Постанова
від 07.07.2012 по справі 2а-1608/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 липня 2012 року 14:56 справа № 2а-1608/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., при секретарі судового засідання Крушеніцькому В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ай.Ті.Ес.» до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва про скасування рішення від 09.08.2011 за участю представників:

позивача- Ріпа С.І.;

відповідача -Калінін Б.О.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ай.Ті.Ес»(далі -позивач, ТОВ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва (далі -податковий орган, відповідач) про скасування рішення від 09.08.2011, яким позивачеві анульовано свідоцтво платника ПДВ.

В позовній заяві позивач просить суд визнати протиправними дії податкового органу щодо анулювання свідоцтва платника ПДВ позивача з причини внесення до ЄДР запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

В судовому засіданні представником позивача позов підтримано у повному обсязі та заявлено про скасування оскаржуваного рішення.

Представником відповідача позов не визнано з причин, зазначених у письмових запереченнях на позовну заяву, а також зазначено, що оскаржуване рішення прийнято податковим органом з дотриманням вимог Податкового кодексу України.

Розглянувши подані сторонами документи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено.

Позивач -Товариство з обмеженою від повільністю «Ай.Ті.Ес», код ЄДРПОУ -33777738, перебуває на обліку платників податків з 14.10.2005 у ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, свідоцтво платника ПДВ № 37110743 від 09.11.2005.

Рішенням від 388/29-203 від 11.08.2011 податковим органом 09.08.2011 анульовано свідоцтво платника ПДВ позивача на підставі внесеного до ЄДР запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 08.08.2011 № 10681430007007413 (п.п. «ж»п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України ).

Порядок та умови реєстрації осіб як платників податку на додану вартість, підстави анулювання реєстрації платників податку на додану вартість на момент виникнення спірних правовідносин врегульовано Податковим кодексом України (далі - ПК України ), зокрема ст. 180 ст. 184 та Наказом ДПА України «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість»№978 від 22.12.2010.

Відповідно до підпункту «ж»п. 184.1 ст. 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно вимог п. 184.2. ст. 184 ПК України , анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "и" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» , місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Згідно з частиною другою ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відомості щодо місцезнаходження юридичної особи містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Частиною 5 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» передбачено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до ч.1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Частиною 11 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»від 15 травня 2003 року № 755-IV (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин)(далі Закон № 755-IV) встановлено, що юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до ч. 12 ст. 19 Закону № 755-IV у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

В силу ч. 14 ст. 19 Закону № 755-IV у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Як вбачається із матеріалів справи, державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації не направлено до позивача лист-повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Проте, як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення, 08.08.2011 державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність юридичної особи за місцем знаходження, на підставі якого в подальшому податковим органом прийнято рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Таким чином, реєстратором без дотримання порядку, передбаченого ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» внесено запис про відсутність підтвердження відомостей про позивача, за таких обставин, дії державного реєстратора Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації про внесення до ЄДР запису про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «АйТі.Ес.»за його місцезнаходженням є протиправними.

Крім того, суд звертає увагу, що при прийнятті податковим органом оскаржуваного рішення, ним не враховано систематичне подання позивачем податкової звітності, в якій позивачем зазначено адресу фактичного місцезнаходження: м. Київ, вул. Амурська, 6.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що рішення податкового органу від № 388/29-203 від 11.08.2011 про скасування з 09.08.2011 ТОВ «Ай.Ті.Ес.»свідоцтва платника ПДВ підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 -163, 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 09.08.2011 року -Товариства з обмеженою відповідальністю «Ай.Ті.Ес.»(код ЄДРПОУ 33777738).

Постанова набирає законної сили відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Н.М. Клименчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.07.2012
Оприлюднено17.08.2012
Номер документу25602171
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1608/12/2670

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Постанова від 07.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні