Постанова
від 02.08.2012 по справі 2а-1537/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

02.08.12Справа №2а-1537/12/2770 Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Водяхін С.А., розглянувши справу в порядку скороченого провадження за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби до Приватного підприємства «Будспецпроект» про припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В :

У липні 2012 року Державна податкова інспекція у Ленінському районі міста Севастополя Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя із зазначеним позовом.

Позов обґрунтовано тим, що Приватне підприємство «Будспецпроект»не надає податкову звітність з 11 травня 2007 року, що є підставою для припинення юридичної особи.

Оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", у редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, у підпорядкуванні якої знаходяться Державні податкові інспекції.

Згідно пункту 8 статті 19 Господарського кодексу України, усі суб'єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов'язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

Статтею 247 Господарського кодексу України встановлено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосована адміністративно-господарська санкція у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання проводиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про систему оподаткування» № 1251-XII від 25 червня1991 року, якій діяв на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 1251), платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких відповідно до Закону покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 9 Закону № 1251, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Строки надання податкових декларацій передбачені підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами», якій діяв до 01 січня 2011 року.

Аналогічні норми містяться у Податковому кодексі України, якій набрав чинність з 01 січня 2011 року.

Так, згідно з пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Звітність зобов'язана подавитися до контролюючого органу у порядку та терміни, встановлені статтею 49 Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що Приватне підприємство «Будспецпроект» 15 грудня 2005 року зареєстровано Ленінською районною державною адміністрацією м. Севастополя та державну реєстрацію припинення не проводило.

Приватне підприємство «Будспецпроект»перебуває на обліку у ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя як платник податків й заборгованості зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) не має.

Приватне підприємство «Будспецпроект»зареєстровано за адресою: 99008, м. Севастополь, вул. Гусєва, буд. 12.

У порушення статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами», якій діяв до 01 січня 2011 року, та статті 49 Податкового кодексу України, якій почав діяти з 01 січня 2011 року, відповідач не надає до податкового органу звітності з 11 травня 2007 року, тобто понад рік.

Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», підставами для постановлення судом рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Згідно з пунктом 17 частини 1 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби у встановленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

З урахуванням наведених норм, а також того, що відповідач не подавав до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності більше одного року, вказані дії порушують встановлені законодавчими актами правила здійснення господарської діяльності та є підставою для припинення юридичної особи. Враховуючи право органів державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про припинення юридичної особи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 158-163, 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Припинити юридичну особу -Приватне підприємство «Будспецпроект»(ідентифікаційний номер 33948852).

Всі заходи щодо проведення державної реєстрації припинення юридичної особи покласти на Приватне підприємство «Будспецпроект».

Постанова може бути оскаржена у строки і порядку встановленими частиною восьмою статті 183 2 , частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя С.А. Водяхін

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення02.08.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25602104
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1537/12/2770

Постанова від 02.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Водяхін С.А.

Ухвала від 11.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Водяхін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні