ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 серпня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/3810/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Чеснокової А.О.,
при секретарі - Пшенишному В.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Регіональна оціночна компанія "Полтаваексперт" про стягнення штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
08 червня 2012 року позивач УПФУ в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лубенської філії ТОВ "Регіональна оціночна компанія "Полтаваексперт" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 170,00 грн.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 11 липня 2012 року замінено неналежного відповідача Лубенську філію ТОВ "Регіональна оціночна компанія "Полтаваексперт" на належного - ТОВ "Регіональна оціночна компанія "Полтаваексперт".
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та має заборгованість в сумі 170,00 грн., яка до теперішнього часу останнім не погашена, що стало підставою для звернення позивача до суду з вимогою про стягнення вказаної недоїмки.
У судове засідання позивач не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, в матеріалах справи міститься клопотання останнього про розгляд справи за відсутності його представника.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином про що свідчить поштове повідомлення про вручення рекомендованого відправлення, наявне в матеріалах справи (а.с. 60).
Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу за даної явки на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, в порядку статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав .
Судом встановлено, що відповідач є суб'єктом підприємницької діяльності, перебуває в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, код 25170217 (а.с. 39-42) та станом на момент виникнення спірних правовідносин значився головним підприємством Лубенської філії ТОВ "Регіональна оціночна компанія "Полтаваексперт" (ідентифікаційний код 25912877) (а.с. 44-45). На момент виникнення заборгованості Лубенської філії ТОВ "Регіональна оціночна компанія "Полтаваексперт" остання перебувала на обліку в УПФУ в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області (а.с. 28) з 30 листопада 2000 року.
Відповідно до абзацу 1 статті 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи-суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Абзацом 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09 липня 2003 року № 1058-IV (далі - Закон № 1058-ІV) встановлено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Статтею 1 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до вказаної статті страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Згідно вимог частини 1 статті 15 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині 1 статті 12 цього Закону.
Частинами 3-4 цієї статті встановлено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною 1 статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь; платникам страхових внесків у десятиденний термін після їх реєстрації видається повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду.
Як вбачається з наведених норм та підтверджується матеріалами справи, з 30 листопада 2000 року на філію відповідача було покладено обов'язок утримувати і сплачувати страхові внески до солідарної системи Пенсійного фонду України.
Порядок обчислення і сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування підприємствами, установами, організаціями, громадянами до Пенсійного фонду України, а також обліку надходження і витрачання його коштів передбачено Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058, Інструкцією "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19 грудня 2003 року, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663 та Інструкцією "Про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами, організаціями, та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України" № 16-6 від 19 жовтня 2001 року, яка діяла до 01 січня 2004 року.
До набрання чинності Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV від 09 липня 2003 року органи Пенсійного фонду керувалися Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21 грудня 2000 року.
Відповідно до абзацу "а" підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Всупереч вимогам закону філія відповідача не подала розрахунку зобов'язання зі сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у строки визначені законодавством за вересень 2002 року.
Згідно абзацу "а" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.
Відповідно до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 вищевказаного Закону платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
До Лубенської філії ТОВ "Регіональна оціночна компанія "Полтаваексперт" за неподання розрахунку зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством, рішенням № 310 від 13 листопада 2002 року (а.с. 9) застосовано штрафну санкцію в розмірі 170,00 грн. на підставі підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Вказане рішення надіслане відповідачу поштою, проте повернулось відправнику через відсутність адресата за юридичною адресою про що позивачем складено акт від 21 листопада 2002 року (а.с. 7).
Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків.
Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.
Заборгованість відповідача, яка несплачена згідно рішення № 310 від 13 листопада 2002 року про застосування штрафних санкцій за неподання розрахунку зобов'язання зі сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством становить 170,00 грн.
Доказів сплати вказаної суми, скасування або невідповідності закону та фактичним обставинам рішення № 310 від 13 листопада 2002 року про застосування штрафних санкцій за неподання розрахунку зобов'язання зі сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством відповідачем не надано, а судом самостійно при виконанні приписів статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України у частині офіційного з'ясування всіх обставин у справі не встановлено.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Беручи до уваги той факт, що суми штрафних санкцій до Пенсійного фонду України у розмірі 170,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Регіональна оціночна компанія "Полтаваексперт" про стягнення штрафних санкцій - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Регіональна оціночна компанія "Полтаваексперт" (36037, вул. Леніна, 91, м. Полтава, Полтавська область, ЄДРПОУ 25170217) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області (37500, вул. Шевченка, 8, м. Лубни, Полтавська область, ЄДРПОУ 37710525) штрафні санкції в розмірі 170 (сто сімдесят) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 20 серпня 2012 року.
Суддя А.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25659391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.О. Чеснокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні