ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 серпня 2012 року письмове провадження № 2а-8501/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. розглянувши адміністративну справу
за позовом Київського міського центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю "Брайт-1999" про стягнення штрафу в сумі 16 402,52грн.
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача стягнення штрафу в розмірі 16 402,52 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що відповідачем в добровільному порядку не сплачений штраф у розмірі 16 402,52 грн., визначений в акті №8 -ш від 26.01.2012р. за порушення вимог п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» .
24 липня 2012 року на адресу суду від ТОВ "Брайт - 1999" надійшло клопотання про розгляд справи без участі його представника, в якому одночасно повідомлено, що підприємством вживаються заходи щодо погашення штрафу, та надано суду копії платіжних доручень № 530, від 31.05.2012 року на суму 2000,00 грн., № 531 від 04.07.2012 року на суму 3 000,00 грн., згідно яких погашено штраф у загальному розмірі 5 000,00 грн.
01.08.2012 року представник відповідача в судове засідання не не з'явився, суд відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України розглянув справу у письмовому провадженні.
За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив :
Згідно положень статті 34 Закону України від 01.03.1991р № 803-XII «Про зайнятість населення» контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.
З метою реалізації Закону «Про зайнятість населення» і постанови Верховної Ради УРСР про введення його в дію Кабінет Міністрів Української РСР своєю Постановою від 24 червня 1991 року №47 «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населення» затвердив, зокрема, положення про державну службу зайнятості та про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Пунктом 1 Положення про державну службу зайнятості встановлено, що Державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Основними завданнями державної служби зайнятості, крім іншого, є контроль за дотриманням законодавства про зайнятість підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності (абзац п'ятий пункту 2 Положення про державну службу зайнятості із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.98 р. №1435 ).
Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення відповідно до покладених на неї завдань проводяться перевірки додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, передусім щодо подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників (абзац шостий підпункту «а»пункту 6 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого Постановою КМУ від 24 червня 1991 року №47 в редакції постанови КМУ від 14.09.98 р. №1435 ).
На підставі наведених положень працівником Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість Київського міського центру зайнятості за результатами проведеної перевірки 26 січня 2012 року відносно ТОВ "Брайт - 1999" було складено акт №8 ш «Про порушення законодавства України про зайнятість населення».
Вказаним актом зафіксовано порушення відповідачем вимог пункту 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення» , а саме: не надання ТОВ "Брайт - 1999" до Святошинського районного центру зайнятості звіту про заплановане вивільнення працівників за формою №4-ПН (план) та звіту про фактичне вивільнення працівників за формою №4-ПН (факт) на гр. ОСОБА_1.
Згідно акта №8-ш від 26 січня 2012р. вказана особа була звільнена з займаної посади на підставі п.1 ст.40 КЗпП України (у зв'язку зі скороченням чисельності працівників) відповідно до наказу ТОВ "Брайт - 1999" № 12 від 31 жовтня 2011 року.
Відповідно до пункту 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
Відповідно до викладених в акті обставин, ТОВ "Брайт - 1999" такий звіт щодо фактичного вивільнення вказаних працівників до районного центру зайнятості не подавався.
Частиною 2 пункту 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що у разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Згідно наданої ТОВ "Брайт - 1999" довідки вих. № 1 від 26.01.2012 р. за період з 01.11.2010 р. по 31.10.2011р. ОСОБА_1 була нарахована заробітна плата у розмірі 18 402,52 грн.
Право Київського міського центру зайнятості стягувати з підприємств, установ, організацій штрафи за порушення ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» регламентовано цим Законом, Положенням про державну службу зайнятості та Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24.06.1991р. №47.
З огляду на вищевикладене та беручи до уваги, що відповідачем суму штрафу у добровільному порядку в повному обсязі не сплачено, а правомірність застосування санкцій підтверджено зібраними у справі доказами, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості вимог позивача про стягнення з ТОВ "Брайт - 1999" штрафу в розмірі 13 402,52 грн.
Разом з тим, суд звертає увагу на те, що позивач просив стягнути на користь Київського міського центру зайнятості штраф у розмірі 16402 грн. 52 коп.
Однак, єдиним органом, який здійснює керівництво та управління страхуванням на випадок безробіття, провадить акумуляцію страхових внесків, здійснює контроль за використанням коштів, виплатою забезпечення та надання соціальних послуг є Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України.
Разом з тим, як зазначено вище по тексту, ч. 2 п. 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що у разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Таким чином, стягнення фінансових санкцій застосованих відповідно до ч. 2 п. 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення» до ТОВ "Брайт - 1999" повинно проводитися на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, а позов підлягає частковому задоволеню.
Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги і заперечення.
Керуючись ст.ст. 69-71 , 94 , 158-163 , 167 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України , суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Київського міського центру зайнятості задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Брайт-1999" (ідентифікаційний код 33062252; юридична адреса: 04128, м. Київ, вул. Туполєва, 5а) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття суму штрафу у розмірі 13 402,52 (тринадцять тисяч чотириста дві) гривні 52 коп.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25686262 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні