ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" серпня 2012 р. Справа № 2а-2375/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Григорука О.Б.
при секретарі Мельничуку Є.С.
за участю: представників позивача - Кисляк О.М., Меланюк І.Ю., відповідача - Ціховської Г.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом:
Комунального підприємства «Аптека № 55»
до відповідача: Державного реєстратора Надвірнянської районної державної адміністрації
про припинення юридичної особи,-
ВСТАНОВИВ:
Комунальне підприємство «Аптека №55» звернулось до суду із адміністративним позовом до Державного реєстратора Надвірнянської районної державної адміністрації про припинення юридичної особи.
В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Суду пояснили, що державним реєстратором Надвірнянської районної державної адміністрації не вчинено дії щодо припинення КП «Аптека №55», при цьому засновник юридичної особи - Івано-Франківська обласна рада також відмовилась приймати рішення про припинення юридичної особи. Створене на базі майна КП «Аптека №55» - ТОВ «Аптека №55» припинити діяльність юридичної особи КП «Аптека №55» не має юридичного права. В зв'язку з цим, як зазначила директор КП «Аптека №55», вона змушена звернутись до суду та просить припинити юридичну особу Комунальне підприємство «Аптека №55».
Відповідач щодо задоволення адміністративного позову заперечила та пояснила, що згідно ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати державному реєстратору оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників, тобто Івано-Франківської обласної ради, щодо припинення юридичної особи, якого в директора комунального підприємства немає. Крім цього, зазначила, що позивачем до органу державної реєстрації не подавалася заява установленої форми про вчинення реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи, також реєстратору не подані документи, які необхідні для вчинення такої дії. Просила в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Розглянувши заявлений адміністративний позов, заслухавши пояснення представників позивача, відповідача, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, судом встановлено наступне.
Комунальне підприємство «Аптека №55» (код юридичної особи 32647606) зареєстроване Надвірнянською районною державною адміністрацією 03 листопада 2003 року.
У відповідності до п. 1.1 статуту «Аптека №55» є закладом охорони здоров'я з медикаментозного забезпечення населення, лікувально-профілактичних і інших установ, заснована на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області і перебуває в підпорядкуванні управління охорони здоров'я обласної державної адміністрації, яка є органом управління майном.
Згідно п. 8.1 статуту ліквідація та реорганізація (злиття, поділ, виділення, перетворення) КП «Аптека №55» здійснюється за рішенням органу управління майном або господарського суду у відповідності до чинного законодавства.
Відповідно до вимог пункту 1 частини 1 статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Згідно частин 1, 2 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа, після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
- свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;
- оригінал установчих документів;
- акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який затверджено рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ними органу;
- довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах);
- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості;
- довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості;
- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
У випадках, що встановлені законом, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається висновок аудитора щодо достовірності та повноти ліквідаційного балансу.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, Опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії 29.01.2010 року Комунальне підприємство «Аптека №55» звернулась до державного реєстратора для проведення реєстраційної дії «Включення відомостей про юридичну особу» з метою отримання свідоцтва про державну реєстрацію та подано до органу реєстрації наступні документи: реєстраційна картка про включення відомостей про юридичну особу та свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
За результатами вчиненої реєстраційної дії 01.02.2010 року уповноваженою особою КП «Аптека №55» було отримано Свідоцтво про державну реєстрацію.
Будь-яких доказів звернення КП «Аптека №55» із заявою та необхідними документами для здійснення реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи суду не надано.
Таким чином, враховуючи, що у відповідача були відсутні підстави для вчинення реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи КП «Аптека №55» суд не вбачає протиправності в діях державного реєстратора Надвірнянської районної державної адміністрації, а позовні вимоги зверненні до відповідача є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Щодо посилання позивача на те, що засновник КП «Аптека №55» Івано-Франківської обласної ради відмовилась приймати рішення про ліквідацію позивача, слід вказати, що у відповідності до вимог пункту 1 частини 1 статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами. Таким чином, для проведення реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, наявність такого рішення є необхідною передумовою.
Крім цього, ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлені підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема підставами є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням. Однак, представниками позивача не доведено наявність жодної з підстав визначених ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрації юридичних особі та фізичних осіб - підприємців».
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги безпідставними та такими, що задоволенню не підлягають.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: Григорук О.Б.
Постанова складена в повному обсязі 27.08.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2012 |
Оприлюднено | 04.09.2012 |
Номер документу | 25821593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні