Постанова
від 20.08.2012 по справі 2270/5053/12
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 2270/5053/12

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 серпня 2012 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіШевчука О.П. при секретарі Сенькову О.О. за участі:адвоката позивачаНікіфорова М.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Управління будівництва Хмельницької АЕС" до Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області, в якому, з уточненням позовних вимог, просить визнати дії відповідача щодо невидачі дозволу на отримання гірничого відводу неправомірними та зобов'язати видати розпорядження про надання згоди на його отримання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ПАТ "Управління будівництва Хмельницької АЕС" звернулося до відповідача з клопотанням за вих.№ 1111/973 від 27.12.2011 року про надання згоди на отримання гірничого відводу з урахуванням наявності у них Спеціального дозволу на користування надрами №5300 від 13 січня 2011 року. Однак Славутська районна державна адміністрація Хмельницької області своїм листом від 26.01.2012 року №01-11-349/2012 надала відповідь позивачу про те, що відкладає розгляд даного клопотання до прийняття рішення Вищим адміністративним судом України по справі №К-9991/37712/1. Такі дії ( бездіяльність) позивач вважає протиправними, оскільки відсутні підстави для відкладення розгляду його клопотання так як постанова Вінницького апеляційного адміністративного суду по справі №2-а-9330/10/2270 від 25.05.2011 року за позовом набрала чинності згідно ч.5 ст.254 КАС України та є обов`язковою до виконання. Крім того, позивач вказує на те, що з причин бездіяльності відповідача не може реалізувати своє право стосовно оформлення відповідних документів та отримання гірничого відводу.

Адвокат позивача в судовому засіданні позов підтримав та підтвердив обставини на які посилається у позовній заяві, просить суд задовольнити позовні вимоги, в повному обсязі.

Відповідач уповноваженого представника в судове засідання по справі не направив, хоча повідомлений судом про дату, час та місце розгляду справи, про причини своєї неявки суд не повідомив.

Заслухавши пояснення адвоката позивача, дослідивши докази, які знаходяться в матеріалах справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що позивач 27.12.2011 року звернувся до Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області з клопотанням про надання згоди на отримання гірничого відводу на Західну ділянку родовища піску "Стариця - 2". Відповідач листом від 26.01.2012 року № 01-11-349/26/12 повідомив позивача, що між Публічним акціонерним товариством "Управління будівництва Хмельницької АЕС" та Славутською районною державною адміністрацією Хмельницької області існує судовий спір щодо скасування розпорядження відносно зазначеної земельної ділянки, який розглядається Вищим адміністративним судом України, тому розгляд клопотання є передчасним.

Суд встановив, що Славутською районною державною адміністрацією Хмельницької області прийнято розпорядження №667-р від 27.10.2010 року «Про надання дозволу громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в межах безоплатної приватизації на території Нетішинської міської ради за межами населеного пункту», яке скасовано постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду по адміністративній справі №2-а-9330/10/2270 від 25.05.2011 року. Дане рішення в порядку ст. 254 КАС України набрало законної сили в день його проголошення.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Як встановлено Вінницьким апеляційним адміністративним судом, при прийнятті розпорядження №667-р від 27.10.2010 року «Про надання дозволу громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в межах безоплатної приватизації на території Нетішинської міської ради за межами населеного пункту», відповідач фактично двічі наділив правами на одну й ту саму земельну ділянку, спочатку ВАТ «Управління будівництва Хмельницької АЕС», правонаступником якого є ПАТ"Управління будівництва Хмельницької АЕС", а згодом й третіх осіб.

Спеціальним законом який регулює гірничі відносини з метою забезпечення раціонального, комплексного використання надр для задоволення потреб у мінеральній сировині та інших потреб суспільного виробництва охорони надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього середовища природного середовища, а також охорона прав і законних інтересів підприємств, установ, організацій та громадян є Кодекс України «Про надра» від 27.07.1994 №132/94-ВР.

Відповідно до ст.13 Кодексу України «Про надра» (далі Кодекс про надра) користувачами надр можуть бути підприємства, установи, організації, громадяни України, а також іноземні юридичні особи та громадяни.

У відповідності до ст.14 Кодексу про надра, надра надаються у користування для геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення; видобування корисних копалин; будівництва та експлуатації підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод; створення геологічних територій та об'єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам'ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади та ін.); задоволення інших потреб

Згідно ст.15 Кодексу України "Про надра" надра надаються у постійне або тимчасове користування. Постійним визнається користування надрами без заздалегідь встановленого строку. Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до п'яти років) і довгостроковим (до двадцяти років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено. Перебіг строку користування надрами починається з дня одержання спеціального дозволу на користування надрами, якщо в ньому не передбачено інше.

Відповідно до ст.16 Кодексу про надра спеціальні дозволи на користування надрами у межах конкретних ділянок надаються спеціалізованим підприємствам, установам і організаціям, а також громадянам, які мають відповідну кваліфікацію, матеріально-технічні та економічні можливості для користування надрами.

Згідно ст.19 Кодексу про надра, надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

Суд встановив, що 13.01.2011 року Міністерством охорони навколишнього природного середовища України видано спеціальний дозвіл № 5300 на користування надрами, а саме: на родовище Стариця - ІІ Західна ділянка площею 26,4 га, місцезнаходження : Хмельницька область, Славутський район.

Згідно п. 4 Положення про порядок надання гірничих відводів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 59 (надалі - Положення) гірничі відводи можуть надаватися підприємствам, установам, організаціям, іноземним юридичним особам, об'єднанням юридичних осіб, створеним в Україні чи за її межами (далі - підприємства), а також громадянам України, іноземцям та особам без громадянства (далі - громадяни) лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр, а також затвердженого в установленому порядку проекту розробки родовища корисних копалин або будівництва гірничодобувного об'єкта чи підземної споруди, не пов'язаної з видобуванням корисних копалин.

Відповідно до п.23 Положення для одержання гірничого відводу підприємство чи громадянин залежно від виду родовища корисних копалин подає заявку місцевому органу державного гірничого нагляду або Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласній, Київській чи Севастопольській міській Раді народних депутатів.

Заявка включає в себе: заяву, в якій зазначаються найменування підприємства чи відомості про громадянина, що мають намір одержати гірничий відвід, місцезнаходження гірничого відводу та мета, для якої він одержується; проект гірничого відводу у двох примірниках, складений відповідно до додатка N 2.

Відповідно до вимог п.6 Положення з урахуванням мети використання надр до проекту гірничого відводу додається : документ про згоду землевласника або землекористувача з рішенням про надання гірничого відводу.

Враховуючи наявність у позивача Спеціального дозволу на користування надрами №5300 від 13 січня 2011 року, виданого Міністерством охорони навколишнього природного середовища України, а також рішення суду, яке набрало законної сили, а саме : постанови Вінницького апеляційного адміністративного суду по адміністративній справі №2-а-9330/10/2270 від 25.05.2011 року, якою скасовано розпорядження відповідача №667-р від 27.10.2010 року «Про надання дозволу громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в межах безоплатної приватизації на території Нетішинської міської ради за межами населеного пункту», суд приходить до висновку, що у Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області відсутні правові підстави для відкладення розгляду питання на підставі клопотання позивача за вих. №1111/973 від 27.12.2011 року стосовно надання згоди для Публічного акціонерного товариства "Управління будівництва Хмельницької АЕС" на отримання гірничого відводу на Західну ділянку родовища піску "Стариця - 2" площею 26,4 га, географічні координати якої визначені у Спеціальному дозволі на користування надрами №5300 від 13 січня 2011 року.

Статтею 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначено, що на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження. Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Статтею 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначено, що до повноважень місцевої державної адміністрації в галузі використання та охорони земель, природних ресурсів та охорони довкілля відноситься розпорядження землями державної власності відповідно до закону.

Таким чином, оскільки клопотання позивача належним чином не розглянуто, тому, за результатами розгляду клопотання позивача, відповідач має прийняти відповідне розпорядження.

Що ж до позовної вимоги позивача про зобов'язання відповідача видати розпорядження про надання згоди на отримання гірничого відводу на Західну ділянку родовища піску "Стариця-2" площею 26,4 га, географічні координати якої визначені у Спеціальному дозволі на користування надрами №5300 від 13 січня 2011 року, то суд вказує на те, що вирішення даного питання не належить до повноважень адміністративного суду, оскільки повноваженнями щодо розгляду цього питання згідно Закону України "Про місцеві державні адміністрації" наділена Славутська районна державна адміністрація Хмельницької області. В даному випадку, суд не може замінити суб`єкта владних повноважень до компетенції якого належить вирішення даного питання і прийняття відповідного рішення за результатами його розгляду.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Управління будівництва Хмельницької АЕС" необхідно задовольнити частково.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167, 186,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Управління будівництва Хмельницької АЕС" задовольнити частково.

Зобов`язати Славутську районну державну адміністрацію Хмельницької області в установленому порядку розглянути питання щодо надання згоди Публічному акціонерному товариству "Управління будівництва Хмельницької АЕС" на отримання гірничого відводу на Західну ділянку родовища піску "Стариця-2" площею 26,4 га, географічні координати якої визначені у Спеціальному дозволі на користування надрами №5300 від 13 січня 2011 року, виданого Міністерством охорони навколишнього природного середовища України та прийняти відповідне рішення.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 21 серпня 2012 року

Суддя /підпис/О.П. Шевчук "Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2012
Оприлюднено30.08.2012
Номер документу25761216
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/5053/12

Ухвала від 26.06.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Постанова від 20.08.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 04.07.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні