Постанова
від 31.08.2012 по справі 8468/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

31 серпня 2012 р. № 2-а- 8468/12/2070 Суддя Харківського окружного адміністративного суду Волошин Д.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вільша ЛТД" про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вільша ЛТД" в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Вільша ЛТД" податковий борг в розмірі 4419,00 на користь Державного бюджету.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ "Вільша ЛТД" перебуває на податковому обліку як платник податків в Західній міжрайонній державній податковій інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби. На теперішній час за ТОВ "Вільша ЛТД" лічиться заборгованість перед бюджетом в розмірі 4419,00 грн., з яких 2379,00 грн. заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств та 2040,00 грн. заборгованість з комунального податку . Борг відповідачем сплачено не було, тому станом на день подання позовної заяви платник податків ТОВ "Вільша ЛТД" має несплачений податковий борг перед державою у розмірі 4419,00 грн.

Відповідачу було направлено, за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, ухвалу про відкриття скороченого провадження та запропоновано надати заперечення на позов. Однак, відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення вказані документи повернулися за закінченням терміну зберігання.

Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату, з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Аналізуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи в скороченому провадженні, розгляд справи не порушує прав третіх осіб, за таких умов, відповідно до вимог ч. 4 ст. 128 КАС України справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, в порядку скороченого провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

На підставі п.п. 1,2 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" від 04 грудня 1990 року №509-ХП зі змінами та доповненнями, визначено функції державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій, відповідно до яких Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби здійснює контроль за дотриманням законодавства про податки, інші платежі, забезпечує правильність обчислення та своєчасність надходження цих податків.

Як вбачається з матеріалів справи, юридична особа, Товариство з обмеженою відповідальністю "Вільша ЛТД" зареєстроване за юридичною адресою: 61064, м. Харків, вул. Пермська, б. 19, кв. 49 та перебуває на обліку як платник податків в Західній міжрайонній державній податковій інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, відповідно до довідки Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби , яка міститься в матеріалах справи.

Згідно з п.п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Внаслідок здійснення господарської діяльності відповідач має податковий борг перед бюджетом в розмірі 4419,00 грн., з яких 2379,00 грн. заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств та 2040,00 грн. заборгованість з комунального податку.

Щодо підстав виникнення податкового зобов'язання з податку на прибуток судом встановлено наступне.

Згідно Постанови КМУ від 21.09.2011 року «Про утворення територіальних органів державної податкової служби» ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова була реорганізована в Західну МДПІ Харкова Харківської області ДПС.

Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності, про що було складено акт №1529/15-01-11/21264826 від 29.06.2010 року.

В ході перевірки встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.16.4 ст.16 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств", а саме: неподання декларації з податку на прибуток з 1 півріччя 2007 р. по 1 кв. 2010 року.

Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181-111 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Закон України " Про оподаткування прибутку підприємств " втратили чинність.

Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закон України " Про оподаткування прибутку підприємств ", які були чинні на момент виникнення даних правовідносин.

Таким чином, щодо встановлених в акті порушень, суд зазначає, що відповідач, не подаючи податкові декларації відповідно порушує вимоги п.п. 4.1.4. п. 4 ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " від 21.12.2001 року № 2181-ІІІ, яким передбачено, що платник податків, зобов'язаний надавати до податкової інспекції податкові декларації, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює : а) календарному місяцю - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарного року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян) до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Таким чином у зв'язку з виявленими порушеннями начальником ДПІ у Жовтневому районі міста Харкова винесено податкове повідомлення-рішення № 0003621510/0 від 05.08.2010 року про визначення суми податкового зобов'язання по податку на прибуток у розмірі 2380,00 грн., з яких за основним платежем 00,0 грн., за штрафними(фінансовими) санкціями 2380,00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи вище зазначене податкове повідомлення-рішення було надіслано відповідачу, однак, лист яким відправлено зазначене податкове повідомлення-рішення повернуто на адресу податкової інспекції з відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Щодо підстав виникнення податкового зобов'язання з комунального податку у сумі 2379,00 грн., з урахуванням переплати у сумі 1,00 грн. судом встановлено наступне.

ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності, про що було складено акт № 1518/15-03-37/21264826 від 29.06.2010 року.

По результатах перевірки встановлено неподання податкового розрахунку по комунальному податку з 2 кварталу 2007 року по 1 квартал 2010 року, чим було порушено п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та п. 5 розділ III "Положення про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунального податку" затвердженого рішенням XIII сесії Харківської міської ради народних депутатів XXI скликання від 21.03.1996р. "Про внесення змін та доповнень до Положень про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунального податку, затвердженого рішенням виконкому Харківської міської ради народних депутатів від 08.06.1994р. №334" зі змінами доповненнями.

На підставі акту № 1518/15-03-37/21264826 від 29.06.2010 року начальником ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова винесене податкове повідомлення-рішення № 0004041530/0 від 05.08.2010 року за яким визначено суму податкового зобов'язання за платежем комунальний податок у розмірі 2040, 00 грн., у т.ч. за основним платежем -0,0 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -2040, 00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи вище зазначене податкове повідомлення-рішення було надіслано відповідачу, однак, лист яким відправлено зазначене податкове повідомлення-рішення повернуто на адресу податкової інспекції з відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Підпунктом 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що в разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Податкові повідомлення-рішення № 0003621510/0 від 05.08.2010 року, № 0004041530/0 від 05.08.2010 року були розміщені 07.09.2010 року та 06.09.2010 року відповідно, на дошці податкових оголошень в ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова, згідно актів про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень, які містяться в матеріалах справи.

У разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги у відповідності до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону.

Таким чином відповідно до ст. 6 ЗУ „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181 були винесені податкові вимоги № 1/620 від 22 вересня 2010р. та № 2/743 від 2 листопада 2010 року.

Згідно поштового повідомлення про вручення перша податкова вимога повернута на адресу податкової інспекції за закінченням терміну зберігання. Друга податкова вимога , згідно акту про неможливість вручення вимоги, повернуто на адресу податкової інспекції, у зв'язку з тим , що адресат не значиться.

Сторонами доказів щодо оскарження та скасування вказаних податкових повідомлень - рішень та податкових вимог до суду не подано.

Таким чином відповідно до звітних і облікових даних Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби відповідач має узгоджені податкові зобов'язання в розмірі 4419,00 грн., з яких 2379,00 грн. заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств та 2040,00 грн. заборгованість з комунального податку.

Судом встановлено, що всі активи платника податків знаходяться в податковій заставі, згідно запису у витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна №28625128.

Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом

Пунктом 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" від 04 грудня 1990 року №509-ХП зазначено, що до функцій Державної податкової інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції відноситься, зокрема, подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідач доказів на спростування вимог позивача суду не надав, податковий борг в сумі 4419,00 грн. не сплатив.

З огляду на викладене, суд вважає вимоги позивача про стягнення податкового боргу в сумі 4419,00 грн. з Товариства з обмеженою відповідальністю "Вільша ЛТД" на користь бюджету обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 8-14, 71, 94, 159, 160, 161, п. 4 ч. 2 ст. 162, 163, 167, 183-2, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

1.Адміністративний позов Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вільша ЛТД" про стягнення податкового боргу- задовольнити.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Вільша ЛТД" (юридична адреса: 61064, м. Харків, вул. Пермська, б. 19, кв. 49 ; код ЄДРПОУ 21264826) на користь Державного бюджету (інші відомості суду не відомі) податковий борг на загальну суму 4419.00 грн. (чотири тисячі чотириста дев'ятнадцять гривень 00 копійок).

3.Постанова суду підлягає негайному виконанню.

4.Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

5.Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

6.Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Волошин Д.А.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2012
Оприлюднено04.09.2012
Номер документу25798113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8468/12/2070

Постанова від 31.08.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 20.07.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні