Постанова
від 03.09.2012 по справі 2а/0570/11400/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 вересня 2012 р. Справа № 2а/0570/11400/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді

при секретарі

11 год. 40 хв. вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, м. Донецьк

зал судового засідання №109

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка Олега Миколайовича розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області ДПС

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» м. Слов'янськ

про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків

ВСТАНОВИВ:

Заявник, Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області ДПС, 31 серпня 2012 року звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з поданням до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» м. Слов'янськ про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

В обґрунтування подання, заявник посилається на те, що за відповідачем станом на 30.08.2012 рік обліковується податковий борг у розмірі 108475,75 грн. Податковим керуючим 30.08.2012 року було здійснено вихід за місцезнаходженням Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» для проведення опису майна підприємства, що перебуває в податковій заставі. Посадові особи відповідача не допустили податкового керуючого до проведення опису майна, про що згідно з вимогами п.91.4 ст.91 Податкового кодексу України складено акт від 30.08.2012 року. За таких обставин в.о. начальником Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області ДПС прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків. З урахуванням викладеного позивач просив суд підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна.

Заявник надав через канцелярію суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідач надав через канцелярію суду клопотання відповідно до якого проти задоволення подання не заперечує та просить суд справу розглянути за відсутністю його представника.

Враховуючи вищевикладене та з урахуванням вимог ст. 41, ст. 122, ст. 128 КАС України, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи у письмовому провадженні за наявними в справі матеріалами та доказами.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Згідно п.1 ч.1 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції зокрема виконують такі функції як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів.

Згідно абз.1-2 ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби є, зокрема здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до п.п.41.1.1. п.4.1 ст.41 Податкового кодексу України,- контролюючими органами є, зокрема органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Таким чином, заявник, Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області ДПС - є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження надані йому Податковим кодексом та Законом України «Про державну податкову службу в Україні».

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за №30571766, знаходиться на податковому обліку Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції. Майно відповідача знаходиться в податковій заставі.

Пунктом 89.1 статті 89 Податкового кодексу України передбачено, що право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

В пункті 89.2 статті 89 кодексу зазначено, що з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

Пунктом 89.3 статті 89 Податкового кодексу передбачено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.

Відповідно до п.91.1 ст.91 кодексу, керівник органу державної податкової служби за місцем реєстрації платника податків, що має податковий борг, призначає такому платнику податків податкового керуючого. Податковий керуючий повинен бути посадовою (службовою) особою органу державної податкової служби. Податковий керуючий має права та обов'язки, визначені цим Кодексом.

У відповідності до вимог п.91.3 ст.91 цього кодексу, податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди органу державної податкової служби (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов'язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб. У разі продажу в рахунок погашення податкового боргу майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право отримувати від такого платника податків документи, що засвідчують право власності на зазначене майно.

Відповідно до п.91.4 ст.91 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом державної податкової служби.

Як вбачається з матеріалів справи, станом на 30 вересня 2012 року за відповідачем обліковується податковий борг у загальному розмірі 108475,75 грн.

08 лютого 2012 року начальником Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області ДПС відповідно до статті 89 розділу ІІ Податкового кодексу України прийнято рішення №11 про опис майна ТОВ «Стройиндустрия» у податкову заставу.

Згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна №34854566 від 09.02.2012 року активи платника податків ТОВ «Стройиндустрия» згідно акту опису від 08.02.2012 року за №11, перебувають у податковій заставі.

Наказом начальника Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області ДПС від 08 серпня 2012 року за №611 призначено податкового керуючого Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» м. Слов'янськ - Дмітрієву Г.Є.

Податковим керуючим Дмітрієвою Г.Є. 30 серпня 2012 року здійснено вихід за юридичною адресою ТОВ «Стройиндустрия» для проведення опису майна підприємства, що знаходиться у податковій заставі, однак посадові особи відповідача відмовились допустити його до проведення перевірки, про що складено акт від 30 серпня 2012 року №1/19-013.

В.о. начальника Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області ДПС розглянувши звернення начальника відділу погашення податкового боргу про застосування адміністративного арешту майна платника податків 30 серпня 2012 року прийняв рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків. Зазначене рішення було отримано посадовою особою відповідача, про що є відмітка на рішенні.

Оперуповноважений відділу податкової міліції Слов'янської ОДПІ на підставі рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків від 30.08.2012 року, керуючись підпунктом 94,2,7 статті 94 розділу ІІ Податкового кодексу України, у присутності директора підприємства, провів опис майна боржника, про що було складено протокол від 30 серпня 2012 року.

Керуючись п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п. 94.1 ст. 94 Податкового кодексу України, - адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Згідно з п.п.94.2.6 п.94.2 ст.94 Податкового кодексу України арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин, зокрема, коли платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.94.4 ст.94 Податкового кодексу України арешт може бути накладено органом державної податкової служби на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.

Пунктом 94.5 ст.94 Податкового кодексу України передбачено, що арешт майна може бути повним або умовним.

Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного органу державної податкової служби на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником органу державної податкової служби, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Керуючись п.п.94.6.1 п.94.6 ст.94 Податкового кодексу України керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна.

Так на виконання норм п.94.10 ст.94 Податкового кодексу України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Наведена норма Податкового кодексу України кореспондує з п.2 ч.1 ст.183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якого провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

З урахуванням вищевикладеного, та того факту, що, матеріалами справи підтверджуються обставини перешкоджання посадовими особами Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» м. Слов'янськ виконанню повноважень податкового органу щодо проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, суд приходить до висновку про обґрунтованість рішення в.о. начальник Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області ДПС від 30 серпня 2012 року про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків, таким чином, з огляду на вищезазначені обставини, суд задовольняє вимоги подання у повному обсязі.

Керуючись Конституцією України, ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 45-46, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 183-3, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Подання Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області ДПС до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» м. Слов'янськ про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків - задовольнити.

Визнати обґрунтованим рішення в.о. начальник Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області ДПС від 30 серпня 2012 року про застосування умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» м. Слов'янськ 984110, Донецька область, м. Слов'янськ, вул.Сільзаводська, 12/а, код ЄДРПОУ 30571766).

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Кониченко О.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2012
Оприлюднено11.09.2012
Номер документу25908537
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/11400/2012

Ухвала від 31.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Постанова від 03.09.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні