cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 серпня 2012 р. (18:03) Справа №2а-4765/12/0170/5
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Марущенко О.О.,
за участю представників:
позивача - Шалаєвої А.Д., довіреність № 1022/9/19 від 11.04.2012 року,
Палюх О.В., довіреність № 3310/9/10 від 18.05.2012 року,
відповідача - Науменко Д.В., довіреність № 325/01-07 від 12.01.2012 року,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Алушта Автономної Республіки Крим Державної податкової служби
до Кримського республіканського підприємства «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушта»
про стягнення заборгованості в сумі 24176,32 грн.,
Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Алушта Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Кримського республіканського підприємства «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушта» 731361,24 грн. податкового боргу, в тому числі 379105,86 грн. з податку на додану вартість, 284886,91 грн. зі збору за спеціальне водокористування та 67368,47 грн. з податку на прибуток підприємств.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачуються у визначені законом строки узгоджені податкові зобов'язання.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 16.05.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 16.08.2012 року позовну заяву залишено без розгляду в частині позовних вимог щодо стягнення з КРП «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушта» 707184,92 грн. заборгованості.
Представники позивача, присутні у судовому засіданні 16.08.2012 року, наполягали на задоволенні уточнених позовних вимог у повному обсязі та просили стягнути з відповідача 24176,32 грн. заборгованості зі збору за спеціальне водокористування.
Представник відповідача погодився з позовними вимогами щодо стягнення 24176,32 грн. заборгованості зі збору за спеціальне водокористування.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначено Законом України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються Державна податкова адміністрація в АР Крим, якій, в свою чергу, підпорядкована Державна податкова інспекція в м. Керчі АР Крим.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція в м. Алушта АР Крим у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Виконавчим комітетом Алуштинської міської ради АР Крим 13.05.1994 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Кримського республіканського підприємства «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушта», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 № 655521 від 13.05.1994 року.
Згідно з довідкою № 59 від 20.03.2003 року відповідач з 22.08.1995 року взятий на податковий облік у ДПІ м. Алушта АР Крим за № 9-В.
Як вбачається з матеріалів справи, посадовими особами ДПІ в м. Алушта АР Крим 06.09.2010 року проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питання дотримання вимог податкового законодавства за період з 19.11.2008 року по 18.08.2010 року.
За результатами проведеної перевірки складено акт № 1311/15-3 від 06.09.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем податкового законодавства в частині несвоєчасної сплати збору за спеціальне використання водних ресурсів.
На час проведення перевірки відповідача, правила обчислення і справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту були визначені Порядком справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору для користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту, затвердженого Постановою кабінету Міністрів України від 16.08.1999 року № 1494 (далі - Порядок № 1494).
Згідно з п. 3 Порядку № 1449 платниками збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту є підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, а також громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що використовують водні ресурси та користуються водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту.
Відповідно до п. 6.1. Інструкції про порядок обчислення і сплати збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту, затвердженої спільним наказом Міністерства фінансів України, Державної податкової адміністрації України, Міністерства економіки України, Міністерства економічної безпеки від 01.10.1999 року № 231/539/118/219 водокористувачі самостійно обчислюють збір за спеціальне використання водних ресурсів та збір за користування водами для потреб гідроенергетики щоквартально наростаючим підсумком з початку року, а за користування водами для потреб водного транспорту - починаючи з I півріччя.
Розрахунки збору, базовий податковий (звітний) період для якого дорівнює календарному кварталу, подаються платниками органам державної податкової служби протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, за місцем податкової реєстрації.
Збір сплачується водокористувачами протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного терміну подання розрахунку збору за місцем податкової реєстрації (п.141 Порядку № 1449).
Відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків і сплати збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту несуть платники відповідно до законодавства.
Згідно з п. 22 Порядку № 1449 контроль за повнотою обчислення і своєчасністю сплати до бюджетів збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту здійснюється органами державної податкової служби.
Враховуючи зазначене вище, на підставі даних акту перевірки № 1311/15-3 від 06.09.2010 року позивачем 20.09.2010 року було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0011421503/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 50% від суми несвоєчасно сплаченого податкового зобов'язання зі збору за спеціальне водокористування в сумі 94348,96 грн.
За наслідками перегляду вказаного податкового-рішення, податковим органом 18.10.2010 року прийнято податкове-рішення 0011421503/1 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 94348,96 грн.
Не погодившись з рішеннями податкового органу, прийнятими в адміністративному порядку, позивачем було їх оскаржено у судовому порядку.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 29.11.2010 року по справі № 13870/10/12/0170, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 31.08.2011 року, визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Алушта АР Крим № 0011421503/0 від 20.09.2010 року та № 0011421503/1 від 18.10.2010 року в частині застосування до КРП «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушта» 63963,82 грн. заборгованості. В задоволенні інших позовних вимог відмовлено.
Вказаним судовим рішенням встановлено правомірність застосування до позивача 30385,14 грн. штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання зі збору за спеціальне водокористування.
Згідно з ч. 2 ст. 255 КАС України обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Аналогічне правило встановлено ч. 1 ст. 72 КАС України, а саме: обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відтак, обставини щодо правомірності та обґрунтованості застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій на підставі податкових повідомлень-рішень № 0011421503/0 від 20.09.2010 року та № 0011421503/1 від 18.10.2010 року у розмірі 30385,14 грн. є такими, що не потребують додаткового доказування.
Матеріали справи свідчать про те, що відповідачем частково було погашено заборгованість по штрафним санкціям у розмірі 6477,85 грн.
Починаючи з 01.01.2011 року порядок нарахування пені за несвоєчасну сплату узгодженого податкового боргу визначено нормами Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України).
Так, відповідно до п.п.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п.129.4 ст. 129 ПК України).
На підставі зазначеного вище, позивачем на суму несвоєчасно сплаченого боргу відповідача зі збору за спеціальне водокористування була нарахована пеня у розмірі 269,03 грн.
Таким чином, станом на день розгляду справи заборгованість відповідача зі збору за спеціальне водокористування становить 24176,32 грн.
Відповідач підтвердив наявність за ним вказаної суми заборгованості.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
Приймаючи до уваги зазначене вище, позивач правомірно звернувся до суду з позовом щодо стягнення з відповідача 24176,32 грн. податкового боргу.
У зв'язку з чим позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
У судовому засіданні, яке відбулось 16.08.2012 року, оголошено вступну та резолютивну части постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 21.08.2012 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Кримського республіканського підприємства «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушта» (98500, АР Крим, м. Алушта, вул. Партизанська, 41; ЄДРПОУ 03348028) податковий борг зі збору за спеціальне водокористування у розмірі 24176,32 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих КРП «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушта» на р/р № 31416504700009 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37890361, МФО 824026, код платежу 13020209; одержувач: місцевий бюджет Ізобільненської сільської ради.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2012 |
Оприлюднено | 29.08.2012 |
Номер документу | 25738341 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні