Постанова
від 14.08.2012 по справі 1570/3787/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/3787/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 серпня 2012 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді -Балан Я.В.,

розглянувши в письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Ананьївського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої суми матеріального забезпечення в розмірі 4 317 грн. 43 коп.,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Ананьївського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої суми матеріального забезпечення в розмірі 4 317 грн. 43 коп., в якому позивач зазначає, що у ході розслідування страхового випадку та обґрунтованості призначення відповідачу матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№ 1533-III від 02.03.2000 р., за даними Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців встановлено, що в період перебування на обліку в службі зайнятості та отримання допомоги по безробіттю, відповідач була зареєстрована як фізична особа підприємець, а запис про державну реєстрацію її припинення не внесений до вищевказаного реєстру. За період перебування на обліку в службі зайнятості, відповідачем безпідставно отримано допомогу по безробіттю в сумі 4 617 грн. 43 коп., яка ним була повернута добровільно лише частково у сумі 300 грн. 00 коп., у зв'язку з чим, решта підлягає поверненню у встановленому порядку відповідно до ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№ 1533-III від 02.03.2000 р.

14.09.2012 р. через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява вхід. № 26103/2012 від представника позивача ОСОБА_2 про розгляд справи без її участі в письмовому провадженні.

Відповідач до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином, ухвала про призначення справи до судового розгляду на 14.08.2012 р. була отримана позивачем особисто, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Жодних заяв, клопотань станом на час судового розгляду від відповідача до суду не надходило.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вище зазначені підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 була зареєстрована в Ананьївському районному центрі зайнятості як громадянка, яка шукає роботу з 21.02.2011 року, що підтверджується копією персональної картки № 150401111022100004 (аркуш справи 6).

Наказом № НТ 110228 від 28.02.2011 р. відповідачу надано статус безробітного, на загальних підставах та призначено допомогу по безробіттю, як застрахованим особам залежно від страхового стажу відповідно до пп. 1, 3, 4 ст. 22, п. 1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 1533-III від 02.03.2000 р. та пп. 2.1 «Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності».

Особистим підписом відповідач підтвердив достовірність внесених даних до картки персонального обліку громадянина, який шукає роботу (безробітного). У заяві вказавши, що станом на 28.02.2011 р. не зареєстрована, як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, не отримує пенсію на пільгових умовах (аркуш справи 9).

Як вбачається з матеріалів справи відповідач 16.04.2010 р. була зареєстрована Ананьївською районною державною адміністрацією Одеської області, як суб'єкт підприємницької діяльності, номер запису № 2 526 000 0000 001653, що підтверджується актом № НОМЕР_1 від 26.03.2012 р. розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№ 1533-III від 02.03.2000 р. (аркуші справи 12, 13, 14). Як зазначено в акті, ОСОБА_1 не повідомивши Ананьївський районний центр зайнятості займалась підприємницькою діяльністю з 16.04.2010 р., дата закриття підприємницької діяльності в Єдиному державному реєстрі відсутня.

Таким чином, відповідач на день отримання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю, була зареєстрована як фізична особа-підприємець, займалась підприємницькою діяльністю, тобто відносилась до категорії зайнятого населення, яка самостійно забезпечує себе роботою та одночасно перебувала на обліку у центрі зайнятості та отримувала допомогу по безробіттю.

Згідно вимог Закону України «Про зайнятість населення» № 803-XII від 01.03.1991 р. не можуть бути визнані безробітними громадяни, які займаються трудовою, підприємницькою та іншою діяльністю. В Україні до зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною та іншою діяльністю.

Згідно вимог вищевказаного закону, відповідач відноситься до зайнятого населення та не має права отримувати допомогу по безробіттю.

Згідно вимог ч. 2, 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№ 1533-III від 02.03.2000 р. застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку, як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п. 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 219 від 14.02.2007 р., громадяни, зареєстровані, як такі, що шукають роботу та безробітні, знімаються з обліку з дня виявлення факту подання недостовірних даних, що мав місце під час перебування особи на обліку як безробітної, або неповідомлення державної служби зайнятості про виїзд за межі України з метою працевлаштування чи провадження іншої діяльності, спрямованої на отримання прибутку.

Підпунктом 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 307 від 20.11.2000 р., передбачено, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Судом встановлено, що в період перебування на обліку у Ананьївському районному центрі зайнятості ОСОБА_1 була отримана допомога по безробіттю у загальному розмірі 4 617 грн. 43 коп., що підтверджується довідкою № 214 від 26.03.2012 р. (аркуш справи 15). Наказом № 6 від 26.03.2012 р. про відшкодування коштів з ОСОБА_1 та листом № 223 від 26.03.2012 р. про відшкодування коштів відповідача повідомлено про необхідність повернути кошти, виплачені, як допомога по безробіттю у сумі 4 617 грн. 43 коп. протягом п'ятнадцяти робочих днів від дня отримання копії наказу, у разі невідшкодування коштів питання щодо їх повернення буде вирішуватись у судовому порядку. Вказаний лист та наказ відповідач отримала особисто 27.03.2012 р., про що свідчить її підпис із відміткою «отримано особисто»на зазначених документах (аркуші справи 16, 17).

Зазначений наказ щодо повернення виплачених коштів відповідачем не оскаржувався.

На час розгляду справи відповідач вищезазначену заборгованість у добровільному порядку сплатила частково, в сумі 300 грн. 00 коп., про що свідчить квитанція № 4391.556.1 від 13.04.2012 р. із призначенням платежу «повернення допомоги від ОСОБА_1»(аркуш справи 18). Отже, за відповідачем залишилася заборгованість у розмірі 4 317 грн. 43 коп.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно зі ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному та об'єктивному дослідженні.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Враховуючи вищезазначене, позовні вимоги Ананьївського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів витрачених на виплату їй допомоги по безробіттю у розмірі 4 317 грн. 43 коп. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№ 1533-III від 02.03.2000 р., «Про зайнятість населення» № 803-XII від 01.03.1991 р., ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 69-71, 86, 159-164, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Ананьївського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів витрачених на виплату їй допомоги по безробіттю у розмірі 4 317 грн. 43 коп. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 кошти витрачені на виплату їй допомоги по безробіттю у розмірі 4 317 (чотири тисячі триста сімнадцять) грн. 43 (сорок три) коп. на користь Ананьївського районного центру зайнятості до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття: одержувач Ананьївський районний центр зайнятості, р/р 37173300900022 Банк ГУДКСУ в Одеській області МФО 828011, код 20993262.

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Я.В. Балан

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2012
Оприлюднено30.08.2012
Номер документу25753378
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/3787/2012

Ухвала від 23.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Постанова від 14.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 20.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 19.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні