Постанова
від 23.07.2012 по справі 2а-5964/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 липня 2012 року 15:45 № 2а-5964/12/2670

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі: головуючого судді Патратій О.В. за участю секретаря судового засідання Криворучко Л.В. та представників сторін:

від позивача: Гуменюк А.Л., Марченко Т.Г.,

від відповідача: Мазніченко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Батекс» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 18 квітня 2012 року № 0000842270, - ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Батекс»(далі -позивач, ТОВ «Батекс») з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва (далі -відповідач, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 18 квітня 2012 року № 0000822220, № 0000812220, №0000832220, № 0000842270.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03 травня 2012 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 червня 2012 року позовні вимоги у справі № 2а-5964/12/2670 роз'єднано, позовні вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 18 квітня 2012 року №0000822220, № 0000812220, №0000832220 виділено в окреме провадження, позовні вимоги протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 18 квітня 2012 року № 0000842270 залишено в провадженні по справі № 2а-5964/12/2670.

Враховуючи вибуття первинного відповідача у справі зі спірних правовідносин судом відповідно до статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України здійснено заміну відповідача на його правонаступника - Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що ДПІ у Шевченківському районі м. Києва дійшла хибних висновків щодо порушення позивачем вимог пункту 2.8. розділу 2., пункту 3.5. розділу 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 № 637 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.05 за № 40/10320, та безпідставно прийняла податкове повідомлення-рішення від 18 квітня 2012 року № 0000842270, яким до ТОВ «Батекс»на підставі абзацу другого частини першої ст.1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»від 12 червня 1995 року № 436/95 застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) в сумі 117 993,60 грн.

Як зазначав позивач, видаткові касові операції по здаванню готівки до банку згідно видаткових касових ордерів від 31.03.2009 року, 15.12.2009 року, 02.10.2010 року, 24.12.2010 року були оформлені належним чином без заповнення графи «Одержав», яка відповідно до абзацу 5 підпункту 3.10 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні в таких випадках не заповнюється.

Щодо касових операцій по видачі готівки з каси на користь фізичних осіб -працівників позивача ОСОБА_4 та ОСОБА_5 без підпису одержувача позивач зазначив, що видача готівки, в першому випадку, була здійснена на підставі відомості на виплату грошей, однак підпис про одержання було помилково проставлено в іншій графі. Видача грошових коштів ОСОБА_5 було здійснено на підставі видаткового касового ордеру від 31.03.2011 року без здійснення повторного запису про отримання коштів у відомості на виплату грошей від 31.03.2011 року.

На даній обставині наголошувалось також в запереченнях, поданих на Акт перевірки, проте, відповідачем подані документи та надані ТОВ «Батекс»пояснення до уваги не прийняті.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача позов не визнав з підстав, викладених у письмових запереченнях від 03.07.2012 року.

Відповідач вважає, що спірне рішення прийняте ним правомірно, у зв'язку із порушенням позивачем вимог пункту 2.8. розділу 2., пункту 3.5. розділу 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 № 637, та звертав увагу суду на те, що під час перевірки виявлені видаткові касові ордери та платіжні відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача, а в поясненнях та запереченнях позивача до акту, цей факт не заперечується.

У зв'язку з виявленими порушеннями ДПІ у Шевченківському районі м. Києва винесено податкове повідомлення-рішення від 18 квітня 2012 року № 0000842270, яке відповідач вважає правомірним та просить суд відмовити в задоволенні позову повністю.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 23 липня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Судом встановлено, що ТОВ «Батекс»зареєстроване як юридична особа Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією 29.04.1993 року та перебуває на обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у Шевченківському районі м. Києва.

У період з 01 березня 2012 року по 22 березня 2012 року ДПІ у Шевченківському районі м. Києва було проведено планову виїзну перевірку ТОВ «Батекс»(код ЄДРПОУ 19365112) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року.

За результатами перевірки було складено акт № 19/22-20/19365112 від 29 березня 2012 року (далі по тексту -Акт перевірки, Акт) -а. с. 22-65.

18 квітня 2012 року ДПІ у Шевченківському районі м. Києва прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000842270 , яким до ТОВ «Батекс»на підставі абзацу другого статті 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»від 12 червня 1995 року № 436/95, пп. 54.3.3 п.54.3 ст. 54 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) в сумі 117 993,60 грн. за порушення пункту 2.8. розділу 2, пункту 3.5. розділу 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 15.12.04 № 637 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 13.01.05 за № 40/10320.

Актом перевірки (п. 3.7.2. стор. 40-41 Акту), зокрема, встановлено порушення позивачем пункту 2.8. розділу 2, пункту 3.5. розділу 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 № 637.

Так, до перевірки надано касову книгу підприємства, прибуткові та видаткові касові ордери, відомості на виплату готівкових коштів, авансові звіти за період, що перевіряється.

Перевіряючими встановлено, що у частині видаткових касових ордерів та платіжних відомостей видача готівки не підтверджена підписом одержувача (підпис одержувача відсутній), а саме:

31.03.2009 року : відсутній підпис одержувача в видатковому касовому ордері від 31.03.2009р. на загальну суму 10 000,00 грн.;

15.12.2009 року : відсутній підпис одержувача в видатковому касовому ордері від 15.12.2009р. на загальну суму 12 411,13 грн.;

02.12.2010 року : відсутній підпис одержувача в видатковому касовому ордері від 02.12.2010р. на загальну суму 5 000,00 грн.;

24.12.2010 року : відсутній підпис одержувача в видатковому касовому ордері від 24.12.2010р. на загальну суму 7 000,00 грн.;

24.02.2011 року: відсутній підпис про одержання готівкових коштів сумі 2 100,00 грн. в відомості на виплату грошей № 12 від 24.02.2011 року;

31.03.2011 року : відсутній підпис про одержання готівкових коштів сумі 22 485,67 грн. в відомості на виплату грошей № 24 від 31.03.2011 року.

Згідно п. 7.24. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 № 637, у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

На підставі наданих до перевірки документів встановлено, що ліміт залишку готівки в касі підприємства у період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року не встановлювався, а отже -дорівнював нулю. Згідно з наданою до перевірки касовою книгою підприємства залишок готівки в касі підприємства 31.03.2009 року, 15.12.2009 року, 02.12.2010 року, 24.12.2010 року, 24.02.2011 року, 31.03.2011 року становив -0 грн. 00 коп.

З урахуванням викладеного, податковим органом виявлено перевищення залишку готівки в касі підприємства:

31.03.2009 року -на 10 000,00 грн.;

15.12.2009 року -на 12 411,13 грн.;

02.12.2010 року -на 5 000,00 грн.;

24.12.2010 року -на 7 000,00 грн.;

24.02.2011 року - на 2 100,00 грн.;

31.03.2011 року -на 22 485,67 грн.

Таким чином, відповідачем встановлено перевищення ліміту залишку готівки в касі в період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року на загальну суму 58 996,80 грн., що стало підставою для застосування до позивача штрафних санкцій у подвійному розмірі виявленої понадлімітної готівки, що становить 117 993,60 грн. (58 996,80 грн. х 2), згідно податкового повідомлення-рішення № 0000842270 від 18 квітня 2012 року.

Позивач не погодився із вказаним рішенням, у зв'язку з чим оскаржив його до суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оцінюючи правомірність прийнятого рішення в контексті наведених положень Кодексу адміністративного судочинства, суд виходить з наступного.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями) визначає Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 15.12.04 № 637 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 13.01.05 за № 40/10320 (далі -Положення № 637), що прийняте з метою удосконалення готівкових розрахунків.

У відповідності до пп.пп.2.7, 2.8 ст. 2 Положення № 637 виходячи з потреби прискорення обігу готівкових коштів і своєчасного їх надходження до кас банків для підприємств, що здійснюють операції з готівкою в національній валюті, установлюються ліміт каси та строки здавання готівкової виручки (готівки) відповідно до вимог гл.5 цього Положення.

Відповідно до п.5.2 ст.5 вищезазначеного Положення установлення ліміту каси проводиться підприємствами самостійно на підставі розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі, що підписується головним (старшим) бухгалтером та керівником підприємства (або уповноваженою ним особою). До розрахунку приймається строк здавання підприємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений відповідним договором банківського рахунку. Для кожного підприємства та його відокремленого підрозділу складається окремий розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі. Установлений ліміт каси затверджується внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства. Для відокремлених підрозділів ліміт каси встановлюється і доводиться до їх відома відповідними внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства - юридичної особи.

Згідно п.2.10 ст. 2 Положення № 637 підприємства мають право зберігати у своїй касі готівку, одержану в банку для виплат, що належать до фонду оплати праці, а також пенсій, стипендій, дивідендів (доходу), понад установлений ліміт каси протягом трьох робочих днів, уключаючи день одержання готівки в банку. Суми готівки, що одержані в банку і не використані за призначенням протягом установлених вище строків, повертаються підприємством до банку не пізніше наступного робочого дня банку або можуть залишатися в його касі (у межах установленого ліміту).

Пунктом 3.5 глави 3 Положення № 637 встановлено, що у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

У відповідності до п. 2.8 цього Положення підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб. За відсутності банків готівкова виручка (готівка) для переказу на банківські рахунки підприємства може здаватися до операторів поштового зв'язку та небанківських фінансових установ, які мають ліцензію Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України на здійснення переказу коштів. Здавання готівкової виручки (готівки) здійснюється самостійно (у тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування) або через відповідні служби, яким згідно із законодавством України надане право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів.

Згідно з п. 7.24 вказаного Положення у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

Абзацом другим частини першої статті 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»від 12 червня 1995 року № 436/95 встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами -громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день .

Зі змісту видаткових касових ордерів позивача: № 10 від 31.03.2009р. на суму 10 000,00 грн. (том І, а.с. 149), № 96 від 15.12.2009р. на суму 12 411,13 грн. (том І, а.с. 157), № 76 від 02.12.2010 р. на суму 5 000,00 грн. (том І, а.с. 165), № 78 від 24.12.2010р. на суму 7 000,00 грн. (том І, а.с. 171), 24.02.2011 р. на суму записів касової книги за 31.03.2009р., 15.12.2009р., 02.12.2010 р., 24.12.2010р., що були предметом дослідження під час перевірки, вбачається, що згідно вказаних видаткових ордерів відбувалось здавання готівки до банку.

Вказане підтверджується квитанціями ПАТ КБ «Приватбанк»від 31.03.2009 року, від 15.12.2009 року, від 02.12.2010 р., від 24.12.2010р. з печаткою прибуткової каси та банківськими виписками по рахунку позивача за вказані дати (том І, а.с. 152-156, 160-164, 168-170, 174-175).

Відповідно до абзацу 5 підпункту 3.10 Положення № 637 у касових ордерах, які оформляються на загальну суму проведених підприємством касових операцій (видача готівки за видатковими відомостями, спеціальними платіжними засобами, здавання готівки до банку , отримання готівки з банку за чеком та оприбуткування її в касі тощо), реквізит «Одержав» або «Прийнято від»не заповнюється .

Таким чином, при здаванні готівки за видатковим касовим ордером до установи банку в реквізиті ВКО «Видати»зазначається «Банку», при цьому реквізит «Одержав»не заповнюється, оскільки кошти видаються не під звіт працівнику підприємства, а для внесення на розрахунковий рахунок банку.

Факт внесення позивачем сум по видатковим касовим ордерам № 10 від 31.03.2009р., № 96 від 15.12.2009р., № 76 від 02.12.2010 р., № 78 від 24.12.2010р. до каси ПАТ КБ «Приватбанк»підтверджується квитанціями банку, оригінали яких досліджені судом, копії залучено до матеріалів справи.

Враховуючи викладене вище, суд приходить до висновку, що позивачем внесення коштів до банківської установи та оформлення зазначеними видатковими касовими ордерами відбулось з додержанням вимог, встановлених Положенням № 637.

Посилання представника відповідача на необхідність заповнення графи «Підпис одержувача»в даному випадку є безпідставним.

З приводу висновків відповідача про відсутність підпису про одержання готівкових коштів у відомостях на виплату грошей № 12 від 24.02.2011 року, № 24 від 31.03.2011 року суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 24 лютого 2011 року та 31 березня 2011 року позивачем здійснювались операції з виплати заробітної плати.

24.02.2011р. відповідно до прибуткового касового ордеру №0000004 в касу підприємства внесено готівкові кошти в розмірі 93 215,00 грн. з цільовим призначенням «заробітна плата за першу половину лютого 2011 року», про що в касову книгу за 24 лютого 2011 року внесено відповідний запис (том ІІ, а.с.68).

В подальшому готівкові кошти в сумі 69 430,00 грн. було спрямовано на виплату заробітної плати відповідно до відомості на виплату грошей №12 від 24.02.2011р. (том І, а.с. 176).

При проведенні перевірки, податковим органом встановлена відсутність у відомості на виплату грошей підпису працівника ОСОБА_4 (порядковий номер у відомості 9) в графі «Підпис про одержання»про отримання грошових коштів у сумі 2 100,00 грн.

У своїх письмових поясненнях від 27 квітня 2012 року провідний інженер ОСОБА_4 зазначив, що заробітну плату в розмірі 2 100,00 грн. за відомістю на отримання грошей №32 від 31.03.2011 року він отримав, однак підпис про отримання помилково поставив у іншій графі.

В судовому засіданні допитаний у якості свідка ОСОБА_4 повідомив, що 24 лютого 2011 року з каси підприємства ним було отримано заробітну плату у розмірі 2 100,00 грн. Однак, через поганий зір ОСОБА_4 розписався не у графі № 9 навпроти свого прізвища, а у графі № 8, розташованій вище.

При огляді в судовому засіданні оригіналу відомості на виплату грошей №12 від 24 лютого 2011 року судом встановлено наявність двох підписів в графі «Підпис про одержання»порядкового номеру 8 відомості, в якій зазначено прізвище працівника ОСОБА_6

Відтак, під час судового розгляду було встановлено, що у видатковій відомості підпис ОСОБА_4 про одержання готівки отримання грошової суми у розмірі 2 100,00 грн. наявний, однак помилково здійснений у іншій графі.

31.03.2011 року відповідно до прибуткового касового ордеру №0000007 в касу позивача внесено готівкові кошти в розмірі 119 349,82 грн. з цільовим призначенням «заробітна плата за березень 2011 року, відрядження 36 303,49, оплата послуг -190,80», про що в касову книгу за 31 березня 2011 року внесено відповідний запис (том ІІ, а.с. 59, 63).

В подальшому готівкові кошти в сумі 64 611,40 грн. було спрямовано на виплату заробітної плати відповідно до відомості на виплату грошей №24 від 31.03.2011р. (том І, а.с. 179).

При проведенні перевірки, податковим органом встановлена відсутність у відомості на виплату грошей підпису працівника ОСОБА_5 (порядковий номер у відомості 9) про отримання коштів у сумі 22 485,87 грн.

У своїх письмових поясненнях від 27 квітня 2012 року ОСОБА_5 зазначив, що заробітну плату в розмірі 22 485,87 грн. отримав згідно видаткового касового ордеру №32 від 31.03.2011 року, у зв'язку з чим, повторно отримання грошей за відомістю № 24 від 31 березня 2011 року не здійснював.

Допитаний судом в якості свідка ОСОБА_5 повідомив, що він працює директором ТОВ «Батекс». 31 березня 2011 року у зв'язку із зайнятістю не зміг отримати заробітну плату протягом дня за платіжною відомістю, у зв'язку з чим заробітну плату в розмірі 22 485,87 грн. разом із коштами на відрядження в сумі 11 938,40 грн. отримав увечері згідно окремого видаткового касового ордеру №32 від 31.03.2011 року, де проставив свій підпис.

Вказане підтверджується залученим до матеріалів справи видатковим касовим ордером №32 від 31.03.2011 року, який складено позивачем за встановленою формою №КО-2 (том ІІ, а.с. 64). На вказаному ордері наявний підпис одержувача та заповнено інші необхідні реквізити.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що виведення готівки з каси в сумі 22 485,87 грн. відбулось згідно видаткового касового ордеру, в якому видача готівки з каси підтверджена підписом одержувача.

Аналізуючи наведене, суд вважає за необхідним вказати, що згідно з вимогами статті 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»одним із принципів бухгалтерського обліку є превалювання суті над формою , тобто операції обліковуються відповідно до їх суті, а не лише з урахуванням юридичної форми.

Пунктом 3.1 глави 3 Положення №637 передбачено, що касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням платіжних карток, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.

Відповідно до п.7.41 Положення № 637 під час перевірки правильності оформлення видач готівки під звіт як на відрядження, так і на інші потреби встановлюється достовірність підтвердних документів , що додаються до звітів про використання коштів.

Зміст наведених положень у їх системному зв'язку свідчить на користь висновку, що при оцінці питання дотримання позивачем порядку ведення касових операцій визначальне значення має встановлення факту видачі або отримання (повернення) готівкових коштів, а не тільки правильність складання відповідних звітних документів.

З первинних бухгалтерських документів - видаткових касових ордерів та платіжних відомостей за 24.02.2011р. та 31.03.2011р. - вбачається, що усі відображені у касовій книзі видаткові операції підтверджуються первинними бухгалтерськими документами, первинні бухгалтерські документи складено згідно з вимогами чинного законодавства, в них наявні підписи посадових осіб позивача та одержувачів коштів (у видатковому касовому ордері №32 від 31.03.2011 року та в платіжній відомості №12 від 24 лютого 2011 року).

Факт та проставляння підписів у видаткових документах у день отримання готівки з каси підтверджується також поясненнями свідків ОСОБА_4 та ОСОБА_5

Під час перевірки фактичного перевищення ліміту залишку готівки в касі за 24.02.2011р. та 31.03.2011р. не виявлено, усі видаткові і прибуткові операції позивачем відображено у касовій книзі в повному обсязі.

Аналізуючи наведене, суд приходить до переконання, що висновки відповідача про перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касі за 24.02.2011р. та 31.03.2011р. не обґрунтовані, так як судом встановлено, що виведення готівки в касі в сумі 2 100,00 грн. та 22 485,87 грн. відбулось у відповідності до вимог п. 3.5 Положення № 637.

Суд також зазначає, що відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Проте доказів правомірності, законності та обґрунтованості прийнятого відповідачем рішення до суду не надано.

При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі, а заперечення відповідача суд відхиляє як безпідставні і такі, що суперечать діючому законодавству та фактичним обставинам справи.

Крім визначеного, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 94 КАС України на користь позивача підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України сплачений ним при подачі позову судовий збір у розмірі 1 179,93 грн.

Керуючись вимогами ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва від 18 квітня 2012 року №0000842270.

3. Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Батекс» судові витрати у розмірі 1 179,93 грн. (одна тисяча сто сімдесят дев'ять гривень 93 коп.).

Покласти на відповідний підрозділ Державної казначейської служби України виконання постанови суду в частині стягнення судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя Патратій О.В.

Повний текст постанови складено та підписано: 01 серпня 2012 року.

Дата ухвалення рішення23.07.2012
Оприлюднено20.08.2012
Номер документу25641605
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5964/12/2670

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 23.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 13.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 03.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні