Постанова
від 27.08.2012 по справі 2а-10758/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 серпня 2012 року № 2а-10758/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С. при секретарі судового засідання Іконніковій О.Ю., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Бурхливий потік» доГоловного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) провизнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправною бездіяльність Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо непогодження Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки № 88:077:048 ТОВ «Бурхливий потік»(код ЄДРПОУ 36176872), що розташована за адресою: м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Академіка Туполєва, 8 (вісім); зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести відомості Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки № 88:077:048 ТОВ «Бурхливий потік»(код ЄДРПОУ 36176872), що розташована за адресою: м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Академіка Туполєва, 8 (вісім), до автоматизованої системи АС ПК «Кадастр».

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову.

20.08.2012 в судовому засіданні за згодою представників сторін ухвалено розглядати справу в порядку письмового провадження в порядку ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ТОВ «Бурхливий потік» на підставі договору купівлі-продажу нежитлових будівель і споруд від 30.08.2010 реєстровий номер № 317, придбало у ТОВ «Інтенсивник-А»нежитлові будівлі (З, Є, І, К, М, Н, О, С, У, Ч) та споруди (Ж, Ф, Т, П, Р), що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Академіка Туполєва, будинок 8 (вісім), а відповідно до акту приймання-передачі нежитлових будівель і споруд від 30.08.2012 позивач отримав, а ТОВ «Інтенсивник-А»передав у власність, вказані нежитлові будівлі та споруди.

Вказаний договір купівлі-продажу нежитлових будівель і споруд зареєстровано у Комунальному підприємстві «Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна»10.09.2010 за реєстровим номером 6569-п (записано у реєстрову книгу за № 102п-33).

03.12.2010 позивач звернувся до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з листом-заявою № 387/1 по організації робіт по виготовленню Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), а виконання робіт просив доручити ТОВ «Геометікс-Плюс».

В подальшому, на підставі доручення першого заступника Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.12.2010 № 56086 ТОВ «Геометікс-Плюс»підготовлено Проект технічного звіту по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки № 88:077:048 ТОВ «Бурхливий потік», що розташовано за адресою: вул. Академіка Туполєва, будинок 8 (вісім), у Шевченківському районі міста Києва, який було надано відповідачу для погодження ще у 2010 році, проте станом на 06.08.2012 відповідачем вказаний технічний звіт не погоджено.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до змісту ст. 25 Закону України «Про землеустрій»документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації. Види документації із землеустрою, зокрема, технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Статтею 26 Закону України «Про землеустрій»встановлено, що розробниками документації із землеустрою є юридичні та фізичні особи, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою відповідно до закону. Подання документації із землеустрою до центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, його територіальних органів для внесення відомостей до Державного земельного кадастру від імені замовника документації здійснюється її розробником, якщо інше не встановлено договором.

За змістом ст. 55 Закону України «Про землеустрій»встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів. Встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Згідно з пп. 3.3.1 п. 3.3 Положення про земельно-кадастрову інвентаризацію земель населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах 26.08.1997 N 85 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.10.1997 за N 522/2326, роботи виробничого етапу в межах кварталу (масиву) починаються із складання списку всіх землекористувачів (власників землі). Від кожного землекористувача (власника землі) отримується інформація про фактичне користування земельною ділянкою, а також нотаріально завірені копії документів, що підтверджують право користування землею, право власності на землю. Відомості про землекористувачів (власників землі) групуються в переліку визначеного зразка. Складається акт обстеження наявності та стану межових знаків, що закріплюють межі населеного пункту.

З аналізу викладених норм видно, що відомості до бази даних вносяться на підставі матеріалів земельно-кадастрової інвентаризації земель, виконаними відповідно до вказаного Положення про земельно-кадастрову інвентаризацію земель населених пунктів, а також, зокрема, на підставі правовстановлюючих документів на земельні ділянки, цивільно-правових угод.

Як встановлено судом, та не оспорюється сторонами, позивачем укладено відповідний відплатний договір з ТОВ «Геометікс-Плюс», останнє у свою чергу передало розроблений Проект технічного звіту по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки відповідачу для погодження у 2010 році, таким чином, суд вважає доведеним той факт, що позивачем дотримано та виконано вимоги передбачені чинним законодавством, зокрема, Закону України «Про землеустрій».

Статтею ст. 194 ЗК України встановлено, що призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Відповідно до ст. 202 ЗК України державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у складі державного реєстру земель. Державний реєстр земель складається з двох частин: а) книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок; б) Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку.

Відповідно до пп. 1.2 п. 1 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 02.07.2003 N 174 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.07.2003 за N 641/7962, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, державний реєстр земель - це складова частина державного земельного кадастру, який складається з книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку і формується за допомогою АС ДЗК. Книга записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі (далі - книга реєстрації) - це документ суворого обліку, який є складовою частиною державного реєстру земель та містить відомості про зареєстровані державні акти на право власності на земельну ділянку, на право постійного користування земельною ділянкою та договори оренди (суборенди) землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок.

Згідно з пп. 6 п. 2.6 Додатку 1 Тимчасових методичних вказівок по веденню державного земельного кадастру затверджених наказом Держкомзему України від 03.09.1999 N 83 ведення Державного реєстру земель покладається на експерта з реєстрації землі районного (міського) відділу (управління) земельних ресурсів.

За змістом п.п. 2, 3 Додатку 1 Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) затвердженого Рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 N 182/342 основними завданнями Управління є, зокрема, ведення державного земельного кадастру відповідно до законодавства, моніторингу земель, здійснення землеустрою. Управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує виконання робіт з інвентаризації земель, розроблення та реалізацію плану земельно-господарського устрою території міста, виконує делеговані йому Київською міською радою та виконавчим органом Київради (Київською міською державною адміністрацією) функції замовника проектно-розвідувальних робіт, пов'язаних з проведенням земельної реформи, здійсненням землеустрою, веденням державного земельного кадастру, моніторингу земель, раціональним використанням і охороною земель, погоджує документацію із землеустрою, здійснює контроль за встановленням на місцевості меж земельних ділянок, переданих у власність або наданих у користування, організовує та координує здійснення земельно-кадастрових робіт.

З системного аналізу викладених норм видно, що ведення Державного земельного кадастру та Автоматизованої системи «Кадастр»в місті Києві покладено на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 01.04.2009 у справі № К-9546/08, К-9548/08.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідачем станом на 06.08.2012 вищенаведений технічний звіт не погоджено, суд приходить до висновку про протиправність бездіяльності Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо непогодження Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки № 88:077:048 ТОВ «Бурхливий потік» (код ЄДРПОУ 36176872), що розташована за адресою: м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Академіка Туполєва, 8 (вісім), а відтак і про необхідність зобов'язання Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести відомості Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки № 88:077:048 ТОВ «Бурхливий потік» (код ЄДРПОУ 36176872), що розташована за адресою: м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Академіка Туполєва, 8 (вісім), до автоматизованої системи АС ПК «Кадастр».

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень не надав суду жодних доказів в обґрунтування правомірності своєї бездіяльності.

Дослідивши обставини справи, проаналізувавши вищезазначені правові норми, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню повністю.

За таких умов, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України на його користь з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Бурхливий потік» (04107, м. Київ, вул. Лук'янівська, 11; код ЄДРПОУ 36176872) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), щодо непогодження Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки № 88:077:048 ТОВ «Бурхливий потік»(код ЄДРПОУ 36176872), що розташована за адресою: м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Академіка Туполєва, 8 (вісім).

3. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести відомості Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки № 88:077:048 ТОВ «Бурхливий потік» (код ЄДРПОУ 36176872), що розташована за адресою: м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Академіка Туполєва, 8 (вісім), до автоматизованої системи АС ПК «Кадастр».

4. Зобов'язати відповідний підрозділ Державної казначейської служби України стягнути судові витрати в сумі 32,19 грн. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Бурхливий потік»за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а) за рахунок бюджетних асигнувань.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

СуддяК.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.08.2012
Оприлюднено31.08.2012
Номер документу25783511
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10758/12/2670

Постанова від 27.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 09.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні