Постанова
від 31.08.2012 по справі 1570/5014/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/5014/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 серпня 2012 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Потоцької Н.В.,

при секретарі Паровенко І.П.

розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси до Одеської обласної асоціації «Схід-захід-схід» про стягнення заборгованості по сплаті фінансових санкцій у сумі 5780 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Управління пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Одеської обласної асоціації «Схід-захід-схід» про стягнення заборгованості по сплаті фінансових санкцій у сумі 5780 грн.

В обґрунтування своєї позиції позивач зазначає, що згідно ст. ст. 19, 20 Закону № 1058 - IV (редакція чинна на момент виникнення правовідносин), розділу 5 Інструкції № 21-1 "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне страхування до Пенсійного фонду України" від 19.12.2003 p., яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за № 64/8663 ООА "Схід-захід-схід" як страхувальник, зобов'язаний одночасно з одержанням в установах банків коштів на оплату праці вчасно, за встановленою законодавством формою перераховувати внески на обов'язкове державне пенсійне страхування згідно встановлених тарифів та надавати звітність у встановлені законодавством терміни до органів Пенсійного фонду України.

У зв'язку з чим, позивачем були складені рішення про застосування фінансових санкцій за неподання ООА "Схід-захід-схід" розрахунку сум страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування за червень - грудень 2003 року, січень - грудень 2004 року, січень - грудень 2005 року та за січень - березень 2006 року у сумі 170 грн. за кожен місяць на загальну суму 5780 грн.. які були отримані керівником ООА "Схід-захід-схід"

Представник позивача в судове засідання не з'явився надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності за вхід. № 27613/2012 від 31.08.2012 р.

В судове засідання представник відповідача не з'явився, про розгляд справ був повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повернення з відміткою пошти «за зазначеною адресою не знаходиться»

Згідно ч.11 ст.35 КАС України у разі невручення листа адресату з незалежних від суду причин, вважається, що такий лист вручений належним чином. Тому суд прийшов до висновку про належне повідомлення відповідача.

Відтак, суд прийшов до висновку, що спір підлягає вирішенню на підставі наявних у матеріалах справи доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.

Розглянувши подані позивачем документи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

З 01.01.11р. набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464, у зв'язку з чим втратили чинність положення частини першої - дев'ятої ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Проте, відповідно до ч. 7 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків та відповідних штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

На підставі чого, рішеннями начальника управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси до ООА "Схід-захід-схід" були застосовані фінансові санкції за період за червень - грудень 2003 року, січень - грудень 2004 року, січень - грудень 2005 року та за січень - березень 2006 року у сумі 170 грн. за кожен місяць на загальну суму 5780 грн. у зв'язку з порушенням п.4 ч.2 ст. 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», а саме: за неподання розрахунку сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Суд, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.

Як вбачається з матеріалів справи, ООА "Схід-захід-схід" знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з 27.06.2003 року за №9389

Відповідно до картки особового рахунку страхувальника відповідач має заборгованість перед УПФУ в Приморському районі м. Одеси зі сплати фінансових санкцій - 5780 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, УПФУ у Приморському районі м. Одеси було встановлено, що ООА "Схід-захід-схід" несвоєчасно подано «Розрахунку суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період червень - грудень 2003 року, січень - грудень 2004 року, січень - грудень 2005 року та за січень - березень 2006 року, що є порушенням пп. 1 п. 1.3 Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10 червня 2004 р. N 7-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 р. за № 1000/9599.

На підставі встановленого порушення УПФУ у Приморському районі м. Одеса прийняті рішення: №1391 від 22.05.2006 р. про застосування фінансових санкцій за неподання розрахунку сум страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством у розмірі 170 грн. за червень 2003 року; №1390 від 22.05.2006 р. про застосування фінансових санкцій за неподання розрахунку сум страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством у розмірі 170 грн. за липень 2003 року; №1389 від 22.05.2006 р. про застосування фінансових санкцій за неподання розрахунку сум страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством у розмірі 170 грн. за серпень 2003 року; №1388 від 22.05.2006 р. про застосування фінансових санкцій за неподання розрахунку сум страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством у розмірі 170 грн. за вересень 2003 року; №1387 від 22.05.2006 р. про застосування фінансових санкцій за неподання розрахунку сум страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством у розмірі 170 грн. за жовтень 2003 року; №1386 від 22.05.2006 р. у розмірі 170 грн. за листопад 2003 року; №1385 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за грудень 2003 року; №1384 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за січень 2004 року; №1383 від 22.05.2006 р. -170 грн. за лютий 2004 року; №1382 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за березень 2004 року; №1381 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за квітень 2004 року; №1380 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за травень 2004 року; №1379 від 22.05.2006 р- 170 грн. за червень 2004 року; №1378 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за липень 2004 року; №1377 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за серпень 2004 року; №1376 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за вересень 2004 року; №1375 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за жовтень 2004 року; №1374 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за листопад 2004 року; №1373 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за грудень 2004 року; №1372 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за січень 2005 року; №1371 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за лютий 2005 року; №1370 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за березень 2005 року; №1369 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за квітень 2005 року; №1368 від 22.05.2006 р- 170 грн. за травень 2005 року; №1367 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за червень 2005 року; №1366 від 22.05.2006 р. -170 грн. за липень 2005 року; №1365 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за серпень 2005 року; №1364 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за вересень 2005 року; №1363 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за жовтень 2005 року; №1362 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за листопад 2005 року; №1361 від 22.05.2006 р- 170 грн. за грудень 2005 року; №1360 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за січень 2006 року; №1359 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за лютий 2006 року; №1358 від 22.05.2006 р. - 170 грн. за березень 2006 року

Вказаними рішеннями до ООА «Схід-захід-схід» застосовано фінансові санкції на загальну суду 5780 грн. відповідно до п.5 ч.9 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-IV від 09.07.2003 року.

Підпунктом 1 пункту 1.3 Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10 червня 2004 р. N 7-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 р. за № 1000/9599 передбачено, що звітність страхувальників до системи персоніфікованого обліку подається у такому порядку та в такі строки: страхувальник один раз на рік до 1 квітня поточного року згідно із затвердженим графіком подає до територіального органу Пенсійного фонду за місцем реєстрації комплект документів первинної звітності до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб за попередній рік.

Щодо правомірності застосування до відповідача фінансових санкцій відповідно рішень УПФУ в Приморському районі м. Одеси, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.5 ч.9 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Статтею 30 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року №2464-VI виключено частини першу - дев'яту ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Зазначена редакція Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» почала діяти з 01.01.2011 року.

При цьому відповідно до абз. 5 п.7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VI стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування (до якого в силу приписів ст.ст.1,4 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14 січня 1998 року № 16/98-ВР віднесено і пенсійне страхування) та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

Згідно абз. 6 п.7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Рішенням Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України від 09.02.1999 року у справі № 1-7/99 з урахуванням загальних правил дії нормативно-правових актів у часі визначено, що нормативно-правові акти можуть діяти у часі: 1) негайно (безпосередня дія); 2) шляхом перехідного періоду (ультрактивна форма); 3) шляхом зворотної дії (ретроактивна форма).

Суд зазначає, що ультрактивна (переживаючи) дія старого нормативно-правового акту - це явище, за своїм характером протилежне зворотній силі. В такому випадку старий нормативний акт, скасований новим, продовжує діяти і після втрати ним юридичної сили, але виключно у обсязі, визначеному законом.

З огляду на викладене, обсяг повноважень органів Пенсійного фонду України на застосування та стягнення штрафних санкцій після 01.01.2011 року, які були передбачені частинами 1-9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», слід визначати у повній відповідності зі змістом норм абз. 5,6 п.7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Зі змісту вказаних норм вбачається, що повноваження на застосування штрафних санкцій збережені на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі штрафних санкцій, нарахованих у зв'язку з несплатою внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав. В такому випадку підлягає застосуванню законодавство, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

На підставі викладеного, суд прийшов до висновку, що обсяг збережених за органами Пенсійного фонду України повноважень після 01.01.2011 року включає повноваження по застосуванню фінансових санкцій, які пов'язані з несвоєчасною сплатою внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на період до їх повного погашення та не охоплює повноважень по застосуванню санкцій за несвоєчасне подання відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, за відсутності заборгованості по сплаті внесків.

Відповідно, правомірність поведінки особи, зокрема, дотримання нею норм законодавства про своєчасне подання звітності до органів Пенсійного фонду, слід визначати із застосуванням законодавства, яке діяло на момент вчинення відповідних дій або бездіяльності такої особи.

В свою чергу, заходи відповідальності, які можуть бути застосовані до особи-порушника слід визначати на підставі законодавства, яке є чинним на момент виявлення та застосування відповідних санкцій.

Виходячи з викладеного, якщо певне діяння було правопорушенням на момент його вчинення і за таке діяння до особи було застосовано заходи відповідальності, передбачені чинним на той час нормативним актом, відповідні санкції підлягають стягненню з особи і після втрати чинності нормативним актом, що визначав зміст відповідальності.

В той же час, якщо діяння перестало бути порушенням в зв'язку зі втратою чинності нормативним актом, що регулював відповідальність за таке порушення, то і санкції, передбачені не чинним нормативним актом, не можуть бути застосовані.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що пункт 7 Перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» в частині повноважень органів пенсійного фонду щодо нарахування та стягнення санкцій за порушення правил за несвоєчасне подання звітності до органів Пенсійного фонду слід застосовувати таким чином:

- органи пенсійного фонду можуть стягувати ті недоїмки, штрафи та пеню, які виникли до 01.01.2011 року. Механізм стягнення цих сум відповідає змісту статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та застосовується з посиланням на пункт 7 Перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»:

- органи пенсійного фонду з 01.01.2011 року не вправі за порушення, вчинені до 01.01.2011 року, нараховувати штрафи та пені, визначені статтею 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», оскільки передбачені відповідними нормами склади правопорушень та санкції втратили чинність, і їх застосування з 01.01.2011 року суперечить статті 58 Конституції України незважаючи на зміст пункту 7 Перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Статтею 159 КАС України передбачено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 128, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позову Управління пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси до Одеської обласної асоціації «Схід-захід-схід» про стягнення заборгованості по сплаті фінансових санкцій у сумі 5780 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Одеської обласної асоціації "Схід-захід-схід" (код ЄДРПОУ 26417921, 65026, м. Одеса, вул. Ланжеронівська, буд.5, кВ.28) заборгованість по сплаті фінансових санкцій на користь управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси в сумі 5780 грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя /підпис/ Потоцька Н.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2012
Оприлюднено07.09.2012
Номер документу25871636
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/5014/2012

Постанова від 31.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні