Ухвала
від 27.08.2012 по справі 20б/5014/2004/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


УХВАЛА

27.08.12 Справа № 20б/5014/2004/2012.

За заявою

боржника - Комунального підприємства «Саночистка», м. Брянка Луганської області,

про банкрутство,

суддя Т.С. Кірпа ,

представники:

від боржника :

- Ручкін-Якименко Є.А, дов. б/н від 01.08.2012, КП «Саночистка»,

- Морозов Є.О., голова ліквідаційної комісії, паспорт серії ЕМ №918906, виданий Стахановським МВ УМВС України в Луганській області 18.04.2001,

обставини справи : банкрутство згідно положень ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", від 14.05.1992. №2343-ХІІ (в редакції Закону від 30.06.1999 №784-XIV), підготовче засідання суду,

в с т а н о в и в :

За заявою боржника, Комунального підприємства «Саночистка», м. Брянка Луганської області, господарським судом Луганської області 08.08.2012 порушено провадження у справі №20б/5014/2004/2012 про його власне банкрутство відповідно до положень ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

В обґрунтування поданої заяви боржник посилається на наступне.

26.06.2009 Брянківською міською радою Луганської області було прийнято рішення №41/3 про ліквідацію Комунального підприємства «Саночистка», м. Брянка Луганської області, ідентифікаційний код 21775219.

Загальна сума кредиторської заборгованості, згідно з даними бухгалтерського обліку станом на 13.09.2011 складає 2615351,26грн.

Відповідно до проміжного ліквідаційного балансу від 13.09.2011, затвердженого рішенням Брянківської міської ради №342 від 15.11.201, залишкова балансова вартість основних засобів та малоцінних матеріалів КП «Саночистка»складає 12703,40грн., станом на 30.11.2011 все майно підприємства знаходиться в податковій заставі.

18.10.2011 ліквідаційною комісією прийнято рішення (протокол №3) про звернення до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство Комунального підприємства «Саночистка», м. Брянка Луганської області та відкриття ліквідаційної процедури.

Враховуючи зазначене, боржник просить суд відкрити ліквідаційну процедуру та визнати останнього банкрутом.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши доводи представників боржника, суд вважає заяву боржника такою, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Провадження у справах про банкрутство регулюється Законом України від 14.05.1992 №2343-ХІІ Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону від 30.06.1999 №784-ХІV), Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Закон містить спеціальні норми, які мають пріоритет у застосовуванні при розгляді справ про банкрутство щодо інших законодавчих актів України.

Відповідно до ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди вирішують господарські спори у порядку позовного провадження, передбаченого цим Кодексом.

Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ч. 1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

За ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк за явлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.

Згідно з ч. 1 ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому Законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом (частина 3 статті 110 ЦК України).

Частиною 1 статті 111 ЦК України передбачено, що ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Зі змісту частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію.

Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 Цивільного кодексу України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості , повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 ЦК України.

Проте, як вбачається із матеріалів справи, боржником не здійснена оцінка наявного майна боржника.

Зазначена правова позиція вказана і в постанові Донецького апеляційного господарського суду від 28.03.2012 у справі № 20б/5014/36/2012.

Аналогічні недоліки при проведенні ліквідації боржника за рішенням його засновників були зазначені Вищим господарським судом України у постановах від 11.08.2010 № 27/57б, від 04.10.2011 № 27/133б.

Таким чином, за станом на день розгляду справи відсутні правові підстави для подальшого руху справи № 20б/5014/2004/2012 відповідно до приписів ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Враховуючи зазначене, провадження у справі підлягає припиненню за п. 1-1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України.

Припинення провадження у даній справі не позбавляє боржника права звернутися повторно з заявою про банкрутство, з дотриманням встановлених Законом умов.

З огляду на ст. 12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", припинення провадження у справі є наслідком скасування мораторію на задоволення вимог кредиторів.

Як зазначено у п. 11 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 25.08.2011 № 01-061175/2011 статтею 7 Закону України "Про судовий збір" врегульовано загальні питання повернення сплачених сум судового збору, в тому числі визначено підстави такого повернення, яке здійснюється за ухвалою суду. Зокрема, сума судового збору підлягає поверненню у випадках, зазначених у таких нормах Господарського процесуального кодексу України: частині першій статті 80 (припинення провадження у справі).

З урахуванням викладеного, суд вважає за необхідне повернути повністю з Державного бюджету України боржнику судовий збір у сумі 4525 грн. 00 коп., сплачений боржником за квитанцією від 18.07.2012 №1215.330.2 та 985 грн. 00 коп., сплачений за квитанцією від 29.11.2011 №4275.484.1 на його розрахунковий рахунок та вилучити з матеріалів справи і видати боржнику оригінали квитанцій від 18.07.2012 №1215.330.2 на суму 4525 грн. 00 коп. та від 29.11.2011 №4275.484.1 на суму 985 грн. 00 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 1, 5, 12, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 1, 4 1 , 38, 43, п. 1-1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1. Провадження у справі № 20б/5014/2004/2012 про банкрутство Комунального підприємства «Саночистка», м. Брянка Луганської області, вул. Короленко, 18А, ідентифікаційний код 21775219, припинити.

2. Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів.

3. Повернути повністю з Державного бюджету України Комунальному підприємству «Саночистка», м. Брянка Луганської області, вул. Короленко, 18А, ідентифікаційний код 21775219, судовий збір у сумі 4525 грн. 00 коп., сплачений боржником за квитанцією від 18.07.2012 №1215.330.2 та 985 грн. 00 коп., сплачений за квитанцією від 29.11.2011 №4275.484.1 на його розрахунковий рахунок.

Підставою для повернення є зазначена ухвала, скріплена гербовою печаткою суду.

4. Вилучити з матеріалів справи і видати Комунальному підприємству «Саночистка», м. Брянка Луганської області, вул. Короленко, 18А, ідентифікаційний код 21775219, оригінали квитанцій від 18.07.2012 №1215.330.2 на суму 4525 грн. 00 коп. та від 29.11.2011 №4275.484.1 на суму 985 грн. 00 коп.

5. Ухвалу надіслати: боржнику; ВДВС Брянківського МУЮ Луганської області; Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції в Луганській області; Державному реєстратору виконавчого комітету Брянківської міської ради Луганської області; Брянківському відділенню Алчевської ОДПІ у м. Брянка Луганської області Державної податкової служби; Управлінню Державної казначейської служби України у м. Луганську.

Суддя Т.С. Кірпа

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення27.08.2012
Оприлюднено31.08.2012
Номер документу25790359
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20б/5014/2004/2012

Ухвала від 27.08.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні