Копія
Справа № 2270/4134/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 червня 2012 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіГнап Д.Д. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Діамант ЛТД" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому про визнання відмови протиправною та зобов'язання внести зміни до свідоцтва про сплату єдиного податку, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Діамант ЛТД" звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому про визнання відмови у внесенні змін до свідоцтва про сплату єдиного податку протиправною та зобов'язання внести зміни до свідоцтва про сплату єдиного податку з 17.05.2012 року в частині добавлення виду діяльності КВЕД 009: 2005 - 36.22.0 - "Виробництво ювелірних виробів".
В обґрунтування своїх позовних вимог зазначає, що 17 травня 2012 року ТОВ "Діамант ЛТД" звернулось до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування, щодо внесення змін до свідоцтва платника єдиного податку, щодо добавлення виду господарської діяльності, а саме згідно КВЕД 009: 2005 - 36.22.0 - "Виробництво ювелірних виробів". 22.05.2012 року позивачем був отриманий лист ДПІ у м. Хмельницькому про відмову внести зміни до раніше виданого свідоцтва про сплату єдиного податку з 17.05.2012 року в частині добавлення виду діяльності згідно КВЕД 009: 2005 - 36.22.0 - "Виробництво ювелірних виробів", зазначає, що платниками єдиного податку не можуть бути суб'єкти господарювання, які здійснюють видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення. Дану відмову позивач вважає протиправною, просить суд зобов'язати відповідача внести зміни до свідоцтва про сплату єдиного податку з 17.05.2012 року в частині добавлення виду діяльності згідно КВЕД 009: 2005 - 36.22.0 - "Виробництво ювелірних виробів".
Представники сторін в судове засідання не з'явилися, направили клопотання про розгляд справи за їх відсутності. Позивач просив позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві; відповідач просив в задоволенні позову відмовити.
Дослідивши матеріали справи, суд, вважає, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Діамант ЛТД" зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Хмельницької міської ради 10.04.2003 року, код ЄДРПОУ - 32451949, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи.
17 травня 2012 року ТОВ "Діамант ЛТД" звернулось до державної податкової інспекції у м. Хмельницькому із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування, щодо внесення змін до свідоцтва платника єдиного податку, добавлення виду господарської діяльності, а саме згідно КВЕД 009: 2005 - 36.22.0 - "Виробництво ювелірних виробів".
22.05.2012 року позивачем був отриманий лист ДПІ у м. Хмельницькому № 3680/10/15-1 про відмову внести зміни до раніше виданого свідоцтва про сплату єдиного податку з 17.05.2012 року в частині добавлення виду діяльності згідно КВЕД 009: 2005 - 36.22.0 - "Виробництво ювелірних виробів", вказавши, що платниками єдиного податку не можуть бути суб'єкти господарювання, які здійснюють видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення.
Згідно абз. 4 пп. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Глави 1 розділу 14 Податкового кодексу України у редакції Закону України № 4014 від 04.11.2011 року "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування обліку та звітності", не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють: видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення.
Відповідно до ст.1 Закону України № 637/97- ВР від 18.11.1997 року "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" (далі - Закон № 637/97), дорогоцінні метали - золото, срібло, платина і метали платинової групи (паладій, іридій, родій, осмій, рутеній) у будь-якому вигляді та стані (сировина, сплави, напівфабрикати, промислові продукти, хімічні сполуки, вироби, відходи, брухт тощо), дорогоцінне каміння - природні та штучні (синтетичні) мінерали в сировині, необробленому та обробленому вигляді (виробах). Суб'єкти підприємницької діяльності, які виготовляють ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів, зобов'язані мати іменник, відбиток якого проставляється виготовлювачем на всіх виробах. Відбиток іменника щорічно підлягає реєстрації в органах, які здійснюють державний пробірний контроль.
Згідно Інструкції про здійснення державного експертно-пробірного контролю за якістю дорогоцінних металів, вставок дорогоцінного каміння, виробів з них та матеріалів, що містять дорогоцінні метали та вставки дорогоцінного каміння, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 року № 244, виріб з дорогоцінного металу - будь-який ювелірний (побутовий) виріб, виготовлений із сплавів дорогоцінних металів - золота, срібла, платини, паладію, який використовується як прикраси або предмети побуту.
В силу ч.2 ст. 4 Закону № 637/97, всі суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, що займаються операціями з дорогоцінними металами, дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення та напівдорогоцінним камінням, ювелірними виробами з них, проводять їх облік за встановленими формами і подають статистичну звітність. Оперативний облік видобутку, переробки, переміщення дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, ювелірних виробів з них ведеться суб'єктами підприємницької діяльності окремо по кожному виду операцій з урахуванням особливостей технології, виду утворених відходів та виробничих втрат. Особливості обліку дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння визначаються Міністерством фінансів України.
Суд зауважує, що у Податковому кодексі України не визначено поняття "дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння" і поняття щодо діяльності з їх "видобутку, виробництва та реалізації". З огляду на вимоги статті 5 Податкового кодексу України, застосуванню підлягають норми інших нормативно-правових актів. Спеціальним законом, який здійснює державне регулювання видобутку, виробництва, використання, зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контролю за операціями з ними, є Закон "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними".
В розумінні пунктів 1-2 статті 1 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними", ювелірні вироби підпадають під визначення "дорогоцінні метали" чи "дорогоцінне каміння", і одночасно зазначає, що статтею 14 Закону №637, врегульовано такий вид діяльності як " торгівля дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них". Відповідно до частини 2 зазначеної статті, правила торгівлі дорогоцінними металами (крім банківських металів) і дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення та напівдорогоцінним камінням у сирому та обробленому вигляді і виробами з них, що належать суб'єктам підприємницької діяльності на праві власності, встановлюються Кабінетом міністрів.
Застосування спрощеної системи оподаткування фактично є одним із видів пільгового оподаткування господарської діяльності. Податковим кодексом України чітко встановлено коло осіб, на яких розповсюджується вказана норма. З огляду на приписи статті 6 та пункту 2 статті 150 Конституції України, суд вважає неприпустимим розширене тлумачення норми закону, яка визначає перелік осіб, на яких розповсюджується пільгова система оподаткування, оскільки таким рішенням фактично буде запроваджено нову правову норму, яка зачіпає права та інтереси платників податків, а дії суду у даному випадку будуть виходити за межі наданих йому повноважень.
Крім того, статтею 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; а також суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Поняття "вироби із дорогоцінного металу" визначено Інструкцією про здійснення державного експертно-пробірного контролю за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 р. №244, зареєстрованої в Мін'юсті України за №3698968 від 25.03.2004 р. Виріб із дорогоцінного металу- це будь-який ювелірний (побутовий) виріб, виготовлений зі сплавів дорогоцінних металів (золота, срібла, платини тощо), який використовується як прикраса або предмет побуту. Відповідно до абзацу 4 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, із змінами та доповненнями не можуть бути платниками єдиного податку фізичні особи - підприємці, які здійснюють видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення. Виходячи із буквального змісту вказаної статті, не можуть бути суб'єктами спрощеної системи оподаткування фізичні особи-підприємці, які здійснюють торгівлю ювелірними виробами тобто виробами із дорогоцінного металу та дорогоцінного каміння.
Посилання позивача на положення Національного класифікатора України ДК 009:2005 (затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 року № 375, в Міністерстві юстиції України не зареєстрований), як на підставу для перебування на спрощеній системі оподаткування суд оцінює критично, оскільки згідно листа Державної служби статистики України від 30.12.2011 року № 14/3-12/636, класифікація видів економічної діяльності має статистичне призначення та методологічні основи застосування.
Враховуючи вище викладене, суб'єкти господарювання, які здійснюють видобуток, виробництво та реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі ювелірних виробів, не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування, тому в задоволенні позову слід відмовити.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Діамант ЛТД" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому про визнання відмови від 21.05.2012 року № 3681/10/15-1 протиправною та зобов'язання внести зміни до свідоцтва про сплату єдиного податку з 17.05.2012 року в частині добавлення видів діяльності згідно КВЕД 009:2005 -36.22.0- "Виробництво ювелірних виробів" - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 26 червня 2012 року
Суддя /підпис/Д.Д. Гнап "Згідно з оригіналом" Суддя Д.Д. Гнап
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25660454 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Гнап Д.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні