cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.08.2012 року Справа № 34/5005/1970/2012
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :
головуючого судді: Науменка І.М. (доповідач)
суддів: Голяшкіна О.В., Стрелець Т.Г., (зміна складу судової колегії відбулась на підставі розпорядження в.о. голови суду Паруснікова Ю.Б. від 03.08.2012р.),
при секретарі судового засідання: Єрьоміній К.В.,
за участю представників сторін:
від скаржника: Немченко К.І., довіреність №7857/10/10-051 від 14.05.2012р., представник;
інші учасники процесу у судове засідання не з"явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012р. у справі №34/5005/1970/2012
за заявою товариства з обмеженою відповідальністю
"Імброк", м.Дніпропетровськ
до боржника товариства з обмеженою відповідальністю
"Інфорес", м.Дніпропетровськ
про визнання банкрутом,
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012р. у справі №34/5005/1970/2012 (суддя Примак С.А.) ТОВ "Інфорес" визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру строком на три місяці, до 13.06.2012р.; ліквідатором призначено ініціюючого кредитора ТОВ "Імброк"; зобов'язано Лівобережну МБТІ м.Дніпропетровська з метою виявлення наявності податкового боргу, кредиторів, перевірки наявності грошових коштів на всіх відкритих боржником рахунках у банківських установах, надати господарському суду відповідні дані у строк до 13.04.2012р.; зобов'язано ліквідатора здійснити ліквідаційну процедуру у відповідності з вимогами чинного законодавства і подати на затвердження господарського суду звіт та ліквідаційний баланс.
Постанова суду мотивована достатністю підстав для визнання ТОВ "Інфорес" банкрутом за спрощеною процедурою, відповідно до ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Не погодившись із вказаною постановою, до суду з апеляційною скаргою звернулась Лівобережна МДПІ м.Дніпропетровська, яка просить дану постанову скасувати, як неправомірну, посилаючись на наступні обставини.
Зокрема, при прийнятті оскаржуваної постанови порушення вимог чинного законодавства України, на думку податкового органу, полягає в тому, що проведення процедури банкрутства, у тому числі за ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", за відсутності даних проведення податковою службою позапланової перевірки ТОВ "Інфорес" дає можливість останньому, як недобросовісному платникові, не сплачувати до державного бюджет) податки і збори.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови місцевого господарського суду, дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що оскаржувану постанову слід залишити без змін, виходячи з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника , заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
Отже, зазначеною нормою права передбачена наявність хоча б однієї із умов , які можуть бути підставами визнання боржника банкрутом за ознаками ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом": - фактичне припинення підприємницької діяльності, зокрема, ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно з законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності тощо: - відсутність боржника або його керівних органів за місцезнаходженням; поняття місцезнаходження юридичної особи визначено в ст.93 Цивільного кодексу України.
Так, з матеріалів справи вбачається, що підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство вказано те, що боржник має перед кредитором безспірну заборгованість у розмірі 36 234,00 грн., яка останнім не сплачена. Підтвердженням зазначених вище обставин є наявний в матеріалах справи виконавчий напис нотаріуса від 01.12.2011р. про стягнення заборгованості за опротестованим векселем (а.с.21, 22), а також, постанова ВДВС Дніпропетровського районного управління юстиції від 19.12.2011р. про повернення виконавчого документу стягувачеві на підставі п.2 ч.1 ст.47, ст.50 Закону України "Про виконавче провадження", а саме, за відсутністю у боржника майна, на яке можливо звернути стягнення, у зв'язку із безрезультатністю заходів ДВС по його розшуку. (а.с.15).
Також, на підтвердження факту відсутності юридичної особи - боржника за місцезнаходженням кредитором суду наданий витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АЖ №800778 станом на 24.02.2012р. (а.с.10-11).
Враховуючи викладене, на думку судової колегії, господарський суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про необхідність визнання ТОВ "Інфорес" банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на три місяці, до 13.06.2012р., та призначення ліквідатором ініціюючого кредитора - ТОВ "Імброк".
Що ж до доводів апеляційної скарги з приводу прийняття постанови про визнання боржника банкрутом за відсутності даних податкової перевірки, слід зазначити наступне.
Відповідно до приписів п.1.3. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, документальна перевірка платника податків, відносно якого порушено провадження у справі про банкрутство, призначається та розпочинається протягом місяця після одержання того документу, що надійшов до органу державної податкової служби першим.
Так, з викладеного вище вбачається, що податковий орган був належним чином повідомлений про наявність в провадженні господарського суду справи про банкрутство ТОВ "Інфорес" (клопотання МДПІ м.Дніпропетровська за вих.№322/10/10-1 від 19.03.2012р., рекомендоване поштове повідомлення від 21.03.2012р. про отримання МДПІ оскаржуваної постанови про визнання банкрутом).
Окрім того, слід зауважити на тому, що оскаржуваною постановою про визнання ТОВ "Інфорес" банкрутом відкрито ліквідаційну процедуру строком на три місяці, до 13.06.2012р., а також, з метою виявлення кредиторів, перевірки наявності грошових коштів на всіх рахунках, відкритих банкрутом у банківських установах, зобов'язано Лівобережну МДПІ м.Дніпропетровська у строк до 13.04.2012р. надати господарському суду та ліквідатору дані про відкриті банкрутом рахунки та дані про наявність у останнього податкового боргу.
Натомість, станом на 11.05.2012р. (дата звернення податкового органу до Дніпропетровського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою) ані доказів наявності наказу керівництва податкового органу про призначення позапланової перевірки підприємства-боржника, ані результатів здійснення останньої суду не надано.
З огляду на наведене, колегія суддів дійшла висновку про те, що часу для проведення перевірки ТОВ "Інфорес" на предмет дотримання ним вимог податкового законодавства у скаржника було цілком достатньо що, відповідно, повністю спростовує твердження Лівобережної МДПІ м.Дніпропетровська про порушення його прав, як кредитора та контролюючого органу, шляхом прийняття господарським судом оскаржуваної постанови про визнання боржника банкрутом.
Більш того, судова колегія вважає за доцільне зауважити на тому, що податковий орган не позбавлений права провести відповідну перевірку банкрута в рамках ліквідаційної процедури та за результатами такої перевірки заявити до банкрута кредиторські вимоги.
Враховуючи наведене, передбачених статтею 104 Господарського процесуального кодексу України підстав для скасування вищезгаданої постанови господарського суду Дніпропетровської області колегія суддів не вбачає.
Керуючись ст.101-103, 105-106 Господарського процесуального кодексу України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська -залишити без задоволення.
Постанову господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012р. у справі №34/5005/1970/2012 - залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена до Вищого господарського суду України через Дніпропетровській апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів.
Головуючий суддя І.М. Науменко
Суддя О.В. Голяшкін
Суддя Т.Г. Стрелець
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2012 |
Оприлюднено | 27.08.2012 |
Номер документу | 25710984 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Науменко Іван Мефодійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Науменко Іван Мефодійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні