Cправа № 2a-0770/2420/12
Рядок статзвіту № 8.1.1
Код - 13
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 липня 2012 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ващиліна Р. О.,
при секретарі судового засідання - Фантич В. В.,
за участю сторін, які беруть участь у справі:
позивача: Державна податкова інспекція у м. Ужгороді Закарпатської області Державної податкової служби, представник - Буря О. О.;
відповідача: товариство з обмеженою відповідальністю "Італ Стар", представник - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали уточненого подання Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Закарпатської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Італ Стар" про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю "Італ Стар" та зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю "Італ Стар" допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу, -
ВСТАНОВИВ:
Суб'єкт владних повноважень - Державна податкова інспекція у м. Ужгороді Закарпатської області Державної податкової служби (надалі - ДПІ у м. Ужгороді Закарпатської області ДПС) звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з поданням до товариства з обмеженою відповідальністю "Італ Стар" (надалі - ТОВ "Італ Стар"), яким просить: 1) прийняти подання до провадження суду; 2) винести постанову, якою зупинити видаткові операції платника податків на рахунках ТОВ "Італ Стар", а саме: № 26009000011279, ПАТ "Укрсоцбанк", 300023, № 26003037060001, Закарпат.ФАТ "Брокбізнесбанк" м. Ужгород, 312668, № 26003037060001, Закарпат.ФАТ "Брокбізнесбанк" м. Ужгород, 312668.
В поданні заявник зазначає, що ТОВ "Італ Стар" є суб'єктом господарювання відповідно до виданого свідоцтва про державну реєстрацію та перебуває на обліку в ДПІ у м. Ужгороді Закарпатської області ДПС. На день звернення до суду з даним поданням, за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 61,146 тис. грн. 29.05.2012 ДПІ у м. Ужгороді Закарпатської області ДПС на адресу ТОВ "Італ Стар" було направлено звернення щодо зобов'язання виділити у податкову заставу ліквідне майно, яке перебуває у власності і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу. 23.07.2012 податковим керуючим відповідача складено акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
В судовому засіданні представник ДПІ у м. Ужгороді Закарпатської області ДПС вимоги, зазначені в поданні уточнив, просив суд зупинити видаткові операції платника податків на рахунках ТОВ "Італ Стар" та зобов'язати ТОВ "Італ Стар" допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Уточнені вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Згідно вимог ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV, із змінами і доповненнями, (надалі - КАС України) ухвалою суду від 24.07.2012 відкрито провадження в адміністративній справі за даним поданням та призначено судовий розгляд на 26.07.2012 на 13:40 год., про що повідомлено сторін по справі телефонограмою від 25.07.2012.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час і місце судового засідання повідомлявся належним чином за телефонним номером, вказаним заявником у поданні, що стверджується актом телефонограми Закарпатського окружного адміністративного суду, де, зокрема, вказано, що зазначений заявником телефонний номер ТОВ "Італ Стар" не відповідав, а за таких обставин, на підставі ст. 35 КАС України сторона вважається належним чином повідомленою про дату, час і місце судового засідання. Крім того, в силу вимог абз.3 ч. 7 ст. 183-3 КАС України неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання. Враховуючи наведене, суд вважає, що спір можливо вирішити за відсутності представника відповідача.
Заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, дослідивши матеріали подання та надані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Статтею 183-3 КАС України встановлено особливості провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби.
Так, п.1 ч. 1, ч. 2 ст. 183-3 КАС України передбачено, що провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків здійснюється саме на підставі подання таких органів, яке подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.
Судом встановлено, що ТОВ "Італ Стар" зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Виконавчим комітетом Ужгородської міської ради Закарпатської області 15.02.2002, за адресою: 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Гагаріна, буд, 30, ідентифікаційний код - 31889036, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 384346 та довідкою Головного управління статистики у Закарпатській області № 0289/07 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ). Згідно довідки про взяття на облік платника податків від 12.07.2005 № 28-1/588 ТОВ "Італ Стар" узято на облік 20.02.2002 за № 28-0/102 ДПІ у м. Ужгород.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, із змінами і доповненнями, (надалі - ПК України) платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Всупереч зазначеним нормам, станом на день судового розгляду за ТОВ "Італ Стар" рахується податковий борг у розмірі 61146,75 грн.
Відповідно до пп.14.1.175. п.14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків, згідно п.87.1. ст. 87 ПК України є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно п.88.1. ст. 88 ПК України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Підпунктом 14.1.155. п.14.1. ст. 14 ПК України визначено, що податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 89 ПК України право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації або контролюючим органом. З урахуванням положень ст. 89 ПК України право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Згідно п.89.3. ст. 89 ПК України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
27.03.2012 заступником начальника ДПІ у м. Ужгороді Закарпатської області ДПС Зюріною Л. В. у відповідності до ст. 89 ПК України було прийнято рішення № 26/19-0 про опис майна ТОВ "Італ Стар" у податкову заставу.
З метою виконання вимог ст. 89 ПК України ДПІ у м. Ужгороді Закарпатської області ДПС направлено на адресу відповідача звернення щодо зобов'язання ТОВ "Італ Стар" виділити у податкову заставу ліквідне майно, яке перебуває у власності і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу (згідно листа ДПІ у м. Ужгороді Закарпатської області ДПС від 25.06.2012 № 1880/10/19-0).
Відповідно до п.91.1. ст. 91 ПК України керівник органу державної податкової служби за місцем реєстрації платника податків, що має податковий борг, призначає такому платнику податків податкового керуючого. Податковий керуючий повинен бути посадовою (службовою) особою органу державної податкової служби. Податковий керуючий має права та обов'язки, визначені цим Кодексом. Згідно п.91.3. ст. 91 ПК України податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном.
Положеннями п.89.4. ст. 89 ПК України визначено, що у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Матеріалами справи встановлено, що податковим керуючим ТОВ "Італ Стар" було призначено Меньор М. М., яким, у зв'язку з відмовою платника податків у здійснені опису майна у податкову заставу та/або ненаданням документів, необхідних для такого опису, 23.07.2012 був складений акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
У разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий відповідно до п.91.4. ст. 91 ПК України складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом державної податкової служби. При цьому, орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом. Строк, на який можуть бути зупинені видаткові операції, визначається судом, але не більше двох місяців. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.
Положеннями абз.2 п.89.4. ст. 89 ПК України передбачено право органу державної податкової служби звертатись до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Наведені положення кореспондуються з положеннями пп.20.1.16. п.20.1. ст. 20 ПК України, згідно яких податкові органи мають право звертатися до суду, у разі якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.
Згідно абз.3 п.89.4. ст. 89 ПК України зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов'язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.
ТОВ "Італ Стар" доказів допуску податкового керуючого до опису майна та доказів надання йому документів для здійснення опису майна в податкову заставу на підставі рішення № 26/19-0 про опис майна у податкову заставу від 27.03.2012, або доказів погашення податкового боргу - суду не надав.
Враховуючи наведене, викладені податковим органом обставини суд вважає доведеними, а відтак - подання ДПІ у м. Ужгороді Закарпатської області ДПС підлягає задоволенню.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 160, 163, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Подання Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Закарпатської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Італ Стар" про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю "Італ Стар" та зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю "Італ Стар" допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу - задовольнити.
2.Зупинити видаткові операції платника податків на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю "Італ Стар" (вул. Гагаріна, буд. 30, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 31889036), а саме: № 26009000011279, ПАТ "Укрсоцбанк", 300023, № 26003037060001, Закарпат.ФАТ "Брокбізнесбанк" м. Ужгород, 312668, № 26003037060001, Закарпат.ФАТ "Брокбізнесбанк" м. Ужгород, 312668, строком на два місяці.
3.Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю "Італ Стар" допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
4.Постанова по суті заявлених у поданні вимог підлягає негайному виконанню згідно вимог ч. 7 ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки, визначені ст. 254 КАС України та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Ващилін Р. О.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25684986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Ващилін Р. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні