Постанова
від 02.08.2012 по справі 2а-3134/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а-3134/12/1070    КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 02 серпня 2012 року                                                                                           2а-3134/12/1070 Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді -  Балаклицького А.І., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовомКиївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів доКомунального підприємства комунального господарства Іванківської сільської ради "Іванківкомунсервіс" простягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, в с т а н о в и в: Київське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - Позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства комунального господарства Іванківської сільської ради "Іванківкомунсервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 9210,00 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 104,88 грн. Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідно до змісту статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ зі змінами та доповненнями, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку. Відповідно до статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" підприємства (об'єднання), установи і організації, в  тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують  найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбачений статтею 19 Закону, щороку сплачують відповідним  відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому  числі  підприємств, організацій  громадських організацій інвалідів, фізичної особі, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Позивач зазначає, що у 2011 році відповідач на підставі наведених положень чинного законодавства та згідно Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік відповідача від 29.02.2012 року мав працевлаштувати 1 інваліда, а не працевлаштував  жодного. Отже, оскільки у відповідача не було створено 1 робоче місце для інваліда, якого, відповідно, не працевлаштовано, то згідно статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" у відповідача утворилася заборгованість зі сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 9210,00 грн. та пені за порушення строків сплати зазначеної суми адміністративно-господарських санкцій у розмірі 104,88 грн., що разом складає 9314,88 грн. У судове засідання, призначене на 02 серпня 2012 року, особи, які беруть участь у справі не з'явились, були своєчасно та належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи. Натомість, 02 серпня 2012 року до суду надійшли клопотання сторін про розгляд справи за їх відсутності в порядку письмового провадження. Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, якщо всі особи, які беруть участь у справі заявили клопотання про розгляд справи за їх відсутності. За таких обставин, судом визнано за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини. Як встановлено судом, 01 березня 2012 року відповідач подав до Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік (форма 10-ПІ) у якому зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становить 10 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність становить  жодного; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" становить 1 особа; фонд оплати праці штатних працівників складає 184,2 тис. грн. та середньорічна заробітна плата штатного працівника складає 18420,00 грн. Згідно  розрахунку, наданого позивачем, за порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідач зобов'язаний сплатити на користь Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 9210,00 грн. та пеню у розмірі 104,88 грн. Згідно наданого позивачем листа Бориспільського міськрайонного центру зайнятості від 16.05.2012 року за вих. № 598/05, відповідач у 2011 році не подавав звіти форми №3-ПН "Звіт про наявність вакансій". Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке. Відповідно до статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються основи соціального захисту. Правові засади соціальної захищеності інвалідів в Україні, що гарантують їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, визначаються Законом України від 21.03.1991 року № 875-ХІІ "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Відповідно до приписів статті 17 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875-XII (надалі - Закон України №875-XII), з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Право інвалідів на працю, їх працевлаштування реалізується шляхом створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів. Забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості (стаття 18 Закону України  № 875-XII). При цьому, працевлаштування інвалідів, згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону України № 875-XII здійснюється підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, самостійно у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Крім цього, відповідно до положень статті 18 Закону України № 875-XII підприємства, установи, організації та фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані: виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця; створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, які передбачені чинним законодавством; надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів;  звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Отже, чинним законодавством з питань соціальної захищеності інвалідів в Україні на підприємства покладено обов'язок щодо створення визначеної згідно нормативу кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформування про наявність таких вільних робочих місць уповноважені органи влади. Відповідно до частини першої статті 19 Закону України № 875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Відповідно до змісту частини 5 статті 19 Закону № 875-XII виконанням нормативу робочих місць вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Як вбачається з наявного в матеріалах справи Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік (форма № 10-ПІ), середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у відповідача складає 10 осіб. У зв'язку з цим, відповідно до частини першої статті 19 Закону України № 875-XII для відповідача норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 місце. Таким чином, відповідач повинен був працевлаштувати у 2011 році 1 інваліда, у той час як фактично у нього не працювало жодної особи, яким відповідно до законодавства встановлено інвалідність. Відповідно до наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 року № 420 "Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення" формою звітності про наявність вакантних місць на підприємстві є форма №3-ПН "Звіт про наявність вакансій", яка подається підприємствами у разі потреби до державної служби зайнятості. Згідно з приписами Інструкції щодо заповнення форм звітності № 3-ПН, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 року № 420, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 21.12.2005 року за № 1534/11814, ця форма використовується для інформування населення про наявність вакансій, сприяння працевлаштуванню громадян, зареєстрованих у центрах зайнятості як такі, що шукають роботу, для підбору персоналу на замовлення роботодавців, для оцінки поточної потреби в кадрах та організації професійної підготовки населення відповідно до потреб ринку праці. Таким чином, за своїм змістом звіт за формою 3-ПН є актом інформування органів працевлаштування про створені на підприємстві робочі місця для працевлаштування інвалідів і, водночас, запитом про направлення на підприємство інвалідів для працевлаштування. Як встановлено судом, відповідач у 2011 році не звітував до Бориспільського міськрайонного центру зайнятості про наявність у нього вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів. Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності суд дійшов висновку, що відповідачем не було здійснено заходів для забезпечення працевлаштування осіб з обмеженими можливостями. Положеннями частини першої статті 20 Закону України № 875-XII встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, які використовують найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Частиною другою статті 20 Закону України №875-ХІІ передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Аналогічні приписи містяться і у пунктах 2, 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрі України від 31.01.2007 року № 70, якими передбачено, що роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх реєстрації як юридичних осіб до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, а порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки національного банку України за кожний календарний день прострочення. Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що відповідачем не дотримано вимоги, встановлені частиною першою статті 19 Закону України №875-ХІІ, суд дійшов висновку, що він зобов'язаний сплатити до Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції у розмірі визначеному законодавством. Проте, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було надано до суду копію платіжного доручення № 535 від 25.07.2012 року, згідно з яким Київського обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів було сплачено адміністративно-господарські санкції на загальну суму 1000,00 грн. Тобто, сума адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 9314,88 грн., яку просить стягнути Київське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, була частково погашена відповідачем після подачі адміністративного позову на суму 1000,00 грн. Згідно з частиною першою статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України  доказами в адміністративному  судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору. Комунальне підприємство комунального господарства Іванківської сільської ради "Іванківкомунсервіс" надало суду докази часткової сплати адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 1000,00 грн., надавши суду копію платіжного доручення № 535 від 25.07.2012 року. Таким чином, враховуючи часткову сплату відповідачем адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 1000,00 грн., на час розгляду справи в суді загальна сума заборгованості становить 8314,88 грн., яка в добровільному порядку не сплачена. Оскільки суму заборгованості до державного бюджету у розмірі 8314,88 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості у повному обсязі на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про часткову правомірність заявлених позовних вимог і, відповідно, позов підлягає частковому задоволенню. Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. На підставі викладеного, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 69, 70, 71, 122, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - п о с т а н о в и в: Адміністративний позов Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити частково. Стягнути з Комунальне підприємство комунального господарства Іванківської сільської ради "Іванківкомунсервіс" (08335, Київська область, Бориспільській район, село Іванків, вулиця Центральна, будинок 2-а, ідентифікаційний код 35705969) на користь Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 8314 (вісім тисяч триста чотирнадцять) грн. 88 коп. У решті позовних вимог - відмовити.           Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                            Балаклицький А. І.

Дата ухвалення рішення02.08.2012
Оприлюднено30.08.2012
Номер документу25760059
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3134/12/1070

Постанова від 02.08.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 06.07.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні