Постанова
від 22.06.2006 по справі ас-50/65-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС-50/65-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "22" червня 2006 р.                Справа № АС-50/65-06

вх. № 5313/2-50

Суддя господарського суду Харківської області Усатий В.О.

за участю секретаря судового засідання Мазуренко А.О.

представників сторін :

позивача: Шебаніц Н. М., дор. № 06-34/191

відповідача: не з"явився

по справі за позовом  Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів м.Х-в   

до  ТОВ "Теплоремналадка", м. Х-в  

про стягнення 12460,40 грн.  

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача штрафних санкцій в сумі 12409,52 грн. та пені в розмірі 50,88 грн.  за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2005 р.

В судовому засіданні 24.05.2006 р. позивач в обгрунтування позовних вимог зазначив, що  відповідач, відповідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон), був зобов'язаний у 2005 р. створити одне робоче місце для працевлаштування інваліда, однак фактично на підприємстві в 2005 р. не працювало жодного інваліда, у  зв'язку з чим відповідач повинен сплатити позивачеві штрафні санкції та пеню в сумі  12460,40  грн.

В дане судове засідання позивач надав суду лист Комінтернівського районного центру зайнятості № 626/1 від 12.05.2006р. про відсутність ТОВ "Теплоремналадка" в переліку підприємств, установ та організацій Комінтернівського раойну м.Харкова, які надавали  інформації про  наявність вільних робочих місць на працевлаштування інвалідів.

В судове засідання 22.05.2006 р. відповідач, який був  повідомлений про дату , час та місце судового розгляду належним чином,  не з"явився та заяви про розгляд справи за його відсутністю  не надіслав, у  зв"язку з чим розгляд справи було відкладено на 22.06.2006 р.

В призначене судове засідання відповідач знов не з"явився, не надав витребуваних документів та заяви про розгляд справи за його відсутністю від нього не надійшло.

Враховуючи , що відповідач  належним чином був повідомлений про дату, час та  місце  розгляду справи, однак жодного разу не з"явився, суд вважає за можливе  розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, вислухавши представників сторін, суд встановив наступне

Статтею  19 Закону, встановлено, що  для   підприємств   (об'єднань),   установ і  організацій  незалежно  від  форми  власності і   господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування  інвалідів  у  розмірі  чотирьох  відсотків  від середньооблікової численності штатних працівників облікового складу за рік ,  а   якщо  працює  від  8 до 25 чоловік -  у  кількості одного робочого місця.

Згідно зі статтею 20 Закону,  підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства,   організації   громадських  організацій  інвалідів, фізичні    особи,    які    використовують   найману   працю,   де середньооблікова   чисельність   працюючих  інвалідів  менша,  ніж установлено  нормативом,  передбаченим  статтею  19  цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів    адміністративно-господарські   санкції,   сума   яких визначається  в  розмірі  середньої  річної  заробітної  плати  на відповідному  підприємстві,  установі,  організації,  у тому числі підприємстві,   організації   громадських  організацій  інвалідів,фізичної  особи,  яка  використовує найману працю, за кожне робоче місце,  призначене  для  працевлаштування  інваліда  і  не зайняте інвалідом.

Відповідно до п.5. Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального  захисту інвалідів, акумуляції, обліку та   використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінета Міністрів України 28.12.2001 р. (далі - Порядок),  на  підприємствах,  де  працює  більш як 15 чоловік, суми штрафних   санкцій   визначаються   у   розмірі  середньої  річної  заробітної плати на  відповідному  підприємстві  за  кожне  робоче  місце, не  зайняте  інвалідом

Згідно п.4 Порядку, штрафні   санкції  сплачуються  підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року,  що настає за  звітним.

Згідно ст. 18 Закону (в редакції до 18.03.2006 р.), працевлаштування інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.

Відповідно п.5 Положення  „Про робоче місце інваліда і про порядок  працевлаштування інвалідів„ затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995 р. № 314 „Про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів”, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Матеріалами справи підтверджено, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 21 особа, у зв"язку з чим, відповідно вимог ст.19 Закону, норматив робочих місць відповідача для забезпечення працевлаштування інвалідів - одне робоче місця та середньорічна заробітна плата на підприємстві відповідача у 2005 р. становила 12409,52 грн. Відповідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 р., на підприємстві відповідача в 2005 р. не  працювало  жодного інваліда.

Таким чином,  за  нестворене робоче  місце відповідач повинен був сплатити до 15 квітня поточного року штрафні санкції в сумі  12409,52 грн., однак свій обов"язок щодо сплати не виконав.

Крім того, за несплату в строк зазначеного штрафу, позивач нарахував відповідачу  пеню в сумі 50,88 грн.  на підставі  ст.20 Закону.

Суд зазначає, що відповідач не звертався до компетентних органів з проханням про працевлаштування інвалідів у 2005 р. - в матеріалах справи відсутні (не надані відповідачем) звіти про наявність вільних робочих місць(вакантних посад) та потребу в працівниках, який відповідач повинен був здавати в 2005 р. Обов'язок відповідача  про  інформування компетентних органів щодо можливісті в працевлаштуванні інвалідів випливає з Закону України „Про основи соціального захисту інвалідів  в Україні",  ст.  20 Закону України „Про зайнятість” , Постанови  Кабінету Міністрів України № 314 від 03травня 1995 р. із змінами та доповненнями,  Інструкції щодо заповнення державної  форми звітності N 3-ПН „Звіт про наявність вакансій ”, затвердженої  Наказом  Державного  комітету  статистики України від 19.12.2005р.  №420.

Крім того, виходячи  з запиту позивача (лист № 0610-53/487 від 30.03.2006 р.)  та відповіді Комінтернівського районного центру зайнятості (лист № 626/1 від 12.05.2006 р.) у 2005 р. відповідач  не надавав інформацію про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Таким чином, відповідач не виконав обов'язку щодо інформування компетентних органів про наявність можливості працевлаштувати інвалідів, що в свою чергу унеможливлює виконання компетентними органами вимог ст. 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

Враховуючи викладене, суд   вважає позовні вимоги обгрунтованими та таким, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями    18, 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", Положенням "Про організацію робочих місць та працевлаштування  інвалідів", Порядком сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального  захисту інвалідів, акумуляції, обліку та   використання цих коштів, ст.ст. 7-11,17,79,86,94,ст.ст.160 -  163  Кодексу адміністративного судочинства України , суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Теплоремналадка" (м.Харків, вул.Плеханівська, 117, р/р № 26002301603600 в АКБ "Золоті Ворота" м.Харків, МФО 351931, код ЄДРПОУ 33067863) на користь Харківського   обласного   відділення Фонду України соціального   захисту   інвалідів   ( м. Харків, Держпром, 1-й під'їзд, 1-й  поверх,  кімната 16,  р/р  31214221800003  відділення  Держказначейства у   Дзержинському   районі,   МФО 851011 в управлінні Держказначейства в Харківській області,  код ЄДРПОУ  24134567) -   12409 грн.52 коп. штрафних санкцій та 50 грн. 88 коп. пені.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Теплоремналадка" (м.Харків, вул.Плеханівська, 117, р/р № 26002301603600 в АКБ "Золоті Ворота" м.Харків, МФО 351931, код ЄДРПОУ 33067863) на користь державного бюджету (одержувач - Відділення Державного казначейства у м. Харкові, код ЄДРПОУ 24134490, рахунок № 31116095500002; банк одержувача коштів - Управління Державного казначейства у Харківській області, МФО 851011, символ звітності банку 095) 3,40 грн. державного мита.

На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.

Апеляційна скарга може бути  подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.

Постанова в повному обсязі викладена 27.06.2006р.

Суддя                                                                                            Усатий В.О.

 

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення22.06.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу25691
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас-50/65-06

Постанова від 22.06.2006

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні