cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 серпня 2012 р. (10:15) Справа №2а-7940/12/0170/27
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., при секретарі судового засідання Бордуленко М.Ю., без участі представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інітіум"
про стягнення
Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим (далі-Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інітіум" (далі-Відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 1 186,50 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем положень податкового законодавства в частині сплати податку на прибуток приватних підприємств та комунального податку.
Ухвалами Окружного адміністративного суду від 20.07.12р. відкрито провадження у справі та після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за їх відсутності, в якій позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, день та місце його проведення повідомлений завчасно належним чином - рекомендованою кореспонденцією (а.с.25), про причини неявки суд не повідомив, заперечення на адміністративний позов до суду не надав.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю "Інітіум" (ЄДРПОУ 35983265) зареєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою: 95051, АР Крим, м. Сімферополь, Залізничний район, вул. Ескадрона, буд. 8, про що свідчить Витяг з ЄДР, що мається в матеріалах справи (а.с.7).
Відповідно до довідки позивача, Товариство з обмеженою відповідальністю "Інітіум" знаходиться на податковому обліку у ДПІ у м. Сімферополі АР Крим з 27.06.2008 р. за № 37458 (а.с.8).
Судом встановлено, що 01.03.2011р. співробітниками Державної податкової служби проведена документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності.
Перевіркою встановлені порушення: п.п 49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового Кодексу України - не подані податкові декларації з податку на прибуток за період 2010 р. ( граничний термін подання 09.02.2011 рік, фактично декларація подана 11.02.2011 року).
За результатами перевірки був складений акт перевірки № 1693/15-1/35983265 від 01.03.2011 р. (а.с.12), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення № 0006271501 від 11.04.2011року на суму 170,00 грн. ( а.с. 10). Вказене рішення було направлено відповідачу заказною кореспонденцією, проте поштовий конверт повернувся з відміткою відділення зв'язку "за закінченням терміну зберігання"( а.с.11). З урахуванням часткової сплати боргу, заборгованість відповідача станом на день розгляду справи складає 169,90 грн.
14.03.2011р. співробітниками Державної податкової служби проведена камеральна перевірка своєчасності подання податкової звітності з комунального податку.
Перевіркою встановлені порушення: п.п. 4.1.4 п. 4.1.ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000р. зі змінами та доповненнями - несвоєчасно подано податкову декларацію з комунального податку за 4 квартал 2010р. ( граничний термін подання декларації - 09.02.2011 рік, фактично декларація подана 11.02.2011 року).
За результатами перевірки був складений акт перевірки № 2415/15-3 від 14.03.2011 р. (а.с.12), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення № 0006441503 від 21.04.2011року на суму 1 020,00 грн. ( а.с. 14). Вказене рішення було направлено заказною кореспонденцією відповідачу, проте поштовий конверт повернувся з відміткою відділення зв'язку "за зазначеною адресою не проживає"( а.с.15). З урахуванням часткової сплати боргу, заборгованість станом на день розгляду справи складає 1 016,60 грн.
Стосовно правомірності стягнення позивачем сум податкового боргу, суд зазначає наступне.
Порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовим фондами з податків і зборів (обов'язкових) платежів, а також порядок нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у 2010 році було встановлено Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " № 2181-III від 21.12.2000року (далі- Закон № 2181-III), а починаючи з 01.01.2011 року -ПК України.
Відповідно до п.п 16.1.3 ст.16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 49.18.2 пункту 49.18 ст.49 ПК України передбачено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює зокрема, календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі у разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) -протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Пунктом 4.1. ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання. Пунктом 1.11 ст. 1 Закону зазначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на
підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку,
збору (обов'язкового платежу).
Підпунктом 4.1.4. п. 4.1 ст.4 Закону № 2181 передбачено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" - слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, ст.44 Господарського кодексу України, ст. 16 Податкового Кодексу України суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані сплачувати податки і збори, своєчасно надавати податковим органам декларації про доходи, інші необхідні відомості для нарахування податків та інших обов'язкових платежів, сплачувати інші обов'язкові платежі в порядку і в розмірах, встановлених законом.
Державними податковими органами відповідно до ст. 41 Податкового кодексу України здійснюється контроль щодо податків, що справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Згідно п. 14.1.156 ст. 14 ПКУ, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством ( у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
На час виявлення порушення з боку відповідача, відповідальність за порушення податкового законодавства визначена Податковим кодексом України (далі -ПК України) пунктом 120.1 статті 120 якого визначено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання, ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Суд зазначає, що згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 59.5 ст. 95 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Несплачена платником податків сума податкового боргу є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги.
Згідно з наданим позивачем розрахунку загальна сума заборгованості станом на день розгляду справи становить 1 186,50 гривень.
ТОВ "Інітіум" була направлена податкова вимога № 3933 від 11.05.2011р., яка була отримана відповідачем 18.05.2011 року (а.с.18), проте, не зважаючи на прийняті заходи, відповідач добровільно не сплатив суму податкового боргу.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначене, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п.п. 20.1.18 ст. 20 ПК України визначено право органів державної податкової служби на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Приймаючи до уваги те, що відповідач не надав заперечення проти позову та у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості, позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інітіум" (95051, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Ескадрона, 8, ЄДРПОУ 35983265) на користь Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим (95053, АР Крим, м. Сімферополь, вул. М.Залки, 1/9, ЄДРПОУ 36822070) заборгованість зі сплати податкового боргу у розмірі 1 186 ( одна тисяча сто вісімдесят шість) гривень 50 копійок, а саме:
- з податку на прибуток - код платежу 3011021000 (р/р 31112009700002 в ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) - у сумі 169,90 гривень;
- з комунального податку - код платежу 5216010202 (р/р 33215828700003 в ГУ ДКУ в АРК, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026 ) - у сумі 1 016,60 гривень.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Аблякимов Е.Е.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25614622 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні