Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"04" вересня 2012 р. Справа № 2а-9562/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Бадюкова Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Фрунзенського відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції прозобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернулися ОСОБА_1 та ОСОБА_2 (далі по тексту -разом позивачі, окремо -ОСОБА_1, ОСОБА_2), з адміністративним позовом до Фрунзенського відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції (далі по тексту -відповідач, Фрунзенський ВДРАЦС), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог просить суд зобов'язати Фрунзенський відділ державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції внести зміни до актового запису про народження дитини № 611 від 03.09.1996 року, складеного Орджонікідзевським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Маріупольського міського управління юстиції Донецької області на ОСОБА_3, а саме: змінити прізвище дитини з ОСОБА_3на ОСОБА_3, змінити прізвище батька дитини з ОСОБА_2на ОСОБА_2та змінити прізвище матері з ОСОБА_3на ОСОБА_3
Через канцелярію суду позивачем було подано клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами (а.с. 12, 18).
Представник відповідача до суду не прибув, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином (а.с. 15, 16). Про причину неявки, всупереч ч. 2 ст. 40 КАС України, суд не повідомив, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав, заяви про відкладення розгляду справи або про розгляд справи без участі представника відповідача до суду не надходило.
Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Тому суд визнає можливим справу розглянути без участі в судовому засіданні представника відповідача на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).
Перевіривши матеріали справи і оцінивши докази в їх сукупності, суд визнає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 є громадянинами України, що підтверджується копією паспорту серії НОМЕР_1, виданого Фрунзенським РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області 19.04.2011 року (а.с. 5), та копією паспорту серії НОМЕР_2, виданий Комінтернівським РВ ХМУ УМВС України в Харківській області 03.11.1998 р.) (а.с. 6) відповідно.
Згідно копії свідоцтва про одруження (повторне) серії НОМЕР_3, виданого 26.12.1995 р. Жовтневим відділом реєстрації актів громадянського стану місьа Маріуполя Донецької області та копіями паспортів позивачі є батьками ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, щзо підтверджується також копією свідоцтва про народження (а.с. 11).
Крім того, згідно копії паспорту ОСОБА_2 у графі «особливі відмітки»донька вказана під прізвищем ОСОБА_3(а.с. 19).
ОСОБА_1 звернулася до Фрунзенського ВДРАЦС з заявою про внесення змін до актового запису про народження № 611 від 03.09.1996 року, складеного Орджонікідзевським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Маріупольського міського управління юстиції Донецької області на ОСОБА_3, а саме: змінити прізвище дитини та батьків дитини з ОСОБА_3на ОСОБА_3, з ОСОБА_2на ОСОБА_2та з ОСОБА_3на ОСОБА_3
За наслідками розгляду заяви відповідачем було складено висновок від 20.03.2012 року про відмову у внесенні змін до актового запису цивільного стану.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" від 01.07.2010 року № 2398-VІ (далі - Закон) відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.
Статтею 9 Закону України "Про органи реєстрації актів громадянського стану" від 24 грудня 1993 р., з наступними змінами та доповненнями встановлено, що зміст актів громадянського стану, а також відмова в реєстрації актів громадянського стану, в тому числі зміна прізвища, ім'я та по батькові, внесення змін, виправлень в записи актів громадянського стану, їх відтворення та анулювання, можуть бути оскаржені у вищестоящому органі або суді.
У пункті 1.1 Положення про порядок зміни, доповнення, відтворення та анулювання актових записів громадянського стану, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 26 вересня 2002 р. № 86/5 зазначено, що внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено в державних органах реєстрації актів цивільного стану України, у випадках, передбачених чинним законодавством, за наявності достатніх підстав і за відсутності спору між заінтересованими особами провадиться державними відділами реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських, міськрайонних управлінь юстиції, а за наявності спору між заінтересованими особами зміни в актових записах цивільного стану - на підставі судового рішення.
Відповідно до Положення про порядок зміни, доповнення, поновлення та анулювання актових записів цивільного стану, а саме:
- п. 1.1. внесення змін, доповнень (далі - зміни) до актових записів цивільного стану, які складено в державних органах реєстрації актів цивільного стану України, у випадках, передбачених чинним законодавством, за наявності достатніх підстав і за відсутності спору між заінтересованими особами провадиться державними відділами реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції (далі - відділи реєстрації актів цивільного стану).
- п.1.8. внесення змін до актових записів цивільного стану проводиться відділом реєстрації актів цивільного стану за місцезнаходженням запису, який підлягає виправленню.
- п. 2.1. заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану подаються до відділу реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених статтею 53 Сімейного кодексу України, також до відділу реєстрації актів цивільного стану районного, районного в місті, міського (міста обласного значення) міськрайонного управління юстиції за місцем зберігання першого примірника актового запису про шлюб. Відділ реєстрації актів цивільного стану не вправі відмовити громадянину в прийнятті та розгляді заяви про внесення змін.
- п. 2.3. заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану подаються: особами, щодо яких були складені ці актові записи; батьками неповнолітніх (малолітніх); піклувальниками неповнолітніх та опікунами малолітніх; опікунами недієздатних осіб; спадкоємцями померлого.
- п. 2.4. разом із заявою про внесення змін до актових записів цивільного стану заявниками подаються: паспорт або паспортний документ; свідоцтва про реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні; інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті. На підтвердження достовірності представлених заявником документів про реєстрацію актів цивільного стану відділом реєстрації актів цивільного стану додаються до матеріалів справи копії відповідних актових записів цивільного стану або витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, на підставі яких вирішується питання щодо необхідності внесення змін або відмови в цьому. Якщо актовий запис цивільного стану, до якого потрібно внести зміни, міститься в іншому відділі реєстрації актів цивільного стану України, то відділ реєстрації актів цивільного стану, який прийняв заяву, затребує копію цього запису.
- п. 2.8. на підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін, доповнень до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку.
-п. 2.9. підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є: постанова адміністративного суду; висновок відділу реєстрації актів цивільного стану районного, районного в місті, міського (міст обласного значення), міськрайонного управління юстиції.
-п. 2.14. висновок відділу реєстрації актів цивільного стану про внесення змін до актового запису цивільного стану складається у двох примірниках, з яких перший разом з зібраними документами надсилається до відділу реєстрації актів цивільного стану за місцезнаходженням актового запису цивільного стану, до якого вносяться зміни. Другий примірник залишається у відділі реєстрації актів цивільного стану за місцем його складання. Якщо актовий запис цивільного стану, у який потрібно внести зміни, міститься в даному відділі реєстрації актів цивільного стану, висновок складається в одному примірнику. При потребі внесення змін до декількох актових записів цивільного стану, які містяться у різних відділах реєстрації актів цивільного стану, перший примірник висновку разом з усіма зібраними документами надсилається до відділу реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника одного із зазначених актових записів цивільного стану, а в інші відділи реєстрації актів цивільного стану надсилаються копії висновку з відміткою про те, до якого відділу реєстрації актів цивільного стану надіслано перший примірник з матеріалами справи. Копія висновку має бути засвідчена підписом керівника відділу реєстрації актів цивільного стану та скріплена печаткою.
Згідно вимог ст. 5 Закону України, „Про органи реєстрації актів громадянського стану" до компетенції органів реєстрації актів громадянського стану відноситься, в тому числі, і внесення до актових записів необхідних змін, доповнень та виправлень на підставі паспорту або паспортного документу заявника, а також документів, які підтверджують факти, що підлягають реєстрації. Перелік цих документів визначається п. 2.4 вищевказаного Положення, але при цьому відсутній вичерпний перелік документів, які підтверджують факт, що потребує підтвердження.
На думку суду наявність паспортів позивачів є достатньою підставою для внесення змін до актових записів.
Згідно ч. 1 ст. 22 Закону внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав. За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.
Частинами 3 та 4 ст. 22 Закону передбачено, що заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених законодавством, - за місцем зберігання актового запису цивільного стану. Зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису.
Відповідно до ст. 26 Закону дії або бездіяльність працівника органу державної реєстрації актів цивільного стану можуть бути оскаржені до центрального органу виконавчої влади у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері зовнішніх зносин України та/або до суду.
Абзацами 13 та 14 Порядку присвоєння прізвища, імені, по батькові дитині при державній реєстрації народження, затвердженого Мінюстом від 29.06.2011 р., відповідно до статті 145 Сімейного кодексу України прізвище дитини визначається за прізвищем батьків. Якщо батьки мають спільне прізвище, то це прізвище присвоюється і дітям.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно вимог ст. 8 КАСУ, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави та ст.9 КАСУ, де передбачено, що суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. У разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу, таким є Конституція України, що відповідає принципу верховенства права, який закріплений в ст.8 Конституції України та ст.22 Конституції України, де передбачено, що права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Оскільки прізвище батьків народженої, відповідно паспортів громадян України - ОСОБА_1 та ОСОБА_1, то і прізвище дитини цих батьків у відповідному актовому записі про народження має бути -ОСОБА_1. Крім того, в актовому записі мають міститися вірні прізвища батьків, що зазначені у вищевказаних паспортах.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 11, 71, 94, 128, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Фрунзенського відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про зобов'язання вчинити певні дії -задовольнити в повному обсязі.
Зобов'язати Фрунзенський відділ державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції (ідентифікаційний код 33292102) внести зміни до актового запису про народження дитини № 611 від 03.09.1996 року, складеного Орджонікідзевським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Маріупольського міського управління юстиції Донецької області на ОСОБА_3, а саме: змінити прізвище дитини з ОСОБА_3 на ОСОБА_3, змінити прізвище батька дитини з ОСОБА_2 на ОСОБА_2 та змінити прізвище матері з ОСОБА_3 на ОСОБА_3
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Бадюков Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2012 |
Оприлюднено | 06.09.2012 |
Номер документу | 25855868 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бадюков Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні