Постанова
від 20.02.2012 по справі 2-а/1970/423/12
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/1970/423/12

"20" лютого 2012 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

судді Баранюка А.З.

при секретарі судового засідання Дудар М.В.

за участю:

представника позивача -Муравки В.П.;

представника відповідача -не з'явився;

представника третьої особи - не з'явився.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу

за адміністративним позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції

до товариства приватних власників «Надія»

за участю третьої особи Управління Державного казначейства України в Тернопільському районі

про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція, надалі позивач, звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства приватних власників «Надія», надалі відповідач, за участю третьої особи Управління Державного казначейства України в Тернопільському районі про стягнення простроченої заборгованості за бюджетними позичками наданих державою в сумі 2000,00 грн.

В судовому представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві, просив позов задовольнити. В обґрунтування заявлених вимог посилаються на те, що у відповідача наявна прострочена заборгованість за бюджетними позичками та фінансовою допомогою на поворотній основі, наданою Міністерством фінансів України впродовж 1993-1998 років на підтримку вітчизняних сільськогосподарський підприємств в сумі 2000,00 грн.

Відповідач та третя особа у судове засідання не з'явилися хоча про день, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, відповідно до вимог ст. ст. 33, 35 КАС України.

Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача та третьої особи належним чином про час і місце розгляду судової справи з їх участю та реалізації ними права судового захисту своїх прав та інтересів, тому можливо розглянути справу без участі відповідача, третьої особи, їх представників, відповідно до положень ст. 128 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Товариство приватних власників «Надія»зареєстроване як юридична особа 14.03.1996 року (с. Смиківці, Тернопільський район, Тернопільська область), ідентифікаційний код 14033782.

Судом встановлено, що 26.03.1998 року між відділенням Державного казначейства України в Тернопільському районі та товариством приватних власників «Надія»був укладений договір № 22 «Про надання фінансової допомоги для проведення комплексу весняно-польових робіт у 1998 році»на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 26.02.1998 року № 220 «Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт у 1998 р.»та відповідно до якого ТВ «Поділля»надано безвідсоткову фінансову допомогу в сумі 2020,00 грн. на умовах повернення. Пунктами 1.1. та 3.1. договору передбачено обов'язок товариства приватних власників «Надія»повернути надану безвідсоткову фінансову допомогу в сумі 2020,00 грн. до 01.10.1998 року. Станом на 01.12.2011 р. товариство приватних власників «Надія»зобов'язання відповідно до договору № 22 від 26.03.1998 року не виконало. Згідно з п. 5.1. договору при невиконанні сільськогосподарським товаровиробником умов договору, зазначених у п. 3.1. державне казначейство має право безспірного стягнення з нього заборгованості по виданій позичці.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України № 174 від 02.03.2011 року, управлінням Державного казначейства у Тернопільському районі скеровано Тернопільській об'єднаній державній податковій інспекції подання № 97 від 19.12.2011 року, відповідно до якого товариство приватних власників «Надія»має заборгованість в сумі 2000,00 грн., яка виникла у зв'язку з невиконанням умов договору, а саме внаслідок неповернення фінансової допомоги, наданої відповідно до договору № 22 від 26.03.1998 року. Вказана заборгованість також підтверджується розрахунком заборгованості по товариству приватних власників «Надія».

Згідно з п. 4 ст. 17 Бюджетного кодексу України, у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

На час звернення до суду заборгованість відповідача з повернення отриманої фінансової допомоги становить 2000,00 грн.

Відповідно до п. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.

Відповідно до п.п. 4 п. 2 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №174 від 02.03.2011 року бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Згідно з п.п. 9 п. 2 вказаного Порядку прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

На виконання пункту 10 Порядку з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені, а також нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.

Пунктом 15 передбачено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розміру, встановлених цим кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджетом в порядку, визначеному цим кодексом.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Стягнути з товариства приватних власників «Надія»(47740, с. Смиківці, Тернопільський район, Тернопільска область, інд. код 14033782) прострочену заборгованість за бюджетними позичками наданих державою в сумі 2000,00 гривень на рахунок 31137405700513 КБКД 00263100 відкритий у Державній казначейській службі МФО 838012 ГУДКСУ у Тернопільській області, одержувач Державний бюджет України код 23589225.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд у порядок і строки, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2012
Оприлюднено05.09.2012
Номер документу25841591
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/423/12

Ухвала від 10.02.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

Постанова від 20.02.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні