Постанова
від 04.09.2012 по справі 2а-1670/5568/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/5568/12

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

при секретарі - Вороніній І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області до Господарського товариства з повною відповідальністю фірма "ЮіС" про стягнення штрафних санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

23 серпня 2012 року позивач Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Господарського товариства з повною відповідальністю фірма "ЮіС" про стягнення штрафних санкцій в сумі 340 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що відповідач, всупереч вимогам Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" не подав до Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах розрахунків зобов'язань зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування за січень та лютий 2002 року, у зв'язку з чим позивачем застосовано штрафні санкції в розмірі 340 грн., які у добровільному порядку Господарським товариством з повною відповідальністю фірма "ЮіС" не сплачені.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач у судове засідання не з'явився, хоча в матеріалах справи наявні докази, що він належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Господарське товариство з повною відповідальністю фірма "ЮіС" (ідентифікаційний код - 23816508) є платником єдиного внеску та перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області з 23.04.1996 року.

Станом на момент виникнення спірних правовідносин, порядок нарахування та сплати пені та штрафних санкцій, що застосовувалися органами Пенсійного фонду до платників за порушення порядку та строків сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а також внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, був встановлений Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 р. (надалі - Закон № 2181).

Пунктом 1.11 статті 11 Закону № 2181 (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки та за формою, встановленими законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Підпунктом 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 визначено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Згідно підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

За порушення порядку та строків сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, вчинені до 01.01.2004 року, органи Пенсійного фонду застосовували фінансові санкції у порядку та розмірах, передбачених Законом № 2181.

Відповідно до вимог підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Як вбачається із матеріалів справи, за порушення відповідачем вимог підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 позивачем винесено рішення про застосування штрафних санкцій за неподачу розрахунку зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством № 43 від 07.03.2002 року та № 129 від 16.04.2002 року, якими до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 340 грн. Дані рішення та повідомлення № 140 від 07.03.2002 року та № 273 від 16.04.2002 року отримані відповідачем 11.03.2002 року та 18.04.2002 року відповідно, що підтверджується підписами його представника на корінцях повідомлень про вручення рекомендованих поштових відправлень, копії яких наявні в матеріалах справи.

Пунктом 5.2.1 статті 5 Закону № 2181, який на момент виникнення спірних правовідносин регулював порядок надання звітів (розрахунків) до Пенсійного фонду України, визначено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону № 2181 передбачено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до п.п. 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно п. 17.3 ст. 17 Закону України № 2181 сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.

Таким чином, сума несплачених відповідачем штрафних санкцій є сумою боргу.

З 01.01.2004 року набрав чинності Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058-IV (надалі - Закон № 1058), яким регулюються відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, визначається коло осіб, які підлягають державному пенсійному страхуванню, платники страхових внесків, їх права та обов'язки, порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат.

Пунктом 3 частини 16 розділу XV Прикінцевих положень Закону № 1058 визначено, що погашення заборгованості зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що виникла до 1 січня 2004 року і не погашена в установленому законом порядку, здійснюється відповідно до статті 106 цього Закону.

Відповідно до частини 3 статті 106 Закону № 1058 територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. У разі, якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби.

Судом встановлено, що вимога про сплату боргу № Ю-72 від 05.06.2004 року на суму 340 грн. отримана відповідачем 16.06.2004 року, що підтверджується підписом його представника на корінці повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи.

У матеріалах справи відсутні докази того, що дана вимога оскаржувалась відповідачем до органів Пенсійного фонду або до суду.

Таким чином, сума заборгованості відповідача по сплаті штрафних санкцій за неподачу розрахунку зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством становить 340 грн., що підтверджується витягом із картки особового рахунку Господарського товариства з повною відповідальністю фірма "ЮіС".

Згідно частини 15 статті 106 Закону №1058 строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Пунктом 7 Перехідних та прикінцевих положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (чинного з 01.01.2011 року) визначено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Абзацом 7 частини 4 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що у випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки.

З огляду на викладене, позовні вимоги є законними, обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області до Господарського товариства з повною відповідальністю фірма "ЮіС" про стягнення штрафних санкцій задовольнити.

Стягнути з Господарського товариства з повною відповідальністю фірма "ЮіС" (ідентифікаційний код 23816508) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області штрафні санкції в сумі 340 грн. (триста сорок гривень).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 07 вересня 2012 року.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2012
Оприлюднено10.09.2012
Номер документу25897134
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/5568/12

Ухвала від 27.08.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Постанова від 04.09.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 27.08.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні