Постанова
від 01.06.2012 по справі 2-а/1970/2126/12
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2-а/1970/2126/12 ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа № 2-а/1970/2126/12 "01" червня 2012 р.                                                                                           м. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Мірінович У.А. розглянувши у порядку письмового провадження в залі суду у м. Тернополі адміністративну справу за позовною заявою Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до  товариства з обмеженою відповідальністю «Сім-Сім» про стягнення штрафних санкцій та пені,   ВСТАНОВИВ: Тернопільське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Сім-Сім»про стягнення адміністративного - господарських санкцій у сумі 14 384,62 грн. та 83,52 грн. пені. за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій, розраховану відповідно до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Мінпраці та соціальної політики від 15.05.2007 № 233, за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2011 році. Позов мотивовано тим, що в порушення ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" відповідач не забезпечив встановленого нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, в зв'язку з чим зобов'язаний сплатити адміністративно-господарські санкції та пеню у розмірі встановленому чинним законодавством. Позивач в судове засідання не прибув, проте подав суду заяву від 01.06.2012р. у якій просить розгляд справи проводити за відсутності його представника. Позовні вимоги підтримує повністю. В судове засідання відповідач також не прибув, хоча належним чином повідомлявся про день, час та місце слухання справи. Про причини не прибуття суд не повідомив.         Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд  вважає, що позов  підлягає задоволенню з наступних підстав. Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в України" (далі - Закон №875-XII), для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб -  у  кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Частиною 5 ст. 19 Закону № 875-XII встановлено, що виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону № 875-XII передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Як вбачається із поданого ТОВ «Сім –Сім»звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік форми № 10-ПІ середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві в 2011 році становила 78 осіб, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 2.  Середньорічна заробітна плата штатного працівника відповідача за 2011 рік становила 14 384,62грн. Кількість інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях відповідно до ст.19 Закону № 875-XII становить - 3 особа, сума адміністративного –господарських санкцій за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів – 14 384,62грн. Статтею 18 Закону № 875-XII встановлено, що підприємства, поміж іншого, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленою Кабінетом Міністрів України. Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань. Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування затверджений постановою Кабінету Міністрів України №70 від 31.01.2007 року "Про реалізацію статей 19 та 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Порядок). Згідно з п. 2 Порядку звіт про зайнятість і працевлаштування  інвалідів роботодавці подають  (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом, а інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових  внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за  формою, затвердженою Мінпраці  за  погодженням  з Держкомстатом. Звіт за формою 3-ПН є актом інформування органів працевлаштування про створені на підприємстві робочі місця для працевлаштування інвалідів і, водночас, запитом про направлення на підприємство інвалідів із встановленим рівнем нозології для працевлаштування.       Відповідно до абз. 1, 2 Інструкції  щодо заповнення форми звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій", затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 №420, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005 року за № 1534/11814, підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків. При цьому, згідно п. 4 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємства,  установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про  наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.    Отже, звіти за формою державної статистичної звітності № 3-ПН містять вичерпну  інформацію про наявність на підприємстві вільних робочих місць для працевлаштування  інвалідів протягом звітного періоду та є єдиним документом, передбаченим чинним законодавством, що підтверджує відповідну інформацію.       Як слідує з матеріалів справи, а саме з листа № 04/67/2609 від 26.04.2012 року, протягом 2011 року ТОВ «Сім –Сім»подано лише один звіт Ф 3 - ПН про наявність вакансій для інваліда –03.06.2012р., посада –підсобний робітник.  На дану вакансію центром зайнятості інваліди, з числа зареєстрованих у Тернопільському центрі зайнятості не направлялись.         За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування адміністративно-господарських санкцій та пені, передбачених Законом № 875-XII, відносно відповідача за 2011 р.         У зв'язку з цим, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у сумі 14384,62 грн. (розраховані за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2011 року, виходячи з середньорічної заробітної плати штатного працівника на підприємстві за 2011р. у сумі 14384,62грн.) та 83,52 грн. пені за порушення терміну сплати санкцій.    Доказів, які б свідчили про сплату відповідачем адміністративно –господарських санкцій та пені на день розгляду справи сторонами не надано та судом не здобуто.       Статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в України" передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за ст.ст. 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.        З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з ТОВ «Сім –Сім»адміністративно –господарських санкцій в розмірі 14384,62 грн. та 83,52грн. пені  є обґрунтовані та підлягають до задоволення повністю. Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст. 11,51,70,71,79,86,153,158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: 1.          Адміністративний позов задовольнити повністю. 2.          Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Сім –Сім»( вул. Промислова, 9, с. Острів, Тернопільський район, Тернопільська обл., код за ЄДРПОУ 31021570) в користь Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції на суму 14384 (чотирнадцять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні 62 коп. та 83 ( вісімдесят три) гривні 52  коп. пені. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги у порядку і строки, передбачені статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Повний текст постанови виготовлено та підписано 01 червня 2012 року. Головуючий суддя                                                                                Мірінович У.А. копія вірна Суддя                                                                                                    Мірінович У.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25578521
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/2126/12

Постанова від 01.06.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

Ухвала від 17.05.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні