Постанова
від 10.08.2012 по справі 2а-7978/12/0170/27
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 серпня 2012 р. (10:36) Справа №2а-7978/12/0170/27

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., при секретарі судового засідання Бордуленко М.Ю., за участю представників сторін

від позивача - Ліпницька Г.Ю., довіреність № 39/10/10-0 від 01.03.12р.;

від відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби

до Дочірнього Підприємства Паливно-енергетичного комплексу "Современник"

про стягнення

Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби (далі Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Дочірнього Підприємства Паливно-енергетичного комплексу "Современник" (далі-Відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 242 006,74 гривень.

Ухвалами Окружного адміністративного суду від 20.07.2012р. відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив задовольнити з підстав, викладених у позові.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, день та місце його проведення повідомлений завчасно належним чином - рекомендованою кореспонденцією (а.с.26), про причини неявки суд не повідомив, заперечення на адміністративний позов до суду не надав.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Судом встановлено, що Дочірнє підприємство Паливно -енергетичного комплексу "Современник" є юридичною особою, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію від 21.12.1998 року (а.с. 4).

Відповідно до довідки позивача від № 75/29-0 від 18.03.2010 р. відповідач знаходиться на податковому обліку з 19.02.1999 р. за № 28-1/39 (а.с.6).

Згідно п. 20.1.4 ст. 20 Податкового Кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платника податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до пп. 80.2.1 п. 80.2 ст. 80 ПК України, фактична перевірка може проводитись на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку до початку проведення такої перевірки у разі наявності хоча б однієї з обставин, передбачених цією статтею.

Згідно пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Статтями 15 та 16 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"від 06.07.1995 року № 265 передбачено, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуг), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок.

Обов'язок щодо обліку товарних запасів за місцем їхньої реалізації та відповідальність за недотримання цього обов'язку встановлені саме Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а отже суд вважає, що виявлення порушень цих вимог повинно відбуватись в ході проведення саме фактичних перевірок органами державної податкової служби України.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України, посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення фактичної перевірки, яка проводиться з підстав, визначених цим Кодексом, за умови пред'явлення направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться, мета, вид, підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби.

Судом встановлено, що 18 лютого 2011 року начальником Державної податкової інспекції в м. Євпаторія був прийнятий наказ № 226 про призначення та проведення фактичної перевірки ДП ПЕК "Современник"у зв'язку з отриманням від ДПА в АР Крим інформації про можливі порушення платником податків законодавства (а.с. 9).

21 лютого 2011 року інспекторам Звонік А.Ю. та Попову В.В. були видані направлення № 87, 88 для проведення фактичної перевірки ДП ПЕК "Современник" з 21 лютого 2011 року по 28 лютого 2011 року (а.с. 10).

Наказ та направлення були вручені відповідальній посадовій особі позивача - оператору зміни - до початку проведення перевірки.

23 лютого 2011 року посадовими особами Державної податкової інспекції в м. Євпаторії була здійснена фактична перевірка за дотриманням ДП ПЕК "Современник", розташованого за адресою: Чорноморське шосе, 4\1 порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, за результатами якої був складений акт № 002572 (а.с. 11-12).

Таким чином, судом встановлено, що фактична перевірка позивача була проведена за місцем фактичного провадження діяльності, на підставі належним чином оформлених направлень на перевірку та наказу начальника ДПІ в м. Євпаторії. Направлення на перевірку та копії наказу були вручені посадовій особі позивача, оператору ОСОБА_2, який засвідчив особистим підписом, що він ознайомлений з направленнями та наказом і отримав інші примірники.

Відповідно до висновків акту, складеного за результатами проведеної 23 лютого 2011 року перевірки позивача були встановлені наступні порушення, а саме:

- п. 12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", яке виразилось в не веденні у встановленому законодавством порядку обліку товарів за місцем їхньої реалізації, а саме: не ведення обліку надходження нафтопродуктів на АЗС за формою 13 та змінними звітами за формою № 17 на реалізацію палива відповідно до відомостей на суму 121007 гривень; не надання товарно -транспортних накладних, транспортних накладних, податкових накладних.

На підставі акту про виявлені порушення, податковим повідомленням -рішенням Державної податкової інспекції в м. Євпаторія № 0000472303 від 11.03.2011 року до ДП ПЕК "Современник" були застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 242014,10 гривень (а.с. 15-зворотній бік).

Підприємство не погодилось із зазначеним рішенням та оскаржило його в адміністративному порядку, але рішенням ДПА в АР Крим від 05.04.2011 року, а також рішенням ДПА України від 21.04.2011 року, скарги ДП ПЕК "Современник" були залишені без задоволення.

Крім того, постановою Окружного адміністаривного суду АР Крим від 04.10.11 у справі №2а-5820/11/0170/25 за позовом Дочірнього Підприємства Паливно-енергетичного комплексу "Современник" до ДПІ в м. Євпаторії АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №00472303 від 11.03.11 у розмірі 242 014,10 грн. в задоволені позову було відмовлено, постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24.01.12 апеляційна скарга Дочірнього Підприємства Паливно-енергетичного комплексу "Современник" залишена без задоволення (а.с.7-8).

Податковий борг загальною сумою 242 014,10 грн. частково було погашено за рахунок переплати у сумі 7,36 грн.

Відповідачу було направлено рекомендованим листом з повідомленням податкову вимогу № 89 від 02.03.12 на суму податкового боргу у розмірі 242 006,74 грн., але податкова вимога повернута 07.04.12 " за закінченням терміну зберігання" ( а.с.18).

Таким чином, станом на день розгляду справи за заборгованість складає 242 006,74 гривень.

Щодо стягнення з відповідача податкового боргу у розмірі 242 006,74 гривень судом встановлено наступне.

З метою встановлення єдиного порядку організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів, наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20 травня 2008 року № 281\171\578\155 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 року за № 805\13496, затверджено Інструкцію про приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України.

Відповідно до загальних положень, ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів. Вимоги цієї Інструкції є обов'язковими для всіх суб'єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців), що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафти і нафтопродуктів на території України.

Пунктом 10.1 Інструкції встановлено, що облік руху нафтопродуктів на АЗС здійснюється в одиницях об'єму.

Згідно пп. 10.2.1 Інструкції, приймання нафтопродуктів, що надійшли автомобільним транспортом від постачальників, здійснюється працівниками автозаправної станції за марками та видами (дизельне паливо залежно від масової частки сірки) за даними товарно-транспортних накладних у разі наявності паспорта якості та копії сертифіката відповідності. Приймання нафтопродуктів здійснюється відповідно до вимог робочої інструкції оператора АЗС та інструкції з охорони праці, які повинні бути затверджені керівником підприємства, якому належить АЗС.

Одержані результати вимірювань густини і температури нафтопродукту зазначаються у ТТН та журналі обліку надходження нафтопродуктів на АЗС за формою N 13-НП (додаток 13). Сторінки журналу необхідно пронумерувати, прошнурувати і скріпити печаткою суб'єкта підприємницької діяльності (пункт 10.2.2).

На АЗС здійснюється оперативне кількісне контролювання, результати якого використовуються для ведення обліку, звіряння кількості отриманих і відпущених нафтопродуктів. Кількісний облік нафтопродуктів на АЗС здійснюється за формою змінного звіту АЗС N 17-НП (пункт 10.4.1 Інструкції).

Пунктом 10.4.2 Інструкції закріплено, що під час приймання -передавання зміни оператори АЗС: визначають залишки нафтопродуктів на кінець зміни з урахуванням залишків на початок зміни (цей залишок переноситься з графи "обліковий залишок попередньої зміни"), надходження нафтопродуктів на зміну, які підтверджено відповідними документами, та кількості відпущених за зміну нафтопродуктів за зміну нафтопродуктів за сумарними показниками лічильників усіх ПРК, ОРК (обліковий залишок); вимірюють загальний рівень нафтопродуктів і рівень підтоварної води в кожному резервуарі та за результатами вимірювань визначають об'єм нафтопродуктів (фактичний залишок); роздруковують на РРО фіскальний звітний чек і визначають обсяг виконаних розрахункових операцій, що заносяться до фіскальної пам'яті; передають залишок готівки; перевіряють наявність та фіксацію у місцях, передбачених експлуатаційним документом, свинцевих пломб з відбитком повір очного тавра та відповідність відбитку цих тавр у формулярах на ПРК, ОРК.

Відповідно до п. 10.4.3 Інструкції, після завершення зміни оператором АЗС складається змінний звіт АЗС за формою N 17-НП у двох примірниках, з яких один з доданими ТТН здається до бухгалтерської служби, а другий - залишається на АЗС.

Згідно п. 14.4 цієї Інструкції, матеріально відповідальні особи підприємств ведуть кількісний облік нафти та нафтопродуктів у товарній книзі кількісного руху нафтопродуктів (нафти) за формою N 31-НП (додаток 34), у якій зазначаються надходження і відпуск нафтопродуктів за день, а також їх залишки на кінець дня.

Для посилення контролю за станом приймання, зберігання, відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів матеріально відповідальні особи ведуть журнал обліку надходження нафти і нафтопродуктів за формою N 6-НП і журнал вимірювання нафти і нафтопродуктів у резервуарах за формою N 7-НП.

Рух нафти і нафтопродуктів у резервуарах за добу фіксується матеріально відповідальними особами в журналі реєстрації проведення вимірювань нафтопродуктів (нафти) у резервуарах за формою N 7-НП з урахуванням пункту 14.4 цієї Інструкції. Рух облікових залишків за марками нафти та нафтопродуктів фіксується матеріально відповідальними особами в товарній книзі кількісного руху нафтопродуктів (нафти) за формою N 31-НП, у тому числі окремо щодо кожного власника нафти та нафтопродукту.

Вищезазначені документи обліку мають бути пронумеровані, прошнуровані, засвідчені підписом керівника та печаткою підприємства. (пункт 14.6 Інструкції).

Записи в товарній книзі кількісного руху нафти і нафтопродуктів здійснюють за марками і видами матеріально відповідальні особи: під час приймання - на підставі приймального акта або ТТН; під час відпуску - на підставі реєстрів відпуску за добу.

Залишок нафти та нафтопродуктів обчислюється після кожного запису в товарній книзі. (пункт 14.8 Інструкції).

Відповідно до вимог ст.. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо -безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблених даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

До документів, що є підставою для оприбуткування товару, як правило, належать накладні та товарно -транспортні накладні. Такі документи є підставою для внесення записів до облікових бухгалтерських реєстрів. Відсутність відповідних первинних документів, які підтверджують рух товарно -матеріальних цінностей, є порушенням встановленого порядку ведення бухгалтерського обліку.

Факт відсутності на АЗС будь-якої первинної документації, що підтверджує облік товарів також відображений й в акті, складеному за результатами проведеної перевірки, якій ОСОБА_3 підписав без жодних зауважень.

Таким чином, судом було достовірно встановлено, що на час проведення відповідачем перевірки, у позивача були відсутні відповідні первинні документи, що підтверджують рух товарно -матеріальних цінностей, а також документи, обов'язок ведення яких передбачений Інструкцію про приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України -журнал обліку надходження нафтопродуктів на АЗС форми № 13-НП та змінний звіт АЗС за формою № 17-НП, другий примірний якого зобов'язаний зберігатись на АЗС.

З матеріалів справи вбачається, що наявний на АЗС позивача журнал № 25 замість денного звіту № 17-НП, не містить всіх необхідних реквізитів відповідно до п. 10.4.2 Інструкції, не пронумерований, прошнурований і не засвідчений підписом керівника та печаткою підприємства, тобто не відповідає встановленій формі.

Тобто, суд дійшов висновку, що позивач ДП ПЕК "Современник" веде облік товарів за місцем їхньої реалізації із порушенням встановленого законодавством порядку.

Згідно ст. 20 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Під час проведення перевірки, на вимогу податкових інспекторів, ОСОБА_3 були зроблені заміри, відповідно до яких сума залишків нафтопродуктів за місцем їхньої реалізації склала 121007,05 гривень .

Таким чином, оскільки судом було встановлено, ДП ПЕК "Современник" не обліковував у встановленому законом порядку товари за місцем їхньої реалізації, вартість залишків яких на момент проведення перевірки склала 121007,05 гривень, рішення щодо застосування до нього фінансових санкцій в подвійному розмірі від 11.03.2011 року було прийнято відповідачем правомірно.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (який набрав чинності з 01.01.2011 року) грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. В свою чергу, відповідно до пункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно із підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно до пункту 59.1. статті 59 Податкового Кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Як зазначалося раніше, на адресу позивача була направлена вимога про сплату боргу, але поштовий конверт повернувся з відміткою відділення зв'язку "за закінченням терміну зберігання".

Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" (із змінами та доповненнями) органи державної податкової подають до судів позови до підприємств, установ, організацій-та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до ст.41 Податкового кодексу України органи державної податкової служби є органами стягнення, уповноваженим на здійснення заходів щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлений Податковим кодексом України та іншими законами України. Згідно із статтями 20, 95 Податкового кодексу України податкові органи уповноважені звертатися до суду з позовами про стягнення податкового боргу з платників податків.

Відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини, тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Під час судового засідання, яке відбулось 10.08.2012 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ч.3 ст. 160 КАСУ постанову складено 15.08.2012р.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Дочірнього Підприємства Паливно-енергетичного комплексу "Современник" (97400, АР Крим. м. Євпаторія, вул. 2-ї Гвардійської Армії, б. 20, ЄДРПОУ 30243005) кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податку (р/р 26001485321471 КРИМ. РЕС ПАТ "УСБ" м. Сімферополь, МФО 324010) на користь Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби (р/р 31112104700015; в Державний бюджет м. Євпаторії, УДКУ в м. Євпаторія ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 21080900) заборгованість з податкового боргу у розмірі 242 006 (двісті сорок дві тисячі шість) гривень 74 копійки.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Аблякимов Е.Е.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.08.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25580488
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7978/12/0170/27

Постанова від 10.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

Ухвала від 20.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні