Копія
Справа № 2270/3443/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 серпня 2012 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіБлонського В.К., при секретарі Варченко В.В. , за участі: представника позивача Мельника О.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області до товариства з обмеженою відповідальністю "УКМ-ЛТД" м. Кам'янець-Подільський Хмельницької області про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача в якому просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «УКМ-ЛТД» м. Кам'янець-Подільський кошти у рахунок погашення податкового боргу в розмірі 10575,64 грн., з рахунків відповідача відкритих в обслуговуючих банках, та за рахунок готівки, що належить відповідачу.
Свій позов позивач мотивує тим, що відповідач як платник податків зобов'язаний сплачувати їх своєчасно та в повному обсязі.
За відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 10575,64 грн., в тому числі по податку на додану вартість в сумі 7163,20 грн., по комунальному податку в сумі 183,19 грн., по податку на прибуток в сумі 3229,25 грн.
Так як відповідач в порушення вимог закону добровільно не сплатив узгоджену суму податкового зобов'язання у встановлені строки, тому податковий борг необхідно стягнути примусово з відповідача в сумі 10575,64 грн., в рахунок погашення податкового боргу.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, пояснивши суду, що відповідач як платник податків внаслідок їх несвоєчасної сплати, допустив податковий борг в сумі 15445,98 грн., який необхідно стягнути з нього в примусовому порядку, обставини підтверджуючі позовні вимоги наведені у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не прибув повторно, хоча відповідач був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи, письмову заяву про розгляд справи за його відсутності в суд не подав.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
В судовому засіданні встановлено, що відповідач 18.09.2009 року зареєстрований виконавчим комітетом Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області як юридична особа та відповідно до статтей 9, 14, 15 Закону України «Про систему оподаткування» який діяв до 01.01.2011 року є платником податків, зборів та обов'язкових платежів і зобов'язаний їх сплачувати в терміни передбачені чинним законодавством, та відповідно до статтей 15, 16 Податкового кодексу України є платником податків, зборів і зобов'язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно розрахунку податкового боргу доданого до матеріалів справи позивачем загальна сума податкового боргу відповідача становить 10575,64 грн., в тому числі по податку на додану вартість в сумі 7163,20 грн., який виник внаслідок нарахування державним податковим органом за результатами проведених перевірок основного платежу в сумі 5974 грн., та штрафних (фінансових ) санкцій (штрафів) в сумі 1191 грн., по податку на прибуток в сумі 3229,25 грн., який виник внаслідок нарахування державним податковим органом за результатами проведених перевірок штрафних (фінансових ) санкцій (штрафів) в сумі 3230 грн., по комунальному податку в сумі 183,19 грн., який виник внаслідок нарахування державним податковим органом за результатами проведеної перевірки штрафних (фінансових ) санкцій (штрафів) в сумі 183,19 грн.
Відповідно до пункту 1.1 статті 1 Податкового кодексу України він регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Позивачем-Кам'янець-Подільською об'єднаною державною податковою інспекцією Хмельницької області проведено ряд камеральних перевірок з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість за результатами яких складені слідуючі акти:
«Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість» № 735/152/21338223 від 06.05.2011 року;
«Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість» № 104115221338223 від 07.06.2011 року;
«Про результати невиїзної документальної перевірки податкової декларації з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «УКМ-ЛТД», код ЄДРПОУ 21338223 за квітень 2011 року № 124815221338223 від 29.06.2011 року.
Також позивачем-Кам'янець-Подільською об'єднаною державною податковою інспекцією проведено ряд камеральних перевірок з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на прибуток за результатами яких складені слідуючі акти:
«Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності» № 91615121338223 від 30 квітня 2010 року;
«Про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток» № 117415121338223 від 21.06.2011 року;
«Про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток» № 221415121338223 від 05.10.2011 року;
«Про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток» № 300715121338223 від 16.12.2011 року.
Проведеними державним податковим органом перевірками встановлено порушення відповідачем податкового законодавства з податку на додану вартість та податку на прибуток.
Відповідно до пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Так як Кам'янець-Подільською об'єднаною державною податковою інспекцією внаслідок проведених перевірок встановлено порушення відповідачем податкового законодавства України, державним податковим органом проведено нарахування суми грошового зобов'язання по основних платежах і штрафних (фінансових) санкціях (штрафів) та прийняті такі податкові повідомлення-рішення:
№ 0005021542 від 06 травня 2012 року, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 170 грн.,
№ 0005731542 від 15 червня 2012 року, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 1020 грн.,
№ 0005971542 від 08 липня 2012 року, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в сумі 5974 грн., та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 1 грн.,
№ 0001531541/0 від 18 травня 2010 року, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 170 грн.,
№ 0002161541 від 11 липня 2011 року, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 1020 грн.,
№ 0004061541 від 12 жовтня 2011 року, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 1020 грн.,
№ 0005271541 від 26 грудня 2011 року, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 1020 грн.
Крім того позивачем-Кам'янець-Подільською об'єднаною державною податковою інспекцією проведено невиїзну документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства по комунальному податку за результатами якої складений акт перевірки «З питання своєчасності подання податкової звітності податкового розрахунку по комунальному податку за 1 квартал 2008 року, та неподання податкового розрахунку по комунальному податку за 3 квартал 2008 року».
Оскільки Кам'янець-Подільською об'єднаною державною податковою інспекцією внаслідок проведеної перевірки встановлено порушення відповідачем податкового законодавства України, державним податковим органом проведено нарахування суми грошового зобов'язання по штрафних (фінансових) санкціях (штрафах) та прийнято податкові повідомлення-рішення № 0003351543/0 від 13.07.2010 року в сумі 340 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення були вручені особисто посадовим особам відповідача, що підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями, копії яких додані до матеріалів справи, та направлені відповідачу поштою, що підтверджується копіями податкових повідомлень-рішень та поштових повідомлень про вручення.
Пунктами 56.1, 56.3 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Процедура адміністративного оскарження закінчується днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк (підпункт 56.17.1 пункту 56.17. статті 56 Податкового кодексу України).
Згідно підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.
Відповідно до пункту 56.18 статті 56 Податкового кодексу України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Оскільки відповідач не скористався своїм правом на адміністративне оскарження податкових повідомлень-рішень, а також оскарженням їх в судовому порядку, суму грошових зобов'язань (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності) нараховану згідно таких податкових повідомлень-рішень необхідно вважати узгодженою.
Податковим боргом відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визнається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Строки сплати податкового зобов'язання встановлені статтею 57 Податкового кодексу України.
Згідно пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Так як відповідач не розпочав процедуру оскарження рішення контролюючого органу і не сплатив нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, таку суму грошового зобов'язання необхідно вважати податковим боргом.
Крім того частково податковий борг відповідача виник в період дії Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» внаслідок прийняття позивачем відповідних податкових повідомлень-рішень за порушення відповідачем податкового законодавства, зокрема з податку на прибуток за податковим повідомленням-рішенням № 0001531541/0 від 18 травня 2010 року, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 170 грн., та з комунального податку за податковим повідомленням-рішенням № 0003351543/0 від 13.07.2010 року в сумі 340 грн.
Податковим боргом відповідно до пункту 1.3 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визнається податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня нарахована на суму такого зобов'язання.
Відповідно до підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно пункту 6.1 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Пунктами 1.2, 1.3 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визначено, що податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та строки, визначені цим Законом або іншими Законами України, а податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), узгоджене платником податків або встановлене судом, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Сума податкового зобов'язання відповідача, яке нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» вважається узгодженим відповідно до вимог підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, тобто при зверненні платника податків до контролюючого органу із скаргою про перегляд рішення у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом.
Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Процедура адміністративного оскарження закінчується згідно підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» в тому числі останнім днем строку, передбаченого підпунктом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення контролюючого органу, у разі коли така заява не була подана у зазначений строк.
Підпунктами 5.2.2, 5.2 3 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що у разі адміністративного або судового оскарження податкового повідомлення подана заява зупиняє виконання платником податків податкових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні, на строк від дня подання такої заяви до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума податкового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
Згідно підпунктів 5.2.4, 5.2.5 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.
З урахуванням строків позовної давності платник податків має право оскаржити до суду рішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов'язання у будь - який момент після отримання відповідного повідомлення.
Із копій поштових повідомлень та копій самих податкових повідомлень - рішень вбачається, що податкові повідомлення - рішення були направлені відповідачу поштою та отримані представником відповідача особисто.
Відповідач мав право на протязі десяти календарних днів, наступних за днем отримання таких податкових повідомлень-рішень оскаржити його в адміністративному порядку.
Відповідач не скористався своїм правом звернення до суду, та не оскаржив податкові повідомлення-рішення до суду.
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження, як це передбачено підпунктом 5.3.2 пункту 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідач протягом десяти календарних днів, з дати набрання законної сили постановою суду узгоджену суму податкових зобов'язань самостійно не погасив.
Відповідно до підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно до пунктів 59.1, 59.4, 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Такі вимоги від 02 червня 2010 року за № 1/239 і від 22 липня 2010 року № 2/289 були направлені відповідачу поштою, що підтверджується копіями поштової квитанції та поштового повідомлення про вручення поштового переказу.
У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги, тобто направляти податкову вимогу відповідачу після збільшення йому податкового боргу в зв'язку із проведеним нарахуванням на підставі податкових повідомлень-рішень необхідності не було.
Пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України встановлено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до пунктів 95.1, 95.2 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі його недостатності-шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Також відповідно до пункту 95.4 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Так як відповідачем не сплачена сума податкового боргу в розмірі 10575,64 грн., суд вважає за необхідне стягнути його в примусовому порядку.
Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та доведений у судовому засіданні, тому його необхідно задовольнити.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 9, 14, 15 Закону України «Про систему оподаткування», ст. ст. 15, 16, 87, 95 Податкового кодексу України, ст. ст. 1, 5, 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст.ст. 9, 11, 86, 159 - 163, 167 КАС України суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «УКМ-ЛТД» м. Кам'янець-Подільський Хмельницької області на користь Державного бюджету України податковий борг в розмірі 10575,64 грн., (десять тисяч п'ятсот сімдесят п'ять гривень шістдесят чотири копійки) в тому числі з податку на додану вартість в сумі 7163,20 грн., (сім тисяч сто шістдесят три гривні двадцять копійок), по податку на прибуток в сумі 3229,25 грн., (три тисячі двісті двадцять дев'ять гривень двадцять п'ять копійок), та з комунального податку в сумі 183,19 грн., (сто вісімдесят три гривні дев'ятнадцять копійок) шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків і стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 20 серпня 2012 року
Суддя /підпис/В.К. Блонський "Згідно з оригіналом" Суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2012 |
Оприлюднено | 11.09.2012 |
Номер документу | 25909665 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні