Постанова
від 10.08.2012 по справі 4311/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 4311/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 серпня 2012 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Марина П.П.

за участю секретаря Борцової С.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Ізмаїльської об`єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до Багатянського споживчого товариства про стягнення штрафних санкцій у сумі 146350, 00 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Ізмаїльська об`єднана державна податкова інспекція Одеської області Державної податкової служби звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Багатянського споживчого товариства про стягнення штрафних санкцій у сумі 146350, 00 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що в ході перевірки Багатянського споживчого товариства встановлено порушення відповідачем п. 1, 6 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме: проведення розрахункових операцій на загальну суму 28998,00 грн. без застосування реєстраторів розрахункових операцій та незабезпечення зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення. За результатами вказаної перевірки державними податковими інспекторами складено акт перевірки № 3118230203342244 від 18.09.2007 року, на підставі якого 16.06.2010 року прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0002902302 на суму 146350,00 грн., які відповідачем не сплачені.

Представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила суд задовольнити позов.

До судового засідання представник відповідача не з'явився, про час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином та завчасно, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення наявне в матеріалах справи (а.с. 64). До канцелярії суду від відповідача надійшла телеграма про відкладення розгляду справи, але, розглянувши дане клопотання, судом визнано причини неявки відповідача до суду неповажними, тому суд вважає можливим розглянути справу у порядку, передбаченому ст. 128 КАС України.

Суд, дослідивши наявні в справі письмові докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді справи, встановив наступні факти та обставини.

Багатянське споживче товариство зареєстроване Ізмаїльською районною державною адміністрацією Одеської області як юридична особа, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.6) та з 24.04.1992 року перебуває на обліку в Ізмаїльській ОДПІ у якості платника податків за №8 (а.с.34).

Судом встановлено, що співробітниками відділу оперативного контролю Ізмаїльської ОДПІ, на підставі наказів начальника Ізмаїльської ОДПІ від 04.09.2007 року №354 та від 11.09.2007 року №358, згідно направлень від 05.09.2007 року №800 та від 11.09.2007 року №817, проведена позапланова виїзна перевірка з питань дотримання вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та дотримання норм з регулювання обігу готівки Багатянським СТ в період з 01.01.2006 року по 01.09.2007 року.

За наслідками перевірки складено акт № 3118230203342244 від 18.09.2007 року, згідно якого співробітниками податкового органу виявлені порушення п. 1, 6 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме: проведення розрахункових операцій на загальну суму 28998,00 грн. без застосування реєстраторів розрахункових операцій та незабезпечення зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення.

На підставі вказаного акту 20.09.2007 року прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0002902302 на суму 146350,00 грн. (а.с.15), прийняте згідно п.1 та п.3 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг", якими передбачено відповідальність у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів, в разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій (28998,00 грн. х 5 = 144990,00 грн.) та штраф у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій, або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або використання незареєстрованих чи непрошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або незберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну (1360,00 грн.). Таким чином сума штрафних санкцій, застосованих до Багатянського споживчого товариства складає 144990,00+1360,00 = 146350,00грн.

Статтею 11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 4 грудня 1990 року №509-XII, передбачено, що позаплановими перевірками вважаються перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а в інших випадках - за рішенням суду.

Відповідно до ч. 1 ст.11-2 Закону України №509-ХІІ від 04.12.1990р. «Про державну податкову службу»(який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку: 1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби; 2) копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення.

Відповідно до ст.13 Закону України №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»(який двіяв на момент виникнення спірних правовідносин) реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

Відповідно до п.1 ст. 3 Закону України №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Статтею 10 вказаного Закону встановлено, що перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, а також граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), при перевищенні якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов'язковим, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики і Державної податкової адміністрації України. Розрахункові книжки не застосовуються у випадках здійснення підприємницької діяльності, визначених статтею 9 цього Закону.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№1336 від 23.08.2000 року (зі змінами та доповненнями) встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов'язковим.

Для роздрібної торгівлі та громадського харчування на території села, що здійснюється підприємствами споживчої кооперації, а також сільськогосподарськими товаровиробниками, які використовують продукцію власного виробництва встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) -75000,00 грн., та у разі перевищення якого застосування реєстратора розрахункових операцій є обов'язковим.

Відповідно до ч.1 ст. 16 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону.

Перевіркою встановлено факт порушення відповідачем п.1, п. 6 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Відповідно до п.1 та п.3 ст. 17 за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:1) у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки; 3) двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій, або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або використання незареєстрованих чи непрошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або незберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну;

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0002902302 від 20.09.2007 року, Багатянське споживче товариство звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Ізмаїльської ОДПІ про визнання частково нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0002902302 від 20.09.2007 року в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 144990,00 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09.06.2008 року в задоволенні адміністративного позову Багатянського споживчого товариства до Ізмаїльської ОДПІ про визнання частково нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0002902302 від 20.09.2007 року в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 144990,00 грн. відмовлено у повному обсязі.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 07.06.2012 року апеляційну скаргу Багатянського споживчого товариства залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 20.09.2008 року залишено без змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до ст.255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Доказів оскарження рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0002902302 від 20.09.2007 року в частині нарахування штрафних санкцій у сумі 1360,00 грн. відповідачем до суду не надано, тому дана заборгованість є узгодженою.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до відповідного місцевого бюджету за місцем їх реєстрації в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Враховуючи вищезазначене, оскільки постанова Одеського окружного адміністративного суду набрала законної сили 07.06.2012 року, а підставою звернення до суду Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси стало саме рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0002902302 від 20.09.2007 року., суд доходить висновку, що дана заборгованість є узгодженою, тому адміністративний позов Ізмаїльської об`єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до Багатянського споживчого товариства про стягнення штрафних санкцій у сумі 146350, 00 грн. підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2,4, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Ізмаїльської об`єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до Багатянського споживчого товариства про стягнення штрафних санкцій у сумі 146350, 00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Багатянського споживчого товариства (код ЄДРПОУ 03342244, р/р №26001197426 в банку «Райффайзен банк Аваль» у м. Києві, МФО 380805) суму штрафних санкцій у розмірі 146350,00 грн. на рахунок № 31112104700214 код платежу 21080900, отримувач - 37977316 УДКСУ в Ізмаїльському районі Одеської області, банк отримувача ГДКСУ в Одеській області м. Одеса, МФО 828011.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено та підписано суддею 10 серпня 2012 року.

Суддя П.П. Марин

10 серпня 2012 року.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2012
Оприлюднено20.08.2012
Номер документу25640985
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4311/10/1570

Постанова від 10.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні