ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2012 р. Справа № 2а/0470/5882/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Рябчук О.С.
при секретарі Грушко Н.В.
за участю:
представника позивача Скрипаль О.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держнергонагляд у Дніпровському регіоні»до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку № 52 про стягнення штрафу у розмірі 170, 00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
29 травня 2012 року Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держнергонагляд у Дніпровському регіоні» (далі - позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку № 52 про стягнення штрафу до Державного бюджету України у розмірі 170, 00 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд позов задовольнити в повному обсязі. В обґрунтування заявлених вимог зазначила, що на підставі акту обстеження від 20.05.2011 року, в якому зафіксовано факти порушення відповідачем законодавства про електроенергетику, позивачем видано припис № 01/12-76-60 від 20.05.2011 року із зазначенням обов'язкових для виконання заходів та строків їх виконання. При перевірці виконання Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку № 52 вимог припису від 20.05.2011 року, посадовими особами Нікопольського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Дніпропетровській області встановлено факт невиконання вимог припису, про що складено акт перевірки № 01/12-76-07 від 20.10.2011 року. У відповідності до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», у зв'язку з ухиленням відповідача від виконання припису № 01/12-76-60 від 20.05.2011 року, позивачем винесено постанову про накладення на відповідача штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 170, 00 грн. На теперішній час штраф відповідачем не сплачений.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, заперечень на позов не надав, про дату, час та місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд приходить до наступного висновку.
20 травня 2011 року державним інспектором Нікопольського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області видано припис № 01/12-76-60 із зазначенням заходів щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства. Припис № 01/12-76-60 від 20.05.2011 року отриманий керівником Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку № 52, що підтверджується відміткою на приписі (а.с. 21).
20 жовтня 2011 року державним інспектором Нікопольського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області проведено перевірку виконання припису № 01/12-76-60 від 20.05.2011 року. За результатами перевірки складено Акт перевірки (Протокол) № 01/12-76-07, яким зафіксовано не виконання відповідачем пунктів 1, 3, 4, 5, 7 припису № 01/12-76-60 від 20.05.2011 року. (а.с. 22).
На підставі Акту перевірки № 01/12-76-07 державним інспектором Нікопольського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області винесено постанову № 01/12-76-07/113 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику. Постановою № 01/12-76-07/113 накладено на Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку № 52 штраф у розмірі 170 грн. (а.с. 23).
Постанова № 01/12-76-07/113 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику направлена відповідачу поштою, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. (а.с. 25).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 р. № 575-97/ВР, державний нагляд в електроенергетиці здійснює, зокрема, Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Статуту (в новій редакції), затвердженого Наказом Міністерства палива та енергетики України від 13.10.2009 р. № 527, Державне підприємство "Національна енергетична компанія «Укренерго» засноване на державній власності, та підпорядковується Міністерству палива та енергетики України відповідно до Указу Президента України від 14.04.2000 р. № 598/2000 «Про Міністерство палива та енергетики України».
У відповідності до п.п. 1.1. п. 1 Положення про Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», позивач є відокремленим підрозділом державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».
Згідно п. 1.3 Положення про Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Дніпропетровській області, затвердженого директором Головдерженергонагляду - головним державним інспектором України з енергетичного нагляду 03.03.2009 р., інспекція є структурним підрозділом відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Дніпропетровському регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», та не є юридичною особою.
У відповідності до пп. 2.1.1. п.2.1 розділу 2 Положення про Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області, основним завданням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області є здійснення допоміжних заходів із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України відповідно до законодавства, контроль за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання енергії .
Підпунктом 3.2.2 п. 3.2 розділу 3 Положення про Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області, передбачено, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області має право здійснювати в установленому порядку обстеження (перевірку), огляд, інспектування електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики, та суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії, а також складати за їх результатами відповідні акти.
Відповідно до абз. 4. 5 п. 13 Положення про державний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 (у редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2006 року № 131), головний державний інспектор України з енергетичного нагляду, його заступники, старші державні інспектори з енергетичного нагляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право: видавати в межах своєї компетенції суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених Держенергонаглядом порушень нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері електроенергетики та теплопостачання і здійснювати контроль за їх виконанням, вимагати в межах своєї компетенції від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії вжиття заходів для усунення виявлених Держенергонаглядом порушень.
Пунктом 11 зазначеного Положення передбачено право Держенергонагляду застосовувати до суб'єктів господарської діяльності штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.
Згідно ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Санкції, передбачені частиною третьою статті 27 Закону України «Про електроенергетику», застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, встановлено, що штрафи за порушення законодавства про електроенергетику накладаються на суб'єктів господарської діяльності за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій; рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарської діяльності, складеного посадовими особами Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії; рішення про накладення штрафу оформляється постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», суми штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Відповідно до пункту 10 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929, штраф повинен бути сплачений протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення.
Згідно п. 4 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивачем вжиті всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення з відповідача штрафу, тому позовні вимоги Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держнергонагляд у Дніпровському регіоні» до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку № 52 про стягнення штрафу до Державного бюджету України у розмірі 170, 00 грн. є обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 9, 11, 17, 69-72, 86, 94, 128, 158-163, 167, 186 Кодексу адмінінстративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держнергонагляд у Дніпровському регіоні» до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку № 52 про стягнення штрафу у розмірі 170, 00 грн. - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку № 52 (53211, Дніпропетровська обл.., м. Нікополь, вул. Шевченка, 75, п/р № 260040000830 в АКБ «Укрсоцбанк», МФО 300023, ЄДРПОУ 23067515) до Державного бюджету України (п/р № 31113106700029 у банку ГУДКСУ у Дніпропетровській області, ЄДРПОУ 38033121, МФО 805012, одержувач - Державний бюджет м. Нікополь Дніпропетровської області за кодом бюджетної класифікації 21081100) штраф у розмірі 170, 00 грн. (сто сімдесят гривень 00 копійок).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 27.08.2012 року.
Суддя О.С. Рябчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2012 |
Оприлюднено | 04.09.2012 |
Номер документу | 25821379 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні