Постанова
від 30.07.2012 по справі 2а-1556/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" липня 2012 р. cправа № 2a-1556/12/0970

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Чуприна О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали адміністративної справи за позовом Долинського міжрайонного прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Долинської об'єднаної Державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби до приватного підприємства "Стрийська торгова компанія" про стягнення фінансових санкцій в сумі 12 542,00 грн., -

В С Т А Н О В И В:

08.06.2012 року Долинський міжрайонний прокурор Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Долинської об'єднаної Державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби звернувся в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства "Стрийська торгова компанія" про стягнення фінансових санкцій в сумі 12 542,00 грн.

Заявлені позовні вимоги мотивовані тим, що 12.04.2011 року працівниками Стрийської об'єднаної Державної податкової інспекції Львівської області у господарській одиниці відповідача у м. Стрий в будинку №2 по вул. Коперніка виявлені порушення вимог положень пунктів 12 і 9 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме: не ведення у встановленому порядку обліку товарних запасів на складах та за місцем їх реалізації в частині необлікування товару згідно накладних на загальну суму 6 101,00 грн., а також не забезпечено зберігання в книгах обліку розрахункових операцій фіскального звітного чека №1585 від 14.10.2010 року. Виявлені порушення зафіксовані в акті за №610/09/05/23/36322658 від 12.04.2011 року. За наслідками розгляду вказаного акту, 27.04.2011 року позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення за №0000362330 про застосування фінансових санкцій в розмірі 12 542,00 грн. за вчинені правопорушення. У передбачений статтею 56 Податкового кодексу України вказане рішення не було оскаржене, та у визначений пунктом 57.2 статті 57 коментованого Кодексу строк сума застосованих фінансових санкцій в розмірі 12 542,00 грн. відповідачем добровільно не сплачена.

11.06.2012 року судом відповідно до пункту 4 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову.

14.06.2012 року відповідач, юридична адреса якого згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців значиться : площа Івана-Франка, 8, м. Болехів Івано-Франківської області, а фактична : вул. 24 серпня 7/2, м. Болехів Івано-Франківської області, отримав копію ухвали суду про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі за двома адресами (а.с. 22-23).

З огляду на вказане відповідача належним чином повідомлено про відкриття судом скороченого провадження у справі за позовом Долинського міжрайонного прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Долинської об'єднаної Державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби до приватного підприємства "Стрийська торгова компанія" про стягнення фінансових санкцій в сумі 12 542,00 грн., а також про можливість подання заперечення проти адміністративного позову.

Заперечення проти адміністративного позову, у відповідності до вимог частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження у справі, відповідач до суду не подав.

Згідно із пунктом 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Враховуючи, що до суду не було подано заперечення відповідача проти заявленого позову та те, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача, поданий Долинським міжрайонним прокурором Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Долинської об'єднаної Державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби адміністративний позов до приватного підприємства "Стрийська торгова компанія" про стягнення фінансових санкцій в сумі 12 542,00 грн., підлягає розгляду в строк визначений пунктом 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суд, розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України -без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі -прийшов до висновку, що позов слід задовольнити в повному обсязі з наступних підстав.

На підставі матеріалів справи судом встановлено, що 12.04.2011 року посадовими особами Стрийської об'єднаної Державної податкової інспекції Львівської області проведено перевірку щодо дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій та порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, здійснення продажу товарів, які необліковані у встановленому порядку господарської одиниці приватного підприємства "Стрийська торгова компанія", що знаходиться за адресою вул. Коперніка, 2, м. Стрий Львівської області.

За наслідками проведеної перевірки, 12.04.2011 року, Стрийською об'єднаною Державною податковою інспекцією Львівської області складено акт за №610/09/05/23/36322658, яким встановлено порушення відповідачем вимог пунктів 12 і 9 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (а.с. 8-9).

За наслідками розгляду вказаного акту позивачем до відповідача рішеннями про застосування штрафних (фінансових) санкцій за №0000362330 від 27.04.2011 року застосовано штрафні санкції в загальному розмірі 12 542,00 грн. Вказані штрафні (фінансові) санкції відповідачем не сплачено і на момент розгляду справи заборгованість по їх сплаті становить 12 542,00 грн. (а.с. 6, 7).

Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Як вбачається з акту перевірки, працівниками відповідача не ведеться у встановленому порядку обліку товарних запасів на складах та за місцем їх реалізації в частині необлікування товару згідно накладних на загальну суму 6 101,00 грн. (а.с. 9).

Відповідно до приписів пункту 12 частини 1 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, серед іншого, вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Статтею 20 коментованого Закону визначено, що до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Із урахуванням викладеного позивачем розраховано розмір штрафної санкції 6 101,00 грн. * 2 = 12 202,00 грн. (а.с. 7).

Крім того, судом встановлено, що відповідальними особами відповідача не забезпечено зберігання в книгах обліку розрахункових операцій фіскального звітного чека №1585 від 14.10.2010 року.

У відповідності до вимог пункту 2 статті 2 вказаного Закону реєстратор розрахункових операцій -пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Статтею 1 цього ж Закону встановлено, що фіскальний звітний чек -документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час друкування якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься до фіскальної пам'яті.

За змістом пункту 9 статті 3 даного Закону суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

У відповідності до частини 1 статті 8 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок, встановлюються Державною податковою адміністрацією України.

Оскільки, відповідачем не забезпечено зберігання в книгах обліку розрахункових операцій фіскального звітного чека №1585 від 14.10.2010 року, суд приходить до висновку, що позивачем порушено пункт 9 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Згідно вимог пункту 4 статті 17 коментованого Закону за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання (17,00 грн. * 20 = 340,00 грн.).

З огляду на вказане, суд приходить до висновку, що позивачем правомірно рішенням за №0000362330 від 27.04.2011 року застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 12 542,00 грн. (а.с. 7).

Як встановлено в судовому засіданні та вбачається з матеріалів справи, вищевказане податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 03.06.2011 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на корінці податкового повідомлення-рішення, копія якого міститься в матеріалах справи (а.с. 6).

Оскільки відповідачем дане податкове повідомлення-рішення не оскаржував, суд приходить до висновку, що застосовані до відповідача штрафні (фінансові) санкції за необлікування товару згідно накладних в сумі 12 542,00 грн., та за не забезпечення зберігання в книгах обліку розрахункових операцій фіскального звітного чека в сумі 340,00 грн., є узгодженими.

Відповідно статті 25 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Відповідач заборгованість по сплаті штрафних (фінансових) санкцій не сплатив і на момент розгляду справи розмір штрафних санкцій становить 12 542,00 грн., які підлягають стягненню з відповідача в дохід бюджету.

За змістом вимог пункту 11 частини 1 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції вправі подавати до судів позови про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з приватного підприємства "Стрийська торгова компанія" заборгованості по сплаті штрафних (фінансових) санкцій в сумі 12 542,00 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

Враховуючи вищевикладене, на підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 160, 163 та 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства "Стрийська торгова компанія" (ідентифікаційний код 36322658, площа Івана Франка, 8, м. Болехів, Долинський район, Івано-Франківська область, 77202) в дохід бюджету штрафні (фінансові) санкції в сумі 12 542 (дванадцять тисяч п'ятсот сорок дві) гривень 00 копійок.

Постанову суду у відповідності до вимог частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України звернути до негайного виконання.

Відповідно до частини 9 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарження не підлягає.

Суддя Чуприна О.В.

Постанова складена 30.07.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2012
Оприлюднено04.09.2012
Номер документу25821517
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1556/12/0970

Постанова від 30.07.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні