Справа № 7775/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2012 року
м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Соколенко О.М.
при секретарі -Кулішенко Є.С.
за участю: представника позивача -Мєшкової Є.П.(за довіреністю),
представника відповідача -Неплій І.А. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»до державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»до державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області та державної податкової адміністрації в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у Біляївському районі № 0003632300/0 від 10.03.2010 року, № 0003632300/1 від 17.05.2010 року, № 0003632300/2 від 21.06.2010 року, № 0004092300/2 від 21.06.2010 року і визнання протиправним та скасування рішення ДПА в Одеській області про результати розгляду повторної скарги (вих. № 21812/10/25-0007) від 14.06.2010 року в частині збільшення суми податкового зобов'язання плати за землю з юридичних осіб в сумі 244693,21 грн., в тому числі, основного платежу у розмірі 162902,17 грн. та штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 81791,04 грн.
Позивач мотивує свої позовні вимоги тим, що за результатами позапланової виїзної перевірки ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»з питань повноти нарахування та своєчасності сплати податку на землю за період з 16.10.2007 року по 30.06.2009 року ДПІ у Біляївському районі Одеської області 05.02.2010 року складено акт № 188/23/35502634, згідно якого встановлено несплату та заниження позивачем податку на землю на загальну суму 412254,92 грн., в тому числі: за 2 місяці 16 днів 2007 року (з 16.10.2007 року по 31.12.2007 року) - 332,58 грн.; за 2008 рік (з 04.06.2008 року по 31.12.2008 року) -220396,88 грн., за І півріччя 2009 року (з 01.01.2009 року по 30.06.2009 року) -191525,46 грн. На підставі вказаного акту перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0003632300/0 від 10.03.2010 року, яким донараховано ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»податкове зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб.
Не погодившись із вказаним податковим повідомленням-рішенням ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»23.03.2010 року звернулось із скаргою до ДПІ у Біляївському районі Одеської області, за результатами якої податковим органом 13.05.2010 року винесено рішення про залишення скарги без задоволення, а податкового повідомлення-рішення -без змін. 26.05.2010 р. ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»звернулось із повторною скаргою за № 001 до ДПА в Одеській області, за результатами якої останньою 14.06.2010 року винесено рішення № 21812/10/25-0007 про залишення податкового повідомлення-рішення № 0003632300/0 від 10.03.2010 року без змін та збільшення на 162902,17 грн. суми податкового зобов'язання з податку на землю та на 81791,04 грн. суми штрафної (фінансової) санкції з цього податку.
Позивач вважає, що донараховане податкове зобов'язання по платі за землю з юридичних осіб в сумі 618556,09 грн. та його збільшення в сумі 244693,21 грн. не відповідають нормам чинного законодавства, а податкові повідомлення-рішення ДПІ у Біляївському районі № 0003632300/0 від 10.03.2010 року, № 0003632300/1 від 17.05.2010 року, № 0003632300/2 від 21.06.2010 року, № 0004092300/2 від 21.06.2010 року і рішення ДПА в Одеській області про результати розгляду повторної скарги (вих. № 21812/10/25-0007) від 14.06.2010 року в частині збільшення суми податкового зобов'язання плати за землю з юридичних осіб в сумі 244693,21 грн., в тому числі основного платежу у розмірі 162902,17 грн. та штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 81791,04 грн. є протиправними та підлягають скасуванню з огляду на наступне.
За твердженням позивача, обов'язок зі сплати земельного податку виникає лише з моменту державної реєстрації права власності на земельну ділянку, що посвідчується державним актом. Вказана позиція закріплена у ст.125 Земельного кодексу України та у листі ДПА України від 19.02.2010 року № 3361/7/15-0717. Державний акт на право власності ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»на земельну ділянку серії ЯД № 786388 оформлено 27.12.2007 року, у зв'язку з чим, на думку позивача, ДПІ у Біляївському районі Одеської області необґрунтовано встановлено в акті перевірки несплату та заниження позивачем податку на землю за період з 16.10.2007 року по 31.12.2007 року.
Також безпідставним, на думку позивача, є твердження податкового органу про несплату та заниження позивачем податку на землю за період з 04.06.2008 року по 31.12.2008 року у сумі 220396,88 грн., за період з 01.01.2009 року по 30.06.2009 року у сумі 191525,46 грн., а також збільшення на 162902,17 грн. суми податкового зобов'язання з податку на землю та на 81791,04 грн. суму штрафної (фінансової) санкції з цього податку, яке прийнято на підставі розділу ІІ Закону від 28.12.2007 року № 107-VІ «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», що набрав чинності 01.01.2008 року, оскільки внесення земельної ділянки до статутного фонду товариства прирівняне відповідачем до цивільно-правової угоди, а саме до договору міни, що суперечить нормам чинного законодавства. Враховуючи викладене позивач просив задовольнити його позов.
29 липня 2010 року суддею Соколенко О.М. постановлено ухвалу про відкриття провадження у справі за вказаним адміністративним позовом.
07 лютого 2011 року суддею Соколенко О.М. постановлено ухвалу, якою адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Одеса» на підставі п.4.ч.1 ст.155 КАС України залишено без розгляду.
Не погодившись з ухвалою суду від 07 лютого 2011 року, позивач звернувся до Одеського апеляційного адміністративного суду із апеляційною скаргою, в якій просив суд скасувати ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2011 року та направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
18.10.2011 року Одеським апеляційним адміністративним судом постановлено ухвалу, якою задоволено апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА», скасовано ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2011 року та направлено справу № 2а-7775/10/1570 до суду першої інстанції для продовження розгляду.
17.11.2011 року вказана адміністративна справа надійшла до Одеського окружного адміністративного суду та 18.11.2011 року суддею Соколенко О.М. постановлено ухвалу про прийняття до провадження адміністративної справи № 2а-7775/10/1570 та призначення її до судового розгляду.
Під час судового засідання 24.01.2012 року, до початку розгляду справи по суті, судом було залучено до матеріалів справи та приєднано до первинних вимог заяву про доповнення та уточнення до позовної заяви, що надійшла від ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»(т.1,а.с.167-168), згідно якої позивач просив суд також визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Біляївському районі: № 0003632300/3 від 02.09.2010 року, № 0004092300/3 від 02.09.2010 року.
Крім того, 24.01.2012 року представником ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»надано до суду клопотання про зміну позовних вимог у остаточній редакції (т.1,а.с.182), згідно якого позивач просив суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Біляївському районі Одеської області: № 0003632300/0 від 10.03.2010 року, № 0003632300/1 від 17.05.2010 року, № 0003632300/2 від 21.06.2010 року, № 0004092300/2 від 21.06.2010 року, № 0003632300/3 від 02.09.2010 року, № 0004092300/3 від 02.09.2010 року. Також, у вказаному клопотанні позивач зазначив, що він не підтримує вимоги до ДПА в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення ДПА в Одеській області про результати розгляду повторної скарги (вих. № 21812/10/25-0007) від 14.06.2010 року.
Відповідач надав до суду письмові заперечення на позов по адміністративній справі № 2а-7775/10/1570 (т.1, а.с.156-157), в яких зазначив про безпідставність позовних вимог та правомірність висновків податкового органу, посилаючись на те, що внесення у статутний фонд товариства майна (земельної ділянки) є договором міни, на який поширюються правовідносини, визначені ст. 715 та 716 Цивільного кодексу України, а тому до цієї операції слід застосовувати загальні положення договору купівлі-продажу. Враховуючи викладене, відповідач зазначив, що позивачу правомірно донараховано земельний податок з урахувань рішень органів ДПС, прийнятих за результатами розгляду скарг позивача в порядку апеляційного узгодження, а отже на думку останнього, оскаржувані податкові-повідомлення рішення прийняті правомірно та скасуванню не підлягають.
У судовому засіданні 29.03.2012 року судом відповідно до ст.55 КАС України в порядку правонаступництва здійснено заміну відповідача -Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області на його правонаступника -Державну податкову інспекцію у Біляївському районі Одеської області Державної податкової служби.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві, доповненнях та уточненнях до неї.
Представник відповідача в судовому засіданні заявлений адміністративний позов не визнав та просив суд відмовити у його задоволенні, посилаючись на обставини, викладені в запереченнях на адміністративний позов.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, ознайомившись з запереченнями відповідача, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»(надалі - ТОВ«АС-ТРАНС ОДЕСА», позивач) зареєстроване як юридична особа 16.10.2007 року виконавчим комітетом Одеської міської ради, що підтверджується копіями: свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, виписки з ЄДР та довідки з ЄДРПОУ (т.1,а.с.195-197).
07.02.2008 року позивач взятий на облік як платних окремих податків та станом на момент проведення перевірки перебував на додатковому обліку в ДПІ у Біляївському районі Одеської області, та у період, за який проводилась перевірка, TOB «АС-ТРАНС ОДЕСА»було платником податку на землю в ДПІ у Біляївському районі Одеської області, що підтверджується п.п. 2.3, 2.4, 2.4.1 акту перевірки (т.1, а.с.10-11), та не заперечувалось сторонами.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі направлення від 28.01.2010 року № 40/23 (т.1,а.с.193), головними державними податковими ревізор-інспекторами відділу перевірок платників податків управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у Біляївському районі Одеської області, згідно із п.3 ч.6 ст.11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», згідно до наказу ДПІ у Біляївському районі Одеської області від 25.01.2010 року № 42 (т.1, а.с.192) та відповідно до запиту ДПІ у Малиновському районі м. Одеси від 05.10.2009 року № 41651/23-109/5 проведена позапланова виїзна перевірка TOB «АС-ТРАНС ОДЕСА»з питання повноти нарахування та своєчасності сплати податку на землю за період з 16.10.2007 року по 30.06.2009 року.
За результатами вказаної перевірки ДПІ у Біляївському районі Одеської області складено акт від 05.02.2010 року №188/23/35502634 (т.1,а.с.15-19) , яким встановлено порушення позивачем:
- ст.2, ст.15, ч.ч.1,2 ст.8 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року № 2535-ХІІ із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено суму земельного податку на загальну суму 412254,92 грн., в тому числі за 2 місяці 16 днів 2007 року (з 16.10.2007 року по 31.12.2007 року) - 332,58 грн.; за 2008 рік (з 04.06.2008 року по 31.12.2008 року) -220396,88 грн., за І півріччя 2009 року (з 01.01.2009 року по 30.06.2009 року) -191525,46 грн., а саме за: 16 днів жовтня 2007 року -68,92 грн., листопад-грудень 2007 року -по 132,18 грн., січень-травень 2008 року -по 135,91 грн., червень 2008 року -28747,43 грн., липень-листопад 2008 року -31941,58 грн., грудень 2008 року -31941,55 грн., січень-червень 2009 року -31920,91 грн.;
- п.п.4.1.4 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ, в результаті неподання податкового розрахунку земельного податку за 2007 рік.
Не погоджуючись з висновками вказаного акту перевірки позивач звернувся до ДПІ у Біляївському районі Одеської області із зауваженнями на нього від 02.03.2010 року № 1 (т.1,а.с.21-22), в яких вказав на те, що не погоджується із висновком податкового органу щодо встановлених порушень. За результатами розгляду вказаних зауважень, ДПІ у Біляївському районі Одеської області надано відповідь від 05.03.2010 року № 4019/10/10-0021 (т.1,а.с.23-25), в якій вказано, що зауваження TOB «АС-ТРАНС ОДЕСА»є необґрунтованими, а підстави для перегляду акту перевірки від 05.02.2010 року №188/23/35502634 відсутні.
На підставі вказаного акту перевірки ДПІ у Біляївському районі Одеської області прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.03.2010 року №0003632300/0 , яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб по Усатовській с/р у розмірі 618556,09 грн ., в тому числі за основним платежем - 412254,92 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -206301,17 грн. за порушення ст.2, ст.15, ч.ч.1,2 ст.8 Закону України «Про плату за землю»(т.1,а.с.11).
Судом встановлено, що позивач, не погоджуючись з даним податковим повідомленням-рішенням звернувся із скаргою від 23.03.2010 р. № 01 (т.1,а.с.26-28) до ДПІ у Біляївському районі Одеської області, в якій просив скасувати у повному обсязі податкове повідомлення-рішення від 10.03.2010 року №0003632300/0. Рішенням ДПІ у Біляївському районі Одеської області від 13.05.2010 року № 7828/10/10-0021 про результати розгляду первинної скарги (т.1,а.с.29-33) залишено без змін податкове повідомлення-рішення від 10.03.2010 року №0003632300/0, а скаргу TOB «АС-ТРАНС ОДЕСА»-без задоволення.
На підставі вказаного, 17.05.2010 року ДПІ у Біляївському районі Одеської області прийнято податкове повідомлення-рішення №0003632300/1 , яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб по Усатовській с/р у розмірі 618556,09 грн ., в тому числі за основним платежем - 412254,92 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -206301,22 грн. за порушення ст.2, ст.15, ч.ч.1,2 ст.8 Закону України «Про плату за землю»(т.1, а.с.12).
26.05.2010 року позивач звернувся із скаргою № 001 (т.1,а.с.34-38) на податкове повідомлення-рішення від 10.03.2010 року №0003632300/0 до ДПА в Одеській області, у якій також просив скасувати винесене повідомлення-рішення . Однак, рішенням ДПА в Одеській області від 14.06.2010 року № 21812/10/25-0007 (т.1,а.с.39-42) про результати розгляду повторної скарги: залишено без змін податкове повідомлення-рішення від 10.03.2010 року №0003632300/0 і рішення ДПІ у Біляївському районі Одеської області від 13.05.2010 року № 7828/10/10-0021, а скаргу -без задоволення; та разом з цим збільшено на 162902,17 грн. суму податкового зобов'язання з податку на землю та на 81791,04 суму штрафних (фінансових) санкцій з цього податку, визначених у податковому повідомленні-рішенні від 10.03.2010 року №0003632300/0.
21.06.2010 року ДПІ у Біляївському районі Одеської області прийняті податкові повідомлення-рішення:
- № 0003632300/2 , яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб по Усатовській с/р у розмірі 618556,09 грн ., в тому числі за основним платежем - 412254,92 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -206301,22 грн. за порушення ст.2, ст.15, ч.ч.1,2 ст.8 Закону України «Про плату за землю»(т.1,а.с.13);
- № 0004092300/2, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб по Усатовській с/р у розмірі 244693,21 грн ., в тому числі за основним платежем - 162902,17 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -81791,04 грн. за порушення ст.2, ст.15, ч.ч.1,2 ст.8 Закону України «Про плату за землю»(т.1, а.с.14).
25.06.2010 року позивач звернувся із скаргою № 03 (т.1,а.с.169-174) на податкове повідомлення-рішення від 10.03.2010 року №0003632300/0 до ДПА України, в якій просив скасувати винесене повідомлення-рішення . Однак, рішенням ДПА України від 26.08.2010 року № 8585/6/25-0215 про результати розгляду повторної скарги (т.1,а.с.175-179) залишено без змін податкове повідомлення-рішення від 10.03.2010 року №0003632300/0 з урахуванням рішення ДПА в Одеській області від 14.06.2010 року № 21812/10/25-0007, а скаргу -без задоволення.
02.09.2010 року ДПІ у Біляївському районі Одеської області прийняті податкові повідомлення-рішення:
- № 0003632300/3 , яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб по Усатовській с/р у розмірі 618556,14 грн ., в тому числі за основним платежем - 412254,92 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -206301,22 грн. за порушення ст.2, ст.15, ч.ч.1,2 ст.8 Закону України «Про плату за землю»(т.1,а.с.180);
- № 0004092300/3, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб по Усатовській с/р у розмірі 244693,21 грн ., в тому числі за основним платежем - 162902,17 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -81791,04 грн. за порушення ст.2, ст.15, ч.ч.1,2 ст.8 Закону України «Про плату за землю»(т.1,а.с.181).
Не погодившись з висновками акту перевірки та винесеними ДПІ у Біляївському районі Одеської області податковими повідомленнями-рішеннями позивач оскаржив їх в судовому порядку.
Вирішуючи питання щодо правомірності винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, суд виходить з наступного .
В акті перевірки ДПІ у Біляївському районі Одеської області від 05.02.2010 року №188/23/35502634 зазначено, що згідно з рішенням № 1 від 15 жовтня 2007 року, зареєстрованим приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_3 15.10.2007 р., в реєстрі за № 168, створено юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»та затверджено статут із наступним розподілом часток між учасниками: ОСОБА_4 -100%. Статут TOB «АС-ТРАНС ОДЕСА»зареєстровано Малиновською Райадміністрацією Одеської області 16.10.2007 року за №15561020000029534. Відповідно до п. 6.2. Статуту ОСОБА_4, який є учасником, передає до Статутного капіталу ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»індивідуально визначене майно у вигляді земельної ділянки, яка розташована на 1664 км. Автошляху С.Петербург-Київ-Одеса, загальною площею 3,7255 га, оціночною вартістю 33753796,00 грн., що складає 100% Статутного капіталу. Вказана земельна ділянка придбана ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу від 20.08.2007 р. серії ВЕХ №130722 за 7698598,75 грн. Згідно п.6.4. Статуту та ст.53 Закону України «Про господарські товариства»від 19.09.1991 року № 1576-ХІІ учасник ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»ОСОБА_4 продав 50% своєї частки у статутному капіталі юридичній особі - товариству з обмеженою відповідальністю «АКТИВ-ІНВЕСТ ПЛЮС»згідно договору купівлі-продажу частки статутного капіталу від 25.10.2007 року. У подальшому рішенням господарського суду Харківської області від 10.11.2008 року визнано недійсним, з моменту прийняття, рішення засновника товариства з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»ОСОБА_4 в частині визначення розміру статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА», яке оформлено рішенням № 1 від15.10.2007 року ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА».
Враховуючи викладене, податковий орган з посиланням на ч.1 ст.8 Закону України «Про сплату за землю», постанову КМУ від 12.05.2000 року № 783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель», лист Державного комітету України із земельних ресурсів від 09.01.2009 року № 14-22-6/87, п.7 розділу ІІ Закону від 28.12.2007 року № 107-VІ «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким внесені зміни до Закону України № 2535-ХІІ «Про сплату за землю»в частині розрахунку суми земельного податку у разі придбання земельних ділянок на підставі цивільно-правових угод, зазначає, що у разі придбання земельної ділянки на підставі цивільно-правової угоди розмір податку розраховується від суми, що дорівнює грошовій оцінці землі, але в будь-якому разі сума, від якої розраховується розмір податку, не може бути меншою ціни земельної ділянки, що зазначена в угоді.
Таким чином, ДПІ у Біляївському районі Одеської області встановлено, що позивачем не нараховано податок на землю за 2 місяці 16 днів 2007 року у розмірі 332,58 грн. і не надано податковий розрахунок земельного податку до податкової інспекції; не враховано зміни, як були внесені до Закону України «Про сплату за землю»і набули чинності з червня 2008 року, у результаті чого розбіжність за 2008 рік становить 220396,88 грн., за І півріччя 2009 року -191525,46 грн.
При цьому, рішенням ДПА в Одеській області від 14.06.2010 року № 21812/10/25-0007 про результати розгляду повторної скарги, зокрема, збільшено на 162902,17 грн. суму податкового зобов'язання з податку на землю та на 81791,04 грн. суму штрафних (фінансових) санкцій з цього податку, визначені у податковому повідомленні-рішенні від 10.03.2010 року №0003632300/0. З вказаного рішення ДПА в Одеській області вбачається , що за неподання розрахунку земельного податку на 2007 рік застосовано фінансову санкцію у розмірі 170,00 грн.; за заниження земельного податку у 2007 році на 332,58 грн. згідно із пп.17.1.2 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»слід застосувати фінансову санкцію у розмірі 510,00 грн.; за заниження земельного податку у 2008 році та півріччі 2009 року -574824,51 грн. (а не 411922,34 грн., як зазначено в акті) згідно із пп.17.1.3 ст.17 вказаного Закону слід застосувати фінансову санкцію у розмірі 287412,26 грн.
Суд не погоджується з вказаними висновками акту перевірки та рішеннями, на підставі яких прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення, та дослідивши матеріали справи і зміст чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства, зазначає наступне.
20.08.2007 року між ОСОБА_6 (Продавець) та ОСОБА_4 (Покупець) укладений договір купівлі-продажу серії ВЕХ 130722 (т.1,а.с.212-213,т.2,а.с.11-12), відповідно до якого громадянка ОСОБА_6 продала, а громадянин ОСОБА_4 купив земельну ділянку (без номеру) площею 3,7255 га (з них 3,7255 га ріллі), (кадастровий номер 5121085200:01:001:0821), розташовану за адресою: Одеська область, Біляївський район, на території Усатівської сільської ради, 1664 км автошляху С.Петербург-Київ-Одеса, надану для будівництва та обслуговування торговельного центру для потреб та обслуговування населення (п.1 Договору). Продаж за домовленістю сторін вчиняється за 7698598,75 грн.(п.3 Договору).
Рішенням ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»від 15.10.2007 року № 1, зареєстрованим приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_3 15.10.2007 р., реєстровий № 168, вирішено: створити та зареєструвати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»; визначити статутний капітал товариства у вигляді індивідуально визначеного майна - земельної ділянки, загальною площею 3,7255 га, розташованої на 1664 км автошляху С.Петербург-Київ-Одеса, оціночною вартістю 33753796,00 грн., що складає 100% Статутного капіталу та затвердити Статут товариства; призначити на посаду директора ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»ОСОБА_4 (т.1, а.с.198).
Статут TOB «АС-ТРАНС ОДЕСА»зареєстровано Малиновською Райадміністрацією Одеської області 16.10.2007 року за №15561020000029534 (т.1, а.с.201-211). Відповідно до п. 6.2. Статуту ОСОБА_4, який є учасником, передає до Статутного капіталу ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»індивідуально визначене майно у вигляді земельної ділянки, яка розташована на 1664 км. автошляху С.Петербург-Київ-Одеса, загальною площею 3,7255 га, оціночною вартістю 33753796,00 грн., що складає 100% Статутного капіталу.
Як вбачається з матеріалів справи, 15.10.2007 року ОСОБА_4, який є Учасником Товариства з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА», передано до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»індивідуально визначене майно у вигляді земельної ділянки, яка розташована на 1664 км. автошляху С.Петербург-Київ-Одеса, загальною площею 3,7255 га, оціночною вартістю 33753796,00 грн., що складає 100% Статутного капіталу, а директором Товариства з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»ОСОБА_4 прийнято індивідуально-визначене майно у вигляді вищезазначеної земельної ділянки відповідно до акту приймання-передачі індивідуально визначеного майна у вигляді земельної ділянки (т.1,а.с.235).
25.10.2007 року між ОСОБА_4 (Продавець), який є засновником ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»та ТОВ «АКТИВ-ІНВЕСТ ПЛЮС»(Покупець) укладено договір купівлі-продажу частки статутного капіталу, згідно п.1 якого ОСОБА_4 продав, а ТОВ «АКТИВ-ІНВЕСТ ПЛЮС»купило частку в статутному капіталі ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА», яка складає 50% Статутного капіталу товариства (т.1, а.с.218-219). До вказаного договору сторонами були укладені додатки №1, №2, №3, №4, №5, №6 (т.1,а.с.220-225).
12.06.2008 року між ОСОБА_4 (Продавець), який є засновником ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»та ТОВ «АКТИВ-ІНВЕСТ ПЛЮС»(Покупець) укладено договір купівлі-продажу частки статутного капіталу, згідно п.1 якого ОСОБА_4 продав, а ТОВ «АКТИВ ІНВЕСТ ПЛЮС»купило частку в статутному капіталі ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА», яка складає 9% статутного капіталу товариства (т.1, а.с.227-228). До вказаного договору сторонами були укладені додатки №1, №2, №3, №4, №5, №6 (т.1,а.с.229-234).
На підставі заяви про передачу земельної ділянки до статутного капіталу, посвідченої приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_3 від 18.12.2007 року за № 431 Відділом земельних ресурсів у Біляївському районі Одеської області видано Товариству з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯД № 786388 від 27.12.2007 року (т.1,а.с.215).
У подальшому рішенням господарського суду Харківської області від 10.11.2008 року по справі № 53/318-08 вх.№ 7852/1-53, яке набрало законної сили, визнано недійсним, з моменту прийняття, рішення засновника товариства з обмеженою відповідальністю «АС ТРАНС ОДЕСА»ОСОБА_4 в частині визначення розміру статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «АС ТРАНС ОДЕСА», яке оформлено рішенням № 1 від 15.10.2007 року ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»(т.1,а.с.236-239).
В судовому засіданні представники сторін погодились із встановленням фактичних обставин, які стосуються спірних правовідносин, зазначивши при цьому, що розбіжності у позиціях сторін полягають у визначеності правового статусу спірної операції щодо внесення земельної ділянки до статутного капіталу ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА», виходячи з чого позивачу спірними податковими повідомленнями-рішеннями донараховано податкове зобов'язання зі сплати земельного податку та штрафні (фінансові) санкції.
Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин), а саме: Цивільним кодексом України від 16 січня 2003 року № 435-IV (далі -ЦК України), Господарським кодексом України від 16 січня 2003 року № 436-IV (далі -ГК України), Земельним кодексом України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III (далі -ЗК України), Законом України «Про плату за землю», Законом України "Про державну податкову службу в Україні" від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ (далі -ЗУ № 509-ХІІ), Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та іншими законодавчими актами.
Статтею 2 Закону України «Про плату за землю»(який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар (ст.5 Закону України «Про плату за землю»).
Підставою для нарахування земельного податку, як визначено статтею 13 Закону України «Про плату за землю», є дані державного земельного кадастру.
Відповідно до ст.15 Закону України «Про плату за землю»власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Згідно з ч.1 ст. 125 Земельного кодексу України (у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.
Право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами. Форми державних актів затверджуються Кабінетом Міністрів України (ч.1 ст. 126 Земельного кодексу України).
Як вже встановлено судом, Відділом земельних ресурсів у Біляївському районі Одеської області видано Товариству з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»державний акт на право власності на земельну ділянку, Серії ЯД № 786388 від 27.12.2007 року.
Таким чином, враховуючи те, що позивачем отримано акт на право власності на земельну ділянку 27.12.2007 року , суд доходить висновку про те, що ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»на підставі ст.15 Закону України «Про плату за землю»мало сплачувати земельний податок з моменту отримання правовстановлюючого документа на земельну ділянку -з 27.12.2007 року , а не з 16.10.2007 року, як встановлено податковим органом.
Як вбачається з матеріалів справи, та не заперечувалось сторонами, позивачем до ДПІ у Біляївському районі були надані розрахунки земельного податку за 2008 рік та за 2009 рік разом із додатками саме за земельну ділянку, яка розташована на 1664 км. автошляху С.Петербург-Київ-Одеса, загальною площею 3,7255 га та належить ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА» згідно державного акту на право власності на земельну ділянку, Серії ЯД № 786388 від 27.12.2007 року. Разом з цим, відповідачем не заперечувалось факт сплати визначених у вказаних розрахунках сум нарахованого земельного податку.
При цьому, в судовому засіданні представник позивача зазначив, що ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»не заперечує проти того, що з моменту реєстрації, тобто з 27.12.2007 року, мало сплатити суму земельного податку за період з 27.12.2007 року по 31.12.2007 року.
Як вбачається з акту перевірки, розрахунку податкового органу, який міститься у додаткових поясненнях по справі (т.2,а.с.18-19), податкові зобов'язання позивача по сплаті земельного податку за 2007 рік складають 332,58 грн. (за жовтень 2007 року - 68,92 грн., за листопад 2007 року - 132,18 грн. , за грудень місяць 2007 року складають 132,18 грн. , за один день -4,26 грн. (132,18 грн.:31 день).
Згідно рішення ДПА в Одеській області від 14.06.2010 року № 21812/10/25-0007 про результати розгляду повторної скарги (т.1,а.с.39-42), яке залишено без змін рішенням ДПА України від 26.08.2010 року № 8585/6/25-0215 зазначено, що податкові зобов'язання позивача по сплаті земельного податку за 2007 рік складають 332,58 грн., при цьому за грудень місяць 2007 року складають 132,21 грн ., що також підтверджується розрахунком сум податкових зобов'язань та штрафних санкцій по сплаті за землю згідно оскаржуваних податкових повідомлень-рішень. Таким чином, сума 332,58 грн ., є незмінною, і при цьому у зв'язку із помилкою при підрахунку, та зазначенням замість вірної суми за грудень місяць 2007 року у розмірі 132,21 грн., суму у розмірі - 132,18 грн., сума податкового зобов'язання за 1 день 2007 року залишилася незмінною та складає 4,26 грн. (132,21 грн.:31 день).
Таким чином, за період з 27.12.2007 року по 31.12.2007 року (п'ять календарних днів) такі зобов'язання позивача по сплаті земельного податку складають 21,30 грн. (4,26 грн. х 5 днів).
Крім того, відповідно до пп. 17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Отже, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що податковим органом правомірно нараховано ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»штрафні (фінансові) санкції у розмірі 170,00 грн. за неподання розрахунку земельного податку на 2007 рік, проти чого, в свою чергу не заперечував у судовому засіданні представник позивача.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, позивачу за 2007 рік були нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 340 грн. на підставі пп. 17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», при цьому, рішенням ДПА в Одеській області від 14.06.2010 року № 21812/10/25-0007 про результати розгляду повторної скарги (т.1,а.с.39-42), яке залишено без змін рішенням ДПА України від 26.08.2010 року № 8585/6/25-0215, визначено, що за заниження ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»земельного податку у 2007 році на 332,58 грн. згідно із пп.17.1.2 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»слід застосувати фінансову санкцію у розмірі 510 грн.
Підпунктом 17.1.2 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»передбачено, що у разі коли контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "а" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, додатково до штрафу, встановленого підпунктом 17.1.1 цього пункту, платник податків сплачує штраф у розмірі десяти відсотків суми податкового зобов'язання за кожний повний або неповний місяць затримки податкової декларації, але не більше п'ятдесяти відсотків від суми нарахованого податкового зобов'язання та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно п. «а»пп. 4.2.2. 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.
Як вбачається із розрахунку штрафних (фінансових) санкцій, наданого відповідачем, ним зазначено, що відповідачем помилково було визначено штрафні (фінансові) санкції у розмірі 170 грн. на підставі пп. 17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України, в той час, як застосуванню підлягають штрафні (фінансові) санкції згідно пп. 17.1.2 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у розмірі 510 грн. (жовтень 2007 року - 170 грн., листопад 2007 року - 170 грн., грудень 2007 року -170 грн.).
Таким чином, оскільки судом встановлено, що позивач набув право власності на земельну ділянку з 27.12.2007 року, не подав відповідного розрахунку земельного податку за грудень 2007 року, і контролюючим органом було самостійно визначено суму податкового зобов'язання зі сплати земельного податку за грудень 2007 року, суд вважає, що до позивача підлягає застосуванню штрафна (фінансова) санкція у розмірі 170 грн. згідно пп. 17.1.2 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», з чим, в свою чергу, погодився представник позивача під час розгляду справи.
Як вже зазначалось судом, позивачем до ДПІ у Біляївському районі були надані розрахунки земельного податку за 2008 рік та за 2009 рік разом із додатками саме за земельну ділянку, яка розташована на 1664 км. автошляху С.Петербург-Київ-Одеса, загальною площею 3,7255 га та належить ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА» згідно державного акту на право власності на земельну ділянку, Серії ЯД № 786388 від 27.12.2007 року. Разом з цим, відповідачем не заперечувався факт сплати визначених у вказаних розрахунках сум нарахованого земельного податку.
При цьому, слід зазначити, що висновки податкових органів про заниження ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»земельного податку у 2008 році та першому півріччі 2009 року ґрунтуються на тому, що у разі придбання земельної ділянки на підставі цивільно-правової угоди, суми земельного податку мали бути розраховані, виходячи з грошової оцінки землі, але в будь-якому разі сума, від якої розраховується розмір податку, не може бути меншою ціни земельної ділянки, що зазначена в угоді. Разом з цим, у запереченні на адміністративний позов відповідач зазначив, що внесення до статутного фонду підприємства нерухомого майна фізичною особою є угодою міни, до якої застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, а інвестування фізичною особою до статутного фонду господарського товариства належного їй на праві власності нерухомого майна (в т.ч. земельної ділянки) є з її боку відчуженням такого майна.
Суд не погоджується з вказаними твердженнями відповідача, як підставою для донарахування позивачу податкового зобов'язання з земельного податку у 2008 році та першому півріччі 2009 року, виходячи з наступного.
Згідно з ст. 7, ч.1 статті 8 Закону України «Про плату за землю», у разі придбання земельної ділянки на підставі цивільно-правової угоди розмір податку розраховується від суми, що дорівнює грошовій оцінці землі, але в будь-якому разі сума, від якої розраховується розмір податку, не може бути меншою ціни земельної ділянки, що зазначена в угоді.
Відповідно до ст. 715 ЦК України за договором міни (бартеру), на застосуванні якого до спірних правовідносин наполягає відповідач, кожна із сторін зобов'язується передати другій стороні у власність один товар в обмін на інший товар. Кожна із сторін договору міни є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін. Договором може бути встановлена доплата за товар більшої вартості, що обмінюється на товар меншої вартості. Право власності на обмінювані товари переходить до сторін одночасно після виконання зобов'язань щодо передання майна обома сторонами, якщо інше не встановлено договором або законом. Договором може бути встановлений обмін майна на роботи (послуги). Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору міни.
Статтею 716 ЦК України передбачено, що до договору міни застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, договір контрактації або інші договори, елементи яких містяться в договорі міни, якщо це не суперечить суті зобов'язання.
Згідно зі ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Відповідно до ч. 1 ст. 167 ГК України корпоративні права - це права особи, частка якої визначається у статутному фонді (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.
Згідно з п. 1.8 ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»корпоративні права - це право власності на статутний фонд (капітал) юридичної особи або його частку (пай), включаючи права на управління, отримання відповідної частки прибутку такої юридичної особи, а також активів у разі її ліквідації відповідно до чинного законодавства, незалежно від того, чи створена така юридична особа у формі господарського товариства, підприємства, заснованого на власності однієї юридичної або фізичної особи, або в інших організаційно-правових формах.
Пунктом 1.28.2 статті 1 вказаного Закону передбачено, що під фінансовою інвестицією слід розуміти господарську операцію, яка передбачає придбання корпоративних прав, цінних паперів, деривативів та інших фінансових інструментів.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про господарські товариства»господарським товариством є юридична особа, статутний (складений) капітал якої поділений на частки між учасниками. Статтею 12 цього Закону та ст. 115 ЦК України передбачено, що товариство є власником: - майна, переданого йому учасниками у власність як вклад до статутного (складеного) капіталу; - продукції, виробленої товариством в результаті господарської діяльності; - одержаних доходів; - іншого майна, набутого на підставах, не заборонених законом.
Вкладом до статутного (складеного) капіталу господарського товариства, відповідно до ч. 2 ст. 115 ЦК України можуть бути гроші, цінні папери, інші речі або майнові чи інші відчужувані права, що мають грошову оцінку, якщо інше не встановлено законом.
Згідно із ст. 52 Закону України «Про господарські товариства»у товаристві з обмеженою відповідальністю створюється статутний (складений) капітал, розмір якого повинен становити не менше суми, еквівалентної 100 мінімальним заробітним платам, виходячи із ставки мінімальної заробітної плати, діючої на момент створення товариства з обмеженою відповідальністю. Частина статутного капіталу, що залишилася несплаченою, підлягає сплаті протягом першого року діяльності товариства. Якщо учасники протягом першого року діяльності товариства не сплатили повністю суму своїх вкладів, товариство повинне оголосити про зменшення свого статутного капіталу і зареєструвати відповідні зміни до статуту в установленому порядку або прийняти рішення про ліквідацію товариства. Учаснику товариства з обмеженою відповідальністю, який повністю вніс свій вклад, видається свідоцтво товариства.
Частиною 1 ст.82 Земельного Кодексу України передбачено, що юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: - придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; - внесення земельних ділянок її засновниками до статутного фонду; - прийняття спадщини; - виникнення інших підстав, передбачених законом.
Таким чином, вищенаведене свідчить про те, що внесення земельних ділянок її засновниками до статутного фонду є самостійною законодавчо визначеною підставою набуття юридичною особою земельної ділянки на праві власності, поряд з окремо визначеною підставою у разі придбання за договором купівлі-продажу, міни тощо; відповідно, внесення фізичною особою до статутного фонду господарського товариства майна в обмін на емітовані такою юридичною особою корпоративні права за правовою природою є придбанням фізичною особою інвестиційного активу, а не договором міни та не договором купівлі-продажу.
Отже, операція щодо внесення до статутного капіталу товариства земельної ділянки не є підставою для нарахування земельного податку та не підпадає під дію ст. 7, ч.1 статті 8 Закону України «Про плату за землю», а тому на думку суду, позиція відповідача щодо спірних правовідносин є помилковою, та такою, що суперечить суті цих правовідносин.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25.05.2011 року у справі №2а-6986/10/1570 за позовом ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, за участю прокуратури Малиновського району м. Одеси, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень (т.1, а.с.247-250, т.2, а.с.1-2), яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 18.11.2011 року у справі №2а-6986/10/1570 (т.1,а.с.241-242), позов задоволено та скасовано податкові повідомлення-рішення.
При цьому, зі змісту вказаних рішень судів вбачається, що підставою для винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень стало те, що під час перевірки встановлено отримання у власність фізичною особою -ОСОБА_4 корпоративних прав у TOB "АС-ТРАНС ОДЕСА" у розмірі (100%) його частки в статутному фонді в обмін на внесену до його статутного фонду земельну ділянку без утримання податку з доходів фізичних осіб, в результаті чого, в порушення приписів Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" TOB "АС-ТРАНС ОДЕСА" не утримано та не перераховано податок з доходів фізичних осіб у розмірі 384929,94 грн. від оціночної вартості - 7698598 гривень 75 копійок земельної ділянки, яка розташована на 1664 км. автошляху С.Петербург-Київ-Одеса, загальною площею 3,7255 га. І як встановлено у цих рішеннях, внесення земельних ділянок її засновниками до статутного фонду є самостійною законодавчо визначеною підставою набуття юридичною особою земельної ділянки у власність, поряд з окремо визначеною підставою -у разі придбання за договором купівлі-продажу, міни тощо; внесення фізичною особою до статутного фонду господарського товариства майна в обмін на емітовані такою юридичною особою корпоративні права за правовою природою є придбанням фізичною особою інвестиційного активу, а не договором міни та не договором купівлі-продажу.
Відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Згідно з ч.1 ст.72 КАС обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи, або особа, щодо якої ці обставини встановлені.
Відтак, враховуючи все вищезазначене, проаналізувавши положення законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд вважає, що висновки відповідача, викладені в акті перевірки від 05.02.2010 року №188/23/35502634 про порушення позивачем ст.2, ст.15, ч.ч.1,2 ст.8 Закону України «Про плату за землю» , з урахуванням рішень, прийнятих на наслідком розгляду скарг позивача, є необґрунтованими та безпідставними, а винесені на підставі них спірні податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень має бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до п. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень на може ґрунтуватися на припущеннях.
Згідно п.1 ч.2 ст.162 КАС України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи його окремих положень.
Таким чином, виходячи з викладеного, суд вважає, що податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області № 0003632300/0 від 10.03.2010 року, № 0003632300/1 від 17.05.2010 року, №0003632300/2 від 21.06.2010 року, № 0003632300/3 від 02.09.2010 року підлягають визнанню протиправними та скасуванню частково. Вказані повідомлення-рішення є правомірними в частині нарахування податкових зобов'язань ТОВ «АС-ТРАНС ОДЕСА»по сплаті земельного податку за період з 27.12.2007 року по 31.12.2007 року у розмірі 21,30 грн. (за основним платежем) та в частині нарахування штрафних (фінансових) санкції у розмірі 170,00 грн. на підставі пп. 17.1.2 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та у розмірі 170,00 грн. згідно пп. 17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а в іншій частині зазначені податкові повідомлення-рішення підлягають визнанню протиправними та скасуванню. Податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області № 0004092300/2 від 21.06.2010 року, № 0004092300/3 від 02.09.2010 року підлягають визнанню протиправними та скасуванню повністю, а отже позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 103, 158 -163,167 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА» до державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0003632300/0 від 10.03.2010 року, № 0003632300/1 від 17.05.2010 року, №0003632300/2 від 21.06.2010 року, № 0004092300/2 від 21.06.2010 року, № 0003632300/3 від 02.09.2010 року, № 0004092300/3 від 02.09.2010 року - задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області № 0003632300/0 від 10.03.2010 року, № 0003632300/1 від 17.05.2010 року, №0003632300/2 від 21.06.2010 року, № 0003632300/3 від 02.09.2010 року в частині нарахування товариству з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС ОДЕСА»податкового зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб по Усатовській с/р у розмірі 618194,84 грн ., в тому числі за основним платежем - 412233,62 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -205961,22 грн.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Біляївському районі Одеської області № 0004092300/2 від 21.06.2010 року, № 0004092300/3 від 02.09.2010 року, якими позивачу визначено суму податкового зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб по Усатовській с/р у розмірі 244693,21 грн ., в тому числі за основним платежем - 162902,17 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -81791,04 грн.
В іншій частині позову - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 20 серпня 2012 року.
Суддя О.М. Соколенко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2012 |
Оприлюднено | 07.09.2012 |
Номер документу | 25871554 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Соколенко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні