Постанова
від 10.11.2011 по справі 2-а/1970/2905/11
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/1970/2905/11

"10" листопада 2011 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

судді Баранюка А.З.

при секретарі судового засідання Дудар М.В.

за участю: представника позивача -Чайнюк О.В.

представника відповідача -не з'явився.

представника третьої особи -не з'явився.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроскло», третьої особи Відділу державних реєстраторів Тернопільської міської ради про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроскло», третя особа Відділ державних реєстраторів Тернопільської міської ради про припинення юридичної особи, у зв'язку із внесенням до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

В судовому процесі представник позивача позовні вимоги підтримала, просила їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Відповідач в судове засідання свого представника не направив, хоча про розгляд справи повідомлявся за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців як місце його реєстрації.

Третя особа подала до суду клопотання про розгляд справи без участі їх представника, у вирішенні судової справи покладаються на розсуд суду.

Згідно з частиною 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Це узгоджується із положенням статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відповідно до якого якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Таким чином, є підстави вважати, що відповідач повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи належним чином. Отже, суд приходить до висновку, що спір підлягає вирішенню на підставі наявних в матеріалах справи письмових доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, суд доходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпроскло»(ідентифікаційний код 32130415) зареєстроване 01.04.2005 року Виконавчим комітетом Дніпродзержинської міської ради.

20.06.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис № 9 про зміну місцезнаходження юридичної особи, а саме: 46003, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. За Рудкою, 35

13.07.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис № 11 про взяття на облік у виконавчому комітеті Тернопільської міської ради.

29.08.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис № 12 про відсутність юридичної особи за вказаною адресою.

Відповідно до п. 1.2. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року № 979 (далі -Порядок № 979) ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення органами державної податкової служби контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Згідно із п. 1.3 Порядку № 979 взяттю на облік або реєстрації в органах державної податкової служби підлягають усі платники податків.

Пункт 1.4 Порядку № 979 передбачає, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів.

Відповідно до п. 3.10 Порядку № 979 після взяття платника податків на облік за основним місцем обліку орган державної податкової служби формує довідку про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП. Така довідка надсилається платнику податків наступного робочого дня з дня взяття на облік.

Абзацом 2 п. 3.11 Порядку № 979 передбачено, що довідка про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП є єдиним документом, який підтверджує взяття платника податків на облік в органі державної податкової служби.

Відповідач не звернувся до органу державної податкової служби за новим місцем знаходження та не отримав довідку про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП.

Відповідно до проведеної перевірки місця знаходження платника податків встановлено відсутність відповідача за адресою м. Тернопіль, вул. За Рудкою, 35, що підтверджується Актом Головного відділу податкової міліції Тернопільської ОДПІ від 05.08.2011 року № 3289/26-03.

Згідно ст. 93 ЦК України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Як вбачається з довідки ТзОВ «Міське бюро технічної інвентаризації»від 09.08.2011 року № 6287/072, інших матеріалів справи та пояснень представника позивача приміщення за адресою м. Тернопіль, вул. За Рудкою, 35 відповідачу не належить і договорів на його використання з власником, іншими особами ним не укладалося, керівництво Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроскло»власнику нерухомого майна за вказаною адресою невідоме.

Відповідно до п. 3.5 (чинного на момент зміни відповідачем місця знаходження) Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 р. № 80 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 17 листопада 1998 р. № 552) (далі -Порядок № 80) місцем обліку платників податків є відповідний орган державної податкової служби за зареєстрованим місцезнаходженням юридичної особи, якщо інше не передбачене цим Порядком.

Пункт 4.18 Порядку № 80 передбачає, що довідка про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП є єдиним документом, який підтверджує взяття платника податків на облік в органі державної податкової служби.

Згідно із п. 8.8.6. Порядку № 80 протягом п'яти робочих днів після надходження облікової справи та документів згідно з підпунктом 8.8.5 цього пункту орган державної податкової служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік, про що вносить відповідні зміни до облікової справи, Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб.

Відповідно до частини 1 статті 59 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-ІV припинення діяльності суб'єкта господарювання, у випадках передбачених цим Кодексом, здійснюється за рішенням суду, а відповідно до частини 6 цієї статті суб'єкт господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.

Статтею 247 Господарського кодексу України встановлено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ, пп. 20.1.12, п. 20.1, ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Таким чином, заявлена позивачем вимога про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроскло»відповідає повноваженням органу державної податкової служби для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством, відповідно до частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців».

За таких обставин, заявлена податковим органом позовна вимога про припинення юридичної особи -відповідача є законною та обґрунтованою, у зв'язку з чим підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158-162, 167 КАС України, ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпроскло», ідентифікаційний код 32130415.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня постановлення постанови апеляційної скарги у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

В повному обсязі постанова виготовлена і підписана 14 листопада 2011 року.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2011
Оприлюднено04.09.2012
Номер документу25822063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/2905/11

Постанова від 10.11.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні