларації № 94960 від 09.11.2010 року за 3 квартали 2010 року з граничним терміном сплати до 19.11.2010 року. За наслідками перевірки складено акт № 3550/15-1/19315491.
Відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
На підставі акту перевірки № 3550/15-1/19315491 від 19.09.2011 року та п. 126.1 ст.126 ПК України позивачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0004911505 від 06.10.2011 року, згідно до якого відповідачу нараховано суму податкового зобов`язання, а саме штрафні (фінансові) санкції у розмірі 20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою, що становить 10,60 грн.
Згідно облікової картки відповідача на особовому рахунку ТОВ «Сателіт» наявна пеня з податку на прибуток в розмірі 0,20 грн.
Відповідно до підпункту 6.2.3 «а» пункту 6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000 року (далі -Закон № 2181), який діяв на час надіслання відповідачу податкових вимог, 04.03.2009 року позивачем сформовано першу податкову вимогу № 1/380 про обов'язок відповідача сплатити податковий борг в розмірі 1363,02 грн. яка була отримана відповідачем 17.03.2009 року, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення. У зв'язку з несплатою вказаного податкового боргу відповідно до пп. 6.2.1, пп. 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону № 2181 позивачем 17.04.2009 року сформовано другу податкову вимогу № 2/560 про обов'язок відповідача сплатити податковий борг в розмірі 2765,65 грн., яка була отримана відповідачем 25.04.2009 року, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення.
Згідно з п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
При досліджені матеріалів справи в судовому засіданні встановлено, що на день розгляду справи судом, відповідачем податкові повідомлення-рішення не оскаржені, штрафні санкції, узгоджені суми грошових зобов'язань та пеня не сплачені.
Згідно ч.1 ст. 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлений законом.
Відповідно до ст.16 ПК України платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків у встановлені законом терміни.
Згідно до п.36.1, п.36.2 ст.36 ПК України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Згідно п.59.5 ст.59 ПК України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Згідно п.95.1 ст.95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п. 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно п. 95.3 ст. 95 ПКУкраїни стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючий такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам ДПС, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Вирішуючи спір, суд приходить до висновку, що вимоги прокурора є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо доводів представника відповідача про порушення прокурором строку звернення до суду, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.3 ст.99 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Отже, КАС України передбачає можливість встановлення іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, а також спеціального порядку обчислення таких строків. Такі спеціальні строки мають перевагу в застосуванні порівняно із загальним строком звернення до адміністративного суду, визначеним ч.2 ст. 99 цього Кодексу, а також скороченими строками, визначеними, зокрема, ч.ч.4 та 5 ст. 99 КАС України.
Відповідно до п.102.1 ст.102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
При цьому п.102.2 ст.102 ПК України визначено перелік випадків, коли грошове зобов'язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного у частині першій цієї статті.
Згідно з п.102.4 ст.102 ПК України у разі, якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Отже, наведена законодавча норма встановлює строк примусового стягнення податкового боргу - це 1095 днів з дня виникнення податкового боргу.
Системний аналіз пунктів 102.1, 102.2 та 102.4 ст. 102 ПК України свідчить про те, що застосування строків давності, визначених ст.102 ПК України, поширюється і на випадки порушення провадження у справі про стягнення відповідного податку.
Таким чином, якщо право звернення до суду виникло з 01.01.2011 р., контролюючий орган має право звертатися до суду з позовом про стягненням податкового боргу протягом 1095 днів з дня виникнення податкового боргу.
Така правова позиція викладена в інформаційних листах Вищого адміністративного суду України № 203/11/13-11 від 10.02.2011 р. та №945/11/13-11 від 05.07.2011 р.
З огляду на зазначене, прокурором не порушено строк звернення до суду.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Сателіт» (код ЄДРПОУ 19315491) в обслуговуючих банках і належної такому платнику податків готівки на користь бюджету в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 20 977 (двадцять тисяч дев'ятсот сімдесят сім) гривень 13 копійок, в тому числі:
- з плати за землю у розмірі 20 966 (двадцять тисяч дев'ятсот шістдесят шість) гривень 33 копійки;
- штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 10 (десять) гривень 60 копійок;
- пені з податку на прибуток у розмірі 0 (нуль) гривень 20 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, визначені ст. 186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України.
Постанова в повному обсязі виготовлена 10 липня 2012 року.
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25577590 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні