Справа № 1-105/11
Провадження №11/0290/683/2012 Категорія: крим.
Головуючий у суді 1-ї інстанці: Осаулов А.А.
Доповідач : Федчук В.В.
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22.08.2012
Колегія суддів Судової палати у кримінальних справах апеляційного суду Вінницької області в складі:
Головуючого-судді: Федчука В.В.
суддів: Мішеніна С.В., Ковальська І.А.
за участю прокурора: Кузьміна С.В.
секретаря: Маркіної Г.А.
засудженого: ОСОБА_2
розглянула 16 серпня 2012 року у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці кримінальну справу за апеляцією зі змінами прокурора, який приймав участь у розгляді справи в суді першої інстанції Семенка В.А., на вирок Ленінського районного суду від 19 квітня 2011 року, яким
ОСОБА_2 ,
ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця
м. Вінниці, з вищою освітою, одруженого,
на утриманні 2-є неповнолітніх дітей,
раніше не судимого, не працюючого,
проживаючого в АДРЕСА_1, -
засудженого:
за ч. 3 ст. 364 КК України на п'ять років позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади в органах влади та державних установах строком на три роки;
за ч. 2 ст. 366 КК України на три роки і шість місяців позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади в органах влади та державних установах строком на два роки.
за ч.5 ст. 27 ч.2 ст.212 КК України на три роки обмеження волі з позбавленням права обіймати посади в органах влади та державних установах строком на один рік.
Відповідно до ст.70 КК України призначено ОСОБА_2 покарання за сукупністю злочинів шляхом поглинення більш суворим видом покаранням менш суворого та остаточно призначено йому покарання у виді п'яти років позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади в органах влади та державних установах строком на три роки.
На підставі ст.75 КК України звільнено ОСОБА_2 від відбування призначеного покарання з іспитовим строком на три роки.
Відповідно до п. 2,3 ч.1 ст. 76 КК України зобов'язано ОСОБА_2 не виїжджати за межі України на постійне проживання без дозволу органу кримінально-виконавчої системи, повідомляти органи кримінально-виконавчої системи при УМВС України у Вінницькій області про зміну місця проживання, роботи або навчання.
Стягнуто в рівних долях з ОСОБА_2 та ОСОБА_4 на користь науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при УМВС України у Вінницькій області кошти в сумі -4918 грн. 56 коп. за проведення експертиз.
Цивільний позов прокуратури м. Вінниці до ОСОБА_2 - задоволено повністю.
Стягнуто з ОСОБА_2 на користь Державної податкової інспекції м. Вінниці в бюджет кошти матеріальної шкоди в сумі -568 494 гривні у відшкодування збитків, заподіяних злочином.
Вирішено долю речових доказів.
В С Т А Н О В И Л А :
Згідно вироку суду, ОСОБА_4 відповідно до наказу про призначення №4 від 01.11.2007 року була директором приватного підприємства торгової фірми „Оксана-Л" (код ЄДРПОУ 35297500, м. Вінниця, вул. Келецька, буд. №118, кв.№57), являючись службовою особою, що виконує організаційно-розпорядчі функції, на яку згідно з ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996-ХІV від 16.07.1999 року та Порядку "Про затвердження форми податкової декларації та порядку її заповнення та подання" (затвердженого наказом ДПА України від 30.05.1997 року №166, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 9.07.1997 року №250/2054) покладена відповідальність за правильність обчислення і своєчасність сплати податків, за організацію бухгалтерського обліку об'єктів оподаткування, подання податкових декларацій, розрахунків, платіжних доручень та документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, на протязі періоду з 01.11.2007 року по 01.12.2009 року, при проведенні фінансово-господарської діяльності, шляхом не ведення податкового обліку, перекручування податкової звітності та імітування наявності фінансово-господарських взаємовідносин з суб'єктами підприємницької діяльності: ПП "Агровіта-В"(код ЄДРПОУ 35110894, м. Вінниця), СПД ОСОБА_5 (і.п.н. НОМЕР_1, Вінницька область, Вінницький район), СГП "Агрос - Віста"(код ЄДРПОУ 23651875, Хмельницька область), ТОВ "Колорит-Агро"(код ЄДРПОУ 34700975, м. Вінниця), ВАТ "Богуславське хлібоприймальне підприємство"(код ЄДРПОУ 0095452, Київська область, м. Богуслав), а саме: використовуючи завідомо підроблені фінансово-господарські документи про придбання у вказаних суб'єктів підприємницької діяльності товарно-матеріальних цінностей, та шляхом внесення недостовірної інформації до податкової звітності, в порушення п.п. 4.1.1, п.п. 4.1.6 п. 4.1 ст.4, п.5.9 ст.5 п.п. 11.3 ст. 11 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.94 року, безпідставно завищила валові витрати підприємства, чим ухилилася від сплати податку на прибуток підприємств на суму -1 509 295 грн., в порушення ст.3 п.п.7.2.3 п.7.2, п.п.7.3.1 п.7.3, п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість" від 03.04.97 року, безпідставно завищила податковий кредит з податку на додану вартість, чим ухилилася від сплати даного податку на суму -832 142 грн., а також в порушення п.п.4.2.15 п.4.2 ст.4, п.п.9.10.3, п.п.9.10.2, п.9.10. ст.9 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб" №889-ІV від 22.05.03 року ухилилася від сплати податку з доходів фізичних осіб на суму - 705 161 грн., а всього на загальну суму -3 046 598 грн., що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах (в 10 071,3 рази перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян).
Так, ОСОБА_4, достовірно знаючи про дату виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту при здійсненні операцій з купівлі-продажу товарів (робіт, послуг), переслідуючи злочинний намір, направлений на умисне ухилення від сплати податків, з корисливих мотивів, шляхом заниження об'єкту оподаткування, перекручення бухгалтерського обліку, внесення в офіційні документи завідомо неправдивих відомостей та використовуючи документи, в які внесені завідомо неправдиві відомості, частково діючи за попередньою змовою з пособництва з ОСОБА_2 (старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у м. Вінниці), в порушення ст.3 п.п.7.2.3 п.7.2, п.п.7.3.1 п.7.3, п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97р. (зі змінами та доповненнями), в період з 01.05.08 по 01.12.09, умисно ухилилася від сплати податку на додану вартість на загальну суму - 832 142 грн., а саме: за травень 2008 р. на суму - 7977 грн., липень 2008 р. -104767 грн., вересень 2008 р. -40689 грн., жовтень 2008 р. -54241 грн., березень 2009 р. -96745 грн., квітень 2009 р. -31812 грн., травень 2009 р. -83497 грн., червень 2009 р. -45688 грн., липень 2009 р. -105058 грн., серпень 2009 р. -67454 грн., вересень 2009 р. -194214 грн.
Так, в період з 01.05.08 по 01.12.09, ОСОБА_4, здійснюючи фінансово-господарську діяльність, умисно, з метою ухилення від сплати податку на додану вартість:
В червні 2008 року, ОСОБА_4, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_2, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за травень 2008 року становить -7 984,00 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити -7 984 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №83888 від 18.06.2008 року вказали, що сума податкового зобов'язання становить -7 984 грн., та безпідставно вказали, що податковий кредит становить -7 977 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -7 грн. (7984-7977), чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -7 977 грн. (7984-7).
В серпні 2008 року, ОСОБА_4, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_2, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за липень 2008 року становить -127 850 грн., а податковий кредит -22 586 грн. і в бюджет необхідно сплатити -105 264 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за липень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №152009 від 20.08.2008 року вказали, що сума податкового зобов'язання становить -127 850 грн., та безпідставно вказали, що податковий кредит становить -127 353 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -497 грн. (127850-127353), чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -104 767 грн. (105264 - 497).В жовтні 2008 року, ОСОБА_4, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_2, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за вересень 2008 року становить -40 724 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити -40 724 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за вересень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №194047 від 20.10.2008 року вказали, що сума податкового зобов'язання становить -40 724 грн., податковий кредит становить -40 695 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -29 грн. (40724-40695), та в березні 2009 року, подали уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за вересень 2008 року за вх. №18524 від 30.03.2009 року, в якому вказали суму податкового зобов'язання, що не врахована у декларації за вересень 2008 року у сумі -59938 грн., суму податкового кредиту, що не врахована у цій же декларації у сумі -59932 грн., та відповідно збільшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету на - 6 грн., чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -40689 грн. (40724-29-6).
В листопаді 2008 року, ОСОБА_4, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_2, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за жовтень 2008 року становить -54 262 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити -54 262 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за жовтень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №226304 від 20.11.2008 року, вказали, що сума податкового зобов'язання становить -54262 грн., та безпідставно вказали, що податковий кредит становить -54 241 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -21 грн. (54262-54241), чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -54 241 грн. (54262-21).
В квітні 2009 року, ОСОБА_4, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_2, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за березень 2009 року становить -116 189 грн., а податковий кредит -19 444 грн. і в бюджет необхідно сплатити -96 745 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за березень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №52038 від 21.04.2009 року, вказали, що сума податкового зобов'язання становить -236 190,00 грн., та безпідставно вказали, що податковий кредит становить -235 187 грн. і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -1 003 грн. (236 190 - 235 187), чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -95 742 грн. (96 745 - 1 003).
Крім того, ОСОБА_4 в листопаді 2009 року самостійно подала уточнюючі розрахунки за березень 2009 року за вх. №250974 від 23.11.2009 року, де вказала, що сума податкового зобов'язання становить -116 189 грн., та безпідставно вказала, що податковий кредит становить -235 187 грн., а від'ємне зазначення по ПДВ за березень 2009 року становить 118 998 грн., чим фактично занизила суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на 96 745 грн., та завищила від'ємне значення по ПДВ за березень 2009 року на суму 118 998 грн.
В травні 2009 року, ОСОБА_4, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_2, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за квітень 2009 року становить -31 812 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити -31 812 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №81088 від 20.05.2009 року, ,вказали, що сума податкового зобов'язання становить -61 339 грн., та безпідставно вказали, що податковий кредит становить -61 026,00 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -313 грн. (61 339 -61 026), чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -31 499 грн. (31 812- 313).
Також, ОСОБА_4 в листопаді 2009 року самостійно подала уточнюючі розрахунки за квітень 2009 року за вх. №250962 від 23.11.2009 року, де вказала, що сума податкового зобов'язання становить -31812 грн., та безпідставно вказала, що податковий кредит становить -61026 грн., а чиста від'ємне значення по ПДВ за квітень 2009 року становить 29 214 грн., чим фактично занизила суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -31 812 грн. та завищила від'ємне значення по ПДВ на суму 29 214 грн..
В червні 2009 року, ОСОБА_4, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_2, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за травень 2009 року становить - 83553 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити - 83553 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №93050 від 22.06.2009 року, вказали, що сума податкового зобов'язання становить -83 553 грн., та безпідставно вказали, що податковий кредит становить -83497 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -56 грн. (83553-83497), чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -83 497 грн. (83553-56).
В липні 2009 року, ОСОБА_4, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_2, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за червень 2009 року становить - 45952 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити - 45952 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №129274 від 20.07.2009 року, вказали, що сума податкового зобов'язання становить -45952 грн., та безпідставно вказали, що податковий кредит становить -45688 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -264 грн. (45952-45688), чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -45 688 грн. (45952-264).
В серпні 2009 року, ОСОБА_4, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_2, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за липень 2009 року становить -105 058 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити -105 058 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за липень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №165758 від 20.08.2009 року, вказали, що сума податкового зобов'язання становить -86 764,00 грн., податковий кредит становить -86 100,00 грн., а чиста сума податкового зобов'язання з ПДВ становить -664,00 грн. (86764-86100), чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -104 394,00 грн. (105 058-664).
Крім того, в листопаді 2009 року, ОСОБА_4 самостійно подала уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість за липень 2009 року за вх. №250961 від 23.11.2009 року, в якому вказала суму податкового зобов'язання, що не врахована у декларації за липень 2009 року у сумі -18 294 грн., суму податкового кредиту, що не врахована у цій же декларації у сумі -18 219 грн., та за вх. №250967 від 23.11.2009 року, суму податкового кредиту, що не врахована у декларації за липень 2009 року у сумі -12 565 грн..
В результаті чого, ОСОБА_4 безпідставно заявлено до відшкодування з бюджету в рахунок зменшення суми податкового боргу з ПДВ підприємства -ПП ТФ „Оксана-Л" в сумі -11901 грн., що фактично призвело до ухилення від сплати податку на додану вартість за липень 2009 року в сумі -105 058 грн. (105058-0).
В вересні 2009 року, ОСОБА_4 завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за серпень 2009 року становить - 85544 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити - 85544 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №176565 від 21.09.2009 року, вказала, що сума податкового зобов'язання становить -68361 грн., податковий кредит становить -67454 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -907 грн., та в листопаді 2009 року, подала уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за серпень 2009 року за вх. №250960 від 23.11.2009 року, в якому вказала суму податкового зобов'язання, що не врахована у декларації за серпень 2009 року у сумі -17183 грн., та відповідно збільшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету на - 17183 грн..
В результаті чого, ОСОБА_4 умисно ухилилася від сплати податку на додану вартість за серпень 2009 року в сумі -67 454 грн. (85544 -17183 -907).
В жовтні 2009 року, ОСОБА_4, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за вересень 2009 року становить - 194964 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити - 194964 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за вересень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №214403 від 20.10.2009 року, вказала, що сума податкового зобов'язання становить -194964 грн., та безпідставно вказала, що податковий кредит становить -194214 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -750 грн. (194964-194214), чим фактично занизила суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -194 214 грн. (194964-750).
Отже, ОСОБА_4, являючись директором ПП ТФ „Оксана-Л" (код ЄДРПОУ 35297500), в період з 01.11.07 по 01.12.09 року, умисно, ухилилася від сплати податку на додану вартість підприємства на загальну суму -832 142 грн..
Крім того, ОСОБА_4, будучи обізнаною з порядком ведення бухгалтерського обліку та звітності, одноособово проводячи фінансово-господарські операції, шляхом внесення в офіційні документи завідомо неправдивих відомостей та використовуючи документи, в які внесені завідомо неправдиві відомості, в період з 30.07.07 по 01.12.09 року, в порушення п.п. 4.1.1, п.п. 4.1.6 п. 4.1 ст.4, п.5.9 ст.5 п.п. 11.3 ст. 11 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств" № 283/97-ВР від 22.05.97 р., безпідставно завищила валові витрати підприємства, чим умисно ухилилася від сплати податку на прибуток підприємств на суму -1 509 295 грн., а саме: за ІV квартал 2007 р. в сумі - 136348 грн., І квартал 2008 р. - 371617грн., ІІ квартал 2008 р. - 22837 грн., ІІІ квартал 2008 р. - 26413 грн., ІV квартал 2008 р. - 51700 грн., ІІ квартал 2009 р. - 47740 грн., ІІІ квартал 2009 р. - 853175 грн.
Так, згідно декларації з податку на прибуток підприємства за 2007 рік №273235 від 07.02.2008 р. ОСОБА_4 показала, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) складає -1 105 821 грн., валові витрати -1 102 621 грн.. Тобто підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі -3 200 грн. (1 105 821- 1 102 621), звідки податок на прибуток складає - 800 грн. (3200 х 25%).
Однак, згідно первинних бухгалтерських документів та руху коштів по розрахунковому рахунку підприємства встановлено, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) складає -1 618 014 грн., валові витрати -1 069 423 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі -548 591 грн. (1 618 014 -1 069 423), звідки податок на прибуток складає -137148 грн. (548591 х 25%).
Таким чином, ОСОБА_4 умисно ухилилася від сплати податку на прибуток підприємства за 2007 рік в сумі -136 348 грн. (137148 -800).
Згідно декларації з податку на прибуток підприємства за 1 квартал 2008 року №48958 від 22.04.2008 р. ОСОБА_4 показала, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) складає -353 232 грн., валові витрати -352 192 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі - 1040 грн. (353232-352192), звідки податок на прибуток складає - 260 грн. (1040 х 25%).
Однак, згідно первинних бухгалтерських документів та руху коштів по розрахунковому рахунку підприємства встановлено, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) складає - 2250898 грн., валові витрати - 763390 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі -1487508 грн. (2250898 -763390), звідки податок на прибуток складає -371 877 грн. (1487508 х 25%).
Таким чином, ОСОБА_4 умисно ухилилася від сплати податку на прибуток підприємства за 1 квартал 2008 року в сумі -371 617 грн. (371877 -260).
Згідно декларації з податку на прибуток підприємства за півріччя 2008 року №141496 від 08.08.2008 р. ОСОБА_4 показала, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) складає - 410152 грн., валові витрати - 408762 грн. Тобто підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі - 1390 грн. (410152 -408762), звідки податок на прибуток складає - 348 грн. (1390 х 25%).
Однак, згідно первинних бухгалтерських документів та руху коштів по розрахунковому рахунку підприємства встановлено, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) складає - 2343153 грн., валові витрати - 763947 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі -1579206 грн. (2343153 -763947), звідки податок на прибуток складає -394802 грн. (1579206 х 25%).
Таким чином, ОСОБА_4 умисно ухилилася від сплати податку на прибуток підприємства за півріччя 2008 року в сумі -394 454 грн. (394802 -348).
Також, згідно декларації з податку на прибуток підприємства за три квартали 2008 року №219675 від 10.11.2008 р. ОСОБА_4 показала, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) складає - 1253023 грн., валові витрати -1250062 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі - 2961 грн. (1253023 -1250062), звідки податок на прибуток складає - 740 грн. (2961 х 25%).
Однак, згідно первинних бухгалтерських документів та руху коштів по розрахунковому рахунку підприємства встановлено, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) складає - 2562338 грн., валові витрати складають -875912 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі -1686426 грн. (2562338 - 875912), звідки податок на прибуток складає -421 607 грн. (1686426 х 25%).
Таким чином, ОСОБА_4 умисно ухилилася від сплати податку на прибуток підприємства за три квартали 2008 року в сумі -420 867 грн. (421607 -740).
Згідно декларації з податку на прибуток підприємства за 2008 рік №275735 від 24.01.2009 р. ОСОБА_4 показала, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт послуг) складає - 1524332 грн., валові витрати -1521265 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі - 3067 грн. (1524332 - 1521265), звідки податок на прибуток складає - 767 грн. (3067 х 25%).
Однак, згідно первинних бухгалтерських документів та руху коштів по розрахунковому рахунку підприємства встановлено, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт послуг) складає - 2769247 грн., валові витрати - 875912 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі -1893335 грн. (2769247 -875912), звідки податок на прибуток складає -473334 грн. (1893335 х 25%).
Таким чином, ОСОБА_4 умисно ухилилася від сплати податку на прибуток підприємства за 2008 рік в сумі -472 567 грн. (473334 -767).
Згідно декларації з податку на прибуток підприємства за півріччя 2009 року №152485 від 07.08.2009 р. ОСОБА_4 показала, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт послуг) складає - 2146955 грн., валові витрати - 2143803 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі -3152 грн. (2146955 -2143803), звідки податок на прибуток складає - 788 грн. (3152 х 25%).
Однак, згідно первинних бухгалтерських документів та руху коштів по розрахунковому рахунку підприємства встановлено, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт послуг) складає - 1248901 грн., валові витрати - 1056928 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі -191973 грн. (1248901 -1056928), звідки податок на прибуток складає -47993 грн. (191973 х 25%).
Таким чином, ОСОБА_4 умисно ухилилася від сплати податку на прибуток підприємства за півріччя 2009 року в сумі -47 205 грн. (47993 -788).
Також, згідно декларації з податку на прибуток підприємства за три квартали 2009 року №236650 від 09.11.2009 р. ОСОБА_4 показала, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт послуг) складає - 3927149 грн., валові витрати - 3922000 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі - 5149 грн. (3927149 -3922000), звідки податок на прибуток складає - 1287 грн. (1287 х 25 %).
Однак, згідно первинних бухгалтерських документів та руху коштів по розрахунковому рахунку підприємства встановлено, що валовий дохід від реалізації товарів (робіт послуг) складає - 4663596 грн., валові витрати - 1056928 грн.. Тобто, підприємство отримало оподаткований прибуток в сумі -3606668 грн. (4663596 -1056928), звідки податок на прибуток складає -901667 грн. (3606668 х 25%).
Таким чином, ОСОБА_4 умисно ухилилася від сплати податку на прибуток підприємства за три квартали 2009 року в сумі -900 380 грн. (901667 -1287).
Отже, ОСОБА_4, являючись директором ПП ТФ „Оксана-Л" (код ЄДРПОУ 35297500), в період з 01.11.07 по 01.12.09 року, умисно, ухилилася від сплати податку на прибуток підприємства на загальну суму -1 509 295 грн. (136348 грн. за 2007 рік + 472567 грн. за 2008 рік + 900380 грн. за 3 квартали 2009 року).
Крім того, ОСОБА_4 в порушення п.п.4.2.15,п.4.2.ст.4 Закону України від 22.05.2003 року № 889-IY (із змінами та доповненнями), не оподатковано податком з доходів фізичних осіб суму надміру витрачених коштів, отриманих ПП "ТФ Оксана-Л" податку під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки.
Так, ОСОБА_4 витратила готівкові кошти без подання платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем цих коштів, тобто відсутні відповідні підтверджуючі документи, що додаються до звітів про використання коштів.
В період з 01.11.2007 року по 01.12.2009 року ОСОБА_4, як директором ПП "ТФ "Оксана-Л" одержувались готівкові кошти під звіт на закупівлю сільськогосподарської продукції, та матеріалів на загальну суму 4 954 443 грн. З них, лише авансові звіти на суму 958 529 грн. підтверджені відповідними документами.
З метою ухилення від сплати податку з доходів фізичних осіб, ОСОБА_4 сформовані авансові звіти з приходними касовими ордерами про витрачання коштів виданих під звіт на загальну суму 1531295,07 грн., а саме:
авансовий звіт від 07.02.2008 року на суму 482 880 грн., приходний касовий ордер від ВАТ „Богуславське хлібоприймальне підприємство".
- авансовий звіт від 04.02.2008 року на суму 190 334 грн., приходний касовий ордер від ВАТ „Богуславське хлібоприймальне підприємство".
авансовий звіт за використані кошти від 07.07.2009 р. на суму -268650 грн., приходний касовий ордер від СПД ОСОБА_5.
- авансовий звіт за використані кошти від 30.07.2009 р. на суму -75391 грн., приходний касовий ордер від СПД ОСОБА_5.
- авансовий звіт за використані кошти від 30.07.2009 р. на суму -31.07.2009 р. на суму -109316 грн., приходний касовий ордер від СПД ОСОБА_5.
- авансовий звіт за використані кошти від 25.09.2009 р. на суму -166 899,07грн., приходний касовий ордер від СПД ОСОБА_5.
- авансовий звіт за використані кошти 28.09.2009 р. на суму -137 000 грн., приходний касовий ордер від СПД ОСОБА_5
- авансовий звіт за використані кошти від 31.08.2009 р. на суму -100825 грн. приходний касовий ордер від СПД ОСОБА_5.
Однак, між ПП "ТФ "Оксана Л" взаємовідносини з контрагентом ВАТ „Богуславське хлібоприймальне підприємство " та СПД ОСОБА_5 не здійснювались.
Всього витрачено готівкових коштів без подання платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документу), який би підтверджував сплату покупцем цих коштів, на загальну суму 3 995 914 грн. відповідно, сума ухилення від сплати податку з доходів фізичних становить - 705 161,54 грн..
Таким чином, ОСОБА_4 умисно ухилилася від сплати податку з доходів фізичних осіб в період з 01.11.2007 року по 01.12.2009 року в сумі 705 161,54 грн.
Крім того, ОСОБА_4, будучи засудженою 29.05.2009 Ленінським районним судом м. Вінниці за вчинення злочинів, передбачених ч.1 ст.212, ч.2 ст.366, ч.1 ст.389, ч.1 ст.358, ч.3 ст.358 КК України до 3 років позбавлення волі з позбавленням права займати керівні посади на підприємствах усіх форм власності строком на 2 роки та звільненою від відбування призначеного основного покарання на підставі ст.75 КК України з іспитовим строком на 1,6 роки, усвідомлюючи та знаючи про встановленні щодо неї обмеження щодо заборони займати керівні посади, умисно з корисливих мотивів ухилилась від виконання покарання та продовжувала перебувати на посаді директора приватного підприємства торгової фірми „Оксана-Л" (код ЄДРПОУ 35297500, м. Вінниця, вул. Келецька, буд. №118, кв.№57), здійснюючи фінансово-господарські операції з метою ухилення від сплати податків та обов'язкових платежів, продовжувала здійснювати підприємницьку діяльність від імені службової особи -директора ПП ТФ „Оксана-Л" від часу вступу вироку суду від 15.06.2009 року в законну силу до 23.11.2009 року, що виразилося у проведенні фінансово-господарських операцій, а саме: у продажу товарно-матеріальних цінностей, складанні документів податкової звітності, завіренні їх своїм підписом, печаткою цього підприємства та подачі документів податкової звітності до ДПІ у м. Вінниці.
В свою чергу, ОСОБА_2 в період з 05.10.2006 року по 16.09.2009 року перебував на державній службі в Державній податковій інспекції у м. Вінниці і наказом №67-о від 14.03.2007 року був призначений на посаду старшого державного податкового інспектора відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у м. Вінниці, а в подальшому наказом №275-о від 01.10.2008 року його призначено на посаду старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у м. Вінниці.
В зазначений період, ОСОБА_2 являвся представником влади, повноваження якого, визначені Законом України "Про Державну податкову службу" від 4 грудня 1990 року та іншими нормативно-правовими та підзаконними актами, тобто, - службовою особою. Відповідно до ст. 2 Закону України „Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів" від 4 лютого 1994 року він, як працівник органу державної податкової служби, являвся працівником правоохоронного органу.
В посадові обов'язки ОСОБА_2 зокрема входило:
(Посадова інструкція від 14.03.2007 року)
- п.3.2.4. Отримує оперативні звіти та реєстри платників податків за ознаками платників, об'єктів оподаткування та податкових порушень після автоматизованої обробки податкової звітності по податку на додану вартість;
- п.3.2.5. Аналізує надходження, податкову звітність платника податку;
- п.3.2.19. Проводить камеральні перевірки податкових декларацій;
- п.3.2.23. Реалізує результати перевірок (камеральних, документальних);
- п.3.2.47. Приймає участь у роботі щодо виявлення сумнівних фінансових операцій, надання інформації регіональним підрозділам боротьби з відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом;
- п.3.2.48. Дотримується інструкцій, методичних рекомендацій та інших нормативно-правових актів з питань оподаткування по податку на додану вартість, контроль за їх правильним застосуванням платниками податку;
- п.3.2.52. Контролює сплату податку на додану вартість;
(Посадова інструкція від 07.10.2008 року)
- п.3.2.4. Отримує оперативні звіти та реєстри платників податків за ознаками платників, об'єктів оподаткування та податкових порушень після автоматизованої обробки податкової звітності по податку на додану вартість;
- п.3.2.5. Аналізує надходження, податкову звітність платника податку;
- п.3.2.18. Проводить невиїзні документальні (камеральні) перевірки податкових декларацій;
- п.3.2.19 Визначає податкові зобов'язання платника податку при проведенні попередніх (камеральних) перевірок податкових декларацій (розрахунків); застосуванні непрямих методів;
- п.3.2.22. Реалізує результати перевірок (камеральних, документальних);
- п.3.2.45. Взаємодіє зі структурними підрозділами контрольно-перевірочної роботи, забезпечення податкових зобов'язань, податкової міліції з питань адміністрування та забезпечення надходжень податків до бюджету. Передача їм матеріалів за встановленими фактами податкових порушень для подальшої реалізації;
- п.3.2.46. Приймає участь у роботі щодо виявлення сумнівних фінансових операцій, надання інформації регіональним підрозділам боротьби з відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом;
- п.3.2.47. Дотримується інструкцій, методичних рекомендацій та інших нормативно-правових актів з питань оподаткування по податку на додану вартість, контроль за їх правильним застосуванням платниками податку;
- п.3.2.51. Контролює сплату податку на додану вартість;
30.07.2007 року ДПІ у м. Вінниці на податковий облік взято платника податків, - Приватне підприємство "Торгова фірма "Оксана-Л" (код ЄДРПОУ 35297500). Дане підприємство включено в перелік суб'єктів підприємницької діяльності, по яких ОСОБА_2 проводив камеральні перевірки.
В подальшому, ОСОБА_2, в період часу з липня 2007 року по вересень 2009 року, діючи умисно, в інтересах Приватного підприємства "Торгова фірма "Оксана-Л", використовуючи своє службове становище всупереч інтересам служби, шляхом надання засобів та усуненням перешкод сприяв їй в ухиленні від сплати податку на додану вартість на суму - 568 494,00 грн. (що в 1879,3 раз перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян) .
Так, ОСОБА_2, будучи службовою особою, реалізуючи спільний з ОСОБА_4 злочинний намір на ухилення від сплати податку на додану вартість ПП "ТФ "Оксана-Л", з метою мінімізації податкових зобов'язань з податку на додану вартість підприємством, діючи умисно, в період з липня 2007 року по вересень 2009 року, склав та видав ОСОБА_4 завідомо неправдиві офіційні документи, по придбанню підприємством -ПП ТФ „Оксана-Л" товарно-матеріальних цінностей, а саме:
1. видаткова накладна №ВН-0000407 від 21.11.07 на суму - 493641,46 грн. від постачальника ТОВ „Колорит Агро" підприємству - ПП „ТФ „Оксана-Л";
2. податкова накладна №407 від 21.11.07 на суму - 493641,46 грн. від постачальника ТОВ „Колорит Агро";
3. видаткова накладна №ВН-0000064 від 17.01.08 на суму -116656,66 грн. від постачальника ТОВ „Колорит Агро";
4. податкова накладна №64 від 17.01.08 на суму -116656,66 грн. від постачальника ТОВ „Колорит Агро" ;
5. видаткова накладна №ВН-112 від 01.10.08 на суму -199707,79 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В" підприємству - ПП „ТФ „Оксана-Л" ;
6. податкова накладна №112 від 01.10.08 на суму -199707,79 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
7. видаткова накладна №ВН-114 від 03.10.08 на суму -36901,53 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
8. податкова накладна №114 від 03.10.08 на суму -36901,53 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В;
9. видаткова накладна №ВН-116 від 06.10.08 на суму -88834,42 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
10. податкова накладна №116 від 06.10.08 на суму -88834,42 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
11. видаткова накладна №ВН-103 від 02.09.08 на суму -110869,20 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
12. податкова накладна №103 від 02.09.08 на суму -110869,20 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
13. видаткова накладна №ВН-106 від 05.09.08 на суму -78837,92 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
14. податкова накладна №107 від 05.09.08 на суму -78837,92 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
15. видаткова накладна №ВН-106 від 04.09.08 на суму -54462,27 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
16. податкова накладна №106 від 04.09.08 на суму -54462,27 грн. від постачальника ПП „Агровіта-В";
17. видаткова накладна №ВН-317 від 07.02.08 на суму -482880,74 грн. від постачальника ВАТ „Богуславське хлібоприймальне підприємство" підприємству - ПП „ТФ „Оксана-Л";
18. податкова накладна №317 від 07.02.08 на суму -482880,74 грн. від постачальника ВАТ „Богуславське хлібоприймальне підприємство";
19. видаткова накладна №ВН-313 від 05.02.08 на суму -190334,92 грн. від постачальника ВАТ „Богуславське хлібоприймальне підприємство";
20. податкова накладна №313 від 05.02.08 на суму -190334,92 грн. від постачальника ВАТ „Богуславське хлібоприймальне підприємство" ;
21. видаткова накладна №000022/2 від 31.08.09 на суму -237825,00 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5 підприємству - ПП „ТФ „Оксана-Л" ;
22. податкова накладна №000022/2 від 31.08.09 на суму -237825,00 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5 на 1-ому аркуші ;
23. видаткова накладна №000021/2 від 28.08.09 на суму -166899,07 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5;
24. податкова накладна №000021/2 від 28.08.09 на суму -166899,07 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5;
25. видаткова накладна №000020/2 від 03.08.09 на суму -109316,91 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5;
26. податкова накладна №000020/2 від 03.08.09 на суму -109316,91 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5;
27. видаткова накладна №000018/2 від 07.07.09 на суму -268650,00 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5;
28. податкова накладна №000018/2 від 07.07.09 на суму -268650,00 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5;
29. видаткова накладна №000019/2 від 03.08.09 на суму -75391,15 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5;
30. податкова накладна №000019/2 від 03.08.09 на суму -75391,15 грн. від постачальника СПД ОСОБА_5;
31. видаткова накладна №000045 від 19.02.08 на суму -583745,79 грн. від постачальника ТОВ „СГП „Агрос-Віста" підприємству - ПП „ТФ „Оксана-Л";
32. податкова накладна №45 від 19.02.08 на суму -583745,79 грн. від постачальника ТОВ „СГП „Агрос-Віста";
В даних документах, ОСОБА_2 за допомогою копіювально-множильної техніки, струменевим друком нанесені відбитки печаток суб'єктів підприємницької діяльності: ПП "Агровіта-В"(код ЄДРПОУ 35110894, м. Вінниця), СПД ОСОБА_5 (і.п.н. НОМЕР_1, Вінницька область, Вінницький район), СГП "Агрос-Віста"(код ЄДРПОУ 23651875, Хмельницька область), ТОВ "Колорит-Агро"(код ЄДРПОУ 34700975, м. Вінниця), ВАТ "Богуславське хлібоприймальне підприємство"(код ЄДРПОУ 0095452, Київська область, м. Богуслав).
В подальшому, отримані від ОСОБА_2 документи, директор ПП "ТФ "Оксана -Л", - ОСОБА_4 відобразила у бухгалтерському та податковому обліку підприємства, хоча насправді вказане підприємство не купувало у даних підприємств товарно-матеріальних цінностей.
Крім того, ОСОБА_2, будучи службовою особою, в період з 18.06.2008 року по 16.09.2009 року, на своєму робочому комп'ютері, в приміщенні ДПІ у м. Вінниці (м. Вінниця, вул. 30-річчя перемоги, буд. 21), діючи за попередньою змовою з директором ПП "ТФ "Оксана-Л" ОСОБА_4, достовірно знаючи про всю фінансово-господарську діяльність, що здійснювалась підприємством, умисно, з метою ухилення від сплати податку на додану вартість, внесли завідомо неправдиві відомості в офіційні документи податкової звітності, а саме:
- в податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №83888 від 18.06.2008 року, в рядку 9 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -7984 грн., в рядку 17 вказали невідповідну дійсності суму податкового кредиту -7977 грн., та в рядку 20 невідповідну дійсності суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет -7 грн., достовірно знаючи, що сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість за травень 2008 року становить - 7984 грн., сума податкового кредиту -0 грн., а сума ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет становить - 7984 грн.. У результаті чого занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на 7 977 грн.
- в податковій декларації з податку на додану вартість за липень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №152009 від 20.08.2008 року, в рядку 9 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -127850 грн., в рядку 17 вказали невідповідну дійсності суму податкового кредиту -127353 грн., та в рядку 20 невідповідну дійсності суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет -497 грн., достовірно знаючи, що сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість за липень 2008 року становить - 127850 грн., сума податкового кредиту -22586 грн., а сума ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет становить - 105264 грн.. У результаті чого занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на 104 767 грн.
- в податковій декларації з податку на додану вартість за вересень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №194047 від 20.10.2008 року, в рядку 9 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -40724 грн., в рядку 17 вказала невідповідну дійсності суму податкового кредиту -40695 грн., та в рядку 20 невідповідну дійсності суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет -29 грн., а також в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість за вересень 2008 року за вх. №18524 від 30.03.2009 року, вказали суму податкового зобов'язання, що не врахована у декларації за вересень 2008 року у сумі -59938 грн., суму податкового кредиту, що не врахована у цій же декларації у сумі -59932 грн., та відповідно збільшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету на - 6 грн., достовірно знаючи, що сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість за вересень 2008 року становить - 40724 грн., сума податкового кредиту -0 грн., а сума ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет становить - 40724 грн.. У результаті чого занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на 40689 грн. (40724-29-6).
- в податковій декларації з податку на додану вартість за жовтень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №226304 від 20.11.2008 року, в рядку 9 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -54262 грн., в рядку 17 вказали невідповідну дійсності суму податкового кредиту -54241 грн., та в рядку 20 невідповідну дійсності суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет -21 грн., достовірно знаючи, що сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість за жовтень 2008 року становить - 54262 грн., сума податкового кредиту -0 грн., а сума ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет становить - 54262 грн.. У результаті чого занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на 54 241 грн.
- в податковій декларації з податку на додану вартість за березень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №52038 від 21.04.2009 року, в рядку 9 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -236 190 грн., в рядку 17 вказала невідповідну дійсності суму податкового кредиту -235 187 грн., та в рядку 20 невідповідну дійсності суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет -1 003 грн., достовірно знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за березень 2009 року становить -116 189 грн., а податковий кредит -19 444 грн. і в бюджет необхідно сплатити -96 745 грн.. У результаті чого занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на 95 742 грн.
- в податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №81088 від 20.05.2009 року, в рядку 9 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -61 339 грн., в рядку 17 вказали невідповідну дійсності суму податкового кредиту -61 026 грн., та в рядку 20 невідповідну дійсності суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет -313 грн. достовірно знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за квітень 2009 року становить - 31812 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити - 31812 грн.. У результаті чого занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на 31 499 грн.
- в податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №93050 від 22.06.2009 року, рядку 9 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -83 553 грн., в рядку 17 вказали невідповідну дійсності суму податкового кредиту -83 497 грн., та в рядку 20 невідповідну дійсності суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет -56 грн., достовірно знаючи, що сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість за травень 2009 року становить - 83553 грн., сума податкового кредиту -0 грн., а сума ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет становить - 83553 грн.. У результаті чого занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на 83 497 грн.
- в податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №129274 від 20.07.2009 року, в рядку 9 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -45952 грн., в рядку 17 вказали невідповідну дійсності суму податкового кредиту -45688 грн., та в рядку 20 невідповідну дійсності суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет -264 грн., достовірно знаючи, що сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість за червень 2009 року становить - 45952 грн., сума податкового кредиту -0 грн., а сума ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет становить - 45952 грн.. У результаті чого занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на 45 688 грн.
- в податковій декларації з податку на додану вартість за липень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №165758 від 20.08.2009 року, в рядку 9 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -86764 грн., в рядку 17 вказали невідповідну дійсності суму податкового кредиту -86100 грн., та в рядку 20 невідповідну дійсності суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет -664 грн., достовірно знаючи, що сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість за липень 2009 року становить - 105058 грн., сума податкового кредиту -0 грн., а сума ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет становить - 105058 грн.. У результаті чого занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на 104 394 грн.
Таким чином, ОСОБА_2, спільно з ОСОБА_4, шляхом службового підроблення, що виразилось у внесенні, в період з 18.06.2008 року по 16.09.2009 року, завідомо неправдивих відомостей в декларації з податку на додану вартість, занизили суму ПДВ, яка підлягає сплаті в бюджет на -568 494, 00 грн. (що в 1879,3 раз перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян), чим спричинили тяжкі наслідки.
Крім того, ОСОБА_2, будучи службовою особою, зловживаючи своїм службовим становищем, з метою усунення перешкод для ухилення від сплати податку на додану вартість ПП "ТФ Оксана-Л", вніс в наступні офіційні документи завідомо неправдиві відомості:
- акт №1232/15-2/35297500 від 12.11.2008 році про результати документальної невиїзної (камеральної перевірки податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2008 року ПП ТФ "Оксана-Л", у якому зазначив, що: "до податкових зобов'язань не включено суму податку на додану вартість в розмірі 460,67 грн., відображених в податковому кредиті ПП "Колос Клембівки"(код за ЄДРПОУ 34244149) про що свідчать дані автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України за липень 2008р. станом на 07.11.2008р. Таким чином, ПП "ТФ "Оксана-Л" в порушення п.п.7.3.1 п.7.3 Закону України "Про податок на додану вартість"№168/97 від 03.04.1997 року (із змінами та доповненнями) було занижено податкові зобов'язання з ПДВ за липень 2008 року в сумі 460,67 грн."
- акт №1362/15-2/35297500 від 16.12.2008 році про результати документальної невиїзної (камеральної перевірки податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2008 року ПП ТФ "Оксана-Л", у якому зазначив, що: "до податкових зобов'язань не включено суму податку на додану вартість в розмірі 5 883,00 грн., відображених в податковому кредиті ТОВ "Будівельник-3"(код за ЄДРПОУ13304871) про що свідчать дані автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України за вересень 2008р. станом на 05.12.2008р. та завірена ТОВ "Будівельник-3 копія податкової накладної, виписаної ПП "ТФ "Оксана-Л" за №11/1 від 09.09.2008 року. Таким чином, ПП "ТФ "Оксана-Л" в порушення п.п.7.3.1 п.7.3 Закону України "Про податок на додану вартість"№168/97 від 03.04.1997 року (із змінами та доповненнями) було занижено податкові зобов'язання з ПДВ за вересень 2008 року в сумі 5883 грн."
Однак, в серпні 2008 року, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за липень 2008 року становить - 127850 грн., а податковий кредит -22586 грн. і в бюджет необхідно сплатити - 105264 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за липень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №152009 від 20.08.2008 року, ОСОБА_2 та ОСОБА_4 вказали, що сума податкового зобов'язання становить -127850 грн., та безпідставно вказали, що податковий кредит становить -127353 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -497 грн. (127850-127353), чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно було сплатити у бюджет на - 104767 грн. (105264 - 497).
В жовтні 2008 року, завідомо знаючи, що податкове зобов'язання з податку на додану вартість за вересень 2008 року становить -40 724,00 грн., а податковий кредит -0 грн. і в бюджет необхідно сплатити -40 724 грн., з метою зменшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, в податковій декларації з податку на додану вартість за вересень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №194047 від 20.10.2008 року, безпідставно вказали, що сума податкового зобов'язання становить -40 724 грн., податковий кредит становить -40 695 грн., і податкове зобов'язання, яке необхідно сплатити в бюджет становить -29 грн. (40724-40695), та в березні 2009 року, подали уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за вересень 2008 року за вх. №18524 від 30.03.2009 року, в якому вказали суму податкового зобов'язання, що не врахована у декларації за вересень 2008 року у сумі -59938 грн., суму податкового кредиту, що не врахована у цій же декларації у сумі -59932 грн., та відповідно збільшення суми ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету на - 6 грн., чим фактично занизили суму податкового зобов'язання, яке необхідно сплатити у бюджет на -40 689 грн. (40724-29-6).
Таким чином, ОСОБА_2, достовірно знаючи про допущені ПП "ТФ "Оксана-Л" порушення Закону України "Про податок на додану вартість", з метою усунення перешкод для ухилення від сплати податку на додану вартість підприємством, умисно, не виявив та не відобразив в актах перевірки №1232/15-2/35297500 від 12.11.2008 року та №1362/15-2/35297500 від 16.12.2008 року всі допущені підприємством порушення і відповідно, фактичні, повні суми на які занижено податкові зобов'язання з ПДВ за липень та за вересень 2008 року, (замість 104 767 грн. за липень 2008 року та 40 689 грн. за вересень 2008 року, виявив та відобразив у актах перевірки 460,67 грн. за липень 2008 року та 5 883 грн. за вересень 2008 року), чим завдав збитки державному бюджету України у сумі 139 112,33 грн., тобто спричинив тяжкі наслідки (в 540,2 рази перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян) .
Крім того, ОСОБА_2, відповідно до інформації, зазначеної у частині IV податкової декларації з податку на додану вартість (що заповнюється службовими особами ДПІ (ДПА)), зловживаючи службовим становищем, умисно, з метою усунення перешкод для ухилення від сплати податку на додану вартість ПП "ТФ Оксана-Л", не проводив камеральні перевірки по деклараціям з податку на додану вартість ПП "ТФ "Оксана-Л" за
- травень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №83888 від 18.06.2008 року
- липень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №152009 від 20.08.2008 року,
- вересень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №194047 від 20.10.2008 року
- жовтень 2008 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №226304 від 20.11.2008 року
- березень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №52038 від 21.04.2009 року
- липень 2009 року, поданій до ДПІ м. Вінниці за вх. №165758 від 20.08.2009 року
Відповідно, не склав акти про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки податкових декларацій і відповідно, не відобразив фактичні, повні суми на які підприємством занижено податкові зобов'язання з ПДВ, чим унеможливив їх реальне стягнення до бюджету.
В апеляції зі змінами прокурор, який приймав участь у розгляді справи судом першої інстанції просить вирок відносно засудженого ОСОБА_2 скасувати та постановити новий вирок, яким призначити ОСОБА_2 покарання: за ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 212 КК України 2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати будь-які посади в органах державної влади на 2 роки; за ч. 3 ст. 364 КК України на 6 років 6 місяців позбавлення волі з позбавленням права обіймати будь-які посади в органах державної влади на 3 роки з конфіскацією майна; за ч. 2 ст. 366 КК України на 3 роки позбавлення волі з позбавленням права займати будь-які посади в органах державної влади на 1 рік.
На підставі ст. 70 КК України остаточне покарання визначити, шляхом поглинення менш суворого покарання більш суворим, у вигляді 6 років 6 місяців позбавлення волі з позбавленням права обіймати будь-які посади в органах державної влади на 3 роки з конфіскацією майна.
Заслухавши доповідача, пояснення прокурора, який підтримав апеляцію зі змінами державного обвинувача частково в частині накладення штрафу в розмірі 2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 212 КК України, пояснення засудженого ОСОБА_2, який вважав вирок суду законним та просив залишити його без змін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляції зі змінами прокурора, колегія суддів вважає, що апеляцію зі змінами прокурора слід задовольнити частково.
Відповідно до вимог ст. 365 КПК апеляційний суд не перевіряє висновки суду щодо кваліфікації дій ОСОБА_2 оскільки вирок суду першої інстанції в цій частині не оспорюється.
Вирок Ленінського районного суду від 19.04.11 року відносно ОСОБА_2 слід скасувати в частині призначеного покарання, внаслідок неправильно застосування кримінального закону та необхідності призначення більш суворого покарання та постановити свій вирок зі слідуючих підстав.
Суд, призначаючи покарання згідно ст. 65 КК України має враховувати ступінь тяжкості вчиненого злочину, особу винного та обставини, що пом'якшують та обтяжують покарання. Особі, яка вчинила злочин, має бути призначене покарання, необхідне й достатнє для її виправлення та попередження нових злочинів.
Однак, звільняючи ОСОБА_2 від відбування призначеного йому основного покарання на підставі ст. 75 КК України, суд належним чином не врахував, що останній вчинив злочин, передбачений ч. 3 ст. 364 КК України, який відповідно до ст. 12 КК України відноситься до тяжких злочинів, збитки заподіяні злочином у сумі 568 494 грн. не відшкодував та взагалі не намагався вжити заходів щодо їх відшкодування, а тому позбавлення волі на п'ять років та ще й і зі звільненням від відбування покарання на підставі ст.75 КК, є явно несправедливим внаслідок м'якості та суперечить зазначеним вище вимогам ст.65 КК України.
Судом безпідставно визнано пом'якшуючу покарання засудженого ОСОБА_2 обставину, передбачену ст. 66 КК України -щире каяття, оскільки такий висновок суперечить обставинам справи.
За змістом кримінального закону розкаяння припускає критичну оцінку особою своєї злочинної поведінки шляхом визнання вини і готовності нести кримінальну відповідальність.
Однак з матеріалів кримінальної справи вбачається, що злочин, вчинений ОСОБА_2, розкрито лише завдяки своєчасним та кваліфікованим діям працівників правоохоронних органів. Будь-яких дій, які б свідчили про те, що засуджений своїми діями сприяв розкриттю злочину, встановленню істини у справі не встановлено.
Вирішуючи питання щодо звільнення ОСОБА_2 від відбування призначеного покарання судом, безпідставно враховано в якості пом'якшуючих вину обставин -вчинення злочину у зв'язку із скрутним матеріальним становищем.
Так, згідно обвинувачення визнаного судом доведеним засуджений на момент вчинення злочинів обіймав посаду старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової служби у м. Вінниці та використовував вказану посаду для особистого збагачення та сприяння вчинення злочину іншими співучасниками.
Будь-які дані, які б вказували на те, що засуджений, перебуваючи на вказаній посаді, знаходиться у скрутному матеріальному становищі в матеріалах кримінальної справи відсутні.
Крім того, наявність на утриманні у ОСОБА_2 неповнолітніх дітей, відповідно до ст. 65 КК України, відноситься до пом'якшуючих обставин і характеризує особу засудженого.
Також, відповідно до п. 17 постанови Пленуму Верховного Суду України № 7 від 24.10.2003 року «Про практику призначення судами кримінального покарання»та ст. 55 КК України позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю застосовується як додаткове покарання лиши в тих випадках, коли вчинення злочину було пов'язане з посадою підсудного або із зняттям ним певною діяльністю.
Як вбачається з матеріалів справи, засуджений на час вчинення злочинів обіймав посаду старшого державного податкового ревізора-інспектора відділ адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Державної Податкової служби у м. Вінниці, тобто являвся представником влади, уповноваженим на виконання функцій правоохоронного органу, а тому враховуючи вище наведене -ОСОБА_2 слід призначити додаткове покарання у виді позбавлення права обіймати посади в органах влади та державних установах.
Крім того, Законом України «про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гуманізації відповідальності за правопорушення у сфері господарської діяльності внесено зміни до ч. 2 ст. 212 КК України, а саме санкцією вказаної статті в новій редакції передбачено покарання у виді штрафу в розмірі від 2000 до 3000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років, таким чином вирок Ленінського районного суду від 19.04.2012 року щодо ОСОБА_2 в частині засудження за ч. 2 ст. 212 КК України на даний час не відповідає вимогам кримінального закону.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що справедливим і достатнім для виправлення засудженого та попередження нових злочинів є призначення йому покарання яке належить відбувати реально з позбавлення права обіймати посади пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.
З А С У Д И Л А:
Апеляцію зі змінами прокурора -задовольнити частково.
Вирок Ленінського районного суду від 19 квітня 2011 року в частині призначеного покарання ОСОБА_2. - скасувати.
Визнати його винним та призначити покарання:
- за ч. 3 ст. 364 КК України у виді 5 років позбавлення волі з позбавлення права обіймати посади в органах влади та державних установах строком на 3 роки з конфіскацією майна;
- за ч. 2 ст. 366 КК України у виді 3 років 6 місяців позбавлення волі з позбавлення права обіймати посади в органах влади та державних установах строком на 3 роки;
- за ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 212 КК України у виді 2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян з позбавлення права обіймати посади в органах влади та державних установах строком на 3 роки.
Відповідно до статті 70 КК України призначити ОСОБА_2 покарання за сукупністю злочинів шляхом поглинання більш суворим видом покаранням менш суворим та остаточно призначити йому покарання у виді п'яти років позбавлення волі з позбавлення права обіймати посади в органах влади та державних установах строком на три роки з конфіскацією майна.
Міру запобіжного заходу ОСОБА_2 змінити з підписки про невиїзд на взяття під варту.
ОСОБА_2 взяти під варту із зали суду.
Вирок може бути оскаржено до Вищого Спеціалізованого Суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ на протязі одного місяця з моменту проголошення вироку, а засудженим у той же строк -з моменту отримання копії вироку, через Апеляційний суд Вінницької області.
Судді:
З оригіналом вірно:
Суд | Апеляційний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2012 |
Оприлюднено | 27.08.2012 |
Номер документу | 25697076 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні