Постанова
від 22.06.2006 по справі ас-50/71-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС-50/71-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "22" червня 2006 р.                Справа № АС-50/71-06

вх. № 5529/1-50

Суддя господарського суду Харківської області Усатий В.О.

за участю секретаря судового засідання Мазуренко А.О.

представників сторін

позивача - Шебаніц Н.М., дов. № 06-34/191 від 17.02.2006 р.,

відповідача -  Дядій В.В., директор

по справі за позовом  Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів м.Х-в   

до  ПП "Піраміда", с. Піщанка  

про стягнення 855,27 грн.  

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача штрафних санкцій в сумі 850,00 грн. та пені в розмірі 5,27 грн. за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2005 р.

В судовому засіданні 22.05.2006 р. позивач в обгрунтування позовних вимог зазначив, що  відповідач, відповідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон), був зобов'язаний у 2005 р. створити одне робоче місце для працевлаштування інвалідів, однак фактично на підприємстві в 2005 р. не  працювало жодного  інваліда, у  зв'язку з чим  повинен сплатити позивачеві штрафні санкції та пеню  в сумі  855,27 грн.

В судове засідання 22.05.2006 р. позивач надав суду лист Красноградського районного центру зайнятості № 338/01-19 від 03.04.2006р., в якому зазначено, що  ПП "Піраміда" не направляло до центу зайнятості інформацію  про  наявність вільних робочих місць на працевлаштування інвалідів.

Відповідач  в  дане судове засідання  не з”явився,  однак через канцелярію суду надав  заяву про відкладання розгляду справи.

В судове засіданя 22.06.2006 р. відповідач письмового відзиву не представив та зазначив, що працевлаштування інвалідів здійснюється спеціальними органами згідно законодавства та жодною з установ інваліди для працевлаштування на підприємство відповідача не направлялися.  

Статтею  19 Закону, встановлено, що  для   підприємств   (об'єднань),   установ і  організацій  незалежно  від  форми  власності і   господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування  інвалідів  у  розмірі  чотирьох  відсотків  від середньооблікової численності штатних працівників облікового складу за рік ,  а   якщо  працює  від  8 до 25 чоловік -  у  кількості одного робочого місця.

Згідно зі статтею 20 Закону,  підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства,   організації   громадських  організацій  інвалідів, фізичні    особи,    які    використовують   найману   працю,   де середньооблікова   чисельність   працюючих  інвалідів  менша,  ніж установлено  нормативом,  передбаченим  статтею  19  цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів    адміністративно-господарські   санкції,   сума   яких визначається  в  розмірі  середньої  річної  заробітної  плати  на відповідному  підприємстві,  установі,  організації,  у тому числі підприємстві,   організації   громадських  організацій  інвалідів,фізичної  особи,  яка  використовує найману працю, за кожне робоче місце,  призначене  для  працевлаштування  інваліда  і  не зайняте інвалідом.

Згідно п.4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального  захисту інвалідів, акумуляції, обліку та   використання цих коштів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1767 від 28 грудня 2001р. (далі - Порядок),  штрафні   санкції  сплачуються  підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року,  що настає за  звітним.

Відповідно п.5. Порядку, на  підприємствах,  де  працює  більш як 15 чоловік, суми  штрафних   санкцій   визначаються   у   розмірі  середньої  річної  заробітної плати на  відповідному  підприємстві  за  кожне  робоче  місце, не  зайняте  інвалідом,  а на підприємствах,  де працює від  8 до 15 чоловік,  - у розмірі половини середньої річної заробітної  плати  на  відповідному  підприємстві  за  кожне робоче місце,  не  зайняте інвалідом.

Згідно ст. 18 Закону (в редакції до 18.03.2006 р.), працевлаштування інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.

Відповідно п.5  Положення „Про робоче місце інваліда і про порядок  працевлаштування інвалідів„ затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995 р. № 314 „Про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів”,  підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Матеріалами справи підтверджено, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 8 осіб у зв"язку з чим, відповідно вимог ст.19 Закону, норматив робочих місць відповідача для забезпечення працевлаштування інвалідів - одне робоче місця та середньорічна заробітна плата на підприємстві відповідача у 2005 р. становила 1700,00 грн. Відповідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 р., на підприємстві відповідача в 2005 р. не  працювало  жодного інваліда.

Таким чином,  за  нестворене робоче  місце відповідач повинен був сплатити до 15 квітня поточного року штрафні санкції в сумі  850,00 грн., однак свій обов"язок щодо сплати не виконав.

Відповідно ст.20 Закону, порушення термінів    сплати    адміністративно-господарських  санкцій  тягне  за  собою  нарахування  пені.  Пеня   обчислюється  виходячи  з  120  відсотків  річних облікової ставки Національного  банку України,  що діяла на момент сплати,  нарахованої  на  повну  суму недоїмки за весь її строк.

На цій підставі,  за несплату в строк зазначеного штрафу, позивач нарахував відповідачу  пеню в сумі 5,27 грн.

З матеріалів справи вбачається, що відповіач  не звертався до компетентних органів з проханням про працевлаштування інвалідів у 2005 р. Це підтверджується  тим, що в представлених відповідачем  звітах про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках   не міститься інформації про наявність вільних робочих місць саме для інвалідів.

Обов'язок відповідача  про  інформування компетентних органів щодо можливісті в працевлаштуванні інвалідів випливає з Закону України „Про основи соціального захисту інвалідів  в Україні",  ст.  20 Закону України „Про зайнятість” , Постанови  Кабінету Міністрів України № 314 від 03  травня 1995 р. із змінами та доповненнями,  Інструкції щодо заповнення державної  форми звітності N 3-ПН „Звіт про наявність вакансій ”, затвердженої  Наказом  Державного  комітету  статистики України від 19.12.2005р.  №420.

Крім того, виходячи  з запиту позивача (лист № 0610-53/487 від 30.03.2006 р.)  та відповіді Красноградського районного центру зайнятості (лист № 338/01-19 від 03.04.2006 р.) у 2005 р. відповідач  не надавав інформацію про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Таким чином, відповідач не виконав обов'язку щодо інформування компетентних органів про наявність можливості працевлаштувати інвалідів, що в свою чергу унеможливлює виконання компетентними органами вимог ст. 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

Враховуючи викладене, суд   вважає позовні вимоги обгрунтованими та таким, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями    18, 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", Положенням "Про організацію робочих місць та працевлаштування  інвалідів", Порядком сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального  захисту інвалідів, акумуляції, обліку та   використання цих коштів, ст.ст. 7-11,17,79,86,94, ст.ст.160- 163  Кодексу адміністративного судочинства України , суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства "Піраміда" (Харківська область, Красноградський район, с.Піщанка, вул.Зелена, 5, р/р № 26003052200067 в філії Дніпропетровського КБ "Приватбанк" м.Харків, МФО 351533, код ЄДРПОУ 30767774)  на користь Харківського   обласного   відділення Фонду України соціального   захисту   інвалідів ( м. Харків, Держпром, 1-й під'їзд, 1-й поверх, кімната 16, р/р 31214221800003   відділення Держказначейства у Дзержинському районі, МФО 851011 в управлінні Держказначейства в Харківській області, код ЄДРПОУ 24134567) 850 грн.00 коп. штрафних санкцій та 5 грн. 27 коп. пені..

Стягнути з Приватного підприємства "Піраміда" (Харківська область, Красноградський район, с.Піщанка, вул.Зелена, 5, р/р № 26003052200067 в філії Дніпропетровського КБ "Приватбанк" м.Харків, МФО 351533, код ЄДРПОУ 30767774)  на користь Харківського   обласного   відділення Фонду України соціального   захисту   інвалідів  на користь державного бюджету (одержувач - Відділення Державного казначейства у м. Харкові, код ЄДРПОУ 24134490, рахунок № 31116095500002; банк одержувача коштів - Управління Державного казначейства у Харківській області, МФО 851011, символ звітності банку 095) 3,40 грн. державного мита.

На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.

Апеляційна скарга може бути  подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.

Постанова в повному обсязі складена 27.06.2006р.

Суддя                                                                                            Усатий В.О.

 

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення22.06.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу25717
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас-50/71-06

Постанова від 22.06.2006

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні