Постанова
від 20.08.2012 по справі 2а/1570/10480/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/10480/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 серпня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого -судді Бжассо Н.В.

за участю секретаря Марінгос І.О.

розглянувши у письмовому провадженні в м. Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аврора Шип Транс»до Білгород -Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби про визнання дій неправомірними

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов ТОВ «Аврора Шип Транс», за результатом якого, після зміни позовних вимог, позивач просить визнати неправомірними дії Білгород -Дністровської ОДПІ при проведенні зустрічної звірки, та такими, що вчиненні в порушення вимог приписів статті 73 Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»від 27.12.2010 р. № 1232 стосовно складання Акта № 4555/23-219/37010501 від 24.11.2011 р. «Про результати проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Аврора Шип Транс», код ЄДРПОУ 37010501 щодо правомірності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за березень, квітень, травень, червень 2011 року», замість довідки, складеної за результатами зустрічної звірки та ненадання ТОВ «Аврора Шип Транс» у десятиденний термін довідки за результатами проведеної зустрічної звірки. Заявлені позовні вимоги наступними доводами.

Як зазначав позивач, в обґрунтування своїх доводів за первинним позовом, з 22.11.2011 р. по 24.11.2011 р., Білгород -Дністровською ОДПІ було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку товариства щодо правомірності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за березень, квітень, травень, червень 2011 року, про що було складено акт № 4555/23-219/37010501 від 24.11.2011 року.

Згідно наданих Білгород -Дністровською ОДПІ письмових заперечень, встановлено, що в період з 22.11.2011 р. по 24.11.2011 р. Білгород -Дністровською ОДПІ було проведено звірку, що зумовило зміну позивачем предмету позову до початку судового розгляду.

В обґрунтування заявлених позовних вимог, позивач зазначає, що складання Білгород - дністровською ОДПІ Акту № 4555/23-219/37010501 від 24.11.2011 року було здійснено з порушенням вимог ст. 73 Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»від 27.12.2010 року № 1232, у зв'язку з чим зазначенні дії мають бути визнані судом неправомірними.

В ході розгляду справи представником позивача надано заву з проханням розгляду справи у письмовому провадженні, підтримав уточненні позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача, Білгород -Дністровської ОДПІ Одеської області ДПС, заявлені позовні вимоги не визнав, в задоволенні їх просив відмовити, наполягаючи на законності та правомірності проведеної звірки. В ході розгляду справи відповідач надав клопотання про розгляд справи у відсутності представника позивача, підтримуючи доводи викладені в письмових запереченнях від 04.01.2012 року.

Справа розглядається у письмовому провадженні, на підставі ч.6 ст.128 КАС України.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Як встановлено судом, на підставі службового посвідчення серії УОД № 003778, виданого 12.04.2007 року ДПА в Одеській області, заступником начальника управління -начальником відділу перевірок ризикових операцій управління податкового контролю юридичних осіб Білгород - Дністровської ОДПІ, радником податкової служби 3-го рангу Базиленко С.М., на підставі службового посвідчення серії НОМЕР_1, виданого 26.03.2009 р. ДПА в Одеській області, старшим державним податковим ревізором - інспектором відділу перевірок ризикових операцій управління податкового контролю юридичних осіб Білгород -Дністровської ОДПІ, інспектором податкової служби 2-го рангу Ліщенко О.Б., згідно із п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, на підставі наданих підприємством відомостей та первинних документів, які свідчать про правові відносини з платником податку, проведено зустрічну звірку ТОВ «Аврора Шип Транс», код ЄДРПОУ 37010501 з питань підтвердження господарських відносин з платником податків -ПП «Антре Едвертайзінг»код ЄДРПОУ 37010501 за період березень місяць 2011 року та ТОВ «ВСТК»код 35179825 за період квітень, травень, червень 2011 року, про що було складено акт № 4555/23-219/37010501 від 24.11.2011 року «Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Аврора Шип Транс», код ЄДРПОУ, щодо правомірності формування та податкового кредиту з податку на додану вартість за березень, квітень, травень, червень 2011 року».

Підстави та порядок проведення зустрічних звірок врегульовано положеннями п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, Постановою КМ України № 1232 від 27.12.2010 року «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», Наказу ДПА України № 236 від 22.04.2011 року «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок».

У зв'язку зі встановленням судом, що в період з 22.11.2011 р. по 24.11.2011 р. Білгород -Дністровською ОДПІ була проведена саме звірка, предметом розгляду справи - є дії податкового органу в площині їх відповідності приписам вищезазначеного податкового законодавства, яке регулює поставлене питання.

Відповідно до положень п. 73.5 ст. 73 Податкового Кодексу України, з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Згідно положень п. 2, абзацу 1 п. 3 Постанови КМ України від 27.12.2010 р. № 1232 «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Відповідно до п. 3.1. Наказу ДПА України № 236 від 22.04.2011 року «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС - ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС-виконавець), запит про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 1) за допомогою Інформаційної системи "Зустрічні звірки" (далі - ІС "Зустрічні звірки").

В акті від 24.11.2011 р. , орган ДПС -ініціатор звірки не зазначений, посилання на наявність запиту у формі передбаченій п. 3.1 Наказу № 236 - відсутнє.

В своїх запереченнях на позов, Білгород -Дністровська ОДПІ зазначає, що зустрічна звірка була проведена відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, з урахуванням п. 3 Постанови КМ України № 1232, згідно якого зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно.

Суд не погоджується з доводами відповідача, оскільки згідно з положеннями абзацу 2 п. 3 Постанови КМ України № 1232 - зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту .

З акту № 4555/23-219/37010501 від 2411.2011 р. не вбачається, що ПП «Антре Едвертайзінг»та ТОВ «ВСТК»як платники податків перебувають на податковому обліку в Білгород -Дністровської ОДПІ, у зв'язку з чим вказаний податковий орган не міг самостійно виступати ініціатором зустрічної звірки.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Вказані висновки, за відсутністю інших доказів, відповідачем спростовані не були.

Судом встановлено, що перевірку було проведено на підставі даних АІС «Реєстр платників податків», АРМ «Звіт», АС «Аудит», системи ДПА України та наданих до перевірки бухгалтерських документів (2 арк. акту перевірки). Разом з цим, на арк. 8 акту перевірки зазначено, що в порушення п. 44.1, п.44.6 ст. 44 Податкового кодексу України, ТОВ «Аврора Шип Транс»не надано документів, які підтверджують правомірність формування показників податкової звітності.

За змістом положень ст. 73 Податкового кодексу України, зустрічна звірка не є перевіркою, вона полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання в межах інформаційно -аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, проведення зустрічної звірки не має на меті адміністрування податкових правовідносин шляхом виконання контрольних функцій.

Порядком № 1232, Наказом № 236 передбачений механізм взаємодії податкових органів з платником податків відносно проводиться зустрічна звірка у випадках відсутності достатньої інформації для проведення звірки.

З метою спрощення процедури проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання (особливо тих, які віднесені до категорії великих платників податків) за наявності інформації, зазначеної у запиті органу ДПС - ініціатора, та її документального підтвердження, орган ДПС - виконавець протягом трьох робочих днів проводить на їх підставі зустрічну звірку та складає Довідку про результати проведення зустрічної звірки відповідно до підпункту 4.6 пункту 4 Методичних рекомендацій.

При цьому інформація на запит та її документальне підтвердження можуть бути наявними в органі ДПС - виконавця у зв'язку із направленням суб'єктом господарювання за місцем реєстрації інформації відповідно до вимог статей 72 та 73 глави 7 розділу II та інших норм Кодексу, за результатами попередньо проведених звірок (перевірок) та отриманих відповідних документів суб'єкта господарювання тощо.

У разі відсутності в органі ДПС - виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження, такий орган протягом 2-х робочих днів з дня отримання запиту надсилає завірений печаткою Запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку. Такий запит реєструється як вихідна кореспонденція у загальному порядку.

Відповідно до положень п. 73.3 ст. 73 Податкового Кодексу України, платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту.

В ході розгляду справи факт надсилання на адресу ТОВ «Аврора Шип Транс»запиту щодо надання інформації та її документального підтвердження, Білгород -Дністровською ОДПІ доведений не був.

Згідно положень п. 7 Постанови КМ України № 1232, за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Підтвердження факту надсилання Товариству з обмеженою відповідальністю «Аврора Шип Транс»акту перевірки, складеного Білгород -Дністровською ОДПІ за результатами проведеної зустрічної звірки, відповідачем до суду не надано.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 2 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 N 1232 (далі - Порядок), зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (п. 3 Порядку). Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку (п. 4 Порядку).

Облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями) (п. 5 Порядку).

У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку (п. 6 Порядку).

За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення (п. 7 Порядку).

Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця) (п. 8 Порядку). Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора) (п. 9 Порядку).

Таким чином, за результатом розгляду справи, судом встановлено, що зустрічна звірка ТОВ «Аврора Шип Транс» була проведена Білгород -Дністровською ОДПІ з порушенням порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 N 1232 "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок".

З урахуванням усіх встановлених по справі обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги, заявлені ТОВ «Аврора Шип Транс», знайшли своє підтвердження в ході розгляду справи, є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 70, 71, 86, 128,159-164 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Аврора Шип Транс»до Білгород -Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби про визнання дій неправомірними - задовольнити.

Визнати неправомірними дії Білгород - Дністровської ОДПІ при проведенні зустрічної звірки, та такими, що вчиненні в порушення вимог приписів статті 73 Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» від 27.12.2010 р. № 1232 стосовно складання Акта № 4555/23-219/37010501 від 24.11.2011 р. «Про результати проведення документальної не виїзної перевірки ТОВ «Аврора Шип Транс», код ЄДРПОУ 37010501 щодо правомірності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за березень, квітень, травень, червень 2011 року», замість довідки, складеної за результатами зустрічної звірки та ненадання ТОВ «Аврора Шип Транс» у десятиденний термін довідки за результатами проведеної зустрічної звірки.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Н. В. Бжассо

20 серпня 2012 року.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2012
Оприлюднено29.08.2012
Номер документу25741162
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/10480/2011

Ухвала від 24.09.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 23.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 08.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Постанова від 25.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 19.09.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 20.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні