Постанова
від 17.08.2012 по справі 2а-10103/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 серпня 2012 року 11:55 № 2а-10103/12/2670

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі головуючого судді Саніна Б.В., при секретарі судового засідання Карпенко Я.В. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомПриватного підприємства «Терра» до державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної у м. Києві державної адміністрації Демешко Вікторії Вікторівни прооскарження дій державного реєстратора щодо відмови у проведенні ліквідації підприємства

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва надійшов адміністративний позов Приватного підприємства «Терра», в якому просить суд зобов`язати Печерську районну у м. Києві державну адміністрацію в особі державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Демешко Вікторію Вікторівну провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Приватного підприємства «Терра», код ЄДРПОУ 30781469, місцезнаходження: 01103, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 24, в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.07.2012 р. було відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судове засідання з'явився представник позивача, який позовні вимоги підтримує в повному обсязі, просить позов задовольнити із підстав викладених в адміністративному позові, оскільки вважає, що відповідач порушив положення Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»(надалі -Закон №755), зокрема документи позивача, надані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації, державним реєстратором неправомірно було залишено без розгляду, адже були підстави для проведення такої реєстрації за принципом мовчазної згоди.

В судове засідання не з'явився представник відповідача, натомість від нього 08.08.2012 р. через відділ документального обігу та контролю суду надійшли заперечення на адміністративний позов, в яких просять суд у задоволенні позову відмовити повністю, зокрема, вказує, що документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Приватного підприємства «Терра»в результаті її ліквідації за рішенням засновників (учасників) були залишені без розгляду на підставі неповного пакету документів, зокрема відсутності довідки від органу державної податкової служби.

Відповідно до положень ст.4, ст.71 та ст.128 КАС України, справа розглядається в письмовому провадженні на підставі наявних в матеріалах справи документів.

Розглянувши наявні в матеріалах докази, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтується позов, оцінивши докази які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наступне.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

30.09.2005 р. засновником ПП «Терра»ОСОБА_2 було прийте рішення №2, яким припинено діяльність ПП «Терра»у зв'язку із ліквідацією з 01.10.2005 р. При цьому, було зафіксовано, що строк для прийняття претензій кредиторів становить 2 місяці з моменту опублікування інформації про ліквідацію.

14.10.2005 р. в Бюлетені державної реєстрації №34 було опубліковано інформацію про ліквідацію ПП «Терра».

03.07.2012 р. ПП «Терра»подало державному реєстратору Печерської районної у м. Києві державної адміністрації Демешко В.В. пакет документів для проведення реєстраційної дії: «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією».

В той же день, 03.07.2012 р. державним реєстратором Печерської районної у м. Києві державної адміністрації було повідомлено позивача про залишення документів, що подані для проведення державної реєстрації, без розгляду, у зв'язку з ненаданням позивачем документів у повному обсязі.

Позивач не погоджуючись з такою позицією відповідача звернувся до суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон №755.

Відповідно до ст.1 Закону №755, державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. При цьому, ч.1 ст.6 Закону №755, державний реєстратор, зокрема, проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами -підприємцями.

Юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи (ст.33 Закону №755).

Статтею 36 Закону №755 передбачено порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Частиною 1 ст.36 Закону №755 передбачено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації , передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Як вбачається з матеріалів справи, що також і не заперечується представником відповідача, ПП «Терра»звернулось до державного реєстратора відповідача з пакетом документів задля проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників (учасників). При подачі пакету документів державному реєстраторові було надано наступні документи:

ь реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації або на підставі судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством від 24.05.2012 р., за підписом Голови ліквідаційної комісії ОСОБА_2;

ь довідка №551 від 12.06.2012 р. про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування, за підписом першого заступника начальника Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі м. Києва;

ь довідку Печерської районної в м. Києві державної адміністрації від 08.05.2012 р., з інформацією щодо здавання ПП «Терра»документів з особового складу на довгострокове зберігання до архівного відділу;

ь копію довіреності.

Відповідно до ч.9 ст.36 Закону №755, державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо документи подані не у повному обсязі.

Таким чином, як вбачається з матеріалів справи, що також і підтверджується відповідачем в письмових запереченнях, документи позивача було залишено без розгляду з огляду на те, що останнім документи було подано не в повному обсязі, а саме ПП «Терра»при подачі пакету документів державному реєстраторові не було надано довідки з державної податкової інспекції про відсутність заборгованості.

В свою чергу, державним реєстром при залишенні документів позивача без розгляду не було враховано ч.4 ст.36 Закону №755, згідно якої у разі якщо після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог юридичній особі в установленому законом порядку органом державної податкової служби та/або Пенсійного фонду України не надані довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування або рішення про відмову в їх видачі, голова комісії з припинення або уповноважена ним особа не раніше ніж через десять робочих днів з дня закінчення такого строку набуває право на подання державному реєстраторові документів, передбачених ч.1-ч.3 ст.36 цього Закону, за винятком зазначених довідок, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди. За наявності підстав, визначених абзацом першим цієї частини, державний реєстратор проводить державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди, про що вносить відповідний запис до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ст.1 Закону №755, принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації - принцип, згідно з яким державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення або про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням.

Водночас, як вбачається із матеріалів справи, позивач звертався до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва із листом №10 від 03.04.2012 р. в якому просив надати довідку форми 22-ОПП за заявою за формою 8-ОПП. Однак, листом №7621/10/18-610 від 11.04.2012 р. Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва вказала про прийняття листа позивача до відома, відповідну довідку не видавали.

Крім того, суд приймає до уваги, що не спростовано відповідачем, що строк заявлення кредиторами своїх вимог до ПП «Терра»закінчився 15.12.2005 р.

Зважаючи на вищенаведене, суд дійшов висновку про неправомірне залишення відповідачем документів позивача без розгляду, адже останнім було вчинено всіх необхідних дій, що передбачені порядком державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників (учасників) в порядку мовчазної згоди.

Як наслідок, суд дійшов висновку про протиправність залишення документів позивача, надані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації.

Водночас, суд критично ставиться до посилання відповідача що проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за принципом мовчазної загоди можливо лише щодо тих суб'єктів, повідомлення про прийняття рішення щодо припинення яких публікується в спеціальному друкованому засобу масової інформації після 19.12.2011 р.

Так, позиція відповідача спростовується положеннями ст.58 Конституції України, Рішенням Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення ч.1 ст.58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) №1-рп/99 від 09.02.1999р., ст.5 Цивільного кодексу України, ст.5 КАС України.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст.71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Статтею 159 КАС України встановлено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

З огляду на вищевказане суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог. При цьому, відповідно до положень ст.94 КАС України, відшкодувати ПП «Терра»судовий збір.

Керуючись положеннями ст. 2, ст.17, ст.71, ст.86, ст.158-163, ст.167, ст.171, ст.254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги Приватного підприємства «Терра»до Печерської районної у м. Києві державної адміністрації задовольнити.

2. Визнати протиправними дії державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної у м. Києві державної адміністрації Демешко Вікторії Вікторівни щодо залишення без розгляду документів, що були подані Приватним підприємством «Терра»(код ЄДРПОУ 30781469) для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією.

3. Зобов`язати державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної у м. Києві державної адміністрації Демешко Вікторію Вікторівну провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Приватного підприємства «Терра»(код ЄДРПОУ 30781469, місцезнаходження: 01103, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 24) в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди.

4. Присудити на користь Приватного підприємства «Терра»понесені судові витрати в розмірі 32 (десять) грн. 19 коп. із видатків державного бюджету направлених на асигнування діяльності Печерської районної у м. Києві державної адміністрації.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами встановленими ст.185-187 КАС України .

Суддя Б.В. Санін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.08.2012
Оприлюднено31.08.2012
Номер документу25783416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10103/12/2670

Постанова від 17.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

Ухвала від 26.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні