Постанова
від 15.08.2012 по справі 2а/1270/5760/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 серпня 2012 року Справа № 2а/1270/5760/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Борзаниці С.В.,

при секретарі судового засідання Іванович К.В.,

за участю представників сторін:

від позивача - головний державний податковий інспектор юридичного

відділу Паталаха К.В., довіреність №29/10 від 29.03.2012,

від відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у місті Луганську Луганської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Вент-Алтекс» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн., податку на прибуток у сумі 997,00 грн., а всього у розмірі 7315,93 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків,

В С Т А Н О В И В:

26 липня 2012 року позивач, Ленінська МДПІ у місті Луганську Луганської області Державної податкової служби, звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Вент-Алтекс» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн., податку на прибуток у сумі 997,00 грн., а всього у розмірі 7315,93 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, в обґрунтування якого зазначив наступне.

Приватне підприємство «Вент-Алтекс» (код ЄДРПОУ 34449381) є платником податків та зборів та перебуває на податковому обліку в Ленінській МДПІ у місті Луганську з 13.06.2006 за №928.

Станом на липень 2012 року підприємство відповідача має заборгованість перед бюджетом у загальному розмірі 7315,93 грн., у тому числі, з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн., податку на прибуток в сумі 997,00 грн., яка виникла внаслідок несплати останнім нарахованих та визначених контролюючим органом податкових зобов'язань за наступними платежами:

- з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн. - на підставі податкового повідомлення-рішення №0039091600 від 22.12.2010 в сумі 100,00 грн. (по даті сплати (виникнення податкового боргу) - 20.01.2011) та податкового повідомлення-рішення №00339101600 від 22.12.2010 в сумі 111,95 грн. (по даті сплати (виникнення податкового боргу) - 20.01.2011), винесених на підставі акту про результати невиїзної документальної (камеральної) перевірки своєчасності сплати (погашення) узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість №893/16/34449381 від 13.12.2010,

- з податку на прибуток у сумі 997,00 грн. - на підставі податкового повідомлення-рішення №0007221510/0 від 06.05.2010 в сумі 680,00 грн. (по даті сплати (виникнення податкового боргу) - 12.07.2011), винесеного на підставі акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток №555/15-1 від 23.03.2010.

З метою погашення податкового боргу Ленінською МДПІ у місті Луганську на підставі п.п.6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. №2181-ІІІ (який був чинним на час нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань за штрафними санкціями в даній справі та до 01.01.2011) до відповідача були застосовані заходи щодо його стягнення шляхом направлення на юридичну адресу відповідача першої податкової вимоги №1/1176 від 27.05.2008, яка була отримана останнім 14.07.2008, та другої податкової вимоги №2/1758 від 26.08.2008, яка через неможливість вручення, відповідно до п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ була розміщена на дошці податкових оголошень Ленінської МДПІ у м.Луганську, про що свідчить відповідний акт від 15.11.2008 №б/н. Крім того, 15.12.2008 державним податковим органом прийнято рішення №99 про опис майна відповідача у податкову заставу.

Однак, усі прийняті заходи, спрямовані на погашення податкового боргу, не дали позитивного результату. На підставі викладеного, позивач просив суд стягнути з Приватного підприємства «Вент-Алтекс» в доход Державного бюджету України кошти на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн., податку на прибуток у сумі 997,00 грн., а всього у розмірі 7315,93 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на їх задоволенні, дав суду пояснення, аналогічні викладеному в позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином (а.с.41,42). Правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав. Так, 07.08.2012 на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження по справі, направлене на адресу відповідача. Згідно довідки поштового відділення причиною повернення зазначено «за закінченням терміну зберігання». Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до ст.6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Відповідно до п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, що набрав чинності з 01.01.2011, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.

Проте, у зв'язку з тим, що по даній справі нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань відповідачу за штрафними санкціями виникло до набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI, факт наявності податкового боргу до 01.01.2011 у відповідача суд встановлює за приписами законодавства, що було чинним на момент виникнення податкового боргу, а з 01.01.2011 за приписами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI.

У судовому засіданні встановлено, підтверджується матеріалами справи, що Приватне підприємство «Вент-Алтекс» (код ЄДРПОУ 34449381) зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 13.06.2006 за реєстраційним номером №1 382 102 0000 008799 (а.с.7) та перебуває на податковому обліку в Ленінській МДПІ у місті Луганську в якості платника податків та зборів з 13.06.2006 за №928 (а.с.7-на звороті).

Станом на липень 2012 року підприємство відповідача має заборгованість перед бюджетом у загальному розмірі 7315,93 грн., у тому числі, з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн., податку на прибуток в сумі 997,00 грн., яка виникла внаслідок несплати останнім нарахованих та визначених контролюючим органом податкових зобов'язань за наступними платежами:

- з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн. - на підставі податкового повідомлення-рішення №0039091600 від 22.12.2010 в сумі 100,00 грн. (по даті сплати (виникнення податкового боргу) - 20.01.2011) та податкового повідомлення-рішення №00339101600 від 22.12.2010 в сумі 111,95 грн. (по даті сплати (виникнення податкового боргу) - 20.01.2011), винесених на підставі акту про результати невиїзної документальної (камеральної) перевірки своєчасності сплати (погашення) узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість №893/16/34449381 від 13.12.2010 (а.с.18,19,19-на звороті). Перевіркою встановлено факт несвоєчасної сплати ПП «Вент-Алтекс» сум узгоджених податкових забов'язань з податку на додану вартість з затримкою до 90 календарних днів, а саме: за податковою декларацією з ПДВ за березень 2008 року №45020 від 23.05.2008 в сумі 1000,00 грн. (по терміну сплати-23.05.2008,фактично сплачено-05.06.2008, кількість днів затримки-13) та в сумі 559,75 (по терміну сплати-23.05.2008,фактично сплачено-20.08.2008, кількість днів затримки-89). Примірник акту перевірки відповідачем отримано рекомендованою кореспонденцією 17.12.2010 (а.с.18-на звороті), вказані податкові повідомлення-рішення направлені на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримані останнім 04.01.2011, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.20);

- з податку на прибуток у сумі 997,00 грн. - на підставі податкового повідомлення-рішення №0007221510/0 від 06.05.2010 в сумі 680,00 грн. (по даті сплати (виникнення податкового боргу) - 12.07.2011), винесеного на підставі акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток №555/15-1 від 23.03.2010 (а.с.14,16). Перевіркою встановлено факт неподання Приватним підприємством «Вент-Алтекс» податкової звітності з податку на прибуток за 1-й квартал 2009 року (граничний строк подання-12.05.2009), 1-е півріччя 2009 року (граничний строк подання-10.08.2009), 3 квартали 2009 року (граничний строк подання-09.11.2009), 2009 рік (граничний строк подання-09.02.2010). Примірник акту перевірки був направлений рекомендованим листом повідомленням на юридичну адресу відповідача, однак, поштове відправлення повернулося з позначкою пошти «за закінченням терміну зберігання», про що зафіксовано в акті про неможливість вручення матеріалів перевірки №1316/5-1 від 06.05.2012 (а.с.15,15-на звороті). Податкове повідомлення-рішення також було направлене рекомендованою кореспонденцією на юридичну адресу відповідача, однак, лист повернувся не врученим з позначкою пошти «за закінченням терміну зберігання», про що зафіксовано в акті про неможливість вручення №1696/15-1 від 30.06.2010 (а.с.16-на звороті).

До набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Відповідно до п.п.4.1.4. пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який був чинним на час нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань за штрафними санкціями в даній справі та до 01.01.2011) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним. Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств. Платник податку звільняється від обов'язку подавати податкову декларацію за звітний (податковий) період протягом поточного року у разі, якщо його податкові зобов'язання були відображені у річній податковій декларації на поточний рік відповідно до закону з питань окремого податку, збору (обов'язкового платежу).

Відповідно до п.п. 4.2.2. пункту 4.2 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який був чинним на час нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань за штрафними санкціями в даній справі та до 01.01.2011) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо: а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію; б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях; в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться контролюючим органом виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, без проведення будь-яких інших видів перевірок платника податків;

г) згідно з законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов'язкового платежу), є контролюючий орган.

Відповідно до п.п. 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який був чинним на час нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань за штрафними санкціями в даній справі та до 01.01.2011) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до вимог пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на час нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань за штрафними санкціями в даній справі та до 01.01.2011) штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків.

Відповідно до вимог підпункту 17.1.1. пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на час нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань за штрафними санкціями в даній справі та до 01.01.2011) платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку. Для фізичних осіб, які займають посади, що підпадають під визначення суб'єктів корупційних діянь відповідно до закону, за неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи таких фізичних осіб, отриманих протягом зайняття такої посади, штраф застосовується у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до вимог підпункту 17.1.7. пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на час нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань за штрафними санкціями в даній справі та до 01.01.2011) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункту, чи ні.

Даних про оскарження відповідачем податкових повідомлень-рішень Ленінської МДПІ у м.Луганську №0007221510/0 від 06.05.2010, №0039091600/0 та №0039101600/0 від 22.12.2010 судом на час розгляду справи не встановлено, а тому вони вважаються узгодженими та чинними на час розгляду справи.

Відповідно до статті 6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на час нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань за штрафними санкціями в даній справі та до 01.01.2011) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (п.п.6.2.3. п.6.2 ст.6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин та до 01.01.2011).

П.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на час нарахування контролюючим органом податкових зобов'язань за штрафними санкціями в даній справі та до 01.01.2011) визначено, що податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.

У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

З метою погашення податкового боргу Ленінською МДПІ у місті Луганську на підставі п.п.6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин) були застосовані заходи щодо його стягнення шляхом направлення на юридичну адресу відповідача першої податкової вимоги №1/1176 від 27.05.2008, яка згідно повідомлення про вручення поштового відправлення отримана останнім 14.07.2008 (а.с.11), та другої податкової вимоги №2/1758 від 26.08.2008, яка через неможливість вручення, відповідно до п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ була розміщена на дошці податкових оголошень Ленінської МДПІ у м.Луганську, про що свідчить відповідний акт від 15.11.2008 №б/н (а.с.12,13).

15.12.2008 заступником начальника Ленінської МДПІ у м.Луганську у відношенні Приватного підприємства «Вент-Алтекс» прийнято рішення №99 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового органу (а.с.13-на звороті).

Наявність податкового боргу відповідача також підтверджується висновком Ленінської МДПІ у м.Луганську станом на 09.07.2012 (а.с.9), розрахунком податкового боргу станом на 09.07.2012 (а.с.10), довідкою розрахунків з бюджетом станом на 09.07.2012 (а.с.21), скороченою формою облікової картки платника податків (а.с.22-38).

Даних про добровільну сплату відповідачем податкового боргу перед бюджетом у загальному розмірі 7315,93 грн., у тому числі, з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн., податку на прибуток в сумі 997,00 грн., судом на час розгляду справи не встановлено.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).

Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно рахується податковий борг перед бюджетом у загальному розмірі 7315,93 грн., у тому числі, з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн., податку на прибуток в сумі 997,00 грн., про який він повідомлений, який ним не оспорено та до теперішнього часу в добровільному порядку не сплачено, а тому, суд дійшов висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до суду з вказаним адміністративним позовом щодо стягнення з Приватного підприємства «Вент-Алтекс» коштів у рахунок погашення існуючого податкового боргу з рахунків у банках платника податків, дотримані вимоги пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 15 серпня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 20 серпня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому законодавством порядку, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у місті Луганську Луганської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Вент-Алтекс» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн., податку на прибуток у сумі 997,00 грн., а всього у розмірі 7315,93 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Вент-Алтекс» (код ЄДРПОУ 34449381, місцезнаходження: 91033, м.Луганськ, вул.Челюскінців, буд.92а) на користь Державного бюджету України кошти на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 6318,93 грн. (шість тисяч триста вісімнадцять гривень 93 копійки), податку на прибуток у сумі 997,00 грн. (дев'ятсот дев'яносто сім гривень 00 копійок), а всього у розмірі 7315,93 грн. (сім тисяч триста п'ятнадцять гривень 93 копійки), з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова складена та підписана в повному обсязі 20 серпня 2012 року.

СуддяС.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2012
Оприлюднено29.08.2012
Номер документу25740655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/5760/2012

Постанова від 15.08.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 27.07.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні