Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 серпня 2012 року Справа № 2а/1270/5406/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Качуріної Л.С.,
при секретарі судового засідання: Горобець В.О..,
за участю представників сторін:
від позивача: Шеховцов О.О., довіреність № 973/10 від 27.03.2012,
від відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби до Малого приватного підприємства «Коррі» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 14618,18 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків,
ВСТАНОВИВ :
13 липня 2012 року позивач, Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби, звернувся до Луганського окружного адміністративного суду із позовом до Малого приватного підприємства «Коррі» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 14618,18 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне.
Мале приватне підприємство «Коррі» (код ЄДРПОУ 24053159) (надалі-відповідач) зареєстровано в якості суб'єкта підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради 21.10.2004 за реєстраційним номером №1 382 120 0000 001348, місцезнаходженням підприємства є адреса: м.Луганськ, вул.Линьова, буд. 97 кв.50. Згідно статуту відповідач є юридичною особою приватного права, має відокремлене майно, самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в установах банків, здійснює всі види розрахункових, кредитних та касових операцій, має круглу печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штамп та інші символи юридичної особи. Керівником підприємства є Акінін Дмитро Володимирович. Підприємство відповідача перебуває на податковому обліку в якості платника податків та зборів у ЛПІ у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби з 19.03.1996 за №02473. Заборгованість відповідача перед бюджетом з податку на додану вартість становить 14618,18 грн., з яких: за основним платежем - 11477,94 грн., що виникли на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення-рішення №0000321610 від 24.01.2012, винесеного на підставі акту перевірки №2956/160 від 30.11.2011; штрафні санкції - 3131,25 грн., що виникли підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення-рішення №0000321610 від 24.01.2012, винесеного на підставі акту перевірки №2956/160 від 30.11.2011 та пеня в сумі 8,99 грн. Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI та з метою погашення податкового боргу Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС на юридичну адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією було направлено податкову вимогу форми «Ю» №280 від 23.03.2012 на суму 15654,86 грн., яка згідно повідомлення про вручення поштового відправлення отримана останнім 19.04.2012. Крім того, 23.03.2012 заступником начальника ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС прийнято рішення №2 про опис майна МПП «Коррі» у податкову заставу. Однак, вищевказані заходи, спрямовані на погашення податкового боргу, не дали позитивного результату,до цього часу податковий борг відповідачем не сплачений та продовжує збільшуватися. На підставі викладеного, позивач просив суд стягнути в судовому порядку з Малого приватного підприємства «Коррі» кошти на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 14618,18 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.
У судовому засіданні представник позивача надав суду уточнений адміністративний позов №8647/10 від 08.08.2012 (а.с.32-33), в якому зазначив, що при подачі позову підставою виникнення податкового боргу відповідача було помилково зазначено податкове повідомлення-рішення від 24.01.2012 №0000321610, тому вірним просив вважати, що податкові зобов'язання відповідачу нараховані контролюючим органом на підставі податкового повідомлення-рішення №0000741610 від 02.02.2012, винесеного на підставі акту камеральної перевірки №2950/160 від 30.11.2011.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи був належним чином повідомлений (а.с.39,40). У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог. Так, 21.08.2012 на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження у справі, направлене на адресу відповідача. Згідно довідки поштового відділення причиною повернення зазначено «за закінченням терміну зберігання». Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (що набрав законної сили з 01.01.2011).
Відповідно до статті 6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно зі статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Мале приватне підприємство «Коррі» (код ЄДРПОУ 24053159) зареєстровано в якості суб'єкта підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради 21.10.2004 за реєстраційним номером №1 382 120 0000 001348, місцезнаходженням підприємства є адреса: м.Луганськ, вул.Линьова, буд. 97 кв.50 (а.с.9-11). Згідно статуту відповідач є юридичною особою приватного права, має відокремлене майно, самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в установах банків, здійснює всі види розрахункових, кредитних та касових операцій, має круглу печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штамп та інші символи юридичної особи, керівником підприємства є Акінін Дмитро Володимирович (а.с.6-8,12). Підприємство відповідача перебуває на податковому обліку в якості платника податків та зборів у ЛПІ у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби з 19.03.1996 за №02473 (а.с.14).
Станом на 21 травня 2012 року за відповідачем рахується податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 14618,18 грн. (у тому числі: за основним платежем-11477,94 грн., штрафні санкції-3131,25 грн., пеня-8,99 грн.), що виник на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення-рішення №0000741610 від 02.02.2012, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість №2950/160 від 30.11.2011, яким Малому приватному підприємству «Коррі» визначено податкове зобов'язання за платежем «податок на додану вартість» на суму 15656,25 грн. (а.с.34,35). У ході перевірки було використано податкову декларацію з ПДВ за вересень 2011 року №64861 від 23.09.2011 та встановлено факт заниження останнім суми податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
У відповідності до п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом (п.54.5. ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
У разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування (п.123.1. ст.123 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Відповідно до п.58.2. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення. Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення (п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Так, податкове повідомлення-рішення ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС №0000741610 від 02.02.2012 направлено рекомендованою кореспонденцією на юридичну адресу відповідача, однак лист повернувся не врученим з довідкою поштового відділення, в якій причиною повернення зазначено «за закінченням терміну зберігання», що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.35-на звороті,36). Даних про його оскарження у встановленому законодавством порядку з боку відповідача на час розгляду справи судом не встановлено, а тому, на час розгляду справи воно вважається узгодженим та таким, що підлягає виконанню.
Відповідно до пункту 129.1.1. статті 129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
З облікової картки платника податків-відповідача станом на 17.08.2012 вбачається, що на суму податкового боргу з податку на додану вартість, який обліковується за відповідачем, нарахована пеня в сумі 8,99 грн. (а.с.45-46).
Наявність податкового боргу відповідача також підтверджується розрахунком податкового боргу станом на 21.05.2012 (а.с.15), довідкою про суми податкового боргу станом на 21.05.2012 (а.с.21), обліковою карткою платника станом на 17.08.2012 (а.с.45-46).
Пунктом 59.1. ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.3 ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Так, через несплату МПП «Коррі» суми узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість в установлені законодавством строки, ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС уповноваженій особі відповідача 19.04.2012 вручено податкову вимогу форми «Ю» №280 від 23.03.2012 на суму 15654,86 грн., що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.19).
23.03.2012 заступником начальника ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська прийнято рішення №2 про опис майна МПП «Коррі» у податкову заставу (а.с.20).
Однак, ужиті державною податковою інспекцією заходи, спрямовані на погашення податкового боргу, не дали позитивних результатів. Сума боргу в добровільному порядку відповідачем до цього часу залишається не сплаченою.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Оскільки відповідач за час судового розгляду справи у добровільному порядку податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 14618,18 грн. не сплатив, суд дійшов висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до суду з вказаним адміністративним позовом щодо стягнення з Малого приватного підприємства «Коррі» коштів на суму податкового боргу з усіх наявних рахунків у банках платника податків, дотримані вимоги пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач згідно із пунктом 21 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року №3674-VI (який набув чинності з 01.11.2011) від сплати судового збору звільнений, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 23 серпня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 28 серпня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби до Малого приватного підприємства «Коррі» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у розмірі 14618,18 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, задовольнити повністю.
Стягнути з Малого приватного підприємства «Коррі» (код ЄДРПОУ 24053159, місцезнаходження: 91000, м.Луганськ, вул.Линьова, буд.97 кв.50) кошти на суму податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 14618 грн. 18 коп. (чотирнадцять тисяч шістсот вісімнадцять гривень 18 копійок) з розрахункових рахунків, відкритих у банках, обслуговуючих платника податків, на розрахунковий рахунок №31119029700004 ГУДКУ у Луганській області, одержувач Державний бюджет Жовтневого району, код 24046538, МФО 804013, код платежу 14010100.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Відповідно до частини 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі та підписана 28 серпня 2012 року.
СуддяЛ.С. Качуріна
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2012 |
Оприлюднено | 05.09.2012 |
Номер документу | 25841444 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Л.С. Качуріна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні