ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" серпня 2012 р. Справа № 2a-1571/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Маковійчук С.М.
за участю:
представника позивача -Госедло Р.І.,
представника відповідача -Ясінського Т.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурсна компанія"
до відповідача: Державної податкової інспекції в Надвірнянському районі
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0000522301, № 0000532301 від 23.09.2011 р.,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ресурсна компанія»(надалі, також -позивач) звернулося в суд з позовною заявою до Державної податкової інспекції в Надвірнянському районі (надалі, також відповідач) про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень №0000522301, №0000532301 від 23.09.2011 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що податкові повідомлення-рішення №0000522301, №0000532301 від 23.09.2011 року винесені на підставі акту перевірки №1280/23-32446237 від 09.09.2011 року з порушенням закону та підлягають скасуванню. Підставами для скасування вищеназваних податкових повідомлень-рішень є те, що висновки, які викладені в акті перевірки не підкріплені жодними доказами і носять характер об'єктивних припущень відповідача. Також, відповідачем не досліджено зміни в структурі активів та зобов'язань, що відбулись в сторін договорів по яких проводились перевірки, та той факт, що при веденні господарської діяльності товари були поставлені, а роботи були виконані і існує їх результат. Це підтверджує товарність всіх операцій, які лягли в основу вищевказаного акту податкової служби. Не дослідження ДПІ документів дозвільного характеру, документів щодо якості продукції, документів щодо відстеження місця виготовлення, зберігання та транспортування товарів не може бути підставою для визнання операцій безтоварними та нарахування податкових зобов'язань. З огляду на вищенаведене, просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0000522301 від 23.09.2011 року та №0000532301 від 23.09.2011 року.
Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, наведених в письмовому запереченні. Просив суд в задоволенні позову відмовити.
Розглянувши адміністративний позов, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, судом встановлено наступне.
ДПІ в Надвірнянському районі проведено планову виїзну документальну перевірку ТОВ „Ресурсна компанія" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року про що складено Акт перевірки №1280/23-32446237 від 09.09.2011 року (том 1, а.с.131-166). Терміни проведення планової виїзної документальної перевірки продовжувались з 27.05.2011 року по 02.06.2011 року у зв'язку із втратою платником податків документів податкового та бухгалтерського обліку, необхідних для проведення планової виїзної документальної перевірки, а згідно з наказом ДПІ в Надвірнянському районі від 31.05.2011 року за №415 переносились до дати відновлення та надання платником податків до перевірки документів податкового та бухгалтерського обліку, в межах строків, визначених п.44.5 Податкового кодексу України.
За наслідками проведеної перевірки відповідачем встановлено порушення позивачем вимог п.5.1 пп.5.3.9 п.5.3. п.5.2.1 п.5.2 ст.5 пп.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», внаслідок чого останнім занижено податок на прибуток в сумі 1367703,00 грн., а також виявлено порушення п.1.3 ст.1, пп.7.2.3. п.7.2. пп.7.4.1., 7.4.5. п.7.4. пп.7.7.1., п.7.7. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»(із змінами та доповненнями), п.п.198.3., 198.6., ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість всього у сумі 951935,00 грн.
У зв'язку із виявленими порушеннями відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №0000522301 від 23.09.2011 року згідно з яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 1570362,00 грн., з яких 1367703,00 грн. - за основним платежем та 202659, грн., - за штрафними (фінансовими) санкціями, а також податкове повідомлення-рішення № 0000532301 від 23.09.2011р., згідно з яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість в загальному розмірі 1189919,00 грн., з яких 951935,00 грн. - за основним платежем та 237984, грн., - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Підставою для визначення позивачеві податкових зобов'язань слугували встановлені відповідачем обставини про відсутність у позивача первинних бухгалтерських та інших документів, які б підтверджували правомірність формування позивачем валових витрат та податкового кредиту за результатами господарської діяльності з такими контрагентами як ПП «Зорк», ТОВ «Магнітка 921», ПП «МКМ-Сервіс», ТзОВ «Промтехметал», ЗАТ НВП «Укрзахіденерго», ТзОВ «Будівельна компанія «Комфорт буд-1», ТзОВ «Транс-Буд-Технологія», ПП «Одеська технопромислова група», ПП «Воллі», ПП «Еконергобуд», ТзОВ «Бакумпостач», ТзОВ «Укрбізнесфін», ТзОВ «Крафт-ЛВ», ПП «Констракшн Груп», ПП «Міоком», ПП «Аеромакс-Сервіс», ТОВ «Карпати Дім 2010». Крім цього, відповідачем використовувались матеріали та акти зустрічних перевірок по контрагентах, з якими позивач проводив господарські операції.
Так, за результатами перевірки ПП «Зорк», проведеної ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя, оформленої актом від 26.11.2010р. №3842/152/37056090 (том 1, а.с.183-191) встановлено, що ТОВ «Ресурсна компанія»у вересні 2010 року придбано у ПП «Зорк»(код за ЄДРПОУ 37056090) товаро-матеріальні цінності на загальну суму 707416 грн., в тому числі ПДВ 117903 грн. Видаткові та податкові накладні до перевірки представлені не були.
Подана ПП «Зорк»декларація з податку на додану вартість - за вересень 2010 року заповнена з порушенням затверджених правил, а тому їй присвоєно статус «до відома». Декларація з податку на прибуток 2010 року взагалі не надавалась.
Згідно з реєстром 1-ДФ в ПП «Зорк»наявність працюючих - 1 чоловік.
Відповідно до відібраних ВПМ ДПІ в Ленінському районі м. Запоріжжя пояснень в громадянки ОСОБА_3 (засновник ПП «Зорк»), встановлено неможливість надання документів фінансово-господарської діяльності у зв'язку із їх відсутністю. Крім цього ОСОБА_3 пояснила, що зареєструвала на себе підприємство за грошову винагороду у розмірі 500 грн., на посаду директора громадянина ОСОБА_4 не призначала, прізвище та ім'я директора підприємства ПП «Зорк»дізналася з ксерокопії паспортних даних, вказаного громадянина ніколи не бачила, не знайомилась та не спілкувалась, в податкові органи для оформлення ПП «Зорк»не зверталась рахунки в банках для здійснення розрахунків по підприємству не відкривала, не зверталась в органи для отримання печатки, будь-які документи фінансово-господарської діяльності підприємства ПП «Зорк»не підписувала, декларації за своїм підписом в будь-які органи не подавала.
Посадовою особою, а саме засновником ОСОБА_3 ПП «Зорк», до перевірки не надані регістри бухгалтерського обліку, первинні документи, що підтверджують здійснення ПП «Зорк», фінансово-господарської діяльності за період з 01.09.2010р. по 30.09.2010р., обов'язковість ведення яких передбачена Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996 від 16.07.1999 року. У зв'язку із відсутністю в ПП «Зорк»первинних бухгалтерських документів, не є можливим підтвердити правомірність формування податкових зобов'язань та податкового кредиту.
СВ ВПМ ДПЛ в Запорізькій області по даному факту порушено кримінальну справу за ст.205 КК України - фіктивне підприємництво.
Відповідно до матеріалів перевірки ТзОВ «Магнітка 921»(акт від 22.11.2010р. №1250/23-252/35450162 ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (том 1, а.с.178-182)) встановлено наступне.
ТОВ «Ресурсна компанія»у вересні 2010 року придбано у ТОВ «Магнітка 921»(код за ЄДРПОУ 35450162) товарно-матеріальні цінності на загальну суму 885500 гри, в тому числі ПДВ 147583 грн. Видаткові та податкові накладні до перевірки не представлено.
Згідно даних АРМ «Бест Звіт»декларації з податку на додану вартість за вересень 2009 року, вересень, жовтень 2010 року, а також Форма 1-ДФ та Додаток К1 декларації з податку на прибуток підприємства за весь період діяльності ТОВ «Магнітка 921»до ДПІ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя, не надавались. За даними перевірки встановлені обставини, що свідчать про відсутність підприємства за адресою реєстрації, про реєстрацію товариства на підставну особу для використання в схемах формування податкового кредиту підприємствам -вигодонабувачам.
У відношенні директора підприємства ОСОБА_5 порушено кримінальну справу ч.2 ст.205 КК України. Кримінальна справа знаходиться у впровадженні СВ ПМ ДПА у Запорізькій області. В ході проведених слідчих дій встановлено, що ТОВ «Магнітка 921»придбане з метою надання послуг по переводу безготівкових грошових коштів у готівку та безпідставного завищення податкового кредиту та валових витрат реально існуючим СГД. Фактично ТОВ «Магнітка 921»товар підприємствам контрагентам не постачався, а проводились безтоварні операції, що свідчать про те, що правочини між ТОВ «Магнітка 921»та підприємствами-контрагентами здійснені без мети настання реальних наслідків.
Проведеними заходами було встановлено неможливість фактичного здійснення ТОВ «Магнітка 921»господарських операцій, направлених на настання реальних наслідків, відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів. Враховуючи те, що підприємством ТзОВ «Магнітка 921»документи до перевірки не надані, підтвердити правомірність формування податкових зобов'язань та податкового кредиту не є неможливим.
Відповідно до матеріалів перевірки ПП «Одеська технопромислова група»(акт 07.04.2011р 565/23-513/35769535 ДПІ у Приморському районі м. Одеса (том 1, а.с.208-219)) встановлено наступне.
ТОВ «Ресурсна компанія»у жовтні 2010 року придбавало у ПП «Одеська технопромислова група»(код за ЄДРПОУ 35769535) роботи та послуги на загальну суму 124254 грн., в тому числі ПДВ 20709 грн., що включено до складу валових витрат з податку на прибуток підприємств та податкового кредиту з податку на додану вартість.
За даними Декларацій з податку на прибуток виручка від реалізації товарів (робіт, послуг) за 2010 рік склала 63 057 018 грн., Основні засоби у ПП «Одеська технопромислова група»відсутні. До декларацій з податку на прибуток за 2010 додаток К1/1 не надавався. Значення в рядках 4.10 "Витрати на поліпшення основних фондів" та 07 "Сума амортизаційних відрахувань" декларацій відсутні.
Відповідно до довідки по формі 1 ДФ кількість працюючих на підприємстві у IV кварталі 2010 року складала 5 чол., які, враховуючи загальний обсяг доходів що декларуються від реалізації товарів (робіт, послуг), фізично не могли здійснювати такий обсяг робіт. Згідно бази данник АІС РПП ПП «Одеська технопромислова група»за юридичною адресою не знаходиться та має стан «внесено запис до єдиного державного реєстру, що не знаходиться за місцем реєстрації».
У ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, встановлено відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг). Перевіряючі дійшли висновку, що відсутність трудових ресурсів, складських приміщень, виробничих потужностей в порівнянні із задекларованим підприємством обсягом виручки, підтверджує здійснення операцій, які не мають реального товарного характеру та спрямовані на надання податкової вигоди з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту. У зв'язку із не наданням ПП «Одеська технопромислова група»документів до перевірки, підтвердити правомірність формування податкових зобов'язань та податкового кредиту не стало можливим.
Відповідно до матеріалів перевірки ПП "МКМ-Сервіс" (акт від 31.03.2011р. № 1111/23-209/35383180 ДПІ у Галицькому районі м. Львова (том 1, а.с.192-207)) встановлено наступне.
ТОВ «Ресурсна компанія»у січні 2011 року придбавало у ПП «МКМ-Сервіс»(код за ЄДРПОУ 35383180) роботи та послуги по прибиранню та генеральному прибиранню номерів та прилеглих територій ТК «Буковель»на загальну суму 826304 грн., в тому числі ПДВ 137717 грн. (разом із тим суму ПДВ до складу податкового кредиту включено не було). Отриманих видаткових та податкових накладних, актів виконаних робіт тощо до перевірки платником представлено не було.
До декларації з податку на прибуток за 2010р. Додаток К1/1 не подавався, значення в рядках 4.10 «Витрати на поліпшення основних фондів" та 07 «Сума амортизаційних відрахувань»декларації відсутні.
За наявною інформацією (відповідно до даних 1-ДФ) кількість працюючих по штатному розпису -0, за сумісництвом - 1 особа. Розрахунок сум комунального податку подавався з нульовими показниками, що свідчить про відсутність штатних працівників на підприємстві. Таким чином, встановлено, що в ПП "МКМ-Сервіс" відсутні трудові ресурси для здійснення фінансово-господарської діяльності.
За результатами аналізу документів, які є в обліковій справі підприємства, податкової звітності не встановлено наявність у ПП "МКМ-Сервіс" власних, орендованих по договорах лізингу, складських, торгівельних, виробничих та інших приміщень, які суб'єкт господарювання міг би використовувати при здійсненні фінансового - господарської діяльності.
За наявною інформацією не подано розрахунків податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та розрахунків збору за забруднення навколишнього природного середовища, що свідчить про відсутність транспортних засобів на підприємстві як власних так і орендованих.
ПП "МКМ-Сервіс'' перебуває на податковому обліку в ДПІ з обліковим станом 23 - «місцезнаходження не встановлено». Документи до перевірки ПП «МКМ-Сервіс»не надало, а тому підтвердити правомірність формування податкових зобов'язань та податкового кредиту не становило можливим.
Відповідно до матеріалів перевірки ТОВ "Промтехметал" (довідка від 12.04.2011р. №707/15-2/37398974) ДПІ у Сихівському районі м. Львова (том 1, а.с.167-170) встановлено наступне.
ТОВ «Ресурсна компанія»у лютому місяці 2011 року придбавало у ТзОВ «Промтехметал»роботи та послуги по прибиранню та генеральному прибиранню номерів та прилеглих територій котеджів ТК «Буковель»на загальну суму 920448 грн., в тому числі ПДВ 153408 грн. Отриманих видаткових та податкових накладних, актів виконаних робіт тощо до перевірки платником представлено не було.
Згідно з даними перевірки Декларація з податку на прибуток за 2010 р., та за 1квартал 2011 року не надавались., довідка по формі 1 ДФ не надавалась. Підприємство не знаходиться за юридичною адресою, акт виходу 08.04.11р. №7. На запит про встановлення місцезнаходження (службова записка до ГВПМ СДШ ВПП у м.Львові від 08.04.2011р. № 5120/15-208) відповідь не отримана.
В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, встановлено відсутність на ТОВ "Промтехметал" необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг). У зв'язку із відсутністю первинних бухгалтерських документів не можливо підтвердити правомірність формування податкових зобов'язань та податкового кредиту.
Відповідно до матеріалів перевірки ЗАТ НВП «Укрзахіденерго»(акт від 17.05.2011р. №936/23-408/34558872) ДПІ у Сихівському районі м. Львова встановлено, що ТОВ «Ресурсна компанія»у лютому місяці 2011 року придбавало у ЗАТ НВП «Укрзахіденерго»(код за ЄДРПОУ 34558872) товари (роботи, послуги) на загальну суму 261958 грн., в тому числі ПДВ 43660 грн. На підтвердження вказаних господарських операцій видаткових та податкових накладних, актів виконаних робіт тощо до перевірки платником представлено не було.
ДПІ у Сихівському районі м.Львова надіслано лист від 14.04.2011 року № 5474/23-420 на ЗАТ НВП «Укрзахіденерго»про надання інформації та підтверджуючих документів щодо формування податкового зобов'язання та податкового кредиту по податку на додану вартість за лютий 2011 року. ЗАТ НВП «Укрзахіденерго»документи для проведення перевірки не надало. Посадові особи ЗАТ НВП «Укрзахіденерго»(код ЄДРПОУ 34558872) від надання пояснень відмовились. В даних ЄДР внесений запис про відсутність підтвердження відомостей ЗАТ НВП «Укрзахіденерго».
Відповідно до бази даних ДПС, податкової звітності, Системою автоматизованого співставлення в розрізі контрагентів на рівні ДПА України ЗАТ НВП «Укрзахіденерго»та його контрагентів встановлено проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операцій здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту.
Враховуючи те, що ЗАТ НВП «Укрзахіденерго» документи до перевірки не надало, підтвердити правомірність формування податкових зобов'язань та податкового кредиту не виявилось можливим.
Відповідно до матеріалів перевірки ПП "Воллі", оформлених актом від 30.06.2011р. № 921/23-2/34029609 ДПІ у Франківському районі м. Львова (том.1 а.с.171-177) встановлено наступне.
ТзОВ «Ресурсна компанія»у березні місяці 2011 року придбавало у ПП «Воллі»(код за ЄДРПОУ 34029609) роботи та послуги на загальну суму 665233 грн., в тому числі ПДВ 110872 грн. (разом з тим суму ПДВ у складі податкового кредиту звітного періоду відображено не було). Отриманих видаткових та податкових накладних, актів виконаних робіт тощо до перевірки платником представлено не було.
Декларація з ПДВ за березень 2011 року ПП «Воллі»до ДПІ у Франківському районі м.Львова не подавалась.
Декларація з податку на прибуток за 1 квартал 2011 року подано до ДПІ у Франківському районі м.Львова 04.05.2011р., №47879.
Відповідно до останньої податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб поданої до ДПІ у Франківському районі м. Львова за лютий 2011 року (вх. від 21.03.2011р. № 28572) сума доходів, яка нарахована на користь фізичних осіб у звітному податковому періоді становить 0 грн. За юридичною адресою підприємство не знаходиться лист ГВП СДПІ по роботі з ВПП у м. Львові від 26.05.2011р., № 4119/23-33 та від 20.06.2011р., №5343/26-33.
Також, в ході розгляду адміністративної справи відповідачем долучено лист Державної податкової інспекції у Франківському районі міста Львова №7976/7/22-413 від 05.07.2012 року, яким повідомлено, що слідчим відділом ДПА у Львівській області порушено кримінальну справу №139-0342 за ознаками злочину передбаченого ч.2 статті 205 КК України за фактом вчинення невстановленими особами фіктивного підприємства ПП «Волі». Матеріали діяльності (первинна документація, печатки, пояснення службових осіб, експертизи тощо) по ПП «Воллі»знаходяться в матеріалах кримінальної справи №139-0342, яка розслідується СВПМ ДПА у Львівській області (том.2, а.с.17).
Крім того, на виконання вимог розпорядження ДПА України №48-р від 24.02.2011 року та наказу ДПС України №475/ДСК від 08.08.2011 року ПП «Воллі»віднесено до категорії «податкова яма»за період квітень, травень, липень, серпень 2011 року.
В рамках розслідування вищеназваної кримінальної справи управлінням податкової міліції Львівської області оголошено розшук ОСОБА_6, колишнього засновника та директора ТОВ «Промтехметал», заступника директора ПП «Воллі»(том.2 а.с.18).
З матеріалів справи та пояснень представника позивача судом встановлено відсутність в ТОВ «Ресурсна компанія»первинних бухгалтерських документів за період з 01.01.2010 року по 01.04.2011 року по господарських операціях з контрагентами ПП «Зорк», ТОВ «Магнітка 921», ПП «Одеська технопромислова група», ПП «МКМ Сервіс», ТзОВ «Промтехметал», ЗАТ НВП «Укрзахіденерго»та ПП «Воллі»внаслідок їх втрати (знищення) під час перевезення шляхом підтоплення автомобіля марки «Москвич»АЗЛК, який 18.05.2011 року з'їхав з берега в річку Дністер (том1, а.с.221, 222).
Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року № 334/94-ВР, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, (надалі -Закон) валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 вказаного Закону встановлено, що до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Згідно з п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
У разі втрати, знищення або зіпсування зазначених документів, платник податку має право письмово заявити про це податковому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом з поданням розрахунку податкових зобов'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчення податкового періоду, що настає за звітним, непідтверджені відповідними документами витрати не визнаються валовими витратами і на суму недосплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Національного банку України, збільшеної в 1,2 рази.
Якщо платник податку поновить зазначені документи у наступних періодах, підтверджені витрати (з урахуванням сплаченої пені) включаються до валових витрат податкового періоду, на який припадає таке поновлення.
За наведених підстав та вказаних правових норм у ТОВ «Ресурсна компанія»відсутнє, право на формування валових витрат по операціях з підприємствами ПП «Зорк», ТОВ «Магнітка 921», ПП «Одеська технопромислова група», ПП «МКМ Сервіс», ТзОВ «Промтехметал», ЗАТ НВП «Укрзахіденерго»та ПП «Воллі»в розумінні ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".
В супереч вимог податкового законодавства, позивачем включено до складу валових витрат витрати по придбанню ТМЦ, товарів, робіт та послуг у постачальників ПП «Зорк», ТзОВ «Магнітка 921», ПП «Одеська технопромислова група», ПП «МКМ Сервіс», ТОВ «Промтехметал», ЗАТ НВП «Укрзахіденерго»та ПП «Воллі»в сумі 3659261 грн., зокрема:
в ІІІ кварталі 2010 року в сумі 1327430 грн.;
в IV кварталі 2010 року в сумі 103545 грн.;
в І кварталі 2011 року в сумі 2228286 грн.
Проведеною перевіркою відображеного показника у рядку 04.13 Декларацій «інші витрати», за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року в сумі 1842104 грн., по причині відсутності підтверджуючих первинних документів та згідно пояснень посадових осіб, також встановлено, що товариством за перевірений період до складу інших витрат віднесені повернута поворотна фінансова допомога в сумі 1811550 грн. (що не підтверджено первинними документами) та банківські послуги в сумі 30554 грн.
Проведеною перевіркою відображеного показника у рядку 04.13 Декларацій «інші витрати», за 2010 рік та І-ий кв. 2011 року в сумі 1842104 грн. на підставі даних податкових декларацій та усних пояснень директора товариства встановлено завищення, задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 04.13 Декларацій «інші витрати»всього в сумі 1811550 грн., у тому числі за ІІ-ий кв. 2010 року в сумі 891000 грн., та ІV-ий кв. 2010 року - в сумі 920550 грн.
Таким чином, товариством з обмеженою відповідальністю «Ресурсна компанія»за 2010 рік та 1-ий кв. 2011 року завищено задекларовані показники у рядку 04.13 Декларацій «інші витрати», так як на момент закінчення перевірки та протягом судового розгляду даної справи позивачем не підтверджено витрати відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами.
Відповідно до ст. 67 Конституції України - кожен зобов'язаний сплачувати податки в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно із п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, (надалі -Закон №168) податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).
Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.
Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.
Отже, Законом №168 статус податкової накладної визначено як податковий та розрахунковий документ, що виписується на кожну повну, або часткову поставку товарів і підлягає зберіганню.
Підпунктом 7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону №168 передбачено, що суми податку, що підлягають сплаті до бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з продажем товарів протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. Сплата податку проводиться не пізніше двадцятого числа місяця, що настає за звітним періодом. В той же час, норма п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону № 168, крім обов'язкових підстав виникнення у платника права на податковий кредит з податку на додану вартість, передбачає обов'язкову наявність ще й такої підстави, як сплата платником податку у звітному, періоді відповідних сум податків.
Статтею 198 Податкового кодексу України передбачено, що податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
В пункті 198.3 статті 198 Податкового кодексу України зазначено, що право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник; податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Якщо у подальшому такі товари (послуги) починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження), у тому випадку, якщо платник податку скористався правом на податковий кредит за цими товарами послугами.
Згідно з підпунктом 7.4.5. пункту 7.4. статті 7 Закону №168 не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг) не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями.
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу (п.198.6. ст.198 Податкового кодексу України).
Враховуючи вищенаведені норми податкового законодавства, ТОВ «Ресурсна компанія»зайво включено до складу податкового кредиту податок на додану вартість в сумі 182271,34 грн., зокрема:
у вересні 2010 року в сумі 1 17902,63 грн.;
у жовтні 2010 року в сумі 20709 грн.;
у лютому 201 1 року в сумі 43659,71 грн.
В ході перевірки за період з 01.01.2010р. по 31.12.2010р. встановлено відсутність податкових накладних, а саме:
- за січень 2010 року відхилення між даними перевірки та даними позивача становить 2193 грн. у зв'язку із не наданням до перевірки податкової накладної №19П1311 від 13.11.2009р., яка одержана 04.01.2010 р. від ТОВ «Пулінг», ПДВ в сумі 2192,59 грн.;
- за березень 2010 року відхилення між даними перевірки та даними позивача становить 1167 грн., у зв'язку із не наданням до перевірки податкової накладної №24 від 11.03.2010р., яка одержана від ТОВ «Євроспа», ПДВ в сумі 1666,67 грн.;
- за липень 2010 року відхилення між даними перевірки та даними позивача становить 67344 грн., по взаєморозрахунках з ТОВ «Бакумпостач»у зв'язку з не наданням до перевірки податкових накладних №220 від 31.07.2010р., на суму ПДВ-42428,67 грн., та №221 від 31.07.2010р., на суму ПДВ-24915,62 грн.;
- за серпень 2010 року відхилення між даними перевірки та даними позивача становить 144213 грн., у зв'язку із: не наданням до перевірки податкових накладних №81100000 від 11.08.2010р., на суму ПДВ-12532,66 грн., №81100000 від 11.08.2010р., на суму ПДВ-31007,55 грн., та №81200000 від 12.08.2010р., на суму ПДВ-14590,36 грн., одержані від ПП «Екоенергобуд»; не наданням до перевірки податкової накладної №28 від 26.08.2010 р., на суму ПДВ-2316,67 грн., одержаної від ПП «Вік-Пол»; не наданням до перевірки податкових накладних №2002/1 від 31.05.2010р., на суму ПДВ-50876,20 грн., та №2002 від 31.05.2010р. на суму ПДВ-32888,71 грн., які одержані від ПП „Констракшин Груп";
- за вересень 2010 року відхилення між даними перевірки та даними позивача становить 185891 грн., а саме: у зв'язку із не поданням до перевірки податкової накладної № 1129 від 30.09.2010 на суму ПДВ-130014,33 грн., яка одержана від ТзОВ „Бакумпостач"; у зв'язку із не наданням до перевірки податкової накладної №587 від 31.08.2010р., на суму ПДВ-55876,40 грн., яка одержана від ТОВ «Бакумпостач»;
- за жовтень 2010 року відхилення між даними перевірки та даними позивача становить 168612 грн., у зв'язку із не наданням до перевірки податкових накладних №696 від 29.10.2010р. на суму ПДВ-35684,19 грн. та №697 від 29.10.2010 р. на суму ПДВ-65111,33 грн., які одержані від ТзОВ «Укрбізнесфін», а також не наданням до перевірки податкової накладної №720 від 29.10.2010 р. на суму 33333,33 грн., одержаної від ПП «Міоком» та податкової накладної №18 від 31.10.2010р., на суму ПДВ-34483,40 грн., по взаєморозрахунках з ТзОВ «Транс-Буд-Технології»;
- за грудень 2010 року відхилення між даними перевірки та даними позивача становить 287741 грн., у зв'язку з не наданням до перевірки податкових накладних, одержаних від:
ВАТ «Агропромтехніка» №64 від 07.12.2010 р., на суму ПДВ-189,45 грн.;
ПП «Реноме-Вест»№2 від 16.12.2010р., на суму ПДВ-265,56 грн.;
ПП «Аеромакс сервіс»№12310000 від 31.12.2010р., на суму ПДВ-99617 грн.;
ПП «Екоенергобуд»№12310002 від 31.12.2010р., на суму ПДВ-187668,50 грн.
Також, в ході перевірки встановлено, що в лютому 2011 року ТОВ "Ресурсна компанія"' включено до складу податкового кредиту суму ПДВ 9175,83 грн., згідно податкової накладної №7100211 від 10.02.2011р. отриманої від ТОВ "Будівельна компанія "Комфортбуд-1", а також включено до складу податкового кредиту суму ПДВ 13839,73 грн., по взаєморозрахунках з ТОВ "Карпати Дім 2010" проте, податкові накладні по цих господарських операціях відсутні.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог Кодексу.
Статтею 201 Податкового кодексу України передбачено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну з відповідними реквізитами. Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг. Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відноситься до податкового кредиту.
Як зазначалось вище, підчас проведення податкової перевірки та в ході судового розгляду даної адміністративної справи, відповідач не надав первинних документів, посилаючись на їх відсутність (втрату).
Зі слів представника позивача, та згідно з доданими ним документами (лист УМВС України в Тернопільській області (том 1 а.с.221), Постанова про відмову в порушення кримінальної справи (том 1 а.с.222-223)) позивачем втрачено всі первинні документи, якими підтверджувались товарність операцій з контрагентами, зазначеними в акті №1280/23-32446237 від 09.09.2011р.
Як встановлено в судовому засіданні, з метою поновлення даних первинних документів, позивачем надіслано на адресу всіх підприємств щодо яких проводились зустрічні перевірки листи з проханням направити на його адресу належним чином завірені копії фінансово-господарських та податкових документів, які були складені в результаті господарських операцій між ТзОВ «Ресурсна компанія» та ПП «Зорк», ТзОВ «Будівельна компанія «Комфорт буд-1», ТзОВ «Транс-Буд-Технології», ПП «Одеська технопромислова група», ТзОВ «Промтехметал», ПП «Воллі», ПП «МКМ-Сервіс», ПП «Екоенергобуд», ТзОВ «Бакумпостач», ТзОВ «Укрбізнесфін», ТзОВ «Крафт-ЛВ», ПП «Констракшн Груп», ПП «Міоком», ПП «Аеромакс-Сервіс».
Надані в судовому засіданні копії квитанцій Укрпошти із зазначенням штрихкодового ідентифікатора рекомендованого листа судом переглянуто в пошуку поштових відправлень на офіційному сайті Укрпошти - http://www.ukrposhta.com/www/upost.nsf/search_post , та встановлено, що дані про відправлення за номерами, зазначеними в квитанціях (том 2, а.с.31-41) відсутні, тому що не зареєстровані в системі. Даний факт ставить під сумнів доводи позивача про вжиття ним всіх можливих заходів щодо поновлення первинних документів.
Також, позивачем не представлено, на вимогу суду, копій наказу про створення комісії для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі, актів про результати роботи комісії чи інших документів, за допомогою яких можна було б встановити перелік та обсяг документів, що підлягали відновленню.
Відповідно до п. 8.1 ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.
Стаття 9 вищеназваного Закон вказує, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Порядок зберігання первинних документів визначений «Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку»(далі - Положення) Затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88.
Відповідно до п. 6.10 Положення, у разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітів керівник підприємства, установи письмово повідомляє про це правоохоронні органи та наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення.
Для участі в роботі комісії запрошуються представники слідчих органів, охорони і державного пожежного нагляду.
Результати роботи комісії оформляються актом, який затверджується керівником підприємства, установи. Копія акта надсилається органу, в сфері управління якого перебуває підприємство, установа, а також державній податковій інспекції - підприємствами та місцевому фінансовому органу - установами, в 10-денний строк.
У випадку ненавмисного знищення або втрати документів на підприємстві останнє вживає заходів, передбачених пп. 4.5.4 «Правил роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій»(далі -Правила), затверджених наказом Держкомархіва України від 16.03.2001 р. № 16
Відповідно до пп. 4.5.4 Правил у випадку виявлення нестачі документів і справ відповідними структурними підрозділами підприємства здійснюється їхній розшук. При негативному результаті розшуку керівник підприємства затверджує акт про нестачу документів, призначає службове розслідування і видає наказ про залучення до відповідальності осіб, винних у втраті документів або справ.
Склад комісії щодо відновлення первинних документів не має бути менше трьох чоловік. Результат роботи комісії оформляється актом, що затверджується керівником. В акті наводиться перелік документів, що зникли. Додаються акти відповідних служб, якщо вони викликались на місце події. Крім того, додаються пояснювальні записки осіб, відповідальних за зберігання загублених документів. Копія акту надсилається до податкового органу за місцем реєстрації.
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджується матеріалами справи позивачем не вживались жодних належних заходів щодо поновлення первинних документів, які б підтвердили товарність операцій між контрагентами, діяльність яких досліджувалась в ході перевірки та відображена в акті №1280/23-32446237 від 09.09.2011р.
Крім цього, на вимогу суду позивачем не надано інших доказів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, на підставі яких останнім сформовані дані податкового обліку. Що стосується даних аналітичної виписки з бухгалтерського обліку, суд зазначає, що оскільки наведені в ній показники не підкріплені жодними первинними документами, на думку суду, сама виписка не може вважатись належним доказом для підтвердження обставин, які підлягають доказуванню.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В частині третій статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України вказано, що суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, суд погоджується з висновками відповідача про відсутність у позивача законних підстав для формування показників податкової звітності, на підставі даних, не підтверджених первинними документами.
Аналогічна правова позиція викладена в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 27.06.2012 року у справі №К-7191/09-С.
За наведених підстав та вказаних правових норм висновки відповідача, на підставі яких прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення №0000522301 та №0000532301 від 23.09.2011 року є обґрунтованими та підтверджуються встановленими судом обставинами у справі, а позовні вимоги є безпідставними та не підлягають задоволенню.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ Тимощук О.Л.
Постанова складена в повному обсязі 20.08.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2012 |
Оприлюднено | 05.09.2012 |
Номер документу | 25782418 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні