Справа № 1570/96/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Андрухіва В.В.
при секретарі Белан М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Громадської організації "Автоклуб-16" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до Громадської організації "Автоклуб-16", в якому просило стягнути суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інваділів у 2008 році у розмірі 4304,54 грн., пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1284,90 грн., а всього стягнути - 5589,44 грн., обгрунтовуючи свої вимоги тим, що згідно звіту за формою № 10-ПІ за 2008 рік, наданому відповідачем Одеському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, чисельність штатних працівників за 2008 рік у Громадській організації "Автоклуб-16" склала 11 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, але не створив жодного. Відповідно до ч. 1 ст.20 Закону "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" середньооблікова чисельність працюючих інвалідів не повинна бути менша, ніж встановлено нормативом. Проте середньооблікова чисельність працюючих інвалідів у відповідача є меншою, ніж встановлено нормативом, оскільки дорівнює 0. Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову кількість штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума адміністративно-господарських санкцій за 1 робоче місце, не зайняте інвалідом, становить половину однієї середньомісячної заробітні плати, тобто 4304,54 грн. (94700:11=8609,09 грн.:2=4304,54 грн.). Станом на 05.01.12р відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4304,54 грн., згідно ч.2 ст. 20 Закону повинен сплатити й пеню, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 1284,90 грн. Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню, становить: 4304,54 грн. + 1284,90 грн.=5589,40 грн. До даного часу заборгованість не погашена.
Ухвалою суду від 18 квітня 2012 року відкрито провадження по справі.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та просила задовольнити з наведених підстав.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, вважаючи його необгрунтованим, оскільки Громадська організація "Автоклуб-16" була фактично зареєстрована у позивача лише у серпні 2011 року, тому підрпиємство не повинно було підбирати та працевлаштовувати інвалідів у 2008 році.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази, суд дійшов наступних висновків.
Згідно звіту за формою № 10-ПІ за 2008 рік, наданому відповідачем Одеському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, чисельність штатних працівників за 2008 рік у Громадській організації "Автоклуб-16" склала 11 осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Відповідно до ч. 3 цієї ж статті підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Відповідно до ч. 10 цієї ж статті керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч. 9 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, але не створив жодного.
Відповідно до ч. 1 ст.20 Закону середньооблікова чисельність працюючих інвалідів не повинна бути менша, ніж встановлено нормативом. Проте середньооблікова чисельність працюючих інвалідів у відповідача є меншою, ніж встановлено нормативом, оскільки дорівнює 0.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадські організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Для підприємств, установ, організацій, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати.
Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову кількість штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума адміністративно-господарських санкцій за 1 робоче місце, не зайняте інвалідом, становить половина однієї середньомісячної заробітні плати, тобто 4304,54 грн. (94700:11=8609,09 грн.:2=4304,54 грн.).
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 цього ж Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Станом на 05.01.12р відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4304,54 грн., згідно ч.2 ст. 20 Закону повинен сплатити й пеню, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 1284,90 грн.
Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню, становить: 4304,54 грн. + 1284,90 грн.=5589,40 грн.
До даного часу заборгованість не погашена.
Суд не бере до уваги твердження представника відповідача, що Громадська організація "Автоклуб-16" була фактично зареєстрована у позивача лише у серпні 2011 року, тому підрпиємство не повинно було підбирати та працевлаштовувати інвалідів у 2008 році, оскільки як вбачається з довідки про реєстрацію роботодавця у віддленні Фонду соціального захисту інвалідів від 02.10.2007 року № 842, відповідач зареєстрований у позивача з 02.10.2007 року за № 51/101/110, цей факт також підтверджується заявою про реєстрацію ГО "Автоклуб-16" у Одеському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів від 18.09.2007 року, яка підписана керівником та головним бухгалтером відповідача і засвідчена печаткою підприємства.
Таким чином, вимоги позивача є обгрнутованими та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-164 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити повністю.
Стягнути з Громадської організації "Автоклуб-16" (код ЄДРПОУ 20931120) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 13901271) на рахунок у Головному управлінні Державної казначейської служби в Одеській області суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інваділів у 2008 році у розмірі 4304,54 грн., пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі1284,90 грн., а всього стягнути - 5589,44 грн. (п'ять тисяч п'ятсот вісімдесят дев'ять гривень 44 коп.).
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили у разі неподання у 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Повний текст виготовлено 23 серпня 2012 року.
Суддя: В.В.Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2012 |
Оприлюднено | 30.08.2012 |
Номер документу | 25761076 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні