Ухвала
від 14.08.2012 по справі 2а-2702/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-2702/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Костенко Д.А.

Суддя-доповідач: Бужак Н.П.

У Х В А Л А

Іменем України

"14" серпня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Бужак Н.П,

суддів: Костюк Л.О., Твердохліб В.А.,

за участю секретаря: Савін І.В.,

розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районні м. Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 квітня 2012 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004041730 від 15.07.2011 року, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_2 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004041730 від 15.07.2011 року про нарахування грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 104193,17 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 квітня 2012 року позов задоволено частково.

Не погоджуючись із зазначеною постановою, відповідач по справі -Державна податкова інспекція у Печерському районні м. Києва - подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 квітня 2012 року та прийняти нову, якою відмовити в задоволені позовних вимог.

У відповідності до ч. 1 ст. 41 КАС України, в зв'язку із неявкою у судове засідання осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи, працівниками Державної податкової інспекції у Печерському районні м. Києва було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку достовірності, повноти нарахування та сплати позивачем орендної плати за землю.

За результатами даної перевірки були виявлені порушення вимог ст. 21 Закону України «Про оренду землі», ст. 2 Закону України «Про плату за землю», а саме: визначена сума податкового зобов'язання по орендній платі за землю за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року в розмірі 104193,17 грн., про що складено акт від 16.06.2011 р. №3/17-319/НОМЕР_2.

На підставі акту перевірки від 16.06.2011 р. №3/17-319/НОМЕР_2 податковим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення від 15.07.2011 року №0004041730, яким ОСОБА_2 збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати за землю на 104193,17 грн.

Як встановлено судом першої інстанції, 04.04.2006р. між Київською міською радою і ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_4 укладено договір оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, площею 0,0631га, кадастровий №8000000000:79:059:0007, цільове призначення земельної ділянки - для експлуатації та обслуговування адміністративного будинку. Строк оренди -15 років, розмір орендної плати -4% від її нормативної грошової оцінки.

Даний договір посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу 04.04.2006р. та зареєстрований у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради, про що зроблено запис від 13.04.2006р. за №82-6-00369 у книзі записів державної реєстрації договорів.

Згідно Витягу з технічної документації №Н-00126/2011, виданим Головним управлінням земельних ресурсів від 22.07.2007р. №1005, нормативна грошова оцінка земельної ділянки склала 2375972,45 грн.

За умовами договору орендарем 1/3 площі земельної ділянки - 0,021033 га (210,33 кв.м.) є ОСОБА_2 У 2008 році позивачем було визначено суму орендної плати за землю у розмірі 5620,58 грн.

04.03.2008р. між ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_4 та Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "Королівська компанія розвитку" укладено договір купівлі-продажу нежилої адміністративної будівлі, площею 510 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 і складено акт про передачу та приймання нежилої будівлі, посвідчені нотаріусом 04.03.2008р. за реєстровим номером 250 та 257.

Державна реєстрація речових права за даним договором купівлі-продажу проведена Київським БТІ 27.08.2008р., що встановлено у рішенні Печерського районного суду м. Києва від 15.11.2011р. по цивільній справі №2-3347/11 за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_4 до Київської міської ради про визнання договору оренди припиненим.

З 27.08.2008 року договір оренди земельної ділянки визнано припиненим згідно рішення Печерського районного суду м. Києва від 15.11.2011р. по цивільній справі №2-3347/11.

Відповідно до положень ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю" та Податкового кодексу України (у редакції від 02.12.2010р.)).

Статтею 2 Закону України "Про плату за землю" передбачено, що за земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України "Про плату за землю" суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.

Згідно із ст. 13 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, є договір оренди такої земельної ділянки, а згідно з абз. 2 ст. 15 цього Закону у разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Відповідно до п. 288.7 ст. 288 ПК порядок обчислення орендної плати застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Абзацом 2 п. 287.1 ст. 287 ПК визначено, що у разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Пунктом 287.6 ст. 287 ПК встановлено, що при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Отже, згідно наведених нормативних положень Закону України "Про плату за землю" та ПК припинення права користування особою земельною ділянкою є юридичним фактом, з настанням якого законодавець пов'язує припинення нарахування і сплати орендної плати за таку земельну ділянку цією особою.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що відчуження позивачем адміністративної будівлі (належної йому частини) за адресою: АДРЕСА_1, та перехід права власності на вказану будівлю до набувача -ТОВ ІІ "Королівська компанія розвитку", державна реєстрація яких проведена Київським БТІ 27.08.2008р., а також припинення договору оренди земельної ділянки з 27.08.2008р., в достатній мірі та переконливо свідчить про припинення права користування позивачем 1/3 земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, та відсутність законних підстав для нарахування і сплати позивачем орендної плати за вказану земельну ділянку з 28.08.2008 р.

Водночас у період з 01.01.2008р. по 27.08.2008р. договір оренди земельної ділянки не був припиненим, а фактичне користування належною 1/3 частиною земельної ділянки залишалося за позивачем, тому позивач ніс зобов'язання зі сплати орендної плати за вказаний період. Проте позивач не підтвердив повноту сплати ним орендної плати за період з 01.01.2008р. по 27.08.2008р.

Як встановлено судом, у 2008р. позивач сплатив орендної плати на загальну суму 15839,82 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: від 07.02.2008р. №6 та №7, від 17.04.2008р. №11, від 16.05.2008р. №14, від 10.06.2008р. №15, від 03.07.2008р. №18, про сплату місячного розміру орендної плати у сумі 2639,97 грн. за період січень-червень 2008р. (а.с. 129-132), самостійно обчисленого позивачем у поданій до ДПІ податковій декларації оренд ної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2008р. (вх. №30.01.2008р.) (а.с.151).

Позивачем не сплачено орендної плати за липень 2008р. у сумі 2713,88 грн., за серпень 2008р. (до 27.08.2008р. включно) у сумі 2363,71 грн., а також неврахованого позивачем коефіцієнта індексації грошової оцінки за 6 попередніх місяців (січень-червень) у сумі 443,46 грн. (73,91 грн.*6), а разом -5521,05 грн.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Отже, судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому, у відповідності до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін.

Керуючись ст. ст. 41, 160, 167, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районні м. Києва Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 квітня 2012 року -без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя Бужак Н.П.

Судді: Костюк Л.О.

Твердохліб В.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25667410
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2702/12/2670

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 14.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Постанова від 25.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 27.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні