ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 серпня 2012 р. Справа №2а-8652/12/0170/1
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Веретенниковій Ю.В., за участю
представника позивача - Шкірідко А.Г.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Каркінітський» до Комісії для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році, Роздольненського районного управління агропромислового розвитку
про визнання незаконним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернувся з позовом Сільськогосподарський виробничий кооператив «Каркінітський» до Комісії для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році про визнання незаконним та скасування рішення відповідача від 08.05.2012 року (протокол № 1) в частині відмови позивачеві у включенні до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році.
Адміністративний позов мотивований тим, що 20.04.2012 року позивач надав до Комісії для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році документи для включення до реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів у зв'язку з несприятливими погодними умовами, при яких загинула частина посівів озимих зернових культур на площі 110 га.
Позивач зазначає, що рішенням відповідача від 08.05.2012 року (протокол № 1) позивачеві було відмовлено у включенні до реєстру з тієї підстави, що актом ревізії КРУ від 16.03.2010 року № 07-21/19 було встановлено факт незаконного отримання дотації.
Позивач пояснює, що згідно інформації, наданої Держфінінспекцією в АРК від 16.03.2012 року № 01-07-14-14/2630 в акті попередньої ревізії фінансово - господарської діяльності Міністерства аграрної політики АРК за період з 01.01.2007 року по 01.10.2009 року від 16.03.2010 року № 07/21-19 вказано, що в порушення п.6 Постанови № 348 в 2008 році СВК «Каркінітський» зайво нарахована та виплачена дотація на забій молодняка ВРХ в сумі 1131 гривень за одну голову ВРХ, яка не відповідає категорії «молодняк», що призвело до незаконних витрат коштів державного бюджету за КЕКР 2801210.
Позивач пояснює, що платіжним дорученням від 17.03.2010 року № 24 СВК «Каркінітський» кошти в розмірі 1131 гривень повернув до державного бюджету.
Позивач зазначає, що він не згоден з рішенням відповідача від 08.05.2012 року (протокол №1) про відмову у включенні його до реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів, та вважає його незаконним.
Позивач пояснює, що дотація на забій молодняка ВРХ в сумі 1131 гривень була необґрунтовано отримана позивачем у зв'язку з технічною помилкою щодо надання звітності третьою особою, та наслідки цього позивач усунув до встановлення зазначених обставин КРУ, повернув зазначені кошти до бюджету.
Позивач зазначає, що акт КРУ в АРК від 15.03.2010 року № 07-21/19 ревізії фінансово- господарської діяльності Міністерства аграрної політики АРК за період з 01.01.2007 року по 01.10.2009 року КРУ від 16.03.2010 року № 07-21/19 не є належним документом, складеним у відповідності до вимог законодавства, що встановлює факт незаконного отримання позивачем бюджетної дотації.
Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 08.08.2012 року відкрито провадження по справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 08.08.2012 року про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду залучено до справи у якості співвідповідача Роздольненське районне управління агропромислового розвитку.
Суд зазначає, що в ухвалах про відкриття провадження по справі, закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду від 08.08.2012 року позивачем про справі зазначено Сільськогосподарський промисловий кооператив «Каркінітський». При цьому, судом встановлено, що вірною назвою позивача є Сільськогосподарський виробничий кооператив «Каркінітський».
У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав з підстав, зазначених у ньому, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
У судове засідання представники відповідачів не з'явилися, повідомлені належним чином про дату, час, місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомили, заперечення проти позову не надсилали.
У судове засідання представник відповідача
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим розглядати справу у відсутності представників відповідачів.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 Порядку використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2012 р. N 278, головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики.
Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є Міністерство аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, головні управління агропромислового розвитку обласних і управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій.
Суд зазначає, що в даному випадку розпорядником бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур, є Роздольненське районне управління агропромислового розвитку.
Відповідно до п.4 Порядку використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2012 р. N 278, для формування реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів (далі - реєстр), управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської та управління агропромислового розвитку районних держадміністрацій утворюють комісії, до складу яких входять начальник управління (голова комісії), представники відповідних територіальних органів Держфінінспекції, Держсільгоспінспекції, центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів та регіонального центру наукового забезпечення агропромислового виробництва, Асоціації фермерів та приватних землевласників (за згодою), Аграрного союзу (за згодою).
Згідно з п.6 Порядку використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2012 р. N 278, комісія розглядає протягом 10 робочих днів подані згідно з пунктом 5 цього Порядку документи, встановлює достовірність наведених у них даних, обстежує посіви озимих культур, складає акт за результатами проведення перевірки та приймає рішення щодо включення (невключення) заявника до реєстру.
Судом встановлено, що розпорядженням Роздольненської районної державної адміністрації АРК від 11.04.2012 року № 285 створено комісію для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отимання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році.
Таким чином, судом встановлено, що Комісія для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отимання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році, Роздольненське районне управління агропромислового розвитку у відносинах з Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Каркінітський», під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.
З матеріалів справи судом встановлено наступне.
20.04.2012 року позивач звернувся до Комісії для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році з заявою, в якій просив включити СВК «Каркінітський» Роздольненського району АРК до реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на одержання державної допомоги, у яких внаслідок несприятливих погодних умов загинула частина посівів озимих зернових культур, а саме: озимого ячменю на площі 110 га.
З протоколу № 1 від 08.05.2012 року засідання комісії з визначення реєстру підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році вбачається, що на засіданні комісії прийнято рішення не включати СВК «Каркінітський» до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році у зв'язку з тим, що в акті ревізії від 16.03.2010 року № 07-21/19 встановлено факт незаконного отримання ним дотації.
11.05.2012 року керівникові СВК «Каркінітський» Роздольненським районним управлінням агропромислового розвитку надіслано лист № 07/121, з якого вбачається, що засіданням комісії (протокол № 1 від 08.05.2012 року) з визначення реєстру підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році від 08.05.2012 року при розгляді пакетів документів на отримання дотації в ході голосування членів комісії було вирішено не включати СВК «Каркінітський» до реєстру отримувачів бюджетних коштів у зв'язку з тим, що в 2010-2011 роках по СВК «Каркінітський» були встановлені порушення при отриманні бюджетних коштів.
В листі зазначено, що у відповідності до п.8 Постанови КМУ від 09.04.2008 року № 345 «Про затвердження Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва на зрошуваних землях» підприємствам, на яких встановлені порушення, припиняється надання будь-якої державної підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів.
З листа Роздольненського районного управління агропромислового розвитку голові СВК «Каркінітський» ОСОБА_4 від 19.06.2012 року № 02/150 вбачається, що розглянувши заяву позивача від 15.06.2012 року № 177, Роздольненське районне управління агропромислового розвитку повідомляє, що відповідь по суті зазначеного питання було надано 11.05.2012 року вих. № 07/121.
В листі зазначено, що з 23.05.2012 року по 27.06.2012 року провідним державним фінансовим інспектором Державної фінансової інспекції в АР Крим в управлінні агропромислового розвитку здійснюється планова перевірка цільового та законного використання коштів державного бюджету на підтримку сільгоспвиробників за 2010 рік.
З листа вбачається, що тільки після закінчення ревізії та наявності письмових висновків про це, позивачеві буде надано остаточна відповідь.
Позивач, не погодившись з протоколом № 1 від 08.05.2012 року засідання комісії з визначення реєстру підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році в частині відмови позивачеві у включенні його до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році, звернувся з зазначеним позовом до суду.
Перевіряючи наявність підстав для задоволення позовних вимог, судом встановлено наступне.
Механізм використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2801180 "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі" за заходом щодо виплати субсидії на гектар посівів встановлений в Порядку використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2012 р. N 278 (надалі - Порядок використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур).
Відповідно до п.2 Порядку використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур бюджетні кошти використовуються з метою надання державної допомоги сільськогосподарським підприємствам, у яких внаслідок несприятливих погодних умов загинула частина посівів озимих зернових культур, збереження зернового клину, стабілізації валового виробництва зерна та забезпечення продовольчої безпеки держави.
Згідно з п.3 Порядку використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур бюджетні кошти спрямовуються сільськогосподарським підприємствам на погашення витрат, пов'язаних із пересівом озимих зернових культур (пшениці і тритікале, ячменю та жита), що не зійшли, загинули, та слабких і зріджених озимих зернових культур, які підлягають пересіву.
Відповідно до п.4 Порядку використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур для формування реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів (далі - реєстр), управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської та управління агропромислового розвитку районних держадміністрацій утворюють комісії, до складу яких входять начальник управління (голова комісії), представники відповідних територіальних органів Держфінінспекції, Держсільгоспінспекції, центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів та регіонального центру наукового забезпечення агропромислового виробництва, Асоціації фермерів та приватних землевласників (за згодою), Аграрного союзу (за згодою).
Згідно з п.5 Порядку використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур заявку на отримання бюджетних коштів (далі - заявка) мають право подавати комісії до 20 квітня за місцем провадження своєї діяльності сільськогосподарські підприємства, крім бюджетних установ та сільськогосподарських підприємств, що визнані банкрутами або проти яких порушено справу про банкрутство та які мають прострочену більш як півроку заборгованість перед державним і місцевими бюджетами, Пенсійним фондом України.
До заявки додаються:
1) довідка про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
2) заповнений розділ "Довідково: Посів озимих культур на зерно та зелений корм під урожай наступного року станом на 1 грудня 2011 р." форми державного статистичного спостереження N 29-сг;
3) спеціалізовані бухгалтерські форми первинного обліку "Акт N ____ про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин" (форма N ВЗСГ-3) та "Акт N ____ витрати насіння і садивного матеріалу" (форма N ВЗСГ-4), а також визначені ДСТУ 2240-93 документи про посів насінням не нижче другої репродукції;
4) акт на списання посівів озимих культур за формою бухгалтерського обліку;
5) витяг з Поземельної книги про наявність земельних ділянок у власності (користуванні), виданий територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, та/або довідка про розмір земельних часток (паїв), видана органом, який зареєстрував договір оренди земельної частки (паю) відповідно до Порядку реєстрації договорів оренди земельної частки (паю), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2000 р. N 119 (Офіційний вісник України, 2000 р., N 4, ст. 113);
6) довідка відповідних органів державної податкової служби та Пенсійного фонду України про відсутність (наявність) заборгованості за податковими зобов'язаннями та платежами до Пенсійного фонду України;
7) довідка про відсутність (наявність) заборгованості перед місцевим бюджетом із сплати податку на доходи фізичних осіб, підписана керівником та скріплена печаткою сільськогосподарського підприємства;
8) письмове зобов'язання сільськогосподарського підприємства повернути до бюджету в місячний строк бюджетні кошти у разі встановлення контролюючими органами факту пересіву озимих культур соняшником і ріпаком. У разі неповернення коштів у зазначений строк нараховується пеня у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний день прострочення та припиняється надання будь-якої державної підтримки протягом поточного і трьох наступних бюджетних періодів.
Відповідно до п.6 Порядку використання у 2012 році коштів, передбачених у державному бюджеті для пересіву озимих зернових культур комісія розглядає протягом 10 робочих днів подані згідно з пунктом 5 цього Порядку документи, встановлює достовірність наведених у них даних, обстежує посіви озимих культур, складає акт за результатами проведення перевірки та приймає рішення щодо включення (невключення) заявника до реєстру.
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що Комісія для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році за результатами розгляду заяв сільськогосподарських підприємств на отримання бюджетних коштів з доданими ними документами здійснює перевірку, за результатами проведення якої складає акт та приймає рішення щодо включення (невключення) заявника до реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів.
Як встановлено вище, підставою відмови позивачеві Комісією для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році у включенні СВК «Каркінітський» до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році зазначено акт ревізії від 16.03.2010 року № 07-21/19, яким встановлено факт незаконного отримання позивачем дотації в 2008 році.
Перевіряючи обґрунтованість відмови відповідача у включенні СВК «Каркінітський» до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році, суд зазначає наступне.
З акту ревізії фінансово-господарської діяльності Міністерства аграрної політики АР Крим за період з 01.01.2007 року по 01.10.2009 року від 16.03.2010 року № 07-21/19 вбачається, що при проведенні зустрічної звірки в управлінні АПР Раздольненської РДА вибірково перевірені витяги з реєстру тварин, наданих сільгосппідприємствами разом з пакетом документів на отримання дотації на забій великої рогатої худоби.
В акті ревізії зазначено, що згідно з витягом з реєстру тварин про ідентифікацію і реєстрацію великої рогатої худоби № 05287414/21.11.2008/В1, наданого державним підприємством «Агентством з ідентифікації і реєстрації тварин» міністерства аграрної політики, СВК «Каракінітський» до переліку забитих ідентифікованих та зареєстрованих тварин включена одна голова ВРХ (бик) (реєстраційний номер UA 0100084698, дата народження - 11.02.2005 року, дата забою - 01.11.2008 рік).
З акту ревізії вбачається, що від народження до забою вік тварини складає 3 роки 8 місяців та 20 днів. Згідно з ГОСТом 5110-55 «Велика рогата худоба для забою. Визначення угодованості», затвердженого Комітетом стандартів, мір та вимірювальних приборів при Раді Міністрів СРСР від 13.10.1955 року «молодняком вважаються тварини старше трьох місяців, але не більше, ніж 3 роки - телиці, нетелі, бички і кастрати».
Ревізією встановлено, що в порушення п.6 Постанови № 348 в 2008 році СВК «Каракінітський» зайво нарахована та сплачена дотація за забій молодняку великої рогатої худоби в сумі 1131,00 гривень (390,00 кг х 2,9) за 1 голову ВРХ, яка не відповідає категорії «молодняк», що призвело до незаконних видатків коштів державного бюджету по КПКВ 2801210.
В акті ревізії зазначено, що особами, причетними до порушення є керівництво СВК «Каркінітський» та інспектор по заготовкам та якості сільгосппродукції ОСОБА_5
З акту ревізії вбачається, що відповідно до зобов'язань СВК «Каркінітський» зайво отримані кошти підлягають поверненню до державного бюджету у місячний строк. У разі несвоєчасного повернення коштів нараховується пеня у розмірі 120 % річних облікової ставки НБУ за кожен день прострочення платежу і такому підприємству припиняється надання будь-якої державної підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів.
В акті ревізії зазначено, що внаслідок допущеного порушення СВК «Каркінітський» державі завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 1131,00 гривень.
Ревізією встановлено, що внаслідок допущених порушень управлінням АПР Роздольненської РДА за 2008 рік завищені касові і фактичні видатки на суму 1131,00 гривень по КПКВ 2801210 «Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка продукції рослинництва» КЕКВ 1310 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам і організаціям)».
В акті ревізії зазначено, що в ході підписання акту ревізії платіжним дорученням від 17.03.2010 року № 24 СВК «Каркінітський» повернуто до державного бюджету грошові кошти у сумі 1131,00 гривень.
Як встановлено вище, ревізією встановлено, що СВК «Каркінітський» в 2008 році зайво нарахована та сплачена дотація за забій молодняку великої рогатої худоби в сумі 1131,00 гривень.
Суд зазначає, що відповідно до абз.3 п.10 Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2007 р. N 348, для отримання дотації за вирощену і продану худобу та птицю управлінням агропромислового розвитку районних і управлінню промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій першого числа місяця, що настає за звітним періодом, подаються такі документи:
сільськогосподарськими підприємствами - реєстр приймальних квитанцій (облікових листів) за формою згідно з додатком 1, по одному примірнику таких квитанцій (облікових листів), копія звіту про стан тваринництва (форма N 24-сг) стосовно реалізованих на забій худоби та птиці на перше число відповідного місяця поточного року, завірена органами державної статистики, копія довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, завірена в установленому порядку, витяг з Реєстру тварин, виданий організацією, яка веде зазначений Реєстр, що підтверджує ідентифікацію та реєстрацію в установленому порядку вирощеної та проданої великої рогатої худоби, довідка про відсутність (наявність) заборгованості перед місцевим бюджетом з податку з доходів фізичних осіб, підписана керівником та скріплена печаткою сільськогосподарського підприємства, а також письмове зобов'язання сільськогосподарського підприємства за формою згідно з додатком 20 повернути у місячний строк до бюджету кошти дотації за вирощену і продану худобу та птицю у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного (за винятком отримання бюджетних коштів за наявності у нього заборгованості перед місцевим бюджетом з податку з доходів фізичних осіб, яку сільськогосподарське підприємство погасить до 1 жовтня 2008 р.) отримання (у разі неповернення коштів у зазначений строк нараховується пеня у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний день прострочення). При цьому в разі виявлення зазначеного факту припиняється надання будь-якої державної підтримки такому сільськогосподарському підприємству протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів.
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що сільськогосподарські підприємства мають право на отримання дотації за вирощену і продану худобу та птицю у випадках, встановлених Порядком використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2007 р. N 348. При цьому, в разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного отримання припиняється надання будь-якої державної підтримки такому сільськогосподарському підприємству протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів.
З акту ревізії вбачається, що СВК «Каркінітський» в порушення п.6 Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2007 р. N 348, в 2008 році зайво нарахована та сплачена дотація за забій молодняку великої рогатої худоби в сумі 1131,00 гривень.
Той факт, що порушення в отриманні дотації СВК «Каркінітський» відбулося саме в 2008 році підтверджується також листом Державної фінансової інспекції в АР Крим від 16.03.2012 року № 01-07-14-14/2630.
Таким чином, відповідно до абз.3 п.10 Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2007 р. N 348, СВК «Каракінітський» припиняється отримання будь-якої державної підтримки протягом поточного - 2008 року та трьох наступних бюджетних періодів - 2009-2011 років.
Отже, з вищевикладеного вбачається, що відмова позивачеві Комісією для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році у включенні СВК «Каркінітський» до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році у зв'язку з незаконним отриманням позивачем дотації в 2008 році, що встановлено актом ревізії від 16.03.2010 року № 07-21/19, є безпідставною.
Більш того, з протоколу № 1 від 09.07.2010 року засідання комісії з визначення переліку сільськогосподарських підприємств, яким буде припинено надання будь-якої державної підтримки протягом проточного та трьох наступних бюджетних періодів, вбачається, що на засіданні комісії вирішено не виключати СВК «Каркінітський» з списку підприємств, що мають право на надання будь-якої державної підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів, у зв'язку з тим, що при ідентифікації та реєстрації забою великої рогатої худоби в СВК «Каркінітський» віднесення одного бика (реєстраційний номер UA 0100084698) до категорії «молодняк» було здійснено в результаті технічної помилки при наданні звітності державним підприємством «Агентством з ідентифікації і реєстрації тварин» міністерства аграрної політики.
Отже, з вищевикладеного вбачається, що в 2010 році комісія за результатами перевірки прийшла до висновку не виключати СВК «Каркінітський» з списку підприємств, що мають право на надання будь-якої державної підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів у зв'язку з тим, що незаконне отримання дотації в 2008 році сталося в результаті технічної помилки при наданні звітності державним підприємством «Агентством з ідентифікації і реєстрації тварин» міністерства аграрної політики.
З вищевикладеного вбачається, що в 2010 році у зв'язку з зайво отриманою позивачем за забій молодняку великої рогатої худоби в сумі 1131,00 гривень комісією прийнято рішення не виключати СВК «Каркінітський» з списку підприємств, що мають право на надання будь-якої державної підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів. При цьому, в 2012 році у зв'язку з тим самим порушенням комісією відмовлено у включенні СВК «Каркінітський» до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році.
Таким чином, суд зазначає, що з підстав незаконного отримання позивачем дотації в 2008 році, зафіксованого в акті ревізії від 16.03.2010 року № 07-21/19, Комісія для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році, не мала права відмовляти позивачеві у включенні його до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році, коли заборона на надання СВК «Каркінітський» державної підтримки вже не діяла.
Суд враховує, що рішення, дії суб'єкта владних повноважень не можуть бути упередженими, тобто здійснюватися дискримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корпоративний інтерес. Суд також враховує, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що рішення Комісії для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році, оформлене протоколом № 1 від 08.05.2012 року, в частині відмови позивачеві у включенні до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році, не може бути визнано таким, що прийнято на підставі закону, безсторонньо (неупереджено) та добросовісно, отже, зазначене рішення належить визнати протиправними та скасувати.
Відповідно до частини 2 статті 11 суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Приймаючи до уваги, що позивач невірно зазначив позовні вимоги про визнання незаконним та скасування рішення, а не про визнання його протиправним та скасування, як це передбачено для актів індивідуальної дії, суд вважає можливим в цій частині вийти за межи позовних вимог, оскільки це необхідно для повного захисту прав та інтересів сторін по справі.
Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Під час судового засідання, яке відбулось 23.08.2012 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 27.08.2012 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити.
2.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році, оформлене протоколом № 1 від 08.05.2012 року, в частині відмови Сільськогосподарському виробничому кооперативу «Каркінітський» у включенні до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році.
3.Стягнути на користь Сільськогосподарського виробничого кооператива «Каркінітський» (ЄДРПОУ 05287414) з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 32,19 гривень.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2012 |
Оприлюднено | 29.08.2012 |
Номер документу | 25738670 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні