Постанова
від 22.08.2012 по справі 2а-440/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

22.08.12Справа №2а-440/12/2770

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І.,

при секретарі Маненковій А.І.,

за участю: прокурора Скворцової Ганни Михайлівни (посвідчення № 746 від 19 грудня 2011 року); представника відповідача Поперечного Романа Вікторовича (довіреність № б/н від 23.08.2011 року)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Прокурора Балаклавського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, від імені та за дорученням якої діє Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі до Приватного підприємства «Євротранс»про стягнення штрафних санкцій в сумі 5 100,00 грн.,

в с т а н о в и в:

Прокурор Балаклавського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, від імені та за дорученням якої діє Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі звернувся до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Приватного підприємства «Євротранс»про стягнення штрафних санкцій в сумі 5 100,00 грн. Вказує, що Прокуратурою Балаклавського району м. Севастополя встановлено, що транспортними засобами марки БАЗ А-079.14 державні номери: СН 1063 АА; СН 1064 АА, які згідно свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів належать ПП «Євротранс», надаються послуги з регулярних перевезень пасажирів за маршрутом (пл. Ушакова - с. Кача) без оформлення документів, перелік яких визначено ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: схеми маршруту, розкладу руху, таблиці вартості проїзду. Порушення Закону України «Про автомобільний транспорт»зафіксовано в актах перевірки транспортного законодавства № 056177 від 12.01.2012 року; № 056182 від 10.01.2012 року; № 056196 від 10.01.2012 року. Начальником Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі, на підставі зазначених актів перевірок прийнято постанови про застосування фінансових санкцій до ПП «Євротранс»№№ 123838 від 24.01.2012 року; 123839 від 24.01.2012 року; 123840 від 24.01.2012 року. За вказані порушення до приватного підприємства «Євротранс»застосовано фінансові санкції у загальному розмірі 5100 грн.

Просить стягнути з відповідача штрафні санкції в сумі 5 100,00 грн.

Ухвалою від 23 лютого 2012 року відкрито провадження по адміністративній справі. Ухвалою від 23 лютого 2012 року закінчено підготовче провадження по справі та призначено до судового розгляду. Ухвалою від 29 березня 2012 року провадження по справі було зупинено до розгляду справи по суті та набрання законної сили рішенням по адміністративній справі № 2а-344/12/2770 за позовом Приватного підприємства «Євротранс»до Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі про визнання дій протиправними та скасування постанов. Ухвалою від 10 серпня 2012 року провадження у справі було поновлено та справу призначено до судового розгляду.

06 березня 2012 року Прокуратурою Балаклавського району м. Севастополя через канцелярію Окружного адміністративного суду м. Севастополя було надано уточнення до позовної заяви (а.с.39-44).

У судовому засіданні представник прокуратури уточнені позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просить задовольнити. Вказує, що Прокуратурою Балаклавського району м. Севастополя встановлено, що транспортними засобами марки БАЗ А-079.14 державні номери: СН 1063 АА; СН 1064 АА, які згідно свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів належать ПП «Євротранс», надаються послуги з регулярних перевезень пасажирів за маршрутом (пл. Ушакова - с. Кача) без оформлення документів, перелік яких визначено ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: схеми маршруту, розкладу руху, таблиці вартості проїзду. Порушення Закону України «Про автомобільний транспорт»зафіксовано в актах перевірки транспортного законодавства № 056177 від 12.01.2012 року; № 056182 від 10.01.2012 року; № 056196 від 10.01.2012 року. Начальником Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі, на підставі зазначених актів перевірок прийнято постанови про застосування фінансових санкцій до ПП «Євротранс»№№ 123838 від 24.01.2012 року; 123839 від 24.01.2012 року; 123840 від 24.01.2012 року. За вказані порушення до приватного підприємства «Євротранс»застосовано фінансові санкції у загальному розмірі 5100 грн. Проте, на час розгляду справи відповідачем вказані фінансові санкції не сплачені.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечує повністю, просить відмовити. Проте, відзив на позовну заяву не надав. Вважає, що оскаржувані постанови прийнято відносно до юридичної особи «Евротранс», тому вони не є правомірними.

Відповідно до пункту п'ятого частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України. Згідно зі ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам. Тому, з огляду на вказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників прокуратури та відповідача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено наступне: Статтею 121 Конституції України на прокуратуру покладається представництво інтересів громадян і держави в судах у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», представництво прокуратурою інтересів держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, визначених законом.

Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами та заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави.

Рішенням Конституційного суду України № 3-рп/99 від 08.04.1999 р. визначено, що державні інтереси закріплені як Конституцією України, так і нормами інших правових актів, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає, у чому саме проявилося порушення матеріальних чи інших інтересів держави, обґрунтовує в позовній заяві необхідність їх захисту і визначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції в спірних відносинах.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про автомобільний транспорт»від 05.04.2001 року № 2344-III (далі -Закон № 2344) цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Загальне державне регулювання діяльності автомобільного транспорту, згідно зі статтею 6 Закону № 2344, здійснює Кабінет Міністрів України відповідно до своїх повноважень. Центральний орган виконавчої влади з питань автомобільного транспорту забезпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті через урядові органи державного управління на автомобільному транспорті, службу міжнародних автомобільних перевезень та місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування. У складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонує Урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті. Державний контроль за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства про автомобільний транспорт здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових і рейдових перевірок.

Згідно з ч. 1 ст. 30 Закону № 2344 автомобільний перевізник, який здійснює перевезення пасажирів на договірних умовах, зобов'язаний: забезпечувати дотримання персоналом вимог законодавства про автомобільний транспорт; забезпечувати перед початком пасажирського міжнародного автомобільного перевезення перевірку наявності у пасажирів документів, необхідних для в'їзду до держави прямування, держав за маршрутом слідування, та відмовляти у міжнародному перевезенні пасажирам, які не пред'явили необхідні документи; забезпечувати контроль технічного та санітарного стану автобусів чи таксі перед початком роботи; забезпечувати проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичного огляду водіїв транспортних засобів; забезпечувати водіїв необхідною документацією; утримувати транспортні засоби в належному технічному та санітарному стані, забезпечувати їх своєчасне подання для посадки пасажирів та відправлення; забезпечувати проїзд пасажирів до зупинки чи місця призначення за маршрутом без додаткових витрат у разі припинення поїздки через технічну несправність транспортного засобу.

Відповідно до статті 34 Закону № 2344 автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; .

Статтею 39 Закону № 2344 передбачено, що автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Документами для регулярних спеціальних пасажирських перевезень є: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.

Відповідно до ст. 60 Закону № 2344 за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

10.01.2012 посадовими особами Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в місті Севастополі проведено перевірку транспортного засобу відповідача марки БАЗ А-079.14 з державним номером СН 1063 АА, пл. Ушакова, 1 у місті Севастополі. За результатами якої складений акт № 056196 від 10.01.2012 року (а.с.10). Перевірка була проведена з питань додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Перевіркою було встановлено, що відповідачем здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме, без схеми маршруту, розкладу руху. Згідно запису в акті перевірки водій транспортного засобу від пояснень та підпису Акту перевірки відмовився (а.с.10).

На підставі акту перевірки № 056196 від 10.01.2012 року позивачем стосовно відповідача прийнято постанову від 24.01.2012 року № 123838 про застосування фінансових санкцій відповідно до абзацу 1 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»у розмірі 1 700,00 грн. (а.с.8).

10.01.2012 посадовими особами Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в місті Севастополі проведено перевірку транспортного засобу відповідача марки БАЗ А-079.14 з державним номером СН 1064 АА, пл. Ушакова, 1 у місті Севастополі. За результатами якої складений акт № 056182 від 10.01.2012 року (а.с.12). Перевірка була проведена з питань додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Перевіркою було встановлено, що відповідачем здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме, без схеми маршруту, розкладу руху. Згідно запису в акті перевірки водій транспортного засобу від пояснень та підпису Акту перевірки відмовився (а.с.12).

На підставі акту перевірки № 056182 від 10.01.2012 року позивачем стосовно відповідача прийнято постанову від 24.01.2012 року № 123839 про застосування фінансових санкцій відповідно до абзацу 1 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»у розмірі 1 700,00 грн. (а.с.11).

12.01.2012 посадовими особами Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в місті Севастополі проведено перевірку транспортного засобу відповідача марки БАЗ А-079.14 з державним номером СН 1063 АА, пл. Ушакова, 1 у місті Севастополі. За результатами якої складений акт № 056177 від 10.01.2012 року (а.с.15). Перевірка була проведена з питань додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Перевіркою було встановлено, що відповідачем здійснюється надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме, без схеми маршруту, розкладу руху. Згідно запису в акті перевірки водій транспортного засобу від пояснень та підпису Акту перевірки відмовився (а.с.15).

На підставі акту перевірки № 056177 від 12.01.2012 року позивачем стосовно відповідача прийнято постанову від 24.01.2012 року № 1238408 про застосування фінансових санкцій відповідно до абзацу 1 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»у розмірі 1 700,00 грн. (а.с.13).

Приватним підприємством «Євротранс»були здійснені заходи щодо оскарження у судовому порядку вказаних постанов.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 19.04.2012 року у справі № 2а-344/12/2770 позовну заяву Приватного підприємства «Євротранс»до Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту і зв`язку України в особі ТУ Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі про визнання дій протиправними та скасування постанов - залишено без розгляду. Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 01 серпня 2012 року у справі № 2а-344/12/2770 апеляційну скаргу Приватного підприємства «Євротранс»на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 19.04.2012 року -залишено без задоволення; ухвалу Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 19.04.2012 року -залишено без змін.

На час розгляду справи у суді заборгованість зі сплати фінансових санкцій відповідачем не погашена. Відповідно до заперечень відповідача, суд зазначає наступне. Постанови про застосування фінансових санкцій (а.с.8, 11, 13) прийнято на підставі актів перевірок (а.с.10, 12, 15) з вказанням найменування юридичної особи «Євротранс»відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Юридична адреса співпадає та відповідає ліцензійної картки. Вимоги щодо оскарження вказаних постанов були розглянуті у судовому порядку, протиправними їх визнано не було.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги прокурора щодо стягнення заборгованості зі сплати фінансових санкцій у розмірі 5 100,00 грн. з Приватного підприємства «Євротранс»обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Постанова складена та підписана 27 серпня 2012 року.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України №2747-ІV від 06.07.2005 року, суд

п о с т а н о в и в:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Євротранс»(99002, м. Севастополь, вул. П'янзіна, 38, код ЄДРПОУ 32784739, відомості про поточні рахунки в установах банку в матеріалах справи відсутні) у дохід державного бюджету Нахімовського району м. Севастополя (р/р 31119106700008, МФО 824509, код ЄДРПОУ 24035606) штрафні санкції в сумі 5 100,00 грн. (п'ять тисяч сто грн. 00 коп.), стягувач - Головна державна інспекція на автомобільному транспорті, від імені та за дорученням якої діє територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі (99003, м. Севастополь, вул. Харківська, 3).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк, з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.І. Майсак

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення22.08.2012
Оприлюднено04.09.2012
Номер документу25798274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-440/12/2770

Постанова від 22.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

Ухвала від 29.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні