Постанова
від 13.08.2012 по справі 2а-8544/08/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2a-8544/08/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 серпня 2012 року

12год.04хв.

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

При секретарі - Музиці А.О.

За участю сторін:

Від позивача: Антоненко І.І. -за довіреністю від 05.07.2012р. №2994/19/06

Від відповідача: Федоровський В.В. -за довіреністю від 04.01.2012р. №01/29-05-34

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості до Головного управління Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи України в Одеській області про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява Одеського міського центру зайнятості, в якій позивач просить суд стягнути з Головного управління Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи України в Одеській області штраф у розмірі 29505,43грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем п.5 ст.20 Закону України "Про зайнятість населення" та несплату штрафу, визначеного актом про порушення законодавства України про зайнятість населення №12/16 від 28.05.2008р.

Відповідач проти задоволення позовної заяви заперечує, посилаючись на порушення позивачем порядку проведення перевірки, оформлення її результатів та стягнення штрафу згідно вимог Інструкції з оформлення органами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття матеріалів про адміністративне правопорушення, затвердженої постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 24.04.2003р. №196.

В судовому засіданні представники сторін підтримали викладені позиції по суті спору.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що наказом Управління МНС України в Одеській області №13 від 12.01.2008р. відповідно до п.1 ст.40 КЗпП України (у зв'язку зі скороченням штатів) та з метою здійснення організаційно-штатних заходів на підставі наказу МНС України від 07.09.2007р. № 621 „Про здійснення організаційно-штатних заходів у організаційних структурах ГУ МНС в Одеській області" та наказу ГУ МНС України в Одеській області від 05.10.2007р. №364 „Про здійснення організаційно-штатних заходів в підрозділах Головного управління МНС України в Одеській області", наказу УМНС України в Одеській області від 12.11.2007р. №36, звільнено ОСОБА_3, начальника фінансово-економічної служби Іллічівського міського управління з 26.01.2008р. та ОСОБА_4, бухгалтера 1-ї категорії фінансово-економічної служби Іллічівського міського управління з 26.01.2008р.

28.05.2008р. головними спеціалістами Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості Арцибашевою Н.І. та Соколковою О.М. у присутності посадових осіб УМНС України в Одеській області, відповідно до вимог ст.34 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та доповненями), згідно з Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.1991 р. №47 (із змінами та доповненнями), була проведена перевірка управління Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи України в Одеській області з питань додержання вимог законодавства України про зайнятість населення та про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

За результатами вказаної перевірки Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості складено акт перевірки додержання вимог законодавства України про зайнятість населення та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття №12/7 від 28.05.2008р., яким встановлено порушення управлінням Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи України в Одеській області приписів п.5 ст.20 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та доповненями), а саме: ненадання до центру зайнятості письмової інформації про заплановане вивільнення працівників та фактичне вивільнення працівників. З актом перевірки ознайомлена 05.06.2008р. посадова особа відповідача, про що свідчить її особистий підпис на акті, завірений печаткою Управління.

За результатами заначеної перевірки та на підставі виявлених порушень Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості складено акт №12/16 від 28.05.2008р. про порушення законодавства України про зайнятість населення, в якому зазначено, що Управлінням порушено вимоги п.5 статті 20 Закону „Про зайнятість населення" - при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів), у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією, банкрутством або перепрофілюванням підприємства, установи, організації, скороченням чисельності або штату працівників, за два місяці у письмовій формі не повідомлено про це державну службу зайнятості, а у десятиденний строк після вивільнення - не подано до Одеського міського центру зайнятості списки фактично вивільнених працівників ОСОБА_3 (наказ №13 від 12.01.2008р.) з 26.01.2008р. та ОСОБА_4 (наказ №13 від 12.01.2008р.) з 26.01.2008р., з урахуванням чого запропоновано у десятиденний строк сплатити штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника у загальній сумі 29505,43грн.

Копія вказаного акту 05.06.2008р. була отримана посадовою особою відповідача, про що свідчить її особистий підпис на акті, завірений печаткою Управління.

Як вбачається з довідки про заробітну плату ОСОБА_4, її заробітна плата за період її працевлаштування в Управлінні травень 2007р. -січень 2008р. склала 10803,43грн.; згідно довідки про заробітну плату ОСОБА_3, її заробітна плата за період січень 2007р. -січень 2008р. склала 18702грн.

Згідно з п.2 ст.12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02 березня 2000 року №1533-III функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Статтею 34 Закону України „Про зайнятість населення" № 803-ХІІ від 01.03.1991р. (із змінами та доповненнями) передбачено контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.

Згідно з ч.4 ст.18 зазначеного Закону у складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.

Відповідно до п.1 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 р. №47, Інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.

Згідно з п.5 вказаного Положення основними завданнями інспекції є здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятість та забезпечення громадянам прав і гарантій у галузі зайнятості шляхом здійснення заходів щодо запобігання та усунення виявлених порушень законодавства про зайнятість населення.

Як передбачено п.6 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Інспекція відповідно до покладених на неї завдань проводить, зокрема, перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцям, передусім щодо подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників.

Відповідно до п.п.б,г п.8 зазначеного Положення Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення надається право, у тому числі, давати власнику (керівнику) підприємства, установи та організації або уповноваженому ним органу та іншим роботодавцям у разі виявлення порушень законодавства про зайнятість населення приписи про їх усунення; та право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій усіх форм власності, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України "Про зайнятість населення".

Відповідно до п.4. ст.20 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та доповненями) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно з п.5 ст.20 зазначеного Закону при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.

Абзацем 2 п.5 ст. 20 вказаного Закону передбачено, що у разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.

Доказів сплати визначеного актом №12/16 від 28.05.2008р. штрафу відповідачем суду не надано, як і доказів визнання протиправним нарахування вказаного штрафу, отже він підлягає стягненню за рішенням суду.

Під час розгляду справи відповідач не заперечив факт вчинення ним встановлених вказаним актом порушень законодавства про зайнятість населення.

В обґрунтування своєї позиції відповідач наголошує на порушення позивачем вимог Інструкції з оформлення органами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття матеріалів про адміністративне правопорушення.

Однак вказані посилання є безпідставними з огляду наступного.

Як вбачається з пунктів 1.1 та 1.2 Інструкції з оформлення органами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття матеріалів про адміністративне правопорушення цю Інструкцію видано відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", інших нормативних актів. Порядок провадження у справах про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням строку реєстрації як платника страхових внесків до Фонду, несвоєчасною або неповною сплатою страхових внесків та притягненням до адміністративної відповідальності посадових осіб підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та відомчої належності і громадян у разі порушення ними цих норм, визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) та цією Інструкцією.

Однак штраф, який підлягає сплаті за вказаним позовом, накладено у зв'язку з вчиненням відповідачем порушення законодавства про зайнятість населення, передбаченого Законом України «Про зайнятість населення», а не за вчинення посадовою особою відповідача адміністративного правопорушення, передбаченого Кодексом України про адміністративні правопорушення. Тобто Інструкція з оформлення органами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття матеріалів про адміністративне правопорушення не підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Позивачем доведена законність підстав для стягнення з відповідача 29505,43грн. штрафу за порушення вимог чинного законодавства у сфері зайнятості.

Приймаючи до уваги вищевикладене, позовні вимоги Одеського міського центру зайнятості обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Одеського міського центру зайнятості до Головного управління Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи України в Одеській області про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з Головного управління Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи України в Одеській області (65091, м.Одеса, вул.Прохорівська, 6, ідентифікаційний код 08588866) на користь Одеського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 35358018, одержувач: Одеський міський центр зайнятості, банк: ГУДКСУ в Одеській області, м.Одеса, МФО 828011, р/р 37176305900002) штраф у розмірі 29505 (двадцять дев'ять тисяч п'ятсот п'ять)грн.43коп.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 13.08.2012р.

Суддя /підпис/ М.М. Аракелян

13 серпня 2012 року.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25600667
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8544/08/1570

Ухвала від 29.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 07.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 12.08.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Постанова від 13.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні