Постанова
від 07.08.2012 по справі 2а/0570/7411/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 серпня 2012 р. Справа № 2а/0570/7411/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12 год. 00 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Дмитрієва В.С.,

при секретарі Гаджієвій Г.А.,

за участю:

представника позивача - Ісаєвій А.А. за довіреністю від 06.01.2012 року № 04-48,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Торезького міського центру зайнятості - робочий орган Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до ОСОБА_2 про стягнення вартості наданих соціальних послуг в розмірі 2 452, 04 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Торезький міський центр зайнятості - робочий орган Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом (з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог) до ОСОБА_2 про стягнення вартості наданих соціальних послуг в розмірі 2 452, 04 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що в період перебування на обліку ОСОБА_2 за направленням служби зайнятості проходила професійну перепідготовку в Торезькому вищому професійному училищі ім. Стаханова за професією «продавець продовольчих та непродовольчих товарів» з 30.12.2010 року до 30.08.2011 року. За результатами проведення перевірок обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітному, отриманими від Державної податкової інспекції України, встановлено, що ОСОБА_2 в період перебування на обліку працювала в ТОВ «Качинський +» за договором №244 від 26.07.2011 року. Про факт укладення цивільно - правової угоди відповідач центру зайнятості не повідомила. З моменту виникнення обставин, які впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, центром зайнятості надана соціальна послуга ОСОБА_2 у вигляді професійного навчання вартістю 2 452, 04 грн.

Представник позивача в судовому засіданні надав пояснення аналогічні викладеним в позові, просив задовольнити позовні вимоги.

Відповідач у судове засідання повторно не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Судом встановлено, що 17 грудня 2010 року ОСОБА_2 звернулася до Торезького міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття з заявою про вирішення питання працевлаштування та надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю.

Згідно витягів з наказів директора Торезькокого міського центру зайнятості відповідачу з 17.12.2010 року надано статус безробітного, призначено допомогу по безробіттю та розпочато виплату допомоги по безробіттю, з 30.12.2010 року призначено матеріальну допомогу у період професійного навчання та з 06.09.2011 року знято з обліку відповідно до п. 20 «Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян,які шукають роботу, і безробітних» у зв'язку із працевлаштуванням.

Відповідно до договору №3134 від 27.12.2010 року та додаткової угоди від 28.09.2011 року, укладеного між Донецьким обласним центром зайнятості та Торезьким вищим професійним училищем ім. Стаханова, проведено професійне навчання 9 осіб за професією «продавець продовольчих та непродовольчих товарів» з 30.12.2010 року до 30.08.2011 року. Розмір витрат, пов'язаних з навчанням безробітних, згідно кошторисом на навчання становить 22 068, 34 грн.

Як вбачається із договору №054110123000360 від 30.12.2010 року, ОСОБА_2 направлена на професійне навчання до Торезького вищого професійного училища ім. Стаханова за навчальною програмою «продавець продовольчих та непродовольчих товарів» з 30.12.2010 року до 30.08.2011 року.

Рішенням від 30 серпня 2011 року протокол №24 ОСОБА_2 присвоєно кваліфікаційний рівень продавець продовольчих та непродовольчих товарів, про що свідчить свідоцтво за реєстраційним №1924.

Листом №04/3068 від 26.07.2012 року Донецький обласний центр зайнятості повідомив, що сума витрат на професійне навчання ОСОБА_2 склала 2452,04 грн.

За результатами проведення перевірок обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітному складено Акт № 2 від 29.05.2012 року про перевірку обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» за змістом якого вбачається, що безробітна ОСОБА_2 у період перебування на обліку в центрі зайнятості працювала за цивільно - правовою угодою в ТОВ «Качинський +» з 27.07.2011 року по 11.08.2011 року.

Листом від 21.03.2012 року №277 Товариство з обмеженою відповідальністю «Качинський +» повідомило, що гр. ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1) дійсно працювала з 27.07.2011 року по 11.08.2011 року за договором на виконання сільськогосподарських робіт. Була звільнена у зв'язку з закінченням строку договору. Сума отриманого доходу складає 757, 35 грн. На підтвердження надано договір від 26 липня 2011 року №244 та Акт виконаних робіт від 12 серпня 2011 року.

На адресу відповідача направлена претензія від 23.05.2012 року, в якій запропоновано у добровільному порядку повернути витрати на оплату професійного навчання в розмірі 2758, 54 грн.

Однак, на момент судового розгляду справи відповідачем сума сплаченої допомоги по безробіттю у добровільному порядку позивачу не повернена.

Заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про зайнятість населення» від 1 березня 1991 року №803-XII (далі - Закон) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Частина 2 статті 36 Закону покладає на застрахованих осіб, зареєстрованих в установленому порядку як безробітні, обов'язок своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Статтею 7 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» встановлено, що одним з видів забезпечення за цим Законом є матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, а до соціальних послуг за цим Законом та Законом №803 належить професійна підготовка або перепідготовка, підвищення кваліфікації та профорієнтація.

Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.

Пунктом 1 статті 23 Закону передбачено, що застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 22 цього Закону, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу: до 2 років - 50 відсотків; від 2 до 6 років - 55 відсотків; від 6 до 10 років - 60 відсотків; понад 10 років - 70 відсотків.

Допомога по безробіттю виплачується залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: перші 90 календарних днів - 100 відсотків; протягом наступних 90 календарних днів - 80 відсотків; у подальшому - 70 відсотків.

Відповідачем було особисто підписано заяву, що в даний час вона не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує, а у разі подання до центру зайнятості документів, що містять неправдиві відомості, а також неповідомлення про отримання будь-якого доходу в період перебування на обліку в службу зайнятості, зобов'язується добровільно повернути зайво виплачене йому матеріальне забезпечення на випадок безробіття.

Підпунктом 1 частини 2 статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове держане страхування на випадок безробіття» передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Статтею 1 Закону визначено, що зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.

З огляду на викладене, відповідач у період перебування на обліку у Торезькому міському центру зайнятості відносився до категорії зайнятого населення.

Частиною 3 статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до абз. 14 п. 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2007 року №219, громадяни, зареєстровані як такі, що шукають роботу, та безробітні, знімаються з обліку з дня виявлення факту подання недостовірних даних, що мав місце під час перебування особи на обліку як безробітної, або неповідомлення державної служби зайнятості про виїзд за межі України з метою працевлаштування чи провадження іншої діяльності, спрямованої на отримання прибутку. Громадяни можуть зареєструватися в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, після закінчення шести місяців з дати зняття їх з обліку за умови, що вони повернули отримані кошти.

Статтею 39 вказаного Закону визначено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

За таких обставин, суд вважає, що соціальна послуга у вигляді професійного навчання отримана ОСОБА_2 внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Торезького міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 23, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Торезького міського центру зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер: НОМЕР_1, АДРЕСА_1) на користь Торезького міського центру зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (р/р №37172001004267 у ГУДКСУ Донецької області, МФО 834016, ЄДРПОУ 25118033) грошову суму вартості наданих соціальних послуг в розмірі 2 452 (дві тисячі чотириста п'ятдесят дві) гривні 04 коп.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошені у судовому засіданні 07 серпня 2012 року у присутності представника позивача. У повному обсязі постанова виготовлена 10 серпня 2012 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Дмитрієв В.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25577695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7411/2012

Ухвала від 25.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 25.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 30.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Постанова від 07.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 02.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні