Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 серпня 2012 року Справа № 2а/1270/5816/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Судді: Тихонова І.В.
при секретарі: Калашникові Д.О.
за участю сторін:
представника позивача: не прибув,
представник відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом державної податкової інспекції в Хортицькому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Офіс-право» про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
30 липня 2012 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов державної податкової інспекції в Хортицькому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Офіс-право» про стягнення податкового боргу по податку на додану вартість в сумі 556,28 грн., по комунальному податку в сумі 964,79 грн. та по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 339,64 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю «Офіс-право», код ЄДРПОУ 31831253, зареєстровано виконавчим комітетом Запорізької міської ради 06.02.2002р.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов'язань, у TOB «Офіс-право» утворився податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 556,28 грн., по комунальному податку в сумі 964,79 грн. та по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 339,64 грн.
Податковим органом були прийняті всі передбачені законодавством заходи, однак до цього часу податковий борг відповідачем не сплачений. На підставі чого позивач просив суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Офіс-право» податковий борг.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час та дату судового засідання був повідомлений належним чином, надав суду заяву, в якій просив суд розглянути позов без його участі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та дату судового засідання був повідомлений належним чином.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України суд
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із ст.14 ПК України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що товариство з обмеженою відповідальністю «Офіс-право», код ЄДРПОУ 31831253, зареєстровано виконавчим комітетом Запорізької міської ради 06.02.2002р. (а.с. 17).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України основним завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки № 396/16/31831253 від 25.10.2010р. про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, було винесено податкове повідомлення-рішення № 0003011520/0 від 06.12.2010 року, згідно якого застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1020 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення було повернуто до ДПІ 08.01.2011 року з відміткою пошти «за адресою не проживає».
Крім того, на підставі акту перевірки № 397/16/31831253 від 25.10.2010р. про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності повернення свідоцтва платника ПДВ, було винесено податкове повідомлення-рішення № 0003021520/0 від 06.12.2010 року, згідно якого застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 170 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення було повернуто до ДПІ 08.01.2011 року з відміткою пошти «за адресою не проживає».
Таким чином, сума заборгованості зі сплати штрафних санкцій по ПДВ у ТОВ «Офіс-право» складає 1190 грн. У зв'язку з тим, що у платника податків за минулі періоди була переплата у розмірі 633 грн. 72 коп., що підтверджується обліковою карткою платника станом на 30.09.2011 року (а.с. 16), сума нарахованого зобов'язання була автоматично зменшена до суми 556 грн. 28 коп.
На підставі акту про порушення податкового законодавства № 393/1530/31831253 від 27.10.2010р., яким встановлено порушення терміну подачі податкових розрахунків комунального податку за квітень-вересень 2010 року, було винесено податкове повідомлення-рішення № 0001861530/0 від 07.12.10р., згідно якого нарахована сума штрафних (фінансових) санкцій по комунальному податку в розмірі 1020 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення було повернуто до ДПІ з відміткою пошти «за адресою не проживає».
У зв'язку з тим, що у платника податків за минулі періоди була переплата в сумі 55 грн. 21 коп., сума нарахованого зобов'язання була автоматично зменшена до суми 964 грн. 79 коп.
На підставі акту № 383/1530/31831253 від 27.10.2010р. про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, за неподання декларації з податку на прибуток підприємства за 1 квартал 2010 року та за 1 півріччя 2010 року, було винесено податкове повідомлення-рішення № 0003251510/0 від 07.12.2010р., згідно якого нарахована сума штрафної (фінансові) санкції у розмірі 340 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення було повернуто до ДПІ з відміткою пошти «за адресою не проживає».
У зв'язку з тим, що у платника податків за минулі періоди була переплата в сумі 0,36 коп., сума нарахованого зобов'язання була автоматично зменшена до суми 339 грн. 64 коп.
Таким чином, враховуючи викладене, у судовому засіданні було встановлено, що у відповідача сформувалася заборгованість перед бюджетом за несвоєчасне погашення суми податкового зобов'язання перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 556,28 грн., по комунальному податку в сумі 964,79 грн. та по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 339,64 грн.
Відповідно п. 57.1 ст. 57 глави 4 розділу II Податкового кодексу України сума нарахованого грошового зобов'язання підлягає сплаті протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання цього податкового повідомлення-рішення (при проведенні адміністративного або судового оскарження - протягом десяти календарних днів, наступних з днем узгодження), на бюджетний рахунок одержувача. У разі несплати в установлений строк грошового зобов'язання, визначеного в цьому податковому повідомленні-рішенні, виникає право податкової застави на активи платника податків і таке грошове зобов'язання буде визнано податковим боргом.
Судом встановлено, що зазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувалися.
Відповідно до п. 58.3 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі, коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
У зв'язку з несплатою у встановлені строки податкових зобов'язань, відповідачу було направлено податкову вимогу від 05.04.2011р. №62.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п. 95.1 ст .95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Оскільки сума податкового боргу по податку на додану вартість в сумі 556,28 грн., по комунальному податку в сумі 964,79 грн. та по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 339,64 грн. відповідачем до теперішнього часу не сплачена, податкова вимога не були ним оскаржена та на день подання адміністративного позову сума боргу вважається узгодженою та обов'язковою до сплати, тому позовні вимоги податкового органу щодо стягнення податкового боргу є законними та обґрунтованими.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги державної податкової інспекції в Хортицькому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Офіс-право» (91000, м. Луганськ, вул. Фрунзе, буд. 7, код ЄДРПОУ 31831253) заборгованість перед бюджетом:
- з податку на додану вартість в сумі 556 грн. 28 коп. на р/р 31117029700008, одержувач УДКСУ у Хортицькому районі, код платежу 14010100, код ЄДРПОУ 38025414, банк одержувача - ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015;
- з комунального податку в сумі 964 грн. 79 коп. на р/р 33219828700008, одержувач УДКСУ у Хортицькому районі, код платежу 16010200, код ЄДРПОУ 38025414, банк одержувача - ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015;
- з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 339 грн. 64 коп. на р/р 31115009700008, одержувач УДКСУ у Хортицькому районі, код платежу 11021000, код ЄДРПОУ 38025414, банк одержувача - ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
СуддяІ.В.Тихонов
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2012 |
Оприлюднено | 30.08.2012 |
Номер документу | 25753246 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В.Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні