Постанова
від 21.11.2011 по справі 2-а/1970/3345/11
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/1970/3345/11

"21" листопада 2011 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

судді Баранюка А.З.

при секретарі судового засідання Дудар М.В.

за участю:

представника позивача -Задорожного І.М.

представника відповідача - не з'явився.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу

за адміністративним позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції

до підприємства об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) підприємства «Оберіг»Тернопільської громадської організації «Центр реабілітації інвалідів і підтримки інвалідного руху»

про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція, надалі позивач, звернулася до суду з адміністративним позовом до підприємства об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) підприємства «Оберіг» Тернопільської громадської організації «Центр реабілітації інвалідів і підтримки інвалідного руху», надалі відповідач, про стягнення заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 25459,04 грн.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві, просив позов задовольнити. В обґрунтування заявлених вимог посилається на те, що відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгоджені суми податкового зобов'язання, внаслідок чого в нього виникла заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 25459,04 грн., в тому числі заборгованість зі сплати податку на прибуток підприємств в сумі 1619,06 грн. та податку на додану вартість в сумі 23839,98 грн.

Відповідач в судове засідання не з'явився та заперечень на адміністративний позов не подав, хоча про день, час та місце судового засідання повідомлявся судом належним чином у відповідності до вимог ст.ст. 33, 35 КАС України.

Суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, а тому можливо розглянути справу без участі відповідача відповідно до положень ст. 128 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Підприємство об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) підприємства «Оберіг»Тернопільської громадської організації «Центр реабілітації інвалідів і підтримки інвалідного руху»зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності 27.02.1997 року, ідентифікаційний код 34905694 та перебуває на обліку в Тернопільській об'єднаній державній податковій інспекції як платник податків з 05.03.1997 року і відповідно до ст. 67 Конституції України, пп. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України на нього покладений обов'язок сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених законодавством.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який був чинним станом на момент виникнення податкового боргу та втратив чинність з 01.01.2011 у зв'язку із набранням чинності Податковим кодексом України, відповідач є платником податків та зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п. 1.2) частини першої ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до п.п. 4.1.1. п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом «г»підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до абзацу першого п. 5.1. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Згідно з абз. 1.3) частини першої ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначенні Законом визначається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданих ним податкових деклараціях, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Крім цього, згідно з положенням п. 14.1.175. ч. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання визнається податковим боргом.

Відповідно до довідки № 1217 від 13.10.2011 року Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції про наявність податкового боргу заборгованість підприємства об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) підприємства «Оберіг»Тернопільської громадської організації «Центр реабілітації інвалідів і підтримки інвалідного руху»зі сплати податку на прибуток підприємств становить 1619,06 грн., з них 1408,23 грн. податкових зобов'язань, 170,00 грн. штрафних санкцій, 40,83 гр. пені та зі сплати податку на додану вартість становить 23839,98 грн., з них 10352,00 грн. податкових зобов'язань, 2890,00 грн. штрафних санкцій, 10597,98 грн. пені.

Судом встановлено, що відповідачем до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції подані декларації з податку на прибуток підприємства № 689075 від 09.02.2010 року, у якій самостійно визначена сума податку на прибуток становить 1406,00 грн. та № 289771 від 06.08.2010 року, у якій самостійно визначена сума податку на прибуток становить 419,00 грн.

З матеріалів справи також вбачається, що Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією була здійснена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено акт від 14.06.2010 року № 6034/15-01/34905694, яким встановлено, що відповідачем порушено абз. «б»п.п. 4.1.4. п. 14.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме не подано податкову звітність з податку на прибуток.

На підставі вищевказаного акту винесене податкове повідомлення-рішення від 30.06.2010 року № 0004571501/0, відповідно до якого до відповідача застосована штрафна санкція у сумі 170 грн.

Разом з тим, самостійно визначені та визначені контролюючим органом податкові зобов'язання у встановлений законом строк в повному обсязі сплачене не було, у зв'язку з чим за відповідачем рахується заборгованість з податку на прибуток підприємств в сумі 1619,06 гривень.

Несплачені у встановлені законодавством строки суми податку на прибуток підприємств в розмірі 1619,06 гривень є податковим боргом відповідно до абз. 1.3) ст. 1 України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 вказаного Закону.

Також, відповідачем до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції декларації подавалися декларації з податку на додану вартість, зокрема:

декларація з податку на додану вартість № 648766 від 19.11.2009 року, відповідно до якої самостійно визначена сума податку на додану вартість, яка підлягає сплаті становить 5002,00 грн.;

декларація з податку на додану вартість № 237050 від 20.04.2010 року, відповідно до якої самостійно визначена сума податку на додану вартість, яка підлягає сплаті становить 4508,00 грн.;

декларація з податку на додану вартість № 279737 від 20.07.2010 року, відповідно до якої самостійно визначена сума податку на додану вартість, яка підлягає сплаті становить 842,00 грн.

Крім цього, Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за результатами якої складено акт від 05.05.2011 року № 2443/7/16-02/34905694, яким встановлено, що відповідачем порушено п.п. 49.18.1. п. 49.18. ст. 49 та п. 203.1. ст. 203 Податкового кодексу України, а саме не подано податкову звітність з податку на додану вартість

На підставі вказаного акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення № 0001771602 від 19.05.2011 року на суму 1020,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за результатами якої складено акт від 24.05.2011 року № 2939/7/16-02/34905694, яким встановлено, що відповідачем порушено п.п. 49.18.1. п. 49.18. ст. 49 та п. 203.1. ст. 203 Податкового кодексу України, а саме не подано податкову звітність з податку на додану вартість.

На підставі вказаного акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення № 0002351602 від 03.06.2011 року на суму 1020,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за результатами якої складено акт від 29.03.2011 року № 1529/7/16-02/34905694, яким встановлено, що відповідачем порушено п.п. 49.18.1. п. 49.18. ст. 49 та п. 203.1. ст. 203 Податкового кодексу України, а саме не подано податкову звітність з податку на додану вартість.

На підставі вказаного акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення № 0000711602 від 11.04.2011 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією проведена невиїзна документальна перевірка з питань порушення терміну подачі податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням в сплатою податків та зборів за результатами якої складено акт від 18.08.2010 року № 8124/7/16-02/34905694, яким встановлено, що відповідачем порушено абз. «а»п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме несвоєчасно подано податкову звітність з податку на додану вартість.

На підставі вказаного акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення № 0006401602/0 від 27.08.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією проведена невиїзна документальна перевірка з питань порушення терміну подачі податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням в сплатою податків та зборів за результатами якої складено акт від 15.06.2010 року № 6764/7/16-02/34905694, яким встановлено, що відповідачем порушено абз. «а»п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме не подано податкову звітність з податку на додану вартість.

На підставі вказаного акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення № 0004771602/0 від 24.06.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією проведена невиїзна документальна перевірка з питань порушення терміну подачі податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням в сплатою податків та зборів за результатами якої складено акт від 16.04.2010 року № 3503/7/16-02/34905694, яким встановлено, що відповідачем порушено абз. «а»п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме не подано податкову звітність з податку на додану вартість.

На підставі вказаного акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення № 0003541602/0 від 06.05.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією проведена невиїзна документальна перевірка з питань порушення терміну подачі податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням в сплатою податків та зборів за результатами якої складено акт від 23.03.2010 року № 2563/7/16-02/34905694, яким встановлено, що відповідачем порушено абз. «а»п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме не подано податкову звітність з податку на додану вартість.

На підставі вказаного акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення № 0002611602/0 від 09.04.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Разом з тим, самостійно визначені та визначені контролюючим органом податкові зобов'язання у встановлений законом строк в повному обсязі сплачені не були, у зв'язку з чим за відповідачем рахується заборгованість з податку на додану вартість в сумі 23839,98 грн., з яких 10352,00 грн. податкових зобов'язань, 2890,00 грн. штрафних санкцій та 10597,98 грн. пені.

Таким чином, загальна сума податкового боргу підприємства об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) підприємства «Оберіг»Тернопільської громадської організації «Центр реабілітації інвалідів і підтримки інвалідного руху»перед бюджетами та державними цільовими фондами становить 25459,04 грн., що підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами.

Вказана сума заборгованості підтверджується довідкою про наявність податкового боргу, обліковою карткою платника податку, податковими деклараціями, актами проведених перевірок та податковими повідомленнями-рішеннями.

Відповідно до п.п. 15.2.1. п. 15.2. ст. 15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та п. 102.4. ст. 102 Податкового кодексу України у разі коли податкове зобов'язання було нараховане податковим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 15.1. цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні податкового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів від дня узгодження податкового зобов'язання. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або до визнання боргу безнадійним.

Крім того, відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2. ст. 6 Закону України України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Як вбачається із матеріалів справи, позивачем на адресу відповідача надсилалось дві податкові вимоги про сплату податкового боргу, однак, відповідач у встановлені законом строки податковий борг не погасив та у судовому порядку не оскаржив.

Згідно з п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

В частині 1 п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України зазначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Відповідно до п.п. 6, 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»до функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій віднесено, зокрема: забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до п.п. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Стягнути з підприємства об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) підприємства «Оберіг»Тернопільської громадської організації «Центр реабілітації інвалідів і підтримки інвалідного руху»заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують підприємство та за рахунок готівки у сумі 25459,04 грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги у порядку і строки, передбачені статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2011
Оприлюднено04.09.2012
Номер документу25822261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/3345/11

Постанова від 21.11.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні