ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/2002/12
"29" травня 2012 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Баранюка А.З.
при секретарі Дудар М.В.
за участю:
представника позивача - Гафко Н.Л.;
представника відповідача - Вуїв А.В.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу
за адміністративним позовом Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до приватного підприємства "Добрий хліб і К"
про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-
В С Т А Н О В И В:
Тернопільське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (надалі позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства "Добрий хліб і К" (надалі відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 12193,55 грн., а також пені в розмірі 48,80 грн.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити та пояснила, що відповідач в порушення ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" не сплатив адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом в розмірі 12193,55 грн., а також пені в розмірі 48,80 грн.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила, просила в задоволенні позову відмовити та пояснила, що на підприємстві створено робоче місце для інвалідів, проте протягом першої половини 2011 року Бучацький районний центр зайнятості не направляв на підприємство інвалідів для працевлаштування, а самостійно інваліди не зверталися з питань працевлаштування до приватного підприємства "Добрий хліб і К".
Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.
Тернопільське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства "Добрий хліб і К" про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 12193,55 грн., а також пені в розмірі 48,80 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Крім того, згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Згідно з наявного в матеріалах звіту приватного підприємства "Добрий хліб і К" про зайнятість інвалідів (форма №10-ПІ) за 2010 рік, середньооблікова чисельність його штатних працівників облікового складу за рік складає 31 осіб, норматив для працевлаштування інвалідів становить -1 особа. У зв'язку з тим, робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, не були зайняті інвалідами, відповідач до 15.04.2012 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 12193,55 грн. Додатково відповідач порушив терміни сплати адміністративно-господарських санкцій на 20 днів, у зв'язку з чим вона повинна сплатити також пеню в розмірі 48,80 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Частиною 3 ст. 19 вказаного Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 4.4 Рекомендацій Президії Вищого Адміністративного Суду України від 14.04.2008 р. № 07.2-10/2 передбачено, що при розгляді зазначеної категорії справ адміністративним судам потрібно встановлювати такі обставини:
- створення робочих місць відповідно до встановленого нормативу;
- інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць (вакантних посад);
- спрямування центрами зайнятості інвалідів до роботодавців та випадки безпосереднього звернення інвалідів до роботодавців з питань працевлаштування;
- причини непрацевлаштування роботодавцями інвалідів.
Статтею 71 КАС визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
При вирішенні питання про правомірність стягнення адміністративно-господарських санкцій слід виходити із загальних норм права відносно відповідальності за порушення зобов'язань та встановлення в діях або бездіяльності роботодавця складу правопорушення з метою застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-господарських санкцій.
При цьому слід враховувати, що елементами правопорушення є вина та наявність причинного зв'язку між самим порушенням та його наслідками. Вважається, що застосування принципу вини як умови відповідальності пов'язане з необхідністю доведення порушення зобов'язання.
Якщо при розгляді справи буде встановлено, що роботодавець вжив усіх необхідних заходів для недопущення господарського правопорушення, то адміністративним судам потрібно визнавати незаконним застосування адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць і відмовляти у задоволенні позову.
Судом встановлено, що в межах нормативу робочих місць для інвалідів, відповідно до наказу від 04 січня 2010 року № 1 в приватному підприємстві "Добрий хліб і К" було створено одне робоче місце для інвалідів, а саме пекаря.
Згідно Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наявність вакансій", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 року № 420, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.12.2005 року за № 1534/11814, для інформування населення про наявність вакансій, сприяння працевлаштуванню громадян, зареєстрованих у центрах зайнятості як такі, що шукають роботу, для підбору персоналу на замовлення роботодавців використовується форма звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій".
Звіти за формою 3-ПН про наявність зазначеної посади приватним підприємством "Добрий хліб і К" подавалися до Бучацького районного центру зайнятості 03.07.2011 року, 27.09.2011 року, 05.10.2011 року, 02.11.2011 року та 05.12.2011 року.
В період з 26.07.2011 року по 26.09.2011 року на посаді пекаря в приватному підприємстві "Добрий хліб і К" працювала особа з обмеженою працездатністю ОСОБА_3. В судовому засіданні зазначена обставина представниками сторін не заперечувалася. З огляду на це звіт за формою 3-ПН за серпень місяць 2011 року відповідачем до центру зайнятості не подавався.
Отже, приватне підприємство "Добрий хліб і К" безпідставно не подавало до Бучацького центру зайнятості звіти за формою 3-ПН з січня по липень 2011 року.
Крім того, відповідно до довідки Бучацького районного центру зайнятості від 12.03.2012 року № 03/173 особи з обмеженою працездатністю не направлялися до відповідача з причин невідповідності виду професій, доступної за станом здоров'я, яка обумовлена в індивідуальній програмі реабілітації інвалідів, що перебували на обліку в центрі зайнятості.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем в період з липня по грудень 2011 року було вжито всіх заходів стосовно створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, а позивачем по справі не доведено вчинення ним правопорушення в цей період. Крім того, позивачем не надано доказів про направлення інвалідів для працевлаштування чи про відмову відповідача в їх працевлаштуванні за цей час.
Відповідно до розрахунку заборгованості сума заборгованості відповідача по адміністративно-господарських санкціях та пені за один місяць в 2011 році складає 1020,13 грн.
Враховуючи наведене, суд приходить до переконання про часткове задоволення позовних вимог за період з січня по липень 2011 року в сумі 6120,78 грн.
Керуючись ст. ст. 158-163 КАС України, Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з приватного підприємства "Добрий хліб і К" (48423, с. Підзамочок, Бучацький район, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 36524989) на користь Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративного-господарські санкції в розмірі 6120 (шість тисяч сто двадцять) грн. 78 коп., які перерахувати на р/р 31214230700076 ГУДКСУ в Тернопільській області, МФО 838012, код одержувача 38038030.
3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги у порядку і строки, передбачені статтями 186 Кодексу адміністративного судочинства.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
/Повний текст постанови виготовлений і підписаний 29.05.2012р./
Головуючий суддя Баранюк А.З.
копія вірна
Суддя Баранюк А.З.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2012 |
Оприлюднено | 05.09.2012 |
Номер документу | 25842010 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк А.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні