Постанова
від 06.08.2012 по справі 0670/3014/12
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа № 0670/3014/12

категорія 6.2

06 серпня 2012 р. м. Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Чернової Г.В. ,

при секретарі - Проценко Л.Й.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1, товариства з обмеженою відповідальністю "Граніт-Холдінг" до Комісії Житомирської обласної Державної адміністрації по розгляду звернень підприємств, організацій, установ та громадян щодо надання земельних ділянок про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити дії,-

встановив :

ОСОБА_1 та товариство з обмеженою відповідальністю "Граніт-Холдінг" звернулися до суду з позовом, в якому, з урахуванням змінених позовних вимог, просили визнати дії Комісії Житомирської обласної Державної адміністрації по розгляду звернень підприємств, організацій, установ та громадян щодо надання земельних ділянок по відхиленню розгляду матеріалів ОСОБА_1 про зміну цільового призначення земельних ділянок незаконними. Разом з тим просили зобов'язати відповідача прийняти до розгляду матеріали ОСОБА_1 щодо зміни цільового призначення земельних ділянок площею 4,7788 га (кадастровий номер 821185400:10:003:0024) та площею 4,9162 га (кадастровий номер 821185400:10:003:0025) та прийняти відповідне рішення.

В обґрунтування позовних вимог зазначали, що 17.06.2008 року та 19.09.2008 року згідно договорів міни від 03.06.2008 року та від 16.09.2008 року ОСОБА_1 набув права власності на земельні ділянки площею 4,7788 га під кадастровим номером 821185400:10:003:0024 та площею 4,9162 га під кадастровим номером 821185400:10:003:0025., які знаходяться на території Топорищенської сільської ради Володарсько - Волинського району.

Вказували, що на вище вказаних земельних ділянках проводяться роботи з геологічного вивчення та промислової розробки родовища гранітів TOB "Граніт-Холдинг" та з метою проведення геологорозвідки та дослідного видобування надр, між ОСОБА_1, як власником землі, та TOB "Граніт-Холдинг", як засновником та співвласником товариства, та в свою чергу власником прав на надра, укладено договір підряду від 22.10.2008року №22/08, згідно з яким товариство мало збудувати огороджувальну траншею та зняти родючий шар ґрунту на земельній ділянці. 19.12.2008 року між ОСОБА_1 та TOB "Граніт-Холдинг" укладено договір оренди згідно, якої ОСОБА_1 передав у користування для проведення геологорозвідувальних робіт товариству строком на 4 роки земельні ділянки площами 4,9162 га та 4,7788 га. Таким чином, у позивачів виникла необхідність у зміні цільового призначення земельних ділянок з ведення товарного сільськогосподарського виробництва на землі промисловості. З цією метою, за результатами раніше опрацьованих матеріалів ОСОБА_1 звернувся до відповідача з відповідним клопотанням, на що останнім рішенням від 17.04.2012 року відхилено розгляд матеріалів. Такі дії відповідача, які виразились у відхиленні клопотання позивачі вважають незаконними, оскільки вони не узгоджуються з положенням п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України, так як воно не містить заборони у зміні цільового призначення земельної ділянки, яка не використовується для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Вказували, що відповідно до договору оренди ОСОБА_1 є засновником та співвласником TOB "Граніт- Холдинг".

Вважають, що дії відповідача суперечать вимогам чинного законодавства, оскільки п.15 Перехідних положень Земельним кодексом України не містить заборони на зміну, цільового призначення земельної ділянки, яка не використовується для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

В судовому засіданні ОСОБА_1 та представник "Граніт-Холдінг" позовні вимоги підтримали в повному обсязі, з підстав зазначених в позові.

Представник відповідача частково визнав позовні вимоги, а саме в частині зобов'язання розглянути питання щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, розташованих на території Топорищенської сільської ради Володарсько-Волинського району Житомирської області, що належать на праві власності ОСОБА_1 Вказав, що немає підстав вважати дії Комісії Житомирської обласної Державної адміністрації по розгляду звернень підприємств, організацій, установ та громадян щодо надання земельних ділянок, які виразились у відмові клопотання ОСОБА_1 про зміну цільового призначення земельних ділянок, що належать йому на праві власності, незаконними, оскільки вони узгоджувались з положенням п.15 Перехідних положень Земельного Кодексу України, в якому зокрема, передбачено, що не допускається зміна цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, тощо.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступних встановлених судом обставин справи.

З матеріалів справи вбачається, що 17.06.2008 року та 19.09.2008 року згідно з договорами міни від 03.06.2008 та від 16.09.2008 ОСОБА_1 набув права власності на земельні ділянки: площею 4,9162 га, під кадастровим номером 1821185400:10:003:0025 (державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 864618, від 17.06.08 року) та площею 4,7788 га, під кадастровим номером 1821185400:10:003:0024 (державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ №864691 від 19.09.08року). Вказані земельні ділянки знаходяться на території Топорищенської сільської ради Володарсько- Волинського району та перебувають у власності гр. ОСОБА_1

Відповідно до статуту TOB "Граніт- Холдинг", затвердженого зборами учасників 06 липня 2004 року, та зареєстрованого Володарсько-Волинською районною державною адміністрацією під реєстраційним № 128510200000 від 21.08.2004 року, та в подальшому в оновлених редакціях зазначеного Статуту, вбачається, що ОСОБА_1 є засновником та співвласником TOB "Граніт- Холдинг".

Встановлено, що на вище вказаних земельних ділянках проводяться роботи з геологічного вивчення та промислової розробки родовища гранітів TOB "Граніт-Холдинг" та з метою проведення геологорозвідки та дослідного видобування надр, між ОСОБА_1, як власником землі, та TOB "Граніт-Холдинг", як власником прав на надра, укладено договір підряду від 22.10.2008року №22/08, згідно з яким товариство мало збудувати огороджувальну траншею та зняти родючий шар ґрунту на земельній ділянці.

На виконання умов укладеного між вищезазначеними особами договору від 22.10.2008 року, товариством знято ґрунтовий покрив на площі 4,47 га, що засвідчено актами перевірки спеціалістів облдержземінспекції від 3 та 4 листопада 2008 року.

Крім того, 19.12.2008 року між ОСОБА_1 та TOB "Граніт-Холдинг" укладено договір оренди відповідно до ст.97 Земельного кодексу України, згідно якої власник землі - ОСОБА_1 передав у користування для проведення геологорозвідувальних робіт товариству строком на 4 роки земельні ділянки площами 4,9162 га та 4,7788 га.

Відповідно до рішень: Топорищенської сільської ради від 15.09.04року №49, Володарсько-Волинської районної ради від 05.11.04року, Житомирської обласної ради від 25.05.05 року №714, та згідно з розпорядженням голови Володарсько- Волинської райдержадміністрації від 10.11.04року №391, TOB «Граніт Холдинг» 12 грудня 2007 року отримало спеціальний дозвіл за №3200 на проведення робіт з геологічного вивчення родовища гранітів ділянка "Лизники-3" на площі 9,7 га.

Згідно з рішенням колегії державної комісії України по запасам корисних копалин захищені корисні копалини гранітів у промисловій кількості 524 тис. м3, що підтверджується протоколом від 16.11.09 року №1863.

В подальшому 29 грудня 2009 року TOB "Граніт Холдинг" стало переможцем аукціону з продажу спеціального дозволу (ліцензії) на промислову розробку родовища гранітів ділянки «Лизники-3», та відповідно до рішення Житомирської обласної ради від 13.11.2009 №1002 отримало спеціальний дозвіл від 29 грудня 2009 року №5086 на промислову розробку родовища на термін 20 років. За отримання вказаного дозволу на користування надрами до державного бюджету були сплачені кошти з в сумі 362160,00 грн.

Житомирська обласна рада рішенням від 13.11.2009 року №1002, Володарськ- Волинська районна рада рішенням від 22.10.2009 року та Топорищенська сільська рада рішенням від 22.10.2009 року погодила надання надр для промислового видобування TOB «Граніт-Холдинг», що свідчить про погодження надання земельної ділянки для цих цілей.

З метою реалізації наданого спеціального дозволу на користування надрами товариству, власнику ОСОБА_1 необхідно змінити цільове призначення земельної ділянки.

Також з наданих суду для дослідження матеріалів справи, а саме: постанови Володарсько-Волинського районного суду Житомирської області від 09 листопада 2010 року по адміністративній справі №2-А-78/2010 вбачається, що земельні ділянки належні на праві власності позивачу, не використовуються та не можуть бути використані для цілей ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що підтверджується розрахунковими документами про сплату витрат сільськогосподарського виробництва - квитанції КП № 10663/1; КП 10662/1; КП 10601/1; КП 10933/1; КП №10934/1; КП № 10935/1.

Також згідно з технічним звітом по обстеженню земельних ділянок - агровиробнича група ґрунтів відноситься до групи: 4в, 86, а бал, бонітету складає 20-27 при середньообласному показнику 53 бали. Еколого-агрохімічні показники земельних ділянок підтверджуються агротехнічними паспортами, відповідно до яких якість ґрунтів оцінюється в 21 бал при обласному значені 53 бали. На зазначених ділянках скельна порода виходить на поверхню, що ускладнює роботи з ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Таким чином, вказаним судовим рішенням Володарсько-Волинського районного суду від 09.11.2010 року, яке набрало законної сили, встановлено, що земельні ділянки, які належать на праві власності ОСОБА_1, втратили свою цінність як землі, що призначені для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яке є неможливим на цих землях, а тому, з урахуванням сплати втрат сільськогосподарського виробництва, райдержадміністрація не має встановленої п.15 Перехідних положень Земельним кодексом України заборони на зміну, цільового призначення земельної ділянки, яка не використовується для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

У відповідності до ч.1 ст. 72 КАС України, суд не вбачає необхідності в дослідженні обставин справи, встановлених судовим рішенням в адміністативній справі №2-А-78/2010, яка перебувала в провадженні Володарсько-Волинського районного суду.

На виконання рішення Володарсько-Волинського районного суду, головою Володарсько-Волинської райдержадміністрації винесено розпорядження від 01.03.2011 №70, яким надано дозвіл на підготовку проекту щодо зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності гр. ОСОБА_1, в зв'язку з вилученням для суспільних потреб.

Крім того, висновком Володарсько-Волинської районної державної адміністрації Житомирської області № 143-к36/143 від 31 травня 2011 року погоджено проект землеустрою щодо відведення земель з метою зміни цільового призначення власних земельних ділянок загальною площею 9,6950 га гр. ОСОБА_1, з ведення товарного сільськогосподарського виробництва на землі промисловості на території Топорищенської сільської ради.

Відповідно до п.п. 9, 13, 14 Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 №502, якщо зміна цільового призначення земельної ділянки, яка розташована за межами населеного пункту, передбачає використання ділянок для інших потреб, ніж визначених пунктом 8 цього Порядку, районна держадміністрація розглядає проектні матеріали, готує свій висновок з цього питання і подає його разом з матеріалами до облдержадміністрації.

Встановлено, що в подальшому гр. ОСОБА_1 звернувся до Комісії Житомирської обласної Державної адміністрації по розгляду звернень підприємств, організацій, установ та громадян щодо надання земельних ділянок - відповідача по даній справі, з клопотанням щодо зміни цільового призначення земельних ділянок з ведення товарного сільськогосподарського виробництва на землі промисловості (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами) загальною площею 9,6950 га на території Топорищенської сільської ради.

Проте, як вбачається з витягу з протоколу засідання комісії облдержадміністрації по розгляду звернень підприємств, організацій, установ та громадян щодо надання земельних ділянок, від 17 квітня 2012 року, клопотання ОСОБА_1 щодо розгляду наданих матеріалів відхилено, зокрема , посилаючись при цьому на п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України до 1 січня 2013 року.

Відповідно до п.15 Перехідних положень Земельного кодексу України до 1 січня 2013 року не допускається купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб.

Отже, приймаючи рішення, що виразилось у відхиленні клопотання ОСОБА_1 про зміну цільового призначення земельних ділянок, відповідачем не враховано рішення Володарсько -Волинського районного суду, яким як було встановлено та зазначено вище, що п.15 Перехідних положень Земельним кодексом України не містить заборони на зміну, цільового призначення земельної ділянки, яка не використовується для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. А тому суд визнає такі дії комісії неправомірними.

Враховуючи вищевикладене та ту обставину, що земельні ділянки ОСОБА_1 втратили свою цінність як землі, що призначені для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яке є неможливим на цих землях, а також часткове визнання позову Житомирською обласною державною адміністрацією в частині зобов'язання комісії прийняти документи ОСОБА_1 до розгляду та вирішення питання по суті, що також підтверджено письмовими поясненнями, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись Земельним кодексом України, ст.ст. 72, 86, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд,-

постановив :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати дії Комісії Житомирської обласної Державної адміністрації по розгляду звернень підприємств, організацій, установ та громадян щодо надання земельних ділянок, які полягають у відхиленні клопотання ОСОБА_1 про зміну цільового призначення земельних ділянок незаконними.

Зобов'язати Комісію Житомирської обласної Державної адміністрації по розгляду звернень підприємств, організацій, установ та громадян щодо надання земельних ділянок розглянути питання щодо зміни цільового призначення земельних ділянок площею 9,695га на території Топорищенської сільської ради Володарсько-Волинського району Житомирської області та прийняти відповідне рішення.

Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня проголошення.

У разі застосування судом ч.3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя Г.В. Чернова

Повний текст постанови виготовлено: 10 серпня 2012 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2012
Оприлюднено07.09.2012
Номер документу25871381
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/3014/12

Постанова від 06.08.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 17.05.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні